S těma 20km jsem to možná přehnal, ale i tak, když je venku kolem 0°nebo pod, tak se to drží těch 80°jako klíště . Teď když je kolem 25-30°tak jsem tak na 85°C po cca roce před výměnou.cimik píše:Nevím no, mně přijde divné že se ti olej ohřívá takovou dobu. Když jsem měl tohle ST tak ani v zimě to na nějakých 75-80 stupňů netrvalo víc jak deset kiláků.
Většinou jsem používal Mobil 1 FS 0w-40.
Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Ještě co říkáte na levnější alternativu Ravenol SSH 0W-30 oproti RAVENOL SSO 0W-30.
První má API SM druhý API SN. To je SM o tolik horší vzhledem k markantnímu rozdílu v ceně?
Nebo to SSO je dražší kvůli PAO (Polyalphaolefin) a USVO®?
Díky
Popřípadě zkusím na zimu A5/B5 5W/30 a budu ukamenován
První má API SM druhý API SN. To je SM o tolik horší vzhledem k markantnímu rozdílu v ceně?
Nebo to SSO je dražší kvůli PAO (Polyalphaolefin) a USVO®?
Díky
Popřípadě zkusím na zimu A5/B5 5W/30 a budu ukamenován
Naposledy upravil(a) Cimmi dne úte srp 30, 2022 13:34, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
SSH může být méně vhodné než SSO, pokud se často jezdí kratší trasy a olej se pravidelně nezahřeje.
SSH je také méně vhodné, pokud se naplno využívá potenciál ST motoru.
SSH bude lépe čistit, než SSO.
SSH je také méně vhodné, pokud se naplno využívá potenciál ST motoru.
SSH bude lépe čistit, než SSO.
Re: Ford Focus ST
SSH 0w30 je hydrokrak - běžný olej, SSO 0w30 je PAO - plná syntetika. Máš v tom autí motor a ne chrastítko, a chce to olej a ne ekobrču.
Ravenol SSO 0w30 by byla hodně dobrá volba (zeťák ho jezdil v Civicu Type-R 2.0T), ale šel by dobře i Ravenol SSL nebo Mobil1 FS v 0w40. Píšeš že měníš jednou za rok, to zas taková darda není. A Mobil1 je levnější...
Ravenol SSO 0w30 by byla hodně dobrá volba (zeťák ho jezdil v Civicu Type-R 2.0T), ale šel by dobře i Ravenol SSL nebo Mobil1 FS v 0w40. Píšeš že měníš jednou za rok, to zas taková darda není. A Mobil1 je levnější...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Té 0W-40 už se chci vyhnout, držel bych se aspoň té 5W-30 nebo 0W-30.Pitris píše:SSH 0w30 je hydrokrak - běžný olej, SSO 0w30 je PAO - plná syntetika. Máš v tom autí motor a ne chrastítko, a chce to olej a ne ekobrču.
Ravenol SSO 0w30 by byla hodně dobrá volba (zeťák ho jezdil v Civicu Type-R 2.0T), ale šel by dobře i Ravenol SSL nebo Mobil1 FS v 0w40. Píšeš že měníš jednou za rok, to zas taková darda není. A Mobil1 je levnější...
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Rozdíl ve viskozitě mezi ACEA A3/C3 0w-30 a 0w-40 je celkem minimální.
Re: Ford Focus ST
...ja vam dam chrastitko
Na ssh jazdim treti interval a uplne v pohode. Aj ked uz pokracovat nemienim, ale len kvoli cene a obtiaznej dostupnosti u nas. Teda hlavne kvoli obtiaznej dostupnosti v dobrej cene ( toto je presnejsie povedane) .
Inak zostalo mi 1,5 litra otvorena bandaska 2.8.22. Tak mozem za postovne venovať.
Na ssh jazdim treti interval a uplne v pohode. Aj ked uz pokracovat nemienim, ale len kvoli cene a obtiaznej dostupnosti u nas. Teda hlavne kvoli obtiaznej dostupnosti v dobrej cene ( toto je presnejsie povedane) .
Inak zostalo mi 1,5 litra otvorena bandaska 2.8.22. Tak mozem za postovne venovať.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Ford Focus ST
Hej tu sa dočítaš všeličo...ani jedného by som sa nebál a bez váhania použil oba sú kvalitné produkty od svetových výrobcov...to C nerieš tu sa to neskutočne škatuľkuje pretože sa to zle vysvetľujeCimmi píše: Díky za rady, bohužel oba jak Mobil 1 ESP tak Shell AV-L jsou C3, což jsem někde tady četl, že bez filtru je to spíše ku škodě.
Inak na zimu bezproblémov A5 prípadne nejaký sp/ilsac/dexos 1. Napr. niečo ako motul Eco Lite 5w30 alebo ravenol dxg-čko či yacco lube gdi...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
Jenomže ty taky máš normální motory bez turba, kde se konstruktéři snažili nevyměnit spolehlivost a blbuvzdornost za výkon. U motoru s turbem bych si trochu víc hlídal odparnost oleje.jarson1 píše:...ja vam dam chrastitko
Na ssh jazdim treti interval a uplne v pohode.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Focus ST
Tohle je opravdu argument jak prase! I nejlepší světoví výrobci produkují oleje, které v tom kterém konkrétním motoru být nemají či přinejmenším být nemusí, když existují oleje jiné, vhodnější.Mirec 29 píše:...ani jedného by som sa nebál a bez váhania použil oba sú kvalitné produkty od svetových výrobcov...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Focus ST
Asi se tu na mě nahrne spousta nadávek, ale celkem se mi zamlouvá RAVENOL FDS 5W-30. Připadne mi to podle parametrů něco jako hybrid, fordí norma s příchutí A3 . Plus ta cena taky není nejhorší cca 250Kč/l.
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-fds-5w-30:46/
https://ravenol.cz/produkty/ravenol-fds-5w-30:46/
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Mě je už jedno co Mirec píše, ale tam kde není filtr pevných částic je olej pro f.p.č. zbytečný, a méně vhodný - proto, že kvůli f.p.č. jsou ty oleje ochuzené o aditiva která zajišťují ochranu motoru. Jsou tam, je jich ale míň. Nicméně toto negativum se dá dobře eliminovat dřívější výměnou oleje.
A navíc racing a eko moc dohromady nejde. Asi sis nepořídil ST-čko abys s tím jezdil s otáčkami někde těsně nad volnoběhem.
Ravenol FDS 5w30 je A5/B5 s HTHS 3. Když tomu naložiš, byl by vhodnější např. SSO.
A navíc racing a eko moc dohromady nejde. Asi sis nepořídil ST-čko abys s tím jezdil s otáčkami někde těsně nad volnoběhem.
Ravenol FDS 5w30 je A5/B5 s HTHS 3. Když tomu naložiš, byl by vhodnější např. SSO.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
No s otáčkama nad volnoběhem občas jezdit musím, vzhledem k tomu, že v zimě jsem občas nucen jet 5km do práce a zpět, když mi manželka zabaví FF Mk1 a to je ten problém kolem kterého se celou dobu točím. Potřeboval bych aby se auto rychle zahřálo ve městě a zároveň mu šlo občas naložit na okrsce.Pitris píše: A navíc racing a eko moc dohromady nejde. Asi sis nepořídil ST-čko abys s tím jezdil s otáčkami někde těsně nad volnoběhem.
Ravenol FDS 5w30 je A5/B5 s HTHS 3. Když tomu naložiš, byl by vhodnější např. SSO.
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Hned se ani pejsek nevyčurá a olej se holt rychle neohřeje. A na krátký pocuky s občasným delším výletem stačí i ta A5.
Ale ST-čkem jezdit 5 km ráno tam a odpo z5 je jako se sám jet vykoupat autobusem....
Ale ST-čkem jezdit 5 km ráno tam a odpo z5 je jako se sám jet vykoupat autobusem....
- Přílohy
-
- IMG-20220830-WA0001.jpg (161.09 KiB) Zobrazeno 2170 x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Sakra, jde vidět, že jsi z Brna, a že už jsi mě v tom autobuse párkrát vidělPitris píše:Hned se ani pejsek nevyčurá a olej se holt rychle neohřeje. A na krátký pocuky s občasným delším výletem stačí i ta A5.
Ale ST-čkem jezdit 5 km ráno tam a odpo z5 je jako se sám jet vykoupat autobusem....
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30