Jen opravím, že po faceliftu už je v manualu 5W-30, A5/B5 zůstává.jerome píše:Ten Focus má nastavené otváranie termostatu na cca 77°C takže možno aj kvôli tomu sa motor/olej nejako zásadnejšie neprehreje. Tj je asi dosť zbytočné laborovať a posúvať sa o nejaký ten stupeň hore/dolu Inak originál tam má ísť 5W20 s A5/B5 tak až chceš skúšať daj tam ten
Ford Focus ST
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Focus ST
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
No jo... Benzín + vyšší výkon k tomu tak logicky sa tam tlačí tá ..W40,aleeee aj podľa tvojich zistení jak sa ti olej úplne min zahrieva tak tá ..W30 tam bohato stačí. Dokonca (neveril som tomu,že to niekedy napíšem )ale aj tá odporúčaná A5/B5 by ho v pohode umazalacimik píše:...prostě já tam lil 0w-40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ford Focus ST
Ještě taková úvaha, proč vlastně všichni výrobci nepoužívají 0W-40, podle teplotního rozmezí se jeví jako nejuniverzálnější olej až na extrémě zatížené závodních strojů...
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
To ako keby som sa spýtal prečo všetci nepoužívajú 0w20... pretože konštrukcia motora je iná u rôznych áut...doba smeruje k znižovaniu emisií...výrobcovia sú tlačený ísť týmto trendom a poviem že niektorým to ide naozaj skvelo...napr. Toyota... konkrétne najnovšia Supra gr s výkonom okolo 350 koní jazdí bez problémov na sae 20 a pokiaľ viem už sa nepredpisuje ani nič iné (iná sae) pretože je motor na to prispôsobený a nič iné nepotrebuje...to neznamená že tam iné nemôžeš naliať...a toto sa netýka len toyoty... mnohé skvelé motory (prispôsobené na sae 20) majú aj nemci...
Jerome: a ja by som nikdy neveril že ti v popise uvidím olej A5
Jerome: a ja by som nikdy neveril že ti v popise uvidím olej A5
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
To je další věc k zamyšlení, kdyby ty motory byly na A5 oleje "stavěný", proč je tady asi tak 1000 příspěvků na téma "A5 NE pokud nechcete ničit vědomě motor!" Co se týká té 0W20, tak už selský rozum říká, že tento olej by měl být přece jen používaný trochu severněji od nás vzhledem k tomu, že v létě na jižní Moravě máme cca 30 tropických dnů.
Jde mi taky o to, že chci používat olej celoročně, nájezd mám do 10tkm a ne dávat na podzim 0W-20 A5 a na jaře 5W-40 A3
Jde mi taky o to, že chci používat olej celoročně, nájezd mám do 10tkm a ne dávat na podzim 0W-20 A5 a na jaře 5W-40 A3
Mirec 29 píše:To ako keby som sa spýtal prečo všetci nepoužívajú 0w20... pretože konštrukcia motora je iná u rôznych áut...doba smeruje k znižovaniu emisií...výrobcovia sú tlačený ísť týmto trendom a poviem že niektorým to ide naozaj skvelo...napr. Toyota... konkrétne najnovšia Supra gr s výkonom okolo 350 koní jazdí bez problémov na sae 20 a pokiaľ viem už sa nepredpisuje ani nič iné (iná sae) pretože je motor na to prispôsobený a nič iné nepotrebuje...to neznamená že tam iné nemôžeš naliať...a toto sa netýka len toyoty... mnohé skvelé motory (prispôsobené na sae 20) majú aj nemci...
Jerome: a ja by som nikdy neveril že ti v popise uvidím olej A5
Naposledy upravil(a) Cimmi dne stř pro 15, 2021 7:31, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Ty motory co mohou A5/B5 - resp. oleje se sníženou HTHS, jsou na tyto oleje přizpůsobeny. To má Mirec pravdu. Ale taky je pravda, že i ty motory které to mohou, mohou být ve (už) ve stavu, nebo být provozovány v takových podmínkách, že jsou ty oleje nevhodné. Proto se tu píše že třeba "na krátké jízdy".
Ale důležitý je i interval výměny a v mnoha případech je i 10 tkm na olej dost.
A když tu Mirec zmínil pár motorů kterým 0w20 nevadí (ale ani jim nepomůže - resp. pomůže, ale dlouhodobě jen k nižším emisím), tak je i pár motorů kterým by 0w40 nestačil (resp. ta "40" je málo). A taky je dost motorů i jízdních podmínek kde je 0w zbytečná. A lidem drahá na nákup....Cimmi píše:Ještě taková úvaha, proč vlastně všichni výrobci nepoužívají 0W-40, podle teplotního rozmezí se jeví jako nejuniverzálnější olej až na extrémě zatížené závodních strojů...
Ale důležitý je i interval výměny a v mnoha případech je i 10 tkm na olej dost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
To je těžký, já třeba přes týden jedu párkrát po městě do 10km, o víkendu to protáhnu na chalupu 60km, pak v létě Alpy v zimě český hory. To bych pak musel dávat na každý půl rok jiný olej. Proto hledám kompromis mezi 5W-30 A5 a něčím A3 5W-30 ... 0W-40
Pitris píše:Ty motory co mohou A5/B5 - resp. oleje se sníženou HTHS, jsou na tyto oleje přizpůsobeny. To má Mirec pravdu. Ale taky je pravda, že i ty motory které to mohou, mohou být ve (už) ve stavu, nebo být provozovány v takových podmínkách, že jsou ty oleje nevhodné. Proto se tu píše že třeba "na krátké jízdy".
A když tu Mirec zmínil pár motorů kterým 0w20 nevadí (ale ani jim nepomůže - resp. pomůže, ale dlouhodobě jen k nižším emisím), tak je i pár motorů kterým by 0w40 nestačil (resp. ta "40" je málo). A taky je dost motorů i jízdních podmínek kde je 0w zbytečná. A lidem drahá na nákup....Cimmi píše:Ještě taková úvaha, proč vlastně všichni výrobci nepoužívají 0W-40, podle teplotního rozmezí se jeví jako nejuniverzálnější olej až na extrémě zatížené závodních strojů...
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Tady na jižní Moravě stačí i 10w, nicméně celoročně pokud auto venku tak SAE 0w30, 0w40, 5w30 i 5w40 si svoje udělají. A dobře.
A i při Tvých jízdách....
Jinak zeťák do Civica Type-R 2.0T dával 0w30 A3 (Ravenol SSO).
A i při Tvých jízdách....
Jinak zeťák do Civica Type-R 2.0T dával 0w30 A3 (Ravenol SSO).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
No, po tom Ravenolu pokukuji, stejně tak jako po Galaxii, uvidíme při příští výměně, ale díky za názory
Ford Focus MK1, 1.6 74kW --- Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Ford Focus 2017 MK3, 2.0EC 184kW --- Shell Helix Ultra 5W-30
Re: Ford Focus ST
Ja osobne pokiaľ môžem a môžem vždy dám prednosť výmene dva krát do roka pretože za prvé lepšie "ulahodíš" motoru v danú sezónu a za druhé motor budeš mať zaručene čistejší a celkovo v lepšom stave ako pri výmene raz ročne alebo 10 či 15 Tkm samozrejme záleží od prístupu každého jedného z nás a od jazdných podmienok ja osobne chcem mať auto do "zodratia" a ak máš Shell hu 5w30 tak celkom dobrá voľba celoročne...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Ford Focus ST
SouhlasMirec 29 píše:....ak máš Shell hu 5w30 tak celkom dobrá voľba celoročne...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Focus ST
Hej,možno by to bol taký všeliek,ale práve naopak - automobilky to skomplikovali s jejich normami a niekedy sa v tom ani pán boh nevyznáCimmi píše:Ještě taková úvaha, proč vlastně všichni výrobci nepoužívají 0W-40, podle teplotního rozmezí se jeví jako nejuniverzálnější olej až na extrémě zatížené závodních strojů...
Ničiť jak ničiť... za "A" deje sa to pri predĺžení intervalu výmeny,alebo pri nesledovaní stavu oleja a následnom vyššom zaťažení motora. za "B" keď viem,že moje jazdy sú väčšinou krátke a mením olej v rozumnom čase,príp.olej sa nejako zásadne neprehrieva ani pri dlhších jazdách (viď tvoja skúsenosť) netreba sa tohto oleja báťCimmi píše:To je další věc k zamyšlení, kdyby ty motory byly na A5 oleje "stavěný", proč je tady asi tak 1000 příspěvků na téma "A5 NE pokud nechcete ničit vědomě motor!"
Dostal som sa k nemu jak slepé kura k zrnu Objednal som si nové sviečky Denso a išiel som si ich vymeniť kamošovi čo má servis. Mazda mi po pridaní plynu v nižších otáčkach tak neskoršie reagovala tak reku kuk sviečky a boli tam nejaké Bosch-ky a keď som ich prelustroval v ich katalógu,tak tam nemali čo hľadať A jak som bol v garáži tak mi kamoš ponúkol tento olej + filter za dvacku tak nezober to na zimu Výmena sviečok pomohla Ak porovnám A3 a A5 tak pri A5 ide teraz v zime motor tak ľahšie a aj spotreba je o chlp menšia, vlastne pre to je aj primárne vyrobený a odporúčaný.Mirec 29 píše:Jerome: a ja by som nikdy neveril že ti v popise uvidím olej A5
Áno takto to je priam ideálne a nič lepšie si nemôže motor želať ale málokto to takto špičkuje. Asi len zopár fanatikov z tohto fóraMirec 29 píše:Ja osobne pokiaľ môžem a môžem vždy dám prednosť výmene dva krát do roka pretože za prvé lepšie "ulahodíš" motoru v danú sezónu a za druhé motor budeš mať zaručene čistejší a celkovo v lepšom stave ako pri výmene raz ročne alebo 10 či 15 Tkm samozrejme záleží od prístupu každého jedného z nás a od jazdných podmienok ja osobne chcem mať auto do "zodratia" a ak máš Shell hu 5w30 tak celkom dobrá voľba celoročne...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ford Focus ST
Tak nech nám to maže
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3