hlinikove disky
Moderátor: Colommbo
Taky přidám kapku do mlýna. Jezdil jsem v létě na oceli a Kléberech 165/70 R14 (40kW fabie) a v porovnání s ocelí a Marshall 195/50 R15 (v souladu s VTP) měla o něco větší dojezd po vyhození rychlosti (subjektivně, neměřeno).
Ale velký rozdíl je v citlivosti řízení na nerovnosti vozovky.
195ky dají znát každou nerovnost. Tak mě aspoň utěšuje, že by to mělo o něco lépe brzdit, jinak bych v těch kolech pro náš defenzivní styl jízdy neviděl žádné přínosy. Kupoval jsem je, protože k nim byly i disky a byly za dobrou cenu.
Na pohled to vypadá zepředu i zezadu jako tank
Ale velký rozdíl je v citlivosti řízení na nerovnosti vozovky.
195ky dají znát každou nerovnost. Tak mě aspoň utěšuje, že by to mělo o něco lépe brzdit, jinak bych v těch kolech pro náš defenzivní styl jízdy neviděl žádné přínosy. Kupoval jsem je, protože k nim byly i disky a byly za dobrou cenu.
Na pohled to vypadá zepředu i zezadu jako tank
Škodovkáři tvůj názor si vždycky rád přečtu protože ho nikomu necpeš jako pan M.a když s tebou někdo nesouhlasí tak ho hned neurážíš a nepíšeš mu že je hloupej!Ale pořád tu všichni jenom zohlednujete negativa jako nerovnosti,voda a podobně ale bavme se o pěkné široké silnici(uznávám že v čechách vzácnost)tam jakně přilnavostí a vůbec kontaktem s vozovkou vyhrává širší pneumatika a samozřejmě s nízkým profilem(guma nemá tendenci se do zatáčky"lámat"prostě je pevnější) a k těm nerovnostem....nikdy jsem na nerovném povrchu nepocítil výraznější "problémy"udržet auto ve stopě nebo tak je to hrozně nadnesené a nafouknuté.Když tu čtu přízpěvky pana M.tak mám pocit že s širokou pneumatikou jsem takřka mrtev při každém přejetí kanálu nebo sebemenších kolejí(bla bla a v praxi úplná hlopost stejně jako to že je auto tvrdé až nepohodlné)ano je tvrdší něž běžné ale nic výrazného(zase panem M.nafouknuto k prasknutí)
Vůbec netušíš, kolik je mi let a co mám za sebou! Učit se a sbírat zkušenosti musíme každý, jen holt toho někdo stihl více, a to nejenom proto, že na to měl k dispozici delší časový úsek života...Prdelář píše:To zas bude den....děkuji ti že jsi se mě zastal Tady nikdo nedá na vševěda modeláře dopustit Ta poznámka o tom že kdyby měl tolik zkušeností tak by nemohl od rána do večera sdět na netu ta je opravdu trefná
Opakuji, že mám plné pochopení pro rozladěnost mnohých účastníků zdejší diskuse nad tím, co tu hlásám. Když ale ono vůbec nejde o to, že to tu hlásám já či někdo úplně jiný (případně vůbec nikdo), ale o to, že se jedná o věci vycházející ze zákonů a zákonitostí stojících jaksi "mimo kontrolu" kohokoli z nás, tedy na nich nic nezměníme (a je zbytečné se donekonečna vzpírat), můžeme se ovšem alespoň pokusit využít jich ku prospěchu "naší" věci.
No a přesně proto jsem napsal, že "bys dostal na prdel hned v první zatáčce"! Ty tvoje výlevy jsou totiž pouze z kategorie zbožných přání a subjektivních dojmů vyvěrajících z dobrého pocitu z "velkých kol"! Jenže tohle všechno končí v momentě, kdy vezmeš do ruky stopky, začneš měřit a porovnávat.Prdelář píše:Škodovkáři tvůj názor si vždycky rád přečtu protože ho nikomu necpeš jako pan M.a když s tebou někdo nesouhlasí tak ho hned neurážíš a nepíšeš mu že je hloupej!Ale pořád tu všichni jenom zohlednujete negativa jako nerovnosti,voda a podobně ale bavme se o pěkné široké silnici(uznávám že v čechách vzácnost)tam jakně přilnavostí a vůbec kontaktem s vozovkou vyhrává širší pneumatika a samozřejmě s nízkým profilem(guma nemá tendenci se do zatáčky"lámat"prostě je pevnější) a k těm nerovnostem....nikdy jsem na nerovném povrchu nepocítil výraznější "problémy"udržet auto ve stopě nebo tak je to hrozně nadnesené a nafouknuté.Když tu čtu přízpěvky pana M.tak mám pocit že s širokou pneumatikou jsem takřka mrtev při každém přejetí kanálu nebo sebemenších kolejí(bla bla a v praxi úplná hlopost stejně jako to že je auto tvrdé až nepohodlné)ano je tvrdší něž běžné ale nic výrazného(zase panem M.nafouknuto k prasknutí)
Rozhodně nemám tolik zkušeností, proto se snažím poradit jen když mám opravdovou zkušenost.Mám prostě pocit, jako by ty širší gumy více střílely do volantu, zejména u nás ve dvoře jsou různé záplaty a cuká to s volantem více než jsem byl zvyklý.Prdelář píše:Škodovkáři tvůj názor si vždycky rád přečtu... s nízkým profilem(guma nemá tendenci se do zatáčky"lámat"prostě je pevnější) a k těm nerovnostem....nikdy jsem na nerovném povrchu nepocítil výraznější "problémy"udržet auto ve stopě nebo tak je to hrozně nadnesené a nafouknuté.Když tu čtu přízpěvky pana M.tak mám pocit že s širokou pneumatikou jsem takřka mrtev při každém přejetí kanálu nebo sebemenších kolejí
Jednou mě opravdu nízký profil (asi) velice podržel. Díky skvělého navigátora, jsem musel velice prudce brzdit a odbočit ve vyšší rychlosti o 90 stupňů. Nikdy bych už to neudělal , auto se samozřejmě naklonilo na PP kolo, ale ustálo to. Gumy si postěžovaly a nejlepší je, že jsem klidně mohl pokračovat rovně a později pohodlně odbočit. Takže to chce mentálně zdravého navigátora
Zato jsem viděl jak embéčko na jízdě zručnosti šlo na střechu. Majitel jak prudce mezi kužely akceleroval, tak si šíleně rozhoupal zadek a škrtnul ráfkem o letištní plochu. Tím pádem skončil na střeše. Myslím, že měl rozměrově klasické obutí 155 R14 70/80.
...presne tak vela Tuzerou si mysli že širšia pneu je lepšia ale to je teda pekna somarina...nedalo mi a troška som hladal a myslim že sa možem stotožniť s tým čo napisal Modelář,žial ako vidno poniektorí sa nevedia zmieriť s tým že im niekto oponuje..toto je diskusia tak sa neurážajte...
..tiež som čo to odskušal s pneu...to čo odporuča vyrobca žial treba zohladniť pri vybere kolies..
..Golf 4 v tech. ma uvedene 195/65/15 , 205/55/16 no to bolo malo tak si dal dopísať 225/45/17 no tak reku parada..otestovali sme to na zimákoch 195/65/15 a potom šup elektroniky 225/45/17 no prvé dojmy...z auta sa stal pekny kostitras,na moj vkus je to totalne nepohodlné...vybrali sme sa testovať na rovnaky úsek...v prvom momente sa zdalo že auto lepšie sedí ale to je len zdanie...žial na nerovnostiach načne ukakovalo čim bolo potreba znižiť rychlosť..celkovo to dopadlo tak že čas na useku bol rovnaky ako na 15kach...
..a to nehovorím že pružnosť a zrychlenie sa citelne zhoršili + spotreba išla hore...a to nehovorim o cene pneu ktoré vydržia jednu sezonu..!!
...z toho vyplíva nieje všetko zlato čo sa bliští...a preto treba zvažiť pre a proti...teda tým nechcem povedať že el. netreba treba auto je krajšie ale da sa zvoliť aj kompromis a to použiť odporúčany rozmer t.j. 205/55/16
..tiež som čo to odskušal s pneu...to čo odporuča vyrobca žial treba zohladniť pri vybere kolies..
..Golf 4 v tech. ma uvedene 195/65/15 , 205/55/16 no to bolo malo tak si dal dopísať 225/45/17 no tak reku parada..otestovali sme to na zimákoch 195/65/15 a potom šup elektroniky 225/45/17 no prvé dojmy...z auta sa stal pekny kostitras,na moj vkus je to totalne nepohodlné...vybrali sme sa testovať na rovnaky úsek...v prvom momente sa zdalo že auto lepšie sedí ale to je len zdanie...žial na nerovnostiach načne ukakovalo čim bolo potreba znižiť rychlosť..celkovo to dopadlo tak že čas na useku bol rovnaky ako na 15kach...
..a to nehovorím že pružnosť a zrychlenie sa citelne zhoršili + spotreba išla hore...a to nehovorim o cene pneu ktoré vydržia jednu sezonu..!!
...z toho vyplíva nieje všetko zlato čo sa bliští...a preto treba zvažiť pre a proti...teda tým nechcem povedať že el. netreba treba auto je krajšie ale da sa zvoliť aj kompromis a to použiť odporúčany rozmer t.j. 205/55/16
Modeláři těd jsi to zabil oni vlastně všichni závodníci a zavodní týmy mají(kromě rallye)jediný cíl....být v zatáčkách co nejpomalejší asi mají strach z nerovností jezdil jsem ve spoustě aut a klidně to jsem napíšu čím širší mělo auto gumy tím lépe se sním jelo Tam kde s normální pneumatikou už dávno letíš ze zatáčky do pole tak s pneu např 245/35 R19 ty gumy ani nepísknou a pozor PÍŠU O AUTECH JENŽ TYTO KOLA MĚLA JAKO SÉRIOVÁ A ORIGINÁL OD VÝROBCE!!!!!Ne žádný prasing!!!!(ST 220 a Audi A6,A8)
Kdybys o tom něco vůbec tušil, tak bys věděl, že pro homologaci speciálu na závody v určité kategorii je nezbytné dodržet technické předpisy. Ve výsledku jsou si pak ta auta hodně podobná co do výkonových parametrů, obutí atd.
To, že "gumy ani nepísknou", nemá o jízdních vlastnostech vozu absolutně žádnou vypovídací schopnost ! Kromě toho je mi teď už jasné, do jaké kategorie zákazníků že to vlastně patříš: Ford Mondeo má jízdní vlastnosti alespoň průměrné, kdežto Audi A6 podprůměrné. A kdo dokáže být z té A6 vydřený, toho je mi líto, poněvadž doby, kdy např. Audi Turbo Quattro 200 stálo vysoko nad všemi konkurenty, dávno odvál čas. Ale zákazníci tvého typu to stejně nepoznají, neboť marketingové oddělení výrobce zase jednou odvedlo kus poctivé práce! Na rozdíl od konstrukčního oddělení...
To, že "gumy ani nepísknou", nemá o jízdních vlastnostech vozu absolutně žádnou vypovídací schopnost ! Kromě toho je mi teď už jasné, do jaké kategorie zákazníků že to vlastně patříš: Ford Mondeo má jízdní vlastnosti alespoň průměrné, kdežto Audi A6 podprůměrné. A kdo dokáže být z té A6 vydřený, toho je mi líto, poněvadž doby, kdy např. Audi Turbo Quattro 200 stálo vysoko nad všemi konkurenty, dávno odvál čas. Ale zákazníci tvého typu to stejně nepoznají, neboť marketingové oddělení výrobce zase jednou odvedlo kus poctivé práce! Na rozdíl od konstrukčního oddělení...
No jasně, když je celý podvozek navržený na použití širokého kola, tak je vcelku pochopitelné, že to neplechu nedělá. Ale tady se bavíme o tom, jestli obecně nasazení širších kol znamená lepší jízdní vlastnosti. A to bohužel neznamená.Prdelář píše:a pozor PÍŠU O AUTECH JENŽ TYTO KOLA MĚLA JAKO SÉRIOVÁ A ORIGINÁL OD VÝROBCE!!!!!Ne žádný prasing!!!!(ST 220 a Audi A6,A8)
Tedy když na Oktávku co má podvozek optimnalizovaný na 195/65R15 nějaký mamrd strčí 255/35R18, tak jízdní vlastnosti budou dost příšerné. A fakt, že BMW Z4 na těhle gumách jezdí famózně, na tom nic nezmění.
Kromě geometrie podvozku a dalších věcí taky musí sedět celková frekvenční charakteristika, jinak to bude nejen drncat a kodrcat, ale taky všelijak odskakovat. Takže v zatáčce to třeba sice nepískne, ale bude to na sebemenších nerovnostech odskakovat do boku.
Tak tímhle jsi dokázal že jsi opravdu totální šašek!!!!!ST průměrné jízdní vlastnosti?AUDI A6 guatro 3.2 FSI PODPRŮMĚRNÉ?????????Tak pane MODELÁŘ pokud nemáš Ferrari nebo jiný supersport tak jseš jen velkej srandovní tlučhuba Ale patrně jsi se v těchto autech nikdy nesvezl to bys pak tyhle hlouposti nemohl myslet ani ze srandy.....mě tak asi napdá co máš za auto???.....????motor z Veyrona....kufr RS6 avant....podvozek Ferrari Enzo a máš na tom pneu 155/80 R12
No výborně, konečně jsme u jádra pudla! Axel Springer Verlag může být naprosto spokojen: myslíš si přesně to, co "naočkováno tobě neutuchajícím úsilím tohoto nakladatelství býti má".Prdelář píše:Tak tímhle jsi dokázal že jsi opravdu totální šašek!!!!!ST průměrné jízdní vlastnosti?AUDI A6 guatro 3.2 FSI PODPRŮMĚRNÉ?????????Tak pane MODELÁŘ pokud nemáš Ferrari nebo jiný supersport tak jseš jen velkej srandovní tlučhuba Ale patrně jsi se v těchto autech nikdy nesvezl to bys pak tyhle hlouposti nemohl myslet ani ze srandy.....mě tak asi napdá co máš za auto???.....????motor z Veyrona....kufr RS6 avant....podvozek Ferrari Enzo a máš na tom pneu 155/80 R12
P.S.: ASV je hlásnou troubou německých automobilových výrobců ovládající většinu evropského trhu (včetně toho českého) s motoristickými periodiky.
To Shi: Díky za podporu a vložený odkaz!
Sám opravdu nemám čas, náladu a ani chuť brouzdat po internetu a hledat nějaké podklady, reference či doklady pro má tvrzení (ať si to pěkně sami dohledají ti, kdož mají zájem porovnat více zdrojů), která sem solím rovnou z hlavy. Prokázání plagiátorství mi skutečně nehrozí, tedy pokud za něj někdo náhodou nepovažuje i to, že "opisuji sám od sebe"... S tím se ale dá stěží něco dělat, jelikož ve svých názorech jsem dlouhodobě konzistentní.
Sám opravdu nemám čas, náladu a ani chuť brouzdat po internetu a hledat nějaké podklady, reference či doklady pro má tvrzení (ať si to pěkně sami dohledají ti, kdož mají zájem porovnat více zdrojů), která sem solím rovnou z hlavy. Prokázání plagiátorství mi skutečně nehrozí, tedy pokud za něj někdo náhodou nepovažuje i to, že "opisuji sám od sebe"... S tím se ale dá stěží něco dělat, jelikož ve svých názorech jsem dlouhodobě konzistentní.