hlinikove disky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

mipesa píše:Bohužel širší pneu má negativní následek težší ovládání v rejdu, ale to posilovač zvládne, pak tato široká guma se v zatáčkách neodvaluje, ale smýká, pochopitelně se tím zkracuje její životnost.Potom i trpí veškerý mechanismus řízení.
O tohle mi sice vůbec nešlo, ale když už jsi to zmínil, díky za doplnění!
modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:Jen tak mimochodem poloměr rejdu je opravdu velice důležitá věc a bylo to první kritérium jenž jsem zohlednoval při výběru automobilu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dutá hlava nejvíc duní! :lol: (smajlík mi stačí jen jeden)
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

NO HLAVNĚ ŽE TY JSI EXPERT JENŽ VŠEMU ROZUMÍ A NEPOTŘEBUJE SE NIČEMU UČIT!!!!!!Ty jsi takzvaný chytrolín jenž rozumí všemu a všem že?Pár takových lidí jako jsi ty znám osobně a jsou na ranu :roll:
modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:Pitrisi to si snad děláš srandu ne?????Tak mě prosím vysvětli proč všechny sportovní auta mají velká kola a nízký profil????Proč nemá třeba Ferrari gumy 165/75 r 13?????Oni výrobci sportovních aut jsou idioti a nemaj tam Pitrise a Modeláře tak jim to nikdo neřek že?Tady to je opravdu kocourkov :lol: :lol: :lol: experti na všechno :lol: :lol: :lol: i malej kluk ví že cím širší guma i niší profil tak lepší kontakt s vozovkou :!:
Malej kluk ví leda tak velký kulový! A názory Prdeláře jsou klasickým příkladem uvažování neinformovaného tuzera.

Hlavním důvodem, proč se neustále zvětšují disky kol (pozor, nikoli vždy celá kola, což je sakra rozdíl!), jsou totiž právě brzdy uvnitř těch disků! Sportovní vozy a dnes nejen ony, ale kvůli rostoucí hmotnosti aut v důsledku neustálého přidávání pasivní bezpečnosti i "normální" auta, totiž potřebují "lepší" brzdy, a tím pádem i větší kotouče. Ty spolu s mohutnějšími brzdovými třmeny mají větší nároky na volný prostor uvnitř disků, takže se disky musejí také zvětšit. Jenže volný prostor v podbězích kol není vzhledem k velikostní kategorii vozu neomezený, takže průměr disků kol sice roste, obvykle však zdaleka ne tak rychle, jako velikost celých kol (těch důvodů je více, mj. snaha zbytečně nezvyšovat rotující hmoty, které zhoršují dynamiku jízdy i brzné parametry vozu - opět jsme u těch brzd). Z toho logicky vyplývá, že se snižuje rovněž profilové číslo použitých pneumatik. Jenže nižší profilové číslo současně znamená i nižší LI (Load Index), což je vzhledem k rostoucí hmotnosti vozů ale znovu problém, který lze řešit pouze zvětšením šířky pneu. Jenže větší disky se širšími nízkoprofilovými pneumatikami a s většími brzdami uvnitř představují větší neodporuženou hmotu, což je nutno řešit tužšími, a tedy i méně pohodlnými závěsy kol.

A jsme právě tam, kde se v rámci shora popsaného začarovaného kruhu dnes pohybujeme: u širokých, nízkoprofilových pneumatik s vysokými valivými odpory zhoršujícími dynamiku, a u nepohodlných podvozků, které jen stěží dohánější jízdní vlastnosti zhoršované obrovskými neodpruženými hmotami. Jenže ty příčiny jsou úplně jiné, než jakými se na první pohled jeví!
:idea:
modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:NO HLAVNĚ ŽE TY JSI EXPERT JENŽ VŠEMU ROZUMÍ A NEPOTŘEBUJE SE NIČEMU UČIT!!!!!!Ty jsi takzvaný chytrolín jenž rozumí všemu a všem že?Pár takových lidí jako jsi ty znám osobně a jsou na ranu :roll:
Dnes je zřejmě moderní mít úplně vymeteno v hlavě, nejlépe nic nevědět a ničemu nerozumět, ale hlavně disponovat silnými hlasivkami. :x
modelář

Příspěvek od modelář »

B píše:cim viac gumy tym vyssia hmotnost. Hmotnost pneu je zvacsa minimalne rovnaka ako disku ale povacsinou vyssia. Cim viac gumy,tim viac nevyvazenej hmotnosti co sa musi dohanat vacsim zavazim. Mensie profilove cislo prinasa lepsie jazdne vlastnosti najma v zakrutach ale je mensie pohodlie+vacsie riziko poskodenia disku na vymoloch. Samozrejme dizajn je lepsi,pokial sa nejedna o Hammer na nizkoprofiloch
Kvalitní guma s testem uniformity na kvalitním disku by v případě dobrého vymachování neměla mít potíže s "větším závažím". Mnohem závažnějším problémem je vyvažování kol s disky bez odpovídajícího rantlu nalepovacími závažíčky tzv. v rameni, jelikož pak se musí použít cca dvojnásobek dovývažku, než při použití klasických závažíček na límci.

Hlavním problémem ovšem zůstává nevyváženost a špatná ovalita málo kvalitních pneu a disků, a rovněž to, že pneuservisy na machování se.ou... :evil:
modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:PITRISI CO SEM POŘÁD PLETEŠ TU VODU A MOKRO?????????O tom přece vůbec nebyla řeč :roll: a nejsem žádný přiblblý tuner mám auto a to má originál kola 225/40 R18 a to jsou velká kola a mají malý profil tak mě prosím nepoučuj o velkých kolech :lol: :lol: na mokru se chovají perfektně(jezdím i na mokru jako prase)když mají dobrý vzorek tak je to ok.To jsou jenom vaše řeči protože asi závidíte lidem velká(krásná) kola protože sami na autech máte nějaké trapné 16ky a je vám líto dát ty peníza za velká kola že? :wink:
Trapná je každá myšlenka v daném příspěvku obsažená, tedy pokud to vůbec lze myšlenkami nazývat... :cry:
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

Modeláři běž si číst knížky.......už ti to tu doporučovalo víc lidí tak nás poslechni a ty tvoje ocitovaná internetová moudra si vem sebou :wink: neustále kritizovat a kopírovat sem články z internetu umí každý pako :wink: Nemáš ani odvahu napsat sem co máš za auto :!: auta a názory ostatních vesele kritizuješ jenom tvoje auto a názory jsou nej :roll: jsi při nejmenším trapný :D
modelář

Příspěvek od modelář »

mipesa píše: Alu kola snižují celkovou velikost neodpružené hmoty, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech vozu. Rovněž pokles setrvačných sil točícího kola zvyšuje dynamiku akcelerace i brzdění.
Širší pneumatika má podstatně větší styčnou plochu s vozovkou, což oproti klasické pneumatice snižuje prokluz při akceleraci a intenzivním brzdění. Rovněž díky větší adhezi je hranice smyku při rychlém průjezdu zatáčkou podstatně výše.
Jak jsem již napsal: stačí vzít ta kola na váhu a hned je vidět krutou pravdu! Kolo složené z nízkoprofilové široké pneu na větším disku je vždy citelně těžší, než adekvátně velké kolo složené z užší pneu o vyšším profilovém čísle na menším disku. Důvodem je potřeba podstatně pevnějšího, a tím pádem i bytelnějšího disku (pokud už má být větší), přičemž pro nízkoprofilovou pneu to platí analogicky. To, co v "běžné" gumě hravě obstará vzduch pod tlakem (hlavně pružení a tlumení), totiž tady musí obstarat pevnost disku a kostry pneumatiky. Samotný vzduch je samozřejmě lehší. Shora řečené platí pro "běžné" komerční lité disky, nikoli např. pro kované "hořčičáky" určené k závodním účelům.

K ploše styku pneu s vozovkou se už vyjádřil Shi a já k tomu nemám, co bych dodal.

Se zbytkem původního příspěvku mipesy (a omlouvám se za výmaz právě toho "zbytku") souhlasím. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:Modeláři běž si číst knížky.......už ti to tu doporučovalo víc lidí tak nás poslechni a ty tvoje ocitovaná internetová moudra si vem sebou :wink: neustále kritizovat a kopírovat sem články z internetu umí každý pako :wink: Nemáš ani odvahu napsat sem co máš za auto :!: auta a názory ostatních vesele kritizuješ jenom tvoje auto a názory jsou nej :roll: jsi při nejmenším trapný :D
Kdybys měl načteno, co já, tak by ses tady takhle nevyjadřoval. A pokud jde o "internetová moudra", jsi jen živoucím dokladem toho, že někteří ještě nepochopili, že ne vše je na internetu. Hlavně tam není veřejně dostupné právě to cenné - říká se tomu ochrana autorských práv.

Co se týče nařčení z plagiátorství, důrazně tě žádám o jakoukoli referenci na cokoli, co jsem údajně "zkopíroval z internetu". Já si tady totiž dávám tu práci, abych zájemcům o informace poskytl právě takové, které na netu stěží najdou :!:

Mým autem rozhodně nemám potřebu se chlubit, ale můžeš si být jistý, že na prdel bys dostal hned v první zatáčce, a to i na těch mých "trapných malých kolech". :lol:
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

joooooo?????no tak se pochlub!!!!!!!Určitě bych dostal na prdel :lol: nenech mě čekat ty "internetový závodníku"já už jsem napsal co mám za auto :wink:
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

Hoši ať se vám to líbí nebo ne když vezmu široký pneu variabilní se standartem tak tu styčnou plochu maj větší.
To by mě modeláři zajímalo co máš za auto že se chceš měřit s ST 220 ale už vim že to nebude supernadauto o kterym tu tlacháš ale kostitřas levnýho tuňáče.I kdybys měl třebas Imprezu tak bys měl jen rychlý auto ale ne to vo čem tu furt sníš.
Píšeš tady jen fylozofický slohy který mě osobně nic neříkaj a asi ani jiným ne.
Je fajn že máš čas hledat na netu a upravuješ jen některé články.jen si dej bacha který články sou pravdivý a schodujou se s praxí.Ty kdybys měl praxi jakou tady machruješ tak bys nemoh mít tolik času sedět u netu a hledat.
Tvůj sen o autě je asi v superlativech a seš asi rád za citysocana(MHD).
To si neber ňák osobně takový lidi jako si ty prostě sou tak jenom zůstaň jen u toho psaní.Asi sem tě pochopil ale dalo mi to zabrat, sem jen automechanik a zloděj.
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

To zas bude den píše:Hoši ať se vám to líbí nebo ne když vezmu široký pneu variabilní se standartem tak tu styčnou plochu maj větší.
Tak fajn. Navážet do modeláře se umíte. A teď jestli taky umíte poskytnout informaci: O kolik procent je větší styčná plocha u 225/45R17 než u 195/65R15 při stejném huštění ? A odkud tuto informaci máte, nebo jak jste to spočítal ?

Abychom to počítali stejně, tak rozdíl v šířce je +15,4%
[(225-195)/195 *100%]

Souhlasím s tím, že to není až tak jednoduché jako že tlak v pneu = tlak na styčné ploše atd. Ale při správném huštění zhruba platí, že kontaktní plocha se s šířkou gumy příliš nemění.
modelář

Příspěvek od modelář »

To zas bude den píše:Hoši ať se vám to líbí nebo ne když vezmu široký pneu variabilní se standartem tak tu styčnou plochu maj větší.
To by mě modeláři zajímalo co máš za auto že se chceš měřit s ST 220 ale už vim že to nebude supernadauto o kterym tu tlacháš ale kostitřas levnýho tuňáče.I kdybys měl třebas Imprezu tak bys měl jen rychlý auto ale ne to vo čem tu furt sníš.
Píšeš tady jen fylozofický slohy který mě osobně nic neříkaj a asi ani jiným ne.
Je fajn že máš čas hledat na netu a upravuješ jen některé články.jen si dej bacha který články sou pravdivý a schodujou se s praxí.Ty kdybys měl praxi jakou tady machruješ tak bys nemoh mít tolik času sedět u netu a hledat.
Tvůj sen o autě je asi v superlativech a seš asi rád za citysocana(MHD).
To si neber ňák osobně takový lidi jako si ty prostě sou tak jenom zůstaň jen u toho psaní.Asi sem tě pochopil ale dalo mi to zabrat, sem jen automechanik a zloděj.
Pokud se domníváš, že Impreza je "rychlejší" (v původním smyslu onoho slova) než ST 220, tak toho o každém z těch aut málo víš. Ono to totiž není jen "o rychlosti", která je dobrá tak akorát na dálnici, ale především o jízdních vlastnostech. A v těch slouží za etalon úplně jiné auto, resp. značka!

To, co jsem v daném vlákně vypisoval, patří k základnímu konstruktérskému desateru, nikoli do kategorie nějakých filosofických úvah. Ono to konstruktérské desatero totiž stojí na prostých fyzikálních poučkách, které neokecáš ani z jedné, ani z druhé strany. A že tomu nerozumíš, je výhradně tvůj problém.

Pokud jde o to mé "hledání na netu a upravování jen některých článků", rád se podívám na některé odkazy. Pokud žádné nemáš, tak pouze a opět lžeš! Ostatně ten kdo lže, ten také krade, jak praví moudré přísloví. A ten, kdo se tím okrádáním zákazníků dokonce pyšní a ještě očekává, že přitom budou všichni bez rozdílu vrnět blahem, není nic víc, než primitiv.
modelář

Příspěvek od modelář »

Shi píše:
To zas bude den píše:Hoši ať se vám to líbí nebo ne když vezmu široký pneu variabilní se standartem tak tu styčnou plochu maj větší.
Tak fajn. Navážet do modeláře se umíte. A teď jestli taky umíte poskytnout informaci: O kolik procent je větší styčná plocha u 225/45R17 než u 195/65R15 při stejném huštění ? A odkud tuto informaci máte, nebo jak jste to spočítal ?

Abychom to počítali stejně, tak rozdíl v šířce je +15,4%
[(225-195)/195 *100%]

Souhlasím s tím, že to není až tak jednoduché jako že tlak v pneu = tlak na styčné ploše atd. Ale při správném huštění zhruba platí, že kontaktní plocha se s šířkou gumy příliš nemění.
Jízdní vlastnosti vozu nejsou primárně dány velikostí styčné plochy pneu s vozovkou (samozřejmě pokud se budeme pohybovat v rámci nějakého standardního plošného zatížení) a už vůbec ne "velikostí kol", přesněji "průměrem a šířkou použitých disků", ale především umem, pečlivostí a technickými podmínkami práce konstruktéra v rámci limitů, které mu nastavili ekonom a technolog. Zbytek pak už dnes hravě dodělá marketingové oddělení, a to mnohem efektivněji - jak je vidět na většině zdejších příspěvků, funguje to... :evil:
Odpovědět