hlinikove disky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Prdelář píše:já nejsem to zas bude hnusný den to za prvé......a za druhé hliníková kola jsou mnohem lehčí než plechové disky a už vůbe nemluvím o nějakých značkových(sportovních)jejich váha je mnohem menší než u seriových :wink: Takže tvoje mumlání o váze a rotující hmotě je naprosto zbytečné a navíc i otravné :roll: nechápu proč se JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc. sere do každé debaty :evil: jsi otravný jako hřebík v botě!Nasedni na svého větroně z uhlíkových vláken a odlet do pr....
OK, za špatnou adresaci onoho přání se omlouvám!

Za to ostatní ovšem ani náhodou, protože:
1/ hmotnost aftermarketového hliníkového disku je zcela srovnatelná s hmotností plechového disku disku stejného rozměru a současně o dost vyšší, než třeba o dvě čísla menšího originálního plecháče - k ověření stačí decimálka;
1/ hmotnost pneu rozměru 225/45x17 je citelně větší, než hmotnost pneu 195/65x15 - opět stačí zvážit;
2/ na "značkovosti" běžně dostupných disků jejich hmotnost příliš nezávisí - výrazně lehčí jsou až kované disky z magnéziové slitiny, jejichž cena ovšem začíná někde na čtyřnásobku ceny onoho "značkového/sportovního" disku, a navíc obvykle nemají nezbytnou homologaci pro běžný provoz (mj. z důvodu nižší únosnosti a životnosti);
3/ za připomenutí větší rotující hmoty děkuji, na tu jsem ve svém původním příspěvku úplně zapomněl :oops: ;
4/ pokud tě otravuje číst moje "antituzerské" (tuzing = protipól skutečného tuningu) příspěvky, tak je prostě ignoruj (můžeš klidně, kolikrát chceš či dokážeš :lol: );
5/ ne.eru se do každé debaty, pouze do těch, kde opět "čuju nějakou kulišárnu" - a že jich tu je, jak když na.ere... :shock: ;
6/ i pro otravný hřebík v botě se dá nalézt patřičné zdůvodnění, resp. je vhodné z něho vyvodit odpovídající poučení, např. nelézt v nevhodné obuvi do míst, kde se vyskutují hřebíky nastražené špičkou nahoru :lol: ;
7/ rád bych odletěl, bohužel bych nasednutím přesáhl hodnotu max. plošného zatížení.

Když už chceš mermomocí někoho ukřičet, nestačí mít velká ústa, ale také argumenty! :wink:
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

Tak to pozor....nejsem zastáncem tuningu!!!!!!!Mám taky pro tuning svůj výraz......prasing!!!Opravdu "vytuněných"aut je v republice tak do padesátky zbytek je směšný a trapný prasing a značková kola jsou u mne např. Ronal,BBS,OZ.SAMOZŘEJMĚ JSEM NEPSAL O TOM CÍNOVÉM BLATĚ CO SE PRODÁVÁ NA AUKRU!!!A zajímalo by mě kde jsi vzal ten čuch na kulišárny :?: :roll: Reagovat tu na každou blbost co se tu napíše nelze(clověk nemůže celý den sedět u počítače)a já od tebe též nečetl žádný argument který by mě přesvědčil že máš pravdu :wink: Pouze prázdné "bla bla"
modelář

Příspěvek od modelář »

Když já u toho počítače (a nejenom jednoho...) sedím prakticky celý den (tedy pokud zrovna necestuji), což mi už stačilo zkazit oči. :(

Pokud jde o mé argumenty, zkus nějaký z nich zpochybnit: "bla, bla" totiž není pozornosti hodný protiargument!

A proč jsem v daném vlákně vlastně reagoval? Na pomoc si vezmu citaci úvodního dotazu anonyma a mé důvody viz odrážky pod ním:

Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem

- Tazatel prostě zjistil, že originální disky jsou příliš drahé ve srovnání s aftermarketovými, které jsou navíc "hezčí".
- Brouzdáním po internetu přišel na to, že je sice obrovský výběr v rozměru 7Jx17, ale liší se deklarované hodnoty ET.
- Přitom však už ale nezjistil, že těch údajů, které se liší, je mnohem více - to proto, že ty další věci se málokterý z prodejců vůbec obtěžuje specifikovat.

- Následná debata se vyvinula (přinejmenším pro mě ve zcela očekávaném, snadno předpověditelném duchu), tj. směrem k hledání toho, co lze vůbec použít (aby se to tam vešlo), aniž by se kdokoli jiný (kromě mne) obtěžoval zabývat se základní otázkou, tedy jaký dopad to vlastně bude mít na jízdní vlastnosti vozu a event. i na plnění platné legislativy.

- Sice nevím, zda motivy vlastníka vozu pořídit si 17-palcové hliníkáče jsou čistě estetické povahy a/nebo má zájem zlepšit jízdní vlastnosti podvozku, ale poněvadž jsem si téměř jist, že tam má z výroby 15-palcové disky (ať už plechové či hliníkové), považoval jsem za nutné ho upozornit na úskalí takové změny bez náležité úpravy podvozku. A to jsem raději vůbec nezmínil event. dopady takovéto změny na funkci ABS, ESP, indikace tlaku v pneumatikách apod.

- Uvítal bych proto, kdyby se původní anonymní tazatel ozval a své motivy blíže ozřejmil.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: hlinikove disky

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem
Pokud se rozhodnete použít menší ET, což je zális od vnitřní středové patice do polovice šířky disku, je vyjádřený v mm.Ve Vašem případě docílíte toho, že Vám disk vyleze ven o 22 mm.Změřte, co to udělá v podbězích ve předu i vzadu, a když se vejdou tak není problém jej použít.Jen Vám chci připomenout, že použití 17ek a logicky použití nízkoprofilových pneu udělá z Vaší Oktávky ještě většího kostitřase než je.
modelář

Příspěvek od modelář »

Opravdu bych všem doporučil, aby si zjistili, co je to "poloměr rejdu" a jaký je vliv změny jeho hodnoty na jízdní vlastnosti, aby se tu neobjevovaly věty (cit.)
Ve Vašem případě docílíte toho, že Vám disk vyleze ven o 22 mm.Změřte, co to udělá v podbězích ve předu i vzadu, a když se vejdou tak není problém jej použít (konec cit.)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: hlinikove disky

Příspěvek od Pitris »

mipesa píše:
Anonymous píše:Dobry den, mam Octaviu 2 a v TP mam rozmer disku 7Jx17 ET54, mozem tam pouzit aj ine elektrony, ktore maju rovnake parametre, len ET maju mensie napr ET 32, alebo s tym bude nejaky problem, napr nizsia zivotnost naprav? Pytam sa preto, lebo ET 54 nemozem nikde zohnat za rozumne peniaze a original Skoda sa mi nepacia. dakujem
Pokud se rozhodnete použít menší ET, což je zális od vnitřní středové patice do polovice šířky disku, je vyjádřený v mm.Ve Vašem případě docílíte toho, že Vám disk vyleze ven o 22 mm.Změřte, co to udělá v podbězích ve předu i vzadu, a když se vejdou tak není problém jej použít.Jen Vám chci připomenout, že použití 17ek a logicky použití nízkoprofilových pneu udělá z Vaší Oktávky ještě většího kostitřase než je.
I když se tam vejdou - a budou o těch 22mm "vylezlý" ven - neznamená to ještě, že nebudou problémy; třeba na STK, nebo i u běžné policejní kontroly. A výrobce ví, proč předepsal ET takové, jaké předepsal, a pokud se tam dají disky s nižším ET, a kola budou "víc trčet ven", je to skoro stejná blbost, jako rozšiřovací podložky pod kola, protože to zcela změní (k horšímu) síly - ("systém páky") - působící na nápravu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Prdelář píše:.....Čím větší kola tím horší jízdní vlastnosti????!!!! :roll: to je úplná hloupost.....
No, ono to vůbec není blbost: čím větší kola, tím jsou širší, (a pokud možno sliky), že?
A proto na mokru Ti pomož pánbů, protože z toho budeš mít saně. A čím širší, tím nižší profilové číslo, a v tom má mipesa pravdu, to auto z Tebe vytřepe duši.....
Prdelář píše:JuDr,MuDR,PhDr,PuDr,HP,Ing,Arch Modelář CSc.
Že Vám to není blbý......modelář se snaží jen pomoct, a příp. varovat, protože spousta řidičů ví o autě jenom to, kama se tam lije palivo - ale někdy je to "šťoura", to zas jo......
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:Opravdu bych všem doporučil, aby si zjistili, co je to "poloměr rejdu" a jaký je vliv změny jeho hodnoty na jízdní vlastnosti, aby se tu neobjevovaly věty (cit.)
Ve Vašem případě docílíte toho, že Vám disk vyleze ven o 22 mm.Změřte, co to udělá v podbězích ve předu i vzadu, a když se vejdou tak není problém jej použít (konec cit.)
Za předpokladu, kdy je standardní rozměr pneu pro Oktávku II 195 65 R 15 pro ET 38 a použití 17ek disků s použitím 215 45 17, kde je místo 6ti palcového disku použit sedmipalcový, tedy o nějakých 2,54 cm širší a alternativně možný, jsou rozdíly na průměru kola i osazení ráfku, prakticky stejné.Bohužel širší pneu má negativní následek težší ovládání v rejdu, ale to posilovač zvládne, pak tato široká guma se v zatáčkách neodvaluje, ale smýká, pochopitelně se tím zkracuje její životnost.Potom i trpí veškerý mechanismus řízení.Pokud tam nepříjde parozměr a dodrží se alternativa, což se s větším diskem a ETéčkem dodržet nechá nevidím v tom problém.

Modeláři nefantazíruj, mechanicky je rejd omezený, a pokud místo kol nedáš sudy, tak prdlačku poznáš.Neblbni, prosím Tě, ostatním hlavu.To ty by sis měl zjistit několik informací.
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

Pitrisi to si snad děláš srandu ne?????Tak mě prosím vysvětli proč všechny sportovní auta mají velká kola a nízký profil????Proč nemá třeba Ferrari gumy 165/75 r 13?????Oni výrobci sportovních aut jsou idioti a nemaj tam Pitrise a Modeláře tak jim to nikdo neřek že?Tady to je opravdu kocourkov :lol: :lol: :lol: experti na všechno :lol: :lol: :lol: i malej kluk ví že cím širší guma i niší profil tak lepší kontakt s vozovkou :!:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Prdeláři to si snad děláš srandu ne?????
Prdelář píše:.....i malej kluk ví že cím širší guma i niší profil tak lepší kontakt s vozovkou....
.....i malej kluk ví, že toto platí JEN NA SUCHU.
Prdelář píše:.....Tak mě prosím vysvětli proč všechny sportovní auta mají velká kola a nízký profil....
Protože jsou na to (třeba ty Ferrari) dělané. Ale pokud je původní rozměr pneu na oktávce 195 nebo 205, a dáš tam o 4cm širší gumy, tak se taky pod ně vejde víc vody, kterou to auto se svojí váhou zpod gumy prostě nevytlačí - říká Ti něco pojem aquaplanink?......Ale dělej si, co chceš, dej si třeba na favorita dvěstěpětaosmdesátky - ale nejezdi v dešti.....
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř bře 24, 2010 20:11, celkem upraveno 1 x.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Prdelář píše: i malej kluk ví že cím širší guma i niší profil tak lepší kontakt s vozovkou :!:
No, ale ne za každých podmínek, on je rozdíl používání specifických pneu pro závodění a mít jedny gumy pro běžný uživatelský provoz.Ve většině případů je to o estetice než o ideálních vlastnostech.Zde se, ale bavíme o konkrétním případě a ne o Ferrari, tam je to o něčem jiném.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Prdelář píše:Tak to pozor....nejsem zastáncem tuningu.....
.....nějak Ti to nevěřím.
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

A ještě .......modelář se snaží poradit to je pravda ale bohužel všem i těm co o to nestojí a plete se do každé debaty a mele svou :evil: jak si sám poznamenal je to štoura(velice slušně mírně řečeno) evidentně má hovno na práci a odnáší to občasní uživatelé tohoto fora :(
B

Příspěvek od B »

cim viac gumy tym vyssia hmotnost. Hmotnost pneu je zvacsa minimalne rovnaka ako disku ale povacsinou vyssia. Cim viac gumy,tim viac nevyvazenej hmotnosti co sa musi dohanat vacsim zavazim. Mensie profilove cislo prinasa lepsie jazdne vlastnosti najma v zakrutach ale je mensie pohodlie+vacsie riziko poskodenia disku na vymoloch. Samozrejme dizajn je lepsi,pokial sa nejedna o Hammer na nizkoprofiloch
Prdelář

Příspěvek od Prdelář »

PITRISI CO SEM POŘÁD PLETEŠ TU VODU A MOKRO?????????O tom přece vůbec nebyla řeč :roll: a nejsem žádný přiblblý tuner mám auto a to má originál kola 225/40 R18 a to jsou velká kola a mají malý profil tak mě prosím nepoučuj o velkých kolech :lol: :lol: na mokru se chovají perfektně(jezdím i na mokru jako prase)když mají dobrý vzorek tak je to ok.To jsou jenom vaše řeči protože asi závidíte lidem velká(krásná) kola protože sami na autech máte nějaké trapné 16ky a je vám líto dát ty peníza za velká kola že? :wink:
Odpovědět