ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
lpg/ethanol/natural - Dodge
Zkusil jsem to v Dodge Caravan 3.3i 1993 najeto dle tacho 280tis km. Az na pocatecni houpani volnobehu ale bez skubani,zadnej problem.Stridave jsem najel 10tis km na lpg - dve tretiny a jednu - na e85. Pred e85 jsem najel 50tis km vetsinu na lpg a minimalne na natural 95.Pravidelne menim svicky,olej atd nejdele po 15tis km.Svicky obyc Brisk,olej obyc polosynt 15w50. Vse slape jak ma,spotreba oleje cca 1l na 5tis km(coz bych rekl ze je zlaty vzhledem ke stari a objemu motoru),spotreba natural/ethanol prumerne stejna - mesto 16l,dalnice 10l,muj prumer 13.Spotreba lpg po vsemoznem priskrceni ale tak aby to ve vsech otackach jelo - prumer 15l. Kamarad ma Chrysler Voyager 3,8i 1997 a jezdi na ethanol asi rok.Najel na nej uz prez 30tis.Spotreba mu zustala stejna jako na natural - prumer 12l.Auto si na e85 zvykalo podobne jako si motory musi zvyknout na lpg.Prvnich cca 1000km to chce jezdit v klidu,s citem a trochu se obrnit trpelivosti nez si vse spolu zacne rozumet.Pak lpg doseridit a je klid a na ethanol si vse sedne samo,jen se obcas musi doladit volnobeh.Mluvim jen o amerikach,jini vyrobci mit mohou citlivejsi elektroniku/motory atd a pak to tak snadno nejde.
Re: lpg/ethanol/natural - Dodge
Tohle mi připomíná zaručené zprávy a o tom, že má někdo doma funkční perpetum mobile, jenom to chce si zvyknout.Anonymous píše:...Kamarad ma Chrysler Voyager 3,8i 1997 a jezdi na ethanol asi rok.Najel na nej uz prez 30tis.Spotreba mu zustala stejna jako na natural - prumer 12l.Auto si na e85 zvykalo podobne jako si motory musi zvyknout na lpg.Prvnich cca 1000km to chce jezdit v klidu,s citem a trochu se obrnit trpelivosti nez si vse spolu zacne rozumet. ...
Situace s E85 na českém trhu je vyloženě absurdní: Sice neznám podíl prodeje E85 v celkovém množství prodaných paliv, nicméně už sama skutečnost, že v ČR je střízlivým odhadem méně jak 5% vozového parku, který může na E85 bezpečně jezdit, a přitom jen za poslední půlrok se stojany s E85 u benzínek rozrostly jako houby po dešti, svědčí o tom, že poptávka existuje, resp. že na to lidé jezdí. Co na tom, že se jedná o palivo do běžného motoru nevhodné a že na výrobu 1 l bioetanolu se spotřebuje přes 1 l nafty... Opět každý vidí jen tu cenovku, která je však překroucená jiným nastavením spotřebitelské daně.
S tou spotřebou nafty na 1L ethanolu jsi trošku mimo. Kdo by to teda platil to palivo? A pokud já vím tak v čr platí zákon, že se NESMÍ prodávat zboží pod cenou za kterou bylo vyrobeno nebo koupeno.. Z hektaru cukrovky se dá udělat mám tucha až 6000 litrů ethanolu a pochybuju že na tých 100x100 metrů se spotřebuje 6000 litrů nafty, kdyby tak 1000 litrů tak je to moc a při destilaci, dopravě atd. dalších 2 000litrů a furt je to polovina...
Nicméně je to můj názor, nikde to podložený nemám takže to klidně pravda být nemusí.. Pokud mi to někdo objasní budu jen rád..
Nicméně je to můj názor, nikde to podložený nemám takže to klidně pravda být nemusí.. Pokud mi to někdo objasní budu jen rád..
No a kdo platí "lacinou" produkci elektřiny z obnovitelných zdrojů? Přece zákazník - ve vyšší ceně té elektřiny! Tady je to stejné.Naatrium (nepř) píše:S tou spotřebou nafty na 1L ethanolu jsi trošku mimo. Kdo by to teda platil to palivo?
Docela bych rád viděl takový zákon, hlavně pak jeho uplatňování v praxi, když nikdo nepřizná, jaké jsou jeho výrobní náklady. To, co Ty máš na mysli, je o něčem jiném, a na ceny paliv pro koncového spotřebitele se to tak jako tak nevztahuje.Naatrium (nepř) píše:A pokud já vím tak v čr platí zákon, že se NESMÍ prodávat zboží pod cenou za kterou bylo vyrobeno nebo koupeno..
Vycházím z celkových bilancí platných pro EU, které počítal někdo jiný, kompetentnější. Říká se tomu mj. také "internalizace externích nákladů".Naatrium (nepř) píše:Z hektaru cukrovky se dá udělat mám tucha až 6000 litrů ethanolu a pochybuju že na tých 100x100 metrů se spotřebuje 6000 litrů nafty, kdyby tak 1000 litrů tak je to moc a při destilaci, dopravě atd. dalších 2 000litrů a furt je to polovina...
Na netu se dají dohledat oficiální údaje ze zdrojů EU. Linky sem dávat nebudu, hledat ty odkazy nemám čas ani náladu, poněvadž bych se jenom znovu vytočil.Naatrium (nepř) píše:Nicméně je to můj názor, nikde to podložený nemám takže to klidně pravda být nemusí.. Pokud mi to někdo objasní budu jen rád..
Modeláři, Ty jsi fakt mimo. Myslíš, že těch 5% aut bude tankovat jen v Praze, Brně a Ostravě? Navíc je Ti do toho opravdu VELKÉ HO.NO, kdo si na to jezdí.modelář píše:Situace s E85 na českém trhu je vyloženě absurdní: Sice neznám podíl prodeje E85 v celkovém množství prodaných paliv, nicméně už sama skutečnost, že v ČR je střízlivým odhadem méně jak 5% vozového parku, který může na E85 bezpečně jezdit, a přitom jen za poslední půlrok se stojany s E85 u benzínek rozrostly jako houby po dešti, svědčí o tom, že poptávka existuje, resp. že na to lidé jezdí. Co na tom, že se jedná o palivo do běžného motoru nevhodné a že na výrobu 1 l bioetanolu se spotřebuje přes 1 l nafty... Opět každý vidí jen tu cenovku, která je však překroucená jiným nastavením spotřebitelské daně.
Bylo by mi do toho opravdu úplné ho.no, kdyby se zde nejednalo o nerovnou daňovou zátěž a pokřivenou dotační politiku. Proto je fakt mimo naopak každý, komu je to jedno, resp. kdo nevědomky dotuje něco, co nevyužívá a co mu z hlediska ekonomických bilancí nijak neslouží.Itall píše:Modeláři, Ty jsi fakt mimo. Myslíš, že těch 5% aut bude tankovat jen v Praze, Brně a Ostravě? Navíc je Ti do toho opravdu VELKÉ HO.NO, kdo si na to jezdí.
Dokud se kvůli tomu budou kácet lesy, tak to vadí i mně. Sama EU ví moc dobře, že to s eko-palivy přestřelila. Nemám nic proti tomu, aby se pěstovala na nevyužité (či lépe nevyužitelné) půdě. Ale mám hodně proti povinné aditivaci do klasických paliv (ve které vedeme). Nemluvě o tom, že už na to pár set tisíc lidí umřelo hladem. Každý den na to všichni doplácíme při nákupu potravin.
Hele, Ty bilanční počtáři. Ropa jednou patrně dojde a čím více bude takových, jako jsi Ty, tím dojde dříve. Čím méně jí bude a čím obtížněji se bude získávat a čím méně bude mít alternativ, tím bude dražší. Ve Tvých "bilančních" počtech hraje jistě nikoliv nepodstatnou roli to, že se toho patrně nedožiješ, tak je Ti to jedno. Ale do budoucna (tj. za tím vlastním prahem) je hledání alternativních paliv nebo zdrojů v pořádku. E85 je v prodeji levnější, než ropná paliva. Pokud na něj nasadí daň, budou se zase hledat alternativy nebo bude i tak cenově konkurenceschopné drahé ropě. Podstatné je, že to není taková cenová sprosťárna, jako u "sluneční" elektřiny. A i zde je dobře, že se ty věci rozjely. Pouze je to nastaveno tak, aby se někdo pořádně nažral na úkor většiny. To je ale podstata kapitalismu. Němci zešíleli a chtějí odstavit jaderné elektrárny. Cena elektřiny půjde prudce nahoru. Využití soláru má budoucnost i v domácnostech, aby se nemusely nechat okrádat dodavateli energií.modelář píše:Když "většina" neumí počítat bilančně, nevidí dále, než za vlastní práh, není schopna myslet globálně...