geometrie kol/rezerva/vlastnosti pneu
Moderátor: Colommbo
geometrie kol/rezerva/vlastnosti pneu
Hojte!
Jak jste na tom se seřizováním geometrie?
Jak často seřizujete, za cca jakou cenu a jaké s tím máte zkušenosti?
Jak jste na tom se seřizováním geometrie?
Jak často seřizujete, za cca jakou cenu a jaké s tím máte zkušenosti?
..definuj pojem kompletnú geometriu..lebo na niektorých vozidlach sa da iba zbiehavosť..hehe sry musel sommodelář píše:A myslíš kompletní geometrii, nebo jen sbíhavost?
..no ja preventívne 2x za rok hlavne koli cestam ake su u nas..ale niektore servisy maju možnosť maleho doplatku za nastavenie geošky ked si u nich daš prezuť a vyvažiť pneu...
..ja chodim do servisu a tam za komplet predok + zadok pýtaju 30€ čo mi pride celkom dosť ale nieje ina možnosť...
To je přesně ten důvod, pro který jsem danou otázku položil.bjukemen píše:..definuj pojem kompletnú geometriu..lebo na niektorých vozidlach sa da iba zbiehavosť..hehe sry musel sommodelář píše:A myslíš kompletní geometrii, nebo jen sbíhavost?
K tomu, co napsal skodovkar: To, že se pneu nesjíždějí nerovnoměrně, ještě nemusí nutně znamenat, že geometrie pozdvozku (v širokém pojetí, tj. nejen sbíhavost, ale i odklony, záklony atd.) jsou OK. A naopak: příčinou nerovnoměrného sjíždění některých pneu nemusí být špatná geometrie podvozku.
Auto jelo rovně, ale když jsem ho nechtíc dostal na limit (bláto v zatáčce), tak bylo nečekaně přetáčivé. Pojal jsem podezření a šup s ním na geometrii. Podezření se potvrdilo - jedno z předních kol mělo příliš velkou sbíhavost. Po seřízení geometrie, kdy obě přední kola měla nastavenu sbíhavist blízkou nule (byla tam ponechána jen malá sbíhavost) se na limitu vozidlo chová lépe, respektive limit nenastává.skodovkar píše:Dokud jsou pneumatiky dobře sjeté a auto jede rovně (či tam kam chceme), tak nevidím důvod.
Ale to, že jsem špatnou geometrii poznal, souvisí s výměnou originálních tlumičů (standardní Sachs) za tlumiče Koni FSD (tzv. zlaté Koni), se kterými auto poskytuje mnohem lepší zpětnou vazbu.
Nulovou sbíhavost si dokážu nastavit sám - s využitím pouhého "pocitu na volantu" při jízdě za různých podmínek. Je to dokonce přesnější (při kontrole na pořádném zařízení), než s využitím mechanického měřáku, který jsem dostal darem od jednoho nástrojaře. Bohužel touto "pocitovou" metodou neumím nastavit jakoukoli jinou konkrétní hodnotu, než +-0.
P.S.: Předpokladem jsou samozřejmě především stejné a stejně sjeté gumy.
P.S.: Předpokladem jsou samozřejmě především stejné a stejně sjeté gumy.
V servisu Škoda u Fábie to stálo asi přes 700,-. Nevím přesně, co je to kompletní, páč vpředu se seřizuje sbíhavost a odklon (jakýsi záklon nejde) a u zadních nikdy nic neseřizovali a ani nehovořili o tom, že by to šlo.
Může mi někdo vysvětlit, proč se tu musí vyplňovat před odesláním ten ověřovací kód? Někdy to dost sere, s prominutím.
Může mi někdo vysvětlit, proč se tu musí vyplňovat před odesláním ten ověřovací kód? Někdy to dost sere, s prominutím.
Právě že výrobci se to snaží udělat servisně co nejblbuvzdornější, tedy pokud možno neseřizovací, což je jednak chyba, ale především škoda. Hlavně že servisy pak rejžují na "kompletní geometrii"...Itall píše: páč vpředu se seřizuje sbíhavost a odklon (jakýsi záklon nejde) a u zadních nikdy nic neseřizovali a ani nehovořili o tom, že by to šlo.