Fiat Brava - kontrolka vstřikování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jan

Fiat Brava - kontrolka vstřikování

Příspěvek od jan »

Chtěl jsem se zeptat,zda by někdo nevěděl čím to může být,když nakopnu auto zhasne kontrolka vstřikování,pohoda,po městě se zvíší teplota a jak jedu mimo brno a dám tam pětku tak teplota klesne zpátky,začne svítit kontrolka vstřikování a motor má snahu chcípnout.Dík za odpověď.....
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..bolo by potrebné aspon uviest o aky automobil sa jedná a akým motorom je vybavený...
Mirek1

Příspěvek od Mirek1 »

Podobně se může projevovat vadná lambda, ale to je jenom jedna varianta z mnoha možných ...
modelář

Re: Ostatní

Příspěvek od modelář »

jan píše:začne svítit kontrolka vstřikování
Co je tohle vlastně za kontrolku? Které že auto je jí vybaveno?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

jan píše:Auto je Fiat Brava,1.4 12V.
modelář

Re: Ostatní

Příspěvek od modelář »

jan píše:Chtěl jsem se zeptat,zda by někdo nevěděl čím to může být,když nakopnu auto zhasne kontrolka vstřikování,pohoda,po městě se zvíší teplota a jak jedu mimo brno a dám tam pětku tak teplota klesne zpátky,začne svítit kontrolka vstřikování a motor má snahu chcípnout.Dík za odpověď.....
Takže pěkně popořádku:
- Fiat Brava1.4 12V určitě nemá žádnou "kontrolku vstřikování". Ale má kontrolku OBD, jejíž hlavní funkcí je informovat řidiče, že něco není v pořádku se systémem očisty výfukových plynů.
- Tato kontrolka ve své elementární podobě hlídá (tedy hlídá to ŘJ motoru, která tu kontrolku ovládá) funkčnost lambdy ve vazbě na přípravu a spalování směsi (vstřikování, zapalování). K tomu u některých vozů, resp. ŘJ, přistupuje i hlídání dalších okruhů a čidel, např. váhy vzduchu, teploty chlad. kapaliny, činnosti EGR ventilu atd. atd.
- Jestliže ti u již ohřátého motoru spadne teplota chlad. kapaliny, může to znamenat nejspíše vadný termostat, ale i třeba chybu v systému ovládání větráku na chladiči.
- Pokud máš sofistikovanější ŘJ, tak té může přijít divné, že při jízdě klesne teplota chlad. kapaliny, na což reaguje rozsvícením kontrolky OBD. Pokud má přitom motor tendenci zdechnout, může se jednat o průvodní projev přechodu ŘJ do nouzového režimu. Ale za normálních okolností by ŘJ měla spíše vrátit řízení zapalování a vstřikování do "sytičového režimu", tj. pro studený motor. Pokud tak nečiní, jedná se naopak o jednoduchou ŘJ, která neumí přizpůsobit parametry zapalování a vstřikování během jízdy ochlazenému motoru, což se projeví právě tendencí ke zdechnutí.
- Proto bych rozhodně začal výměnou termostatu a kontrolou správné funkce větráku chlazení.
- Jelikož vozy Fiat obvykle používají váhy vzduchu od Bosche, které již dostatečně projevily svou nespolehlivost kvůli špatné konstrukci i kvalitě výroby, určitě bych se zaměřil i na její důslednou kontrolu, nejlépe prohozením za nějakou jinou ze stejného typu vozu, u níž je jisté, že je plně funkční, a dle výsledku bych ji pak event. rovněž vyměnil za novou.
Autoxxxrady

Re: Ostatní

Příspěvek od Autoxxxrady »

Takže o jízdu s F1 mají zájem spíše řidiči se zkušenostmi se sportovními auty?
Ne, právě naopak. Je zvláštní, že značný odstup od jízdy s F1 si nechávají právě majitelé výkonných aut :wink: , u kterých by cena neměla být rozhodující. Pak ale spojení řidiče a sportovního auta nemůže fungovat, mají auto jen pro parádu :wink: . Jinak by po jízdě v F1 okamžitě skočili. V konečném důsledku je to ale asi v pořádku, jízda s formulí prostě není pro každého.


http://www.autoweb.cz/rozhovor-vozim-li ... formuli-1/

Hlavně si nezničit Ferrari na okruhu. Hezky šouračka po bulváru :wink:
Autoxxxrady

Re: Ostatní

Příspěvek od Autoxxxrady »

Odpovědět