hlinikove disky
Moderátor: Colommbo
hlinikove disky
Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem
Re: hlinikove disky
Těch parametrů je tam ovšem mnohem více: kromě šírky a průměru v palcích a ET rovněž průměr středové díry, poloměr kružnice děr pro šrouby, počet děr pro šrouby, provedení vnitřního rantlu v rameni disku pro zapadnutí patky pláště, provedení vnějšího límce, nosnost atd... Netvrdím, že všechny tyto veličiny musejí na 100% sedět (např. větší průměr vnitřní díry se běžně řeší vloženými kroužky), ale je dobré, když se jich co nejvíce shoduje s tím, co předepisuje výrobce vozu, jelikož lze předpokládat, že právě těm parametrům disku jednak přizpůsobil naladění podvozku, jednak si s nimi nechal vůz otypovat. Bohužel plnou shodu povětšinou zajistí jen originální disky.Anonymous píše:Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem
A rovněž prof. ... ,DrSc.!To zas bude den píše:Za prve číhni do techničáku jakou máš alternatívu pneu a disků.
Za druhý ETéčko ti značí jak máš disk vložený dovnitř nebo ven, čim je větčí tim de disk víc dovnitř.
Na dvojku ochcávku dou i 205 55 R16 sedmičky disky. drž se i toho co ti popsal JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc.
ET ovlivňuje nejen to, zda se obutý disk vzhledem k limitům daným na jedné straně obvykle vzpěrou McPherson a na druhé vždy límcem blatníku rozměrově vejde do podběhu, ale především poloměr rejdu (což nemá vůbec nic společného s poloměrem otáčení!), který má zásadní vliv na jízdní vlastnosti vozu (z hlediska toho, jakou kinematiku a nastavení závěsů výrobce/konstruktér zvolil)!
Pokud ovšem ta Octavia nebyla koupená už z výroby na "sedmnáctkách", tak její jízdní vlastnosti půjdou do kytek, jelikož v případě objednání nového vozu na 17 tam výrobce rovnou montuje jiné pružiny a tlumiče.
Ne, na všech (vyjma RS), pokud jsou se 17-kami objednány z výroby: měkčí pružiny, tužší tlumiče. RS má ještě jiné nastavení pružení/tlumení a snad i menší světlou výšku.
Pokud ale objednáš 16-ky, podvozek je stejný jako na standardních 15-kách, a už i to se citelně projeví ve zhoršení jízdních vlastností.
Pokud ale objednáš 16-ky, podvozek je stejný jako na standardních 15-kách, a už i to se citelně projeví ve zhoršení jízdních vlastností.
Jenže tohle řeší pouze, jestli se tam "fyzicky vejdou", nikoli už "správnou" hodnotu ET z hlediska alespoň jakéhos takéhos zachování poloměru rejdu! Kromě toho pochybuji, že 215/45 R17 a 225/45 R17 jsou tzv. ekvivalentními rozměry - z hlediska zachování obvodu a výšky kola v rámci "legální" tolerance...Demo píše:Ber to tak, ze s pneumatikama 225/45 R17 musíš použít nejméně ET 42 - 45.
Tabulky říkají, že pokud použiješ 215/45 R17, tak mužeš mít disky s ET 35...
Úplná hloupost jsou co největší kola na tomu nepřizpůsobeném podvozku! Poněvadž čím větší kolo, tím větší neodpružená hmota, tím větší nároky na jeho vedení, stabilizaci a geometrii kinematiky závěsů, tím větší valivý odpor, tím nevýhodnější poměr plošného zatížení pneu (pokud jsou na lehkém voze) atd. atd. ... a tím také horší jízdní vlastnosti
Já vím, že tě nezměrně se.u, ovšem alespoň se pokus si něco kolem toho (a čehokoli jiného) předem zjistit, než mne opět začneš osočovat!
Jinak ti přeji "opět další hnusný den", nic víc si zřejmě nezasloužíš.
Já vím, že tě nezměrně se.u, ovšem alespoň se pokus si něco kolem toho (a čehokoli jiného) předem zjistit, než mne opět začneš osočovat!
Jinak ti přeji "opět další hnusný den", nic víc si zřejmě nezasloužíš.
já nejsem to zas bude hnusný den to za prvé......a za druhé hliníková kola jsou mnohem lehčí než plechové disky a už vůbe nemluvím o nějakých značkových(sportovních)jejich váha je mnohem menší než u seriových Takže tvoje mumlání o váze a rotující hmotě je naprosto zbytečné a navíc i otravné nechápu proč se JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc. sere do každé debaty jsi otravný jako hřebík v botě!Nasedni na svého větroně z uhlíkových vláken a odlet do pr....