Ford EcoBoost 1.0
Moderátor: Colommbo
Re: Ford EcoBoost 1.0
Bez aero odporu?? To snad ne?
Měří se na dynamometru, který jízdní odpory simuluje. http://life.ihned.cz/c1-59503040-jak-se ... automobilu
Měří se na dynamometru, který jízdní odpory simuluje. http://life.ihned.cz/c1-59503040-jak-se ... automobilu
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford EcoBoost 1.0
Aha, tož je to z množství CO2, děkuju!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford EcoBoost 1.0
No jo kluci,taková už je realita,evropská komise žádá snížení emisí,tož se musíme pochlapit. Co na tom,že těch deklarovaných spotřeb lze dosáhnout pouze díky omaštěné vodě a radám typu "nebojte se v 50km/h zařadit 5-ku" apod. Dokonce už jsou i vozy,které vám zběsilým mrkáním naznačují,že v 50 je dobré loupnout tam 5-ku.A že v tu chvíli otáčkoměr ukazuje něco málo přes 1000ot/min,ale jděte,vždyť ten vyriáblik nebo turbo to přece zvládnou. Co na tom,že motor má po pár tisících zvuk jak sekačka na trávu,zákazník to přeci zaplatí.Vždyť už svého času říkal VK,že za ekologii si musíme připlatit.
P.S.Zvláštní je,že u mého stroje to tak nějak nefunguje.S normálním olejem mám spotřebu nižší než ekovodičkou.
P.S.Zvláštní je,že u mého stroje to tak nějak nefunguje.S normálním olejem mám spotřebu nižší než ekovodičkou.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ford EcoBoost 1.0
Směješ se sice pěkně, nicméně na špatném místě. Klíčem k pochopení věci je tahle věta z článku:
"Správně nastavený dynamometr by ale měl zvládnout simulovat aerodynamický odpor."
A proč? Inu proto, že dnes řada aut disponuje např. regulovatelným průchodem vzduchu skrz motorový prostor, což zásadním způsobem ovlivňuje aerodynamický odpor vozu při jízdě. Metodika měření přitom neříká nic o tom, zda mají být příslušné žaluzie otevřené či zavřené. A tak se k odměření odporů postaví vůz v ideálním nastavení (nejen) aerodynamických prvků, s nímž se ovšem v praxi nedá jezdit, poněvadž by se přinejmenším přehříval motor (absenci antén, menší zrcátka, kola základní velikosti atd. už lépe ani nezmiňovat).
Obdobně při testování spotřeby nepracují elektrické a elektrohydraulické posilovače řízení, vozy se staví na stolici s plně nabitými akumulátory, nepoužívá se větrák ventilace interiéru atd. atd.
"Správně nastavený dynamometr by ale měl zvládnout simulovat aerodynamický odpor."
A proč? Inu proto, že dnes řada aut disponuje např. regulovatelným průchodem vzduchu skrz motorový prostor, což zásadním způsobem ovlivňuje aerodynamický odpor vozu při jízdě. Metodika měření přitom neříká nic o tom, zda mají být příslušné žaluzie otevřené či zavřené. A tak se k odměření odporů postaví vůz v ideálním nastavení (nejen) aerodynamických prvků, s nímž se ovšem v praxi nedá jezdit, poněvadž by se přinejmenším přehříval motor (absenci antén, menší zrcátka, kola základní velikosti atd. už lépe ani nezmiňovat).
Obdobně při testování spotřeby nepracují elektrické a elektrohydraulické posilovače řízení, vozy se staví na stolici s plně nabitými akumulátory, nepoužívá se větrák ventilace interiéru atd. atd.
Re: Ford EcoBoost 1.0
Musím se trochu usmát. Mě deklarovaná spotřeba zajímá, je to pro mě jeden parametr při výběru auta. Tak bych měl být naštvaný, že pak neodpovídá realitě. Ale nejsem. Ona totiž plus minus odpovídá.
Vás tady, jak jsem z příspěvků pochopil, spotřeba auta moc (nebo vůbec) nezajímá a přitom jste schopni se rozčilovat nad deklarovanými spotřebami.
Nechápu...
Vás tady, jak jsem z příspěvků pochopil, spotřeba auta moc (nebo vůbec) nezajímá a přitom jste schopni se rozčilovat nad deklarovanými spotřebami.
Nechápu...
Re: Ford EcoBoost 1.0
Protože paranoia. Všichni mě chtějí okrást, ošidit, podvést ..... Ale já se nedám, jsem chytřejší než oni.
Re: Ford EcoBoost 1.0
Že dokážu zajet za deklarovanou spotřebu, třebaže určenou ještě podle staré, poctivé metodiky, zároveň neznamená, že za ní "mohu" jezdit tak, abych mi z jízdy zbyl alespoň kousek potěšení.Itall píše:Musím se trochu usmát. Mě deklarovaná spotřeba zajímá, je to pro mě jeden parametr při výběru auta. Tak bych měl být naštvaný, že pak neodpovídá realitě. Ale nejsem. Ona totiž plus minus odpovídá.
Já se nad ničím, tedy kromě té v současnosti platné metodiky, nerozčiluji. Mně výrobce napsal, že mi to v průměru bere 9,1. Já s tím v průměru umím zajet za 6,8 - 19,6. Jsem tedy vlastně v normě rozstřelu mediánu.Itall píše:Vás tady, jak jsem z příspěvků pochopil, spotřeba auta moc (nebo vůbec) nezajímá a přitom jste schopni se rozčilovat nad deklarovanými spotřebami.
Nechápu...
Re: Ford EcoBoost 1.0
Má snad metodika měření spotřeby zahrnovat potěšení z jízdy ? Nech toho...Návštěvník píše:Že dokážu zajet za deklarovanou spotřebu, třebaže určenou ještě podle staré, poctivé metodiky, zároveň neznamená, že za ní "mohu" jezdit tak, abych mi z jízdy zbyl alespoň kousek potěšení.Itall píše:Musím se trochu usmát. Mě deklarovaná spotřeba zajímá, je to pro mě jeden parametr při výběru auta. Tak bych měl být naštvaný, že pak neodpovídá realitě. Ale nejsem. Ona totiž plus minus odpovídá.
Re: Ford EcoBoost 1.0
to itall: Copak jsi nepochopil? Já pouze popisuji,jakým způsobem se výrobce snaží,aby auta plnila jím udávanou spotřebu,nic víc a nic míň. Takže jestliže výrobce uvádí např. u mého stroje v městském provozu
spotřebu 10,1 l a já jezdím dlouhodobě včetně zimy za 8 l, smíšený provoz uvádí 7,5 l a já mám 7,5 l,tak nevidím také důvod si stěžovat na spotřebu.U mimoměstského provozu je to jiná,tam výrobce uvádí 6,0 l, kam se nedostanu ani omylem. Pokud pojedu opravdu "vláhu" po silnici s limitem 90km/h, tak jsem schopen dosáhnout spotřeby 6,4 l, ovšem při jízdě po dálnici rychlostí 130 jsem tam za 8 l jen to fikne.
Navíc to jsou údaje z PP, kde se v návodu praví, že naměřená spotřeba z něj je pouze informačního charakteru,která se může lišit od skutečné spotřeby. Takže jakou mám brát spotřebu při mimoměstském provozu? Bývavalo, že v TP byly uvedeny spotřeby pro město,90 a 130 nebo 120,už si přesně nepamatuji.
to nmd: Připadá Ti paranoidní,když Ti výrobce na jedné straně tvrdí,jak budeš jezdit na výměnu oleje po 30 tis km a najednou zjistíš, že po ujetí 5 tis. doléváš olej?Takže do těch deklarovaných 30 tis. doliješ 6 l oleje,spolu s jejich zaručenými radami máš zakorbonovaný motor jako prase a díky tomu si pak ve 100 tis. klidně střihneš výměnu vaček,případně pístních kroužků.Nebo jak bys to tedy nazval,že je to všechno cajk? Ano Ti chytří,kterým není jedno,že budou házet peníze do černé díry se začnou zajímat proč tomu tak je a díky např.tomuhle fóru se doberou jakýchsi výsledků,tedy že se motor dožije vysokého nájezdu kilometrů a zároveň nebudou zasírat životní prostředí,protože jim to až tak není jedno.Na rozdíl od výrobce,který sice splní to své,ale že spolu s těmi super emisními hodnotami vyletí z výfuku hromada bordelu,který vznikne při spalování oleje je jim fuk.
spotřebu 10,1 l a já jezdím dlouhodobě včetně zimy za 8 l, smíšený provoz uvádí 7,5 l a já mám 7,5 l,tak nevidím také důvod si stěžovat na spotřebu.U mimoměstského provozu je to jiná,tam výrobce uvádí 6,0 l, kam se nedostanu ani omylem. Pokud pojedu opravdu "vláhu" po silnici s limitem 90km/h, tak jsem schopen dosáhnout spotřeby 6,4 l, ovšem při jízdě po dálnici rychlostí 130 jsem tam za 8 l jen to fikne.
Navíc to jsou údaje z PP, kde se v návodu praví, že naměřená spotřeba z něj je pouze informačního charakteru,která se může lišit od skutečné spotřeby. Takže jakou mám brát spotřebu při mimoměstském provozu? Bývavalo, že v TP byly uvedeny spotřeby pro město,90 a 130 nebo 120,už si přesně nepamatuji.
to nmd: Připadá Ti paranoidní,když Ti výrobce na jedné straně tvrdí,jak budeš jezdit na výměnu oleje po 30 tis km a najednou zjistíš, že po ujetí 5 tis. doléváš olej?Takže do těch deklarovaných 30 tis. doliješ 6 l oleje,spolu s jejich zaručenými radami máš zakorbonovaný motor jako prase a díky tomu si pak ve 100 tis. klidně střihneš výměnu vaček,případně pístních kroužků.Nebo jak bys to tedy nazval,že je to všechno cajk? Ano Ti chytří,kterým není jedno,že budou házet peníze do černé díry se začnou zajímat proč tomu tak je a díky např.tomuhle fóru se doberou jakýchsi výsledků,tedy že se motor dožije vysokého nájezdu kilometrů a zároveň nebudou zasírat životní prostředí,protože jim to až tak není jedno.Na rozdíl od výrobce,který sice splní to své,ale že spolu s těmi super emisními hodnotami vyletí z výfuku hromada bordelu,který vznikne při spalování oleje je jim fuk.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ford EcoBoost 1.0
lengy: Nějak moc věcí najednou.
1) Jak výrobce měří spotřebu, je zajímavé, ale zas...je mi to jedno. Asi si to výrobce sám nevymyslel, legislativu dělá kdo? To vidíme např. u nás v parlamentu. Víc bych k tomu neměl.
2) Spotřebou v mimoměstském provozu se moc nezabývám, dosáhnout se asi nedá nebo za reálných podmínek těžko. Vadí tam, zajisté, především ten dálniční provoz, nevím jakou při měření má váhu, jak jsem řekl, ani mě to moc nezajímá. Hodnotím spotřebu průměrnou, od mé spotřeby se neliší tak moc. Víc k tomu nemám.
3) O paranoie jsem nepsal nic.
4) Nízkoviskozitní oleje nepoužívám, v autě ho mám poprvé, neboť mi ho tam dali v servisu na garanční prohlídce, příště si řeknu o jiný, když mi ho nedají, tak si ho dám sám přespříště. Nevzrušuje mě, víc k tomu nemám.
1) Jak výrobce měří spotřebu, je zajímavé, ale zas...je mi to jedno. Asi si to výrobce sám nevymyslel, legislativu dělá kdo? To vidíme např. u nás v parlamentu. Víc bych k tomu neměl.
2) Spotřebou v mimoměstském provozu se moc nezabývám, dosáhnout se asi nedá nebo za reálných podmínek těžko. Vadí tam, zajisté, především ten dálniční provoz, nevím jakou při měření má váhu, jak jsem řekl, ani mě to moc nezajímá. Hodnotím spotřebu průměrnou, od mé spotřeby se neliší tak moc. Víc k tomu nemám.
3) O paranoie jsem nepsal nic.
4) Nízkoviskozitní oleje nepoužívám, v autě ho mám poprvé, neboť mi ho tam dali v servisu na garanční prohlídce, příště si řeknu o jiný, když mi ho nedají, tak si ho dám sám přespříště. Nevzrušuje mě, víc k tomu nemám.
Re: Ford EcoBoost 1.0
Si to přečti ještě jednou rychlíku,to taky nebylo na Tebe.Itall píše:lengy: Nějak moc věcí najednou.
3) O paranoie jsem nepsal nic.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ford EcoBoost 1.0
Tato debata byla odstartována odkazem na článek, kde se píše cosi o tom, nakolik údaje získané platnou metodikou lžou o realitě. A teď si představ, že mé spotřeby +-odpovídají těm, o kterých se v tom článku hovoří, resp. kolik v západní Evropě skutečně naměří během testů, zejména těch dlouhodobých. Tím chci říct asi tolik, že těch, kdož jezdí normálně, je asi víc.Itall píše:Má snad metodika měření spotřeby zahrnovat potěšení z jízdy ? Nech toho...
Re: Ford EcoBoost 1.0
Tady tě omlouvá to, že o tomhle moc vědět nemůžeš, tedy jsi schopen napsat, co jsi napsal. Z pozice toho, kdo tzv. "byl v kuchyni", tě však mohu ujistit, že žiješ v hlubokém omylu. Přestože nemohu napsat více, tak ti nyní (ostatní podrobnosti až osobně - připomeň se) sdělím pouze tolik, že celý problém současné metodiky spočívá v tom, že stát (státy, přesněji vlády členských zemí EHK OSN) rezignoval na svou roli, kterou delegoval tam, kam neměl. Je to alespoň trochu srozumitelné?Itall píše:1) Jak výrobce měří spotřebu, je zajímavé, ale zas...je mi to jedno. Asi si to výrobce sám nevymyslel, legislativu dělá kdo? To vidíme např. u nás v parlamentu. Víc bych k tomu neměl.
Re: Ford EcoBoost 1.0
No a jsme zase u Evropské komise,okurky zásadně rovné,nezahnuté.Místo žárovek úsporné žárovky,které ve finále nesou větší ekologickou zátěž než žárovky.Kam se hrabe RVHP.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ford EcoBoost 1.0
Nejsme, EHK OSN je něco úplně jiného!lengy60 píše:No a jsme zase u Evropské komise,...