hlinikove disky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

hlinikove disky

Příspěvek od Návštěvník »

Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem
FF

Příspěvek od FF »

...nič v zlom, ale ja by som sa radšej opýtal niekde na Škodováckom fóre... ...tam bude x takých, ktorí toto už vyriešili. :idea:
modelář

Re: hlinikove disky

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem
Těch parametrů je tam ovšem mnohem více: kromě šírky a průměru v palcích a ET rovněž průměr středové díry, poloměr kružnice děr pro šrouby, počet děr pro šrouby, provedení vnitřního rantlu v rameni disku pro zapadnutí patky pláště, provedení vnějšího límce, nosnost atd... Netvrdím, že všechny tyto veličiny musejí na 100% sedět (např. větší průměr vnitřní díry se běžně řeší vloženými kroužky), ale je dobré, když se jich co nejvíce shoduje s tím, co předepisuje výrobce vozu, jelikož lze předpokládat, že právě těm parametrům disku jednak přizpůsobil naladění podvozku, jednak si s nimi nechal vůz otypovat. Bohužel plnou shodu povětšinou zajistí jen originální disky.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Jaký rozměr pneu je na to předepsaný?
Moja

Příspěvek od Moja »

Klasika 225-45-17
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

Za prve číhni do techničáku jakou máš alternatívu pneu a disků.
Za druhý ETéčko ti značí jak máš disk vložený dovnitř nebo ven, čim je větčí tim de disk víc dovnitř.
Na dvojku ochcávku dou i 205 55 R16 sedmičky disky. drž se i toho co ti popsal JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..menšie ET by nebolo na škodu myslim že 32 ma aj kamarat na Golfe 4 čekni ten technický aké ET sa uvádza tam...
modelář

Příspěvek od modelář »

To zas bude den píše:Za prve číhni do techničáku jakou máš alternatívu pneu a disků.
Za druhý ETéčko ti značí jak máš disk vložený dovnitř nebo ven, čim je větčí tim de disk víc dovnitř.
Na dvojku ochcávku dou i 205 55 R16 sedmičky disky. drž se i toho co ti popsal JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc.
A rovněž prof. ... ,DrSc.! :lol:

ET ovlivňuje nejen to, zda se obutý disk vzhledem k limitům daným na jedné straně obvykle vzpěrou McPherson a na druhé vždy límcem blatníku rozměrově vejde do podběhu, ale především poloměr rejdu (což nemá vůbec nic společného s poloměrem otáčení!), který má zásadní vliv na jízdní vlastnosti vozu (z hlediska toho, jakou kinematiku a nastavení závěsů výrobce/konstruktér zvolil)!

Pokud ovšem ta Octavia nebyla koupená už z výroby na "sedmnáctkách", tak její jízdní vlastnosti půjdou do kytek, jelikož v případě objednání nového vozu na 17 tam výrobce rovnou montuje jiné pružiny a tlumiče.
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

modelář píše:Pokud ovšem ta Octavia nebyla koupená už z výroby na "sedmnáctkách", tak její jízdní vlastnosti půjdou do kytek, jelikož v případě objednání nového vozu na 17 tam výrobce rovnou montuje jiné pružiny a tlumiče.
To je snad jen na RSech, né?
modelář

Příspěvek od modelář »

Ne, na všech (vyjma RS), pokud jsou se 17-kami objednány z výroby: měkčí pružiny, tužší tlumiče. RS má ještě jiné nastavení pružení/tlumení a snad i menší světlou výšku.

Pokud ale objednáš 16-ky, podvozek je stejný jako na standardních 15-kách, a už i to se citelně projeví ve zhoršení jízdních vlastností.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Ber to tak, ze s pneumatikama 225/45 R17 musíš použít nejméně ET 42 - 45.
Tabulky říkají, že pokud použiješ 215/45 R17, tak mužeš mít disky s ET 35...
modelář

Příspěvek od modelář »

Demo píše:Ber to tak, ze s pneumatikama 225/45 R17 musíš použít nejméně ET 42 - 45.
Tabulky říkají, že pokud použiješ 215/45 R17, tak mužeš mít disky s ET 35...
Jenže tohle řeší pouze, jestli se tam "fyzicky vejdou", nikoli už "správnou" hodnotu ET z hlediska alespoň jakéhos takéhos zachování poloměru rejdu! Kromě toho pochybuji, že 215/45 R17 a 225/45 R17 jsou tzv. ekvivalentními rozměry - z hlediska zachování obvodu a výšky kola v rámci "legální" tolerance...
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc. Čím větší kola tím horší jízdní vlastnosti????!!!! :roll: to je úplná hloupost :lol: :lol: :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Úplná hloupost jsou co největší kola na tomu nepřizpůsobeném podvozku! Poněvadž čím větší kolo, tím větší neodpružená hmota, tím větší nároky na jeho vedení, stabilizaci a geometrii kinematiky závěsů, tím větší valivý odpor, tím nevýhodnější poměr plošného zatížení pneu (pokud jsou na lehkém voze) atd. atd. ... a tím také horší jízdní vlastnosti :!: :!: :!:

Já vím, že tě nezměrně se.u, ovšem alespoň se pokus si něco kolem toho (a čehokoli jiného) předem zjistit, než mne opět začneš osočovat! :wink:

Jinak ti přeji "opět další hnusný den", nic víc si zřejmě nezasloužíš.
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

já nejsem to zas bude hnusný den to za prvé......a za druhé hliníková kola jsou mnohem lehčí než plechové disky a už vůbe nemluvím o nějakých značkových(sportovních)jejich váha je mnohem menší než u seriových :wink: Takže tvoje mumlání o váze a rotující hmotě je naprosto zbytečné a navíc i otravné :roll: nechápu proč se JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc. sere do každé debaty :evil: jsi otravný jako hřebík v botě!Nasedni na svého větroně z uhlíkových vláken a odlet do pr....
Odpovědět