Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Tak dobře. Zjednodušeně.
Áčkový olej maže, ÁDéčkový olej nejen maže ale i čistí motor a rozpouští karbon a k tomu nečistoty jednak udržuje ve vznosu a druhak jim nedovolí se usadit. Proto !! olej AD nesmí po oleji A. Jinak určitě od API SD jsou už AD.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Prokop
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 30, 2023 19:23

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Prokop »

Jasně tohle už chápu.
Takže s velkou pravděpodobností tam už byl olej AD. To by bylo dobré. V tom případě by pod víkama nebyl žádný bordel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Dá se to tak říct i když záleží i na intervalu dřívějších vyměn. Zanedbané výměny jsou ale spíš černý mazlavý měkký bordel. Úsady po "áčkovém" oleji jsou spíš tvrdé.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Zkusil bych sehnat nekoho s kvalitní kamerou na káblu a mrknout přes víčko oleje, případně i přes měrku do olejové vany, nebo prostě to víko oddělat a rovnou přetěsnit 🙂
Bude to jistota
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Prokop
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 30, 2023 19:23

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Prokop »

Pitris píše: pát pro 01, 2023 20:57 Dá se to tak říct i když záleží i na intervalu dřívějších vyměn. Zanedbané výměny jsou ale spíš černý mazlavý měkký bordel. Úsady po "áčkovém" oleji jsou spíš tvrdé.
Ten měkký mazlavý bordel samozřejmě musí pryč. Kdyby tam byl, je nějaká možnost to dostat pryč bez rozebrání komplet motoru?
Prokop
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 30, 2023 19:23

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Prokop »

Pitris JUNIOR píše: pát pro 01, 2023 20:58 Zkusil bych sehnat nekoho s kvalitní kamerou na káblu a mrknout přes víčko oleje, případně i přes měrku do olejové vany, nebo prostě to víko oddělat a rovnou přetěsnit 🙂
Bude to jistota
To bude jednodušší sundat ty víka a dát nový těsnění :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Prokop píše: pát pro 01, 2023 21:09 Ten měkký mazlavý bordel samozřejmě musí pryč. Kdyby tam byl, je nějaká možnost to dostat pryč bez rozebrání komplet motoru?
Měkké úsady (většinou trochu jich tam je - to by se dříve olej musel měnit co 5 tkm aby nebyly) je v podstatě běžný jev, a lze to vyčistit oněma zkrácenými několika výměnami oleje. Do zhruba 5 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Prokop
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 30, 2023 19:23

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Prokop »

Tak to by bylo dobré :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Údajně posílené čistící schopnosti má třeba Shell Helix HX7; a pro starší motory je i např. Valvoline MaxLife.

Edit: trochu mě to leží v hlavě. Asi zbytečně jsem zasel sémě pochybností - to by musel být totální úlet aby tam byl "áčkový" olej 😡
Na 99,9 % tam byl už běžný olej a když dáš nějakou tu dříve zmíněnou 10w40 nebo 50, tak to bude gut 👍

PS: a nevím či nezapadlo varování o novém benzínu E10....
Pitris píše: pát pro 01, 2023 18:46 Asi si slyšel ze od ledna bude benzin E10 ☹️ Tady asi pozor - buď ber N98 nebo N95 ale něčím doaditivovávat. Třeba LM E10.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Prokop
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 30, 2023 19:23

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Prokop »

To nebyli pochybnosti, to byl strach :?
Tohle mě uklidnilo. O tom benzínu jsem to četl. Budu dávat ty aditiva.
Díky moc za rady
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Prokop píše: sob pro 02, 2023 7:58 To nebyli pochybnosti, to byl strach :?
Sorry

Prokop píše: sob pro 02, 2023 7:58 Budu dávat ty aditiva....
....nebo N98.
A doporučim první olej vypustit po 1 - 2 tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Prokop
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 30, 2023 19:23

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Prokop »

To by asi chtělo vyměnit ten olej do 2000km když se neví co tam vlastně je teď.
Nejdřív to ale propláchnu.
Ten benzín 98 nebude špatný stejně jako 95?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Prokop píše: sob pro 02, 2023 9:00 Ten benzín 98 nebude špatný stejně jako 95?
Neměl by být. N98 obsahuje jinou složku (ETBE), která nemá ty negativní vlastnosti jako etanol v N95.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1798
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

S olejem na 2tkm bylo myšleno, že okamžitě vyměnit a to, co tam naliješ, tam nech max ty 2tkm 👍, to proto, že olej má maximální čistící účinek.
A ano, E10 se týká jen N95 a Verva 100 (byť zde to není
10% ethanolu). Každá N98 bude výrazně lepší. Ovšem stále doporučím, jako každému, benzín aditivovat 🙂
Třeba VIF super benzin aditiv nebo Millers Oils Petrol Power EcoMax. Pro stabilizaci a vylepšení PHM a hlavně čištění palivového systému
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Sierra XR4i 2,8 V6 r.v.1983

Příspěvek od Pitris »

Jen doplním k té Vervě 100:

:arrow: „U prémiového benzínu Verva 100, který neobsahuje biolíh, jsme od ledna zvýšili podíl ETBE, což vede k vylepšení jeho vlastností, jako jsou například vyšší oktanové číslo nebo delší skladovatelnost. Zároveň s navýšeným podílem ETBE se zvýšil poměr kyslíkatých látek, takže Verva 100 nyní spadá do kategorie E10 i přesto, že neobsahuje biolíh,“ vyjádřil se pro Lidovky.cz mluvčí Unipetrolu Michal Procházka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět