hlinikove disky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ja som pôvodny anonym... ano oroginal mam hlinikove disky 15", a 17 chem preto, lebo jazdim rocne 40 000 km a zvyknem sa dost ponahlat. preto chcem touto cestou zlepsit jazdne vlastnosti auta
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Prdelář píše:PITRISI CO SEM POŘÁD PLETEŠ TU VODU A MOKRO?????????O tom přece vůbec nebyla řeč :roll: a nejsem žádný přiblblý tuner mám auto a to má originál kola 225/40 R18 a to jsou velká kola a mají malý profil tak mě prosím nepoučuj o velkých kolech :lol: :lol: na mokru se chovají perfektně(jezdím i na mokru jako prase)když mají dobrý vzorek tak je to ok.To jsou jenom vaše řeči protože asi závidíte lidem velká(krásná) kola protože sami na autech máte nějaké trapné 16ky a je vám líto dát ty peníza za velká kola že? :wink:
Na jakém to máš autě?
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

Ford Mondeo ST 220 2005 :wink:
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:Ja som pôvodny anonym... ano oroginal mam hlinikove disky 15", a 17 chem preto, lebo jazdim rocne 40 000 km a zvyknem sa dost ponahlat. preto chcem touto cestou zlepsit jazdne vlastnosti auta
Kvalitní litá kola dokážou změnit vzhled vozu . V drtivé většině případů je to krok k tomu, abyste z obyčejného průměru v sériovce si začal ladit vůz podle svých představ.
Alu kola snižují celkovou velikost neodpružené hmoty, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech vozu. Rovněž pokles setrvačných sil točícího kola zvyšuje dynamiku akcelerace i brzdění.
Širší pneumatika má podstatně větší styčnou plochu s vozovkou, což oproti klasické pneumatice snižuje prokluz při akceleraci a intenzivním brzdění. Rovněž díky větší adhezi je hranice smyku při rychlém průjezdu zatáčkou podstatně výše.
Široké pneumatika (především zadní) mají větší tendenci k opotřebení. Pokud se jedná o hodně široká kola je rozdíl v rychlostech hlavně v ostrých zatáčkách na vnitřní a vnější hraně pneumatiky dost znatelný což místo odvalování způsobuje smyk.
Velká šířka kola podstatně zvyšuje riziko akvaplaningu při rychlé jízdě na mokru. Díky nízkému měrnému tlaku pneumatiky na silnici se hůř odvádí voda ze styčné plochy. Proto je rozumné mít hloubku dezénu alespoň 4 mm. Na sněhu je to úplně v háji.
Vyšší valivý odpor širokých pneumatik ubírá také určitou část výkonu motoru.Pokud tedy se jedná o auto s velkým obsahem, tak to není až tak neřešitelný problém, ale ztráta tu je.
Široké kola chtějí větší sílu na volantu. Ve vyjetých kolejích jsou jak doma a špatně je opouští
Nízký profil pneumatiky má parádní vodící vlastnosti, ale jejich pružnost je špatná, a ktomu tvrdý podvozek, což třeba sportovněji laděná auta mají, tak Vám vyskákají blomby ze zubů o Oktávce ani nemluvím.
Záleží jen na tom, co od auta chcete.Já jezdím cca 50 tkm a nikdy bych do něčeho podobného nešel.O peníze tu nejde.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Prdelář píše:Ford Mondeo ST 220 2005 :wink:
S tím jsem se parkrát se známým po D1 svezl.To byl zážitek.Ale každý jsme z jiného těsta.
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

mipesa píše: Širší pneumatika má podstatně větší styčnou plochu s vozovkou, což oproti klasické pneumatice snižuje prokluz při akceleraci a intenzivním brzdění.
Nemá. Má jiný tvar styčné plochy, díky nízkému profilovému číslu (např 195/65R15 vs 225/45 R17) se méně se deformuje, díky celkové větší ploše (obvod zachován, ale šířka je větší, takže celková plocha je větší) se vzniklé teplo rozkládá na větší plochu, takže se při brždění tolik nepřehřívá. Ale velikost styčné plochy nijak zásadně větší není (za předpokladu stejného huštění). Auto je furt stejně těžké, takže působí na vozovku stejnou silou a tato síla je kompenzována stejným tlakem v pneumatice, tak musí být (téměř) stejná velikost styčné plochy.

Prdelář: Kdyby byla pravda to co píšeš, tak by Honda na Integru Type R nemontovala v sérii takové baĺóny (195/55R15). A jak zjistili různí tuzeři, tak právě s tímto rozměrem je to auto na okruhu nejrychlejší.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Ja som pôvodny anonym... ano oroginal mam hlinikove disky 15", a 17 chem preto, lebo jazdim rocne 40 000 km a zvyknem sa dost ponahlat. preto chcem touto cestou zlepsit jazdne vlastnosti auta
Pak musíš ovšem použít také odpovídající pružiny a tlumiče, jinak jízdní vlastnosti s výjimkou ideálně hladkého asfaltu vždy pouze zhoršíš:
- nízkoprofilová guma špatně tlumí, tedy musíš volit měkčí pružiny;
- celkově těžší kolo zase představuje nevýhodu v podobě větší neodpružené hmoty, jejíž kmitání musíš ustálit tužšími tlumiči;
jinak ti budou kola neustále odskakovat, což je právě ten efekt, jehož určitě nechceš dosáhnout. Vliv na životnost závěsů kol, které zůstávají stejné, je ti doufám jasný.

No a pokud nechceš měnit rovněž těhlice zavěšení předních kol (za modifikované), tak si pořiď disky s předepsaným ET, poněvadž

POLOMĚR REJDU má s rejdem jako takovým málo co společného ( :!: ), ale jde o průmět prodloužené osy rejdového čepu (v případě zavěšení McPherson, což je tvůj případ, jen pomyslného) do styčné plochy pneumatiky s vozovkou: pokud se prodloužení rejdového čepu protne s danou plochou vně roviny vedené středem této plochy a souosé s podélnou osou vozidla, hovoříme o pozitivní hodnotě poloměru rejdu, pokud blíže ke středu vozidla, hovoříme o negativním poloměru rejdu. Správná volba hodnoty poloměru rejdu ve vztahu k použité konstrukci a geometrii kinematiky zavěšení kol je přitom jedním z rozhodujících faktorů ovlivňujících jízdní vlastnosti vozidla!!!

A jak to souvisí se změnou použitých disků, resp. kol? Jednoduše: největším prostorovým limitem při použití širších disků a pneu je McPherson, s jehož pozicí nic nenaděláš, tedy pokud zrovna nepoužiješ ty mnou již zmíněné modifikované těhlice! Proto musíš jít s diskem (a tedy s celým kolem) více směrem směrem ven, z podběhu. Tím samozřejmě současně změníš pozici oné styčné plochy pneu s vozovkou. Poloha průmětu osy rejdového čepu vůči vozovce se sice nezměnila, ovšem změnila se ve vztahu právě a jen k té styčné ploše pneu s vozovkou, která je nyní jinde. Tím se ti změnila i hodnota poloměru rejdu, nejčastěji z negativní na pozitivní, což má na jízdní vlastnosti vždy negativní dopad. Ten se projevuje zejména nestabilitou při jízdě v přímém směru, čímž jen umocňuje stejného druhu negativní vlastnost nízkoprofilových pneumatik. Ve výsledku to auto musíš tzv. "stále řídit" (neustále korigovat směr), poněvadž tě každá terénní vlnka a každý závan větříku rozhodí.

Za sebe bych ti spíše poradil, abys buď pečlivě vybral "lepší" gumy v původním/originálním rozměru anebo aby sis rovnou pořídil auto s lepším podvozkem.


P.S.: Oct.2 objednaná z fabriky na 17-kách, tj. již z jiným nastavením podvozku, má oproti originálu na 15-kách jen o chlup lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách, ale kupodivu (alespoň já jsem se tomu dost podivil) je pohodlnější. :?
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

modelář píše: P.S.: Oct.2 objednaná z fabriky na 17-kách, tj. již z jiným nastavením podvozku, má oproti originálu na 15-kách jen o chlup lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách, ale kupodivu (alespoň já jsem se tomu dost podivil) je pohodlnější. :?
Toto potvrzuji. OII na 17" discích s Conti Sport Contact byla i pro mě překvapivě pohodlná a celkově jízdně velmi slušně vyvážená. Což se o OII s 16" koly skutečně říct nedalo - subjektivně 16" OII komfort cca stejný nebo mírně nižší, jistota za volantem citelně nižší ...
modelář

Příspěvek od modelář »

To je dáno právě tím, co jsem už zmínil: Podvozek je standardně naladěný na 15-ky. Pokud se z fabriky objedná vůz na 16-kách, nemá žádné modifikace podvozku - na rozdíl od objednávky vozu na 17-kách. "Patnáctkové" pružení a tlumení pak v kombinaci s těmi 16-kami vůbec nastíhá. No a teď si představ, že na ten "patnáctkový" podvozek obuješ rovnou dokonce 17-ky! :idea:
modelář

Re: hlinikove disky

Příspěvek od modelář »

Pitris píše: A výrobce ví, proč předepsal ET takové, jaké předepsal, a pokud se tam dají disky s nižším ET, a kola budou "víc trčet ven", je to skoro stejná blbost, jako rozšiřovací podložky pod kola, protože to zcela změní (k horšímu) síly - ("systém páky") - působící na nápravu.
Ano, výrobce ví, proč předepisuje právě takovou hodnotu ET - aby dodržel hodnotu "poloměru rejdu" (viz můj příspěvek hlouběji v diskusi) :!:
modelář

Příspěvek od modelář »

Pardon: viz můj příspěvek VÝŠE.
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

Nebo nedej bože 18ky nebo ježiši kriste 19ky nebo pane bože kristovy rány 20kyyyyyy ...........těch mrtvých účastníků provozu a popraskaných ramen a ulámaných čepů a zbytečně bouraných automobilůůůůůů :o :o :o
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:modelář se snaží jen pomoct, a příp. varovat, protože spousta řidičů ví o autě jenom to, kama se tam lije palivo - ale někdy je to "šťoura", to zas jo......
Šťoura, detailista a perfekcionista! Ale i takového snad diskusní fórum může potřebovat - stejně jako baviče, provokatéra, uklidňovače... 8)
modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:Nebo nedej bože 18ky nebo ježiši kriste 19ky nebo pane bože kristovy rány 20kyyyyyy ...........těch mrtvých účastníků provozu a popraskaných ramen a ulámaných čepů a zbytečně bouraných automobilůůůůůů :o :o :o
Hochu, přestaň křičet a pokud už tu dáváš rádoby najevo, že se o věci zajímáš, tak šup do nějaké odborné knihovny a honem rychle se doučit! :wink:
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

Jen tak mimochodem poloměr rejdu je opravdu velice důležitá věc a bylo to první kritérium jenž jsem zohlednoval při výběru automobilu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Odpovědět