GULF Formula G, API SM
Moderátor: Colommbo
GULF Formula G, API SM
Pitris, Zaslal: ne listopad 23, 2008 21:33
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... c&start=15
“Takže je asi blbost použít olej - když nemusím - který má (třeba) TBN okolo 6-ti, (protože to je zhruba horní hranice alkalické rezervy pro oleje API SM), když mohu použít stejně kvalitní olej SL, který ale může mít TBN 10 i více.“
OTAZKA: odkial mas tuto informaciu ?
Tu su napr. 2 oleje ktore maju len API SM (nemaju API SL ani SJ) a maju TBN nad 10.
a este zaujimave pri Valvoline SynPower je ze u 0W-40 ma len normu API SJ a nema SM a TBN ma 10,5.
GULF Formula G 5W-40
http://124.30.44.229/GulfOilSearch/frmP ... tml&type=P
ACEA A3/B3, A3/B4, VW 502 00, 505 00, API SM/CF, MB 229.3
TBN: 10,1
VALVOLINE SynPower 5W-40
http://www.valvolineeurope.com/UploadedFiles/1696.pdf
ACEA A3/B4, VW 502 00, 505 00, API SM/CF, MB 229.3
TBN: 10,3
Patram totiz po kvalite oleja GULF Formula G 5W-40.
Je bezne za nizku cenu 6,3 euro / L a ja ho mam moznost kupovat este za menej cca 5 euro / L, dokonca momentalne je moznost v promo baleni len za 3,5 euro / L. Doteraz som jazdil dlho na Esso Ultron 5W-40 ale ten uz sa len dopredava a hladam nahradu. Vyhliadnuty mam ten Valvoline SynPower ale teraz do toho prisla tato ponuka s Gulfom ... este pre info, jedna sa o VW motor 1.4 16V 74kW, olej menim po 10tkm asi 2-3x rocne.
Vsetky papierove parametre oleja su porovnatelne s overenymi PAO olejmi rovnakej viskozitnej specifikacie, jedine co neviem zistit je HTHS a to ci je skutocne PAO group zaklad. Na nemeckej stranke maju anglicke tech.listy …
Nepisal nieco Sterndoctor na motortalk.de o Gulf Formula G ?
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... c&start=15
“Takže je asi blbost použít olej - když nemusím - který má (třeba) TBN okolo 6-ti, (protože to je zhruba horní hranice alkalické rezervy pro oleje API SM), když mohu použít stejně kvalitní olej SL, který ale může mít TBN 10 i více.“
OTAZKA: odkial mas tuto informaciu ?
Tu su napr. 2 oleje ktore maju len API SM (nemaju API SL ani SJ) a maju TBN nad 10.
a este zaujimave pri Valvoline SynPower je ze u 0W-40 ma len normu API SJ a nema SM a TBN ma 10,5.
GULF Formula G 5W-40
http://124.30.44.229/GulfOilSearch/frmP ... tml&type=P
ACEA A3/B3, A3/B4, VW 502 00, 505 00, API SM/CF, MB 229.3
TBN: 10,1
VALVOLINE SynPower 5W-40
http://www.valvolineeurope.com/UploadedFiles/1696.pdf
ACEA A3/B4, VW 502 00, 505 00, API SM/CF, MB 229.3
TBN: 10,3
Patram totiz po kvalite oleja GULF Formula G 5W-40.
Je bezne za nizku cenu 6,3 euro / L a ja ho mam moznost kupovat este za menej cca 5 euro / L, dokonca momentalne je moznost v promo baleni len za 3,5 euro / L. Doteraz som jazdil dlho na Esso Ultron 5W-40 ale ten uz sa len dopredava a hladam nahradu. Vyhliadnuty mam ten Valvoline SynPower ale teraz do toho prisla tato ponuka s Gulfom ... este pre info, jedna sa o VW motor 1.4 16V 74kW, olej menim po 10tkm asi 2-3x rocne.
Vsetky papierove parametre oleja su porovnatelne s overenymi PAO olejmi rovnakej viskozitnej specifikacie, jedine co neviem zistit je HTHS a to ci je skutocne PAO group zaklad. Na nemeckej stranke maju anglicke tech.listy …
Nepisal nieco Sterndoctor na motortalk.de o Gulf Formula G ?
Re: GULF Formula G, API SM
Ano, v té době jsem měl tyto informace - bohužel, nebyly zcela pravdivé (zjistil jsem to podle určité značky, a moje chyba byla, že jsem to neporovnal s jinými). Ano, i oleje API SM mohou mít hodnotu TBN nad 10.paddy píše:Pitris, Zaslal: ne listopad 23, 2008 21:33
“Takže je asi blbost použít olej - když nemusím - který má (třeba) TBN okolo 6-ti, (protože to je zhruba horní hranice alkalické rezervy pro oleje API SM), když mohu použít stejně kvalitní olej SL, který ale může mít TBN 10 i více.“
OTAZKA: odkial mas tuto informaciu ?
Asi jim stačí to API SJ, tam je důležitá zřejmě ta 0w - čerpatelnost a startovatelnost i za extrémních mrazů. Krom toho, oleje API SJ jsou dost kvalitní.paddy píše:.....Valvoline SynPower je ze u 0W-40 ma len normu API SJ a nema SM a TBN ma 10,5.
Gulf i Valvoline jsou léty prověřené značky, (Valvoline je možná známější, ale Gulf zas "mazal" i "efjedničky" - co vím, tak jedním z týmů, co ho používali, tak byl v osmdesátých letech Ligier) - nebál bych se ani jednoho - kvalitní oleje umí oba.paddy píše:GULF Formula G 5W-40
ACEA A3/B3, A3/B4, VW 502 00, 505 00, API SM/CF, MB 229.3
TBN: 10,1
VALVOLINE SynPower 5W-40
ACEA A3/B4, VW 502 00, 505 00, API SM/CF, MB 229.3
TBN: 10,3
tam je předepsaný interval max. 15tkm, pokud měníš po "deseti" (což je pro motor jen dobře), můžeš klidně použít i to API SM.paddy píše: .....jedna sa o VW motor 1.4 16V 74kW, olej menim po 10tkm asi 2-3x rocne.
Je ale asi pravda, že Esso Ultron 5w40 je "o něco" lepší (možná, lépe řečeno JINÝ); taky dražší, a (snad) i PAO; ale to, jestli je to PAO olej, není při normálním, nebo mírně zvýšeném zatížení motoru až tak důležité - to zvládnou v pohodě i oleje HC, nebo HT.
Je fakt, že pokud to není výslovně uvedeno v tech. listech, tak to, jestli je to PAO olej, nebo není, se téměř nedá (bez laboratoře) zjistit. Ale říkám, pokud trvale nezatěžuješ motor "naplno" (např. motorsport - závody), není to až tak důležité.paddy píše:.....jedine co neviem zistit je HTHS a to ci je skutocne PAO group zaklad.....
A pokud je olej "čtyřicítka", tak je to olej s NORMÁLNÍ viskozitou dle ACEA při 150°C - hodnota je NAD 3,5 mPa.s
(sníženou viskozitu - pod 3,5 - mají jen některé "třicítky", a všechny "dvacítky").
To je viacmenej jedno ci bol alebo je v F1, lebo v podstate vsetci vyrobcovia oleja boli alebo su v motorsporte, ci uz F1, rally, alebo okruhy...
Ultron je urcite PAO, to bolo aj v tom triborozbore olejov 5W-40 od Cerneho, preto sa snazim parametre inych olejov porovnavat aj s nim
este sa vratim k tej norme API SM,
1/ bolo tu na fore viackrat spominane, ze oleje API SM/CF su prednostne aditivovane pre diesele s FAP
- odkial sa nabrala tato informacia ? ved olej s oznacenim API SM/CF je predsa aditivovany hlavne pre benzin … a olej API CF/SM opacne … a navyse pre diesele sa robia specialne oleje
2/ a ze API SM su vlastne lowSAPS oleje ochudobnene o urcite aditiva.
- preco ? odkial je tato informacia ? ked napr. Gulf Formula G ma API SM a ma TBN viac ako 10 a hodnotu siry 1.26,
co su hodnoty, ktore mavaju aj API SL a API SJ oleje …
a navyse u niektorych olejov uvadzaju vyrobcovia API SM/SL/SJ spolu ...
Ultron je urcite PAO, to bolo aj v tom triborozbore olejov 5W-40 od Cerneho, preto sa snazim parametre inych olejov porovnavat aj s nim
este sa vratim k tej norme API SM,
1/ bolo tu na fore viackrat spominane, ze oleje API SM/CF su prednostne aditivovane pre diesele s FAP
- odkial sa nabrala tato informacia ? ved olej s oznacenim API SM/CF je predsa aditivovany hlavne pre benzin … a olej API CF/SM opacne … a navyse pre diesele sa robia specialne oleje
2/ a ze API SM su vlastne lowSAPS oleje ochudobnene o urcite aditiva.
- preco ? odkial je tato informacia ? ked napr. Gulf Formula G ma API SM a ma TBN viac ako 10 a hodnotu siry 1.26,
co su hodnoty, ktore mavaju aj API SL a API SJ oleje …
a navyse u niektorych olejov uvadzaju vyrobcovia API SM/SL/SJ spolu ...
API SM je opravdu norma POUZE pro benzínové motory (takovéto oleje mívají zpravidla pro diesly obligátní CF), a tudíž nemá co společného s dieslovým FAP filtrem.
API SM a tzv. Low Saps oleje nejsou nutně totéž. Low Saps oleje jsou speciální oleje se sníženým obsahem především popílku a síry a jsou označovány přímo jako Low Saps. ´´´Klasický´´ olej API SM NENÍ v žádném případě Low Saps
To, že většina Low Saps olejů (tedy přímo olejů označených jako Low Saps) splňuje i normu API SM je věc druhá.....
API SM a tzv. Low Saps oleje nejsou nutně totéž. Low Saps oleje jsou speciální oleje se sníženým obsahem především popílku a síry a jsou označovány přímo jako Low Saps. ´´´Klasický´´ olej API SM NENÍ v žádném případě Low Saps
To, že většina Low Saps olejů (tedy přímo olejů označených jako Low Saps) splňuje i normu API SM je věc druhá.....
Přesně tak, jak píšeš. Trápit se tím vůbec nemusíš. To, co se tu řešilo s API SM, Low Saps a dieslovými FAP filtry bylo jako smíchat dohromady jablka, hrušky a pomeranče
Toto je specifikace normy API SM:
•SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.
Toto je specifikace normy API SM:
•SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Přesně tak, několikrát jsem to tu psal, ale bylo to jako "házet hrách o zeď" .....luk.zah píše:Přesně tak, jak píšeš. Trápit se tím vůbec nemusíš. To, co se tu řešilo s API SM, Low Saps a dieslovými FAP filtry bylo jako smíchat dohromady jablka, hrušky a pomeranče
Toto je specifikace normy API SM:
•SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.
Zdravím Alfi! Už jsem se obával, že jste na nás zanevřel a jsem rád, že to tak není, protože Vaše příspěvky vždy patřily k těm kvalitním.alfi166silver píše:Přesně tak, několikrát jsem to tu psal, ale bylo to jako "házet hrách o zeď" .....
K mé ostudě se musím přiznat, že v době, když tady již Alfi hlásal to, že API SM není totéž co Low Saps, jsem mu nevěřil
Nicméně po mé nedávné návštěvě Korama a absolvování několika hodinové přednášky o motorových olejích jsem se stal ´´chytřejším ´´ a nyní už i já vím....
Na obě otázky již luk.zah odpověděl, já jen dodám k té druhé ohledně lowSAPS olejů a jejich aditiv: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju5 (poslední odstavec)paddy píše:To je viacmenej jedno ci bol alebo je v F1, lebo v podstate vsetci vyrobcovia oleja boli alebo su v motorsporte, ci uz F1, rally, alebo okruhy...
Ultron je urcite PAO, to bolo aj v tom triborozbore olejov 5W-40 od Cerneho, preto sa snazim parametre inych olejov porovnavat aj s nim
este sa vratim k tej norme API SM,
1/ bolo tu na fore viackrat spominane, ze oleje API SM/CF su prednostne aditivovane pre diesele s FAP
- odkial sa nabrala tato informacia ? ved olej s oznacenim API SM/CF je predsa aditivovany hlavne pre benzin … a olej API CF/SM opacne … a navyse pre diesele sa robia specialne oleje
2/ a ze API SM su vlastne lowSAPS oleje ochudobnene o urcite aditiva.
- preco ? odkial je tato informacia ? ked napr. Gulf Formula G ma API SM a ma TBN viac ako 10 a hodnotu siry 1.26,
co su hodnoty, ktore mavaju aj API SL a API SJ oleje …
a navyse u niektorych olejov uvadzaju vyrobcovia API SM/SL/SJ spolu ...
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57