Můžeš nějak dopřesnit A5/B5, co to dělá s motorem, který není přizpúsobený? díkPitris píše:OMYL Právě ve třídě 5w30 (a ještě 0w30) jsou mezi oleji podstatné rozdíly. V těchto dvou viskozitních třídách SAE se totiž vyrábějí jednak oleje s normální viskozitou (při 150°C), ty jsou značeny ACEA A3/B3, a s viskozitou SNÍŽENOU - ACEA A1/B1 nebo A5/B5. A právě na oleje se sníženou viskozitou MUSÍ být motor dělaný - zjistit Ten Valvoline DuraBlend FE je právě A1/B1. U motoru Ford by neměl být problém, většina z nich je na oleje se sníženou viskozitou přizpůsobena, ale ne všechny - opakuji, zjistit, ověřit.Laconi píše:Takže chápu správně, že když dodržim specifikaci tzn. 5W30 tak ve značce už velký rozdíly nejsou?
Jinak - pokud použiji olej A3/B3 do motoru, který je uzpůsoben na olej se sníženou viskozitou, tak se nestane - kromě mírně zvýšené spotřeby paliva - téměř nic. Obráceně (olej A1/B1 nebo A5/B5 do motoru, který na to není dělaný) NE
Ford Fiesta ST
Moderátor: Colommbo
co to dělá s motorem
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
zjednodušeně: pokud použiješ olej se sníženou viskozitou tam, kde nato není motor uzpůsoben, může se stát, že to olej (při vyšším zatížení) neumaže - konstrukčně jsou tam větší vůle, a olejový film by se mohl začít "trhat".
zjednodušeně: pokud použiješ olej se sníženou viskozitou tam, kde nato není motor uzpůsoben, může se stát, že to olej (při vyšším zatížení) neumaže - konstrukčně jsou tam větší vůle, a olejový film by se mohl začít "trhat".
čím novější motor,tím menší vůle a tím i pro to odpovídající olej.Pitris píše:http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
zjednodušeně: pokud použiješ olej se sníženou viskozitou tam, kde nato není motor uzpůsoben, může se stát, že to olej (při vyšším zatížení) neumaže - konstrukčně jsou tam větší vůle, a olejový film by se mohl začít "trhat".
Tohle ovšem platí jen částečně. Rozhodující totiž je, jaké výrobní technologie a tolerance zvolil sám výrobce motoru a co ho k tomu vedlo.g.lubomir píše:čím novější motor,tím menší vůle a tím i pro to odpovídající olej.Pitris píše:http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
zjednodušeně: pokud použiješ olej se sníženou viskozitou tam, kde nato není motor uzpůsoben, může se stát, že to olej (při vyšším zatížení) neumaže - konstrukčně jsou tam větší vůle, a olejový film by se mohl začít "trhat".
Mam sice Ford Focus, ale Ford doporucuje prakticky do vsech momentalne vyrabenych aut olej 5W-30 ACEA A1/B1, Fordi specifikace WSS-M2C 913-B. Tuto normu splnuje olej Valvoline 5W-30 Durablend FE, ktery se da sehnat za pomerne rozume penize. Pouzivam tento olej uz po dobu cca 4 vymen oleje a jsem s nim plne spokojeny. Pokud neveris holandskym olejum Valvoline (podle me to jsou ale kvalitni oleje), originalni olej Ford je o neco drazsi, ale i tak to celkem jde. Nevidim tedy duvod pouzivat ostatni predrazene oleje Shel, Aral, OMV atd ....
Otec pouziva stejny olej v Mondeu TDCi a tez plna spokojensot.
Otec pouziva stejny olej v Mondeu TDCi a tez plna spokojensot.