Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
Moderátor: Colommbo
Hyundai 1.4 t-gdi 103kW s GPF - ředění oleje benzinem
Dobrý den, prosím vás o názor/doporučení :
mám Hyundai 1.4 t-gdi = 103kW přímovstřik s GPF. Bohužel celý rok jezdím skoro jen 7km trasy a studené starty, které způsobují ředění oleje benzinem (opravdu mi stoupá hladina) a pak 2x ročně ho protáhnu do Alp, rád si užívám 100kW. Olej měním jednou ročně s cca 5000km. Auto si chci nechat 20 let = 100 tis km. Výrobce doporučuje C2/C3 0W30.
Má cenu nějak řešit ředění oleje benzinem při mém relativně malém nájezdu případně jak ?
Osobně bych radši dal 5W30, o spotřebu benzinu mi nejde. Má cenu jít do ACEA C4 ?
Prosím doporučíte mi konkrétní olej, nechci nějakou břečku, ale to nejlepší na světě taky asi nepotřebuju. Já jsem si myslel na 5W30 Ravenol HDS nebo levnější ELF Evolution Full-Tech FE.
Předem moc dík
mám Hyundai 1.4 t-gdi = 103kW přímovstřik s GPF. Bohužel celý rok jezdím skoro jen 7km trasy a studené starty, které způsobují ředění oleje benzinem (opravdu mi stoupá hladina) a pak 2x ročně ho protáhnu do Alp, rád si užívám 100kW. Olej měním jednou ročně s cca 5000km. Auto si chci nechat 20 let = 100 tis km. Výrobce doporučuje C2/C3 0W30.
Má cenu nějak řešit ředění oleje benzinem při mém relativně malém nájezdu případně jak ?
Osobně bych radši dal 5W30, o spotřebu benzinu mi nejde. Má cenu jít do ACEA C4 ?
Prosím doporučíte mi konkrétní olej, nechci nějakou břečku, ale to nejlepší na světě taky asi nepotřebuju. Já jsem si myslel na 5W30 Ravenol HDS nebo levnější ELF Evolution Full-Tech FE.
Předem moc dík
Re: Výměna oleje.
Začnu otázkou. Proč olej ACEA C4? NENÍ lepší! Jinak v případě ředění oleje benzinem je potřeba za a) ten olej měnit brzo (těch 5-6 tkm je snad dobře), a za b) aspoň jednou za měsíc s tím udělat delší jízdu (min. 50 km). Kvůli tomu přímovstřiku nejezdit v otáčkách těsně nad volnoběhem, a při té delší jízdě to prohnat v horní polovině otáčkového spektra. A z důvodu těch krátkých jízd bych se nebránil ani 0w30. Jestli ten Ravenol, tak třeba VSW. A kdyby 5w30, tak klidně Mobil1 ESP, nebo od Ravenolu VMP nebo SMP. Ale lze hledat i u Yacca, Shellu nebo u toho Elfu.
Těch 20 let je teda dost optimistických na současná nová auta, ale třeba jo.... Pak je ale potřeba vědět že i převoďák a chladicí kapalina budou chtít tak po 5-ti 6-ti letech (vy)měnit.
Těch 20 let je teda dost optimistických na současná nová auta, ale třeba jo.... Pak je ale potřeba vědět že i převoďák a chladicí kapalina budou chtít tak po 5-ti 6-ti letech (vy)měnit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
OK, dík moc za info.
Jen pro vysvětlenou jak jsem uvažoval :
- ACEA C4 má low saps, normální HTHS a to mi přišlo jako lepší než C3 mid saps, normální HTHS.
- jak se ředí olej tak jsem myslel že z 5w30 se po čase stane 0w30. A z 0w30 bude ještě řidší vodička
Dík moc, dám na tebe
Jen pro vysvětlenou jak jsem uvažoval :
- ACEA C4 má low saps, normální HTHS a to mi přišlo jako lepší než C3 mid saps, normální HTHS.
- jak se ředí olej tak jsem myslel že z 5w30 se po čase stane 0w30. A z 0w30 bude ještě řidší vodička
Dík moc, dám na tebe
Re: Výměna oleje.
Když výrobce motoru předepisuje C2/C3 tak tomu GPF stačí/vyhoví mid saps. Low saps je pro vše ostatní v motoru méné vhodný. Jo, ta 5w30 stačí - nula je pro velmi mrazivé starty, ale řekl bych že pokud se olej naředí, tak z 5w30 bude spíš 5w20 než 0w30. Proto udělat občas delší trať aby se benzin z oleje odpařil. Ale tak zlé aby se změnila viskozita oleje po 5-ti tkm to ředění oleje snad není...?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Mno, kolega píše, že olej přibývá, tož ti nevim, Maruš... Každopádně bych, jak už je psáno, DVAKRÁT do měsíce udělal ten menší výlet, klidně i do nikam a zpátky (i cesta je cíl), pro dobro motoru, ať se benzín z (už konečně zahřátého) oleje co nejvíc odpaří.
P.S. Navštěvuju dlouholetého kamoša v naší vesničce, kdysi střediskové. Pěšky to k němu mám max patnáct minut, ale jelikož jsem (už) starej lenoch, jezdím autem. A když jedu od něho, dám si dycky aspoň takový malý kolečko kolem komína, 12-15km, ať se ten motór aspoň trochu prohřeje...
P.S. Navštěvuju dlouholetého kamoša v naší vesničce, kdysi střediskové. Pěšky to k němu mám max patnáct minut, ale jelikož jsem (už) starej lenoch, jezdím autem. A když jedu od něho, dám si dycky aspoň takový malý kolečko kolem komína, 12-15km, ať se ten motór aspoň trochu prohřeje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Rozumím chápu a zkusím to protáhnout. Jen pro info servis olej dolil k horní rysce a teď asi po půl roce je 2cm nad horní rysku. Když jsem k němu čuchal tak je cítit benzin. Dělá to ten přímovstřik, předchozí auto byl nepřímý vstřik a ve stejném režimu olej lehce klesal.
Ještě jsem uvažoval o 2 možnostech :
1. koupit něco levnějšího např . Pitris doporučoval Shell tak třeba toto Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 a po půl roce to odsát a nalejt novej. Po roce pak standardní výměna i s filtrem
2. nainstalovat elektrickej ohřívač motoru, parkuju na zahradě a není až takový problém 30" před odjezdem zapnout ohřívač chladící kapaliny
Ještě jsem uvažoval o 2 možnostech :
1. koupit něco levnějšího např . Pitris doporučoval Shell tak třeba toto Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 a po půl roce to odsát a nalejt novej. Po roce pak standardní výměna i s filtrem
2. nainstalovat elektrickej ohřívač motoru, parkuju na zahradě a není až takový problém 30" před odjezdem zapnout ohřívač chladící kapaliny
Re: Výměna oleje.
Nejsmysluplnější věc je, jak už bylo uvedeno:
- časté výměny oleje netřeba žádný hi-tech
- občas motor prohřát a pak ho prohnat, třeba jenom na III, IV v běžném provozu
- filtr bych spolu s olejem měnil pokaždé (nic to nestojí)
Mě se v autě hladina oleje mění v závislosti na teplotě motoru - to si ohlídej, v benzínovém motoru asi vždycky olej smrdí po benzínu...
- časté výměny oleje netřeba žádný hi-tech
- občas motor prohřát a pak ho prohnat, třeba jenom na III, IV v běžném provozu
- filtr bych spolu s olejem měnil pokaždé (nic to nestojí)
Mě se v autě hladina oleje mění v závislosti na teplotě motoru - to si ohlídej, v benzínovém motoru asi vždycky olej smrdí po benzínu...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
pjotr píše:...Hyundai 1.4 t-gdi = 103kW přímovstřik s GPF. Bohužel celý rok jezdím skoro jen 7km trasy a studené starty, které způsobují ředění oleje benzinem (opravdu mi stoupá hladina)...
Možná slyším trávu růst, ale... Budu jen uvažovat nahlas... Motor 1.4 má kolik litrů náplně - čtyři...? A mezi ryskami na měrce je kolik - bývá tak litr a od horní ke spodní odhaduju 2cm. Je-li úroveň náplně další dva cm nad horní rysku, bude v oleji nejmíň litr benzínu, to není vůbec dobré......servis olej dolil k horní rysce a teď asi po půl roce je 2cm nad horní rysku. Když jsem k němu čuchal tak je cítit benzin...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Dle manuálu se do motoru vejde 4,2 litrů. Měrka má mezi ryskami odhadem 4 cm a teď je 2 cm nad horní rysku. Nevím jestli měrka dosáhne až na dno tak nevím jestli se takto dá odhadovat. A přišlo mi, že když je v úplně nejspodnější části motoru (olejová vana) o trochu víc oleje tak to přeci ničemu nemůže vadit, nebo jo ?
Jo ty myslíš že je olej až příliš naředěný a nemá požadované vlastnost ? Tak ho mám nechat hned vyměnit ?
Ještě zkusím kapkovou zkoušku oleje.
Jo ty myslíš že je olej až příliš naředěný a nemá požadované vlastnost ? Tak ho mám nechat hned vyměnit ?
Ještě zkusím kapkovou zkoušku oleje.
Re: Výměna oleje.
Jestli to opravdu bylo na rysku a teď je 2 cm nad, NĚCO je zřejmě špatně - nevěřím že tolik navíc by byla vlastnost motoru. A jak píše Colommbo, mezi ryskami to většinou je okolo litru - a to by bylo sakra benzinu v oleji Pár milimetrů nad rysku nevadí, ale když je tam oleje hodně (nad), točící se kliková hřídel z něho "našlehá" pěnu, a ta nemažepjotr píše:....servis olej dolil k horní rysce a teď asi po půl roce je 2cm nad horní rysku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
Nejsem si jistý ale neměl by olej být ohřátý?pjotr píše:kapkový test studeného oleje....
Ale pro jistotu bych olej vyměnil (klidně i ten levnější Shell), ohlídal si jak to udělají - ohřát ho, dostat toho ven co nejvíc, vyměnit filtr, nalít po horní rysku, na chvíli navrknout a tak po 5-ti minutách zkontrolovat hladinu.... A pak to v provozu sledovat. Přece nemůže v oleji (při)být litr benzinu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
OK, provedu, dík moc chlapi.
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Má pravdu předseda...
Pitris píše:...když je tam oleje hodně (nad), točící se kliková hřídel z něho "našlehá" pěnu, a ta nemaže
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje.
Nečetl sem asi úplně vše v diskuzi,ale každopádně 2 cm nad rysku jsou problém a dost velký. Jak už bylo napsáno. Jednak klika bude narážet do hladiny a pak v celém motoru bude větší tlak a větší zátěž na gufera motoru.
Jednak tím,že je to přímovstřik ale hlavně těmi ultrakrátkými jízdami,kdy motor běží v režimu bohatší směsi a která se všechna nespaluje, ulpívá na stěnách a míchá se do oleje dochází k přibývání "oleje".
Jako tato směs sice hezký dekarbonizuje a čistí motor,ale zároveň úplně ideálně nemaže. Takže buď opravdu často měnit olej a nebo jezdit delší trasy případně krátký trasy jezdit na kole.
Mít na paměti, že v zimě se motorový olej ohřeje na provozní teplotu třeba až za 25 až 40 km. A ideální mazání oleje je od 60 st C. A to je taky min teplota,kdy se z oleje odpařuje kondenzat vody a palivo.
Ale záleží na konkrétním motoru,jízdních podmínkách atd.
Jednak tím,že je to přímovstřik ale hlavně těmi ultrakrátkými jízdami,kdy motor běží v režimu bohatší směsi a která se všechna nespaluje, ulpívá na stěnách a míchá se do oleje dochází k přibývání "oleje".
Jako tato směs sice hezký dekarbonizuje a čistí motor,ale zároveň úplně ideálně nemaže. Takže buď opravdu často měnit olej a nebo jezdit delší trasy případně krátký trasy jezdit na kole.
Mít na paměti, že v zimě se motorový olej ohřeje na provozní teplotu třeba až za 25 až 40 km. A ideální mazání oleje je od 60 st C. A to je taky min teplota,kdy se z oleje odpařuje kondenzat vody a palivo.
Ale záleží na konkrétním motoru,jízdních podmínkách atd.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis