Přeji hezký den,
známý mi tvrdil, že kdysi do staré škodovky nastrouhal najemno grafit, opravdu co nejjemnější. Prý se auto ztišilo a nějakou dobu s tím jezdil.
Zdá se mi to zajímavé, máte s tím nějaké zkušenosti
Díky
Kdysi do starých aut se do oleje přidávala prášková molyka.Pochybuju že kdyby se snažil sebe víc,tak ten grafit niky tak nenastrohá.A do motoru co mají plonprůtokový filtr je to nesmysl.Ucpal by se filtr.
Rozhodně bych raději použil kvalitní olej vybraný dle požadovaných vlastností, resp. parametrů: tím v daném případě zcela výjimečně nemyslím původní předpis výrobce vozu!
Ano, musím potvrdit, že jsem se setkal s tím, že se grafit skutečně přidával do oleje.U škodovek to bylo u motorů, co měli filcové vložky, které se nahrazovali plstěnými vložkami, kterými ten grafit prožel, ale ta filtrace stála za prd.Jinak se grafit běžně používal u náklaďáků, co měli odstředivky a měli to za pár do GO.To už je víc jak 20 let.Teď bych to určitě nedělal, viz vysvětlení výše.
současné plnoprůtokové filtry jsou schopny oddělit nečistoty o velikosti + - 10mikrometrů. Nevím, jak by bylo možno "nastrouhat" grafit na takový rozměr, aby prošel oním filtrem. Ucpe ho to. Možná v té převodovce by to mohlo mít nějaký malý a zcela jistě krátkodobý účinek, ale určitě lepší řešení než toto, je použít dobrý olej s vyhovující viskozitou a výkonnovou normou GL, eventuálně nějakou přísadu pro opotřebované převodovky - byť i toto řešení má diskutabilní účinek. Do motoru bych ale nic jiného, než olej, nedával.
skodovkar píše:Tak to možná do převodovky zkusím Mám stovku viz můj web
Kdysi jsme do starých převodovek zkoušeli přidat jemné dubové piliny a ono to vskutku fungovalo. Do stovky to ale raději nezkoušej, tam už jsou synchrony.
Dvě renomované olejářské firmy Fuchs a Liqui Moly mají ve svém výrobním programu oleje s přísadami pevných maziv - kde součástí oleje je MoS2 spolu s grafitem...do nich už nemusíte žádný grafit navíc dodávat.
Anonymous píše:Dvě renomované olejářské firmy Fuchs a Liqui Moly mají ve svém výrobním programu oleje s přísadami pevných maziv - kde součástí oleje je MoS2 spolu s grafitem...do nich už nemusíte žádný grafit navíc dodávat.
tak, tak. MOS2 10W40 od LM davam do mojej octavie TDi. najazdil som na nom zatial iba 50t km a uplna spokojnost. tato znacka dodava na trh aj prisady do opotrebovanych prevodoviek; myslim si vsak, ze pre normalneho pouzivatela uplne staci raz za cas vymenit prevodovy olej zodpovedajucej specifikacie, resp GL-ka. a pre tych, ktori to nerobia jedna rada - nasypte/nalejte si tam co chcete, prevodovka vam bude hucat ako vcely pred vyrojenim...
grafit bych nikdy nedával.existují přípravky do oleje,které udělají na povrchu kovových částí jemný film a zaplní drobné nerovnosti.Před lety jsme to zkoušeli na firemních feldách,co měly už něco nalítáno.chce to tam nalejt po výměně oleje a vyrazit na delší štreku,ať se to "vyleští". Dokonce to vylepšovalo kompresní tlaky před prodejem vozu.