ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Odkaz v mém příspěvku ze 20.8. 2008 už nefunguje (sloučily se fóra hondaclub a honda-club) - je to tady: http://www.honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=20665
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tak jsem dal do P107 dalších 10 L E85. Teď je to asi 1:1 s benzinem. Více zkoušet nebudu. Motor zvláčněl, má kultivovanější chod, lépe bere odspoda a ve vyšších točkách je také vláčnější, čili méně agilní. U nás dělají v jednom servisu úpravu na provoz E85, která spočívá v instalaci další řídící jednotky pro prodloužení doby vstřiku a úpravu směsi. Má to snad hlavně zajistit startovatelnost v zimě. Jestli to nějak řeší problém rozsvícení kontrolky emisí při pokusech jezdit na E85 se zcela neupraveným autem, to nevím. Stojí to asi 7000,- Kč. Pokud by takový provoz vadil palivovému čerpadlu, pak to nemá smysl. Asi by to chtělo nějak zdůvodnit, proč by to čerpadlu mělo vadit.
Také koketuji s E85. Toyota corolla 1,3/63 kW. V podstatě souhlasím s tím, co píše Itall. Momentálně provozuji 1:1 s N95. Také jsem pokukoval po úpravě za 7000 Kč. Ale i těch 7000 Kč se bude vracet dlouho a nejsem si jist, jak dlouho bude na pumpách E85 relativně levné. Momentálně ověřuji spotřebu na 100 km. Ještě nemám konkrétní data, ale zdá se mi dle palivoměru, že to ubejvá stejně jako na 100% N95, ne li pomaleji, ale nechci předbíhat. Každopádně se všude píše, že spotřeba by měla být větší z důvodu menší měrné výhřevnosti E85, tak nevim. Starty okolo 0 °C jsou naprosto stejný, jako na N95. Opotřebení auta vlivem E85 oproti N95 je diskutabilní asi jako u LPG oproti N95, každý tábor má svoji pravdu.
Přesně tak, u nás v okolí na pumpách E85 spíš mizí, než by přibývalo a s rostoucí cenou benzinu se to také zdražilo, ale jen o 1,- Kč/L. Takže cenový rozdíl mezi N95 a E85 se zvýšil, a proto to také zkouším. V poměru 1:1 mi už přijde motor dost "vláčný", i když na volnoběh se to výrazně ztišilo a ustaly "třesy". Ale na volnoběh nejezdím . Spotřeba s 25% E85 se určitě nezvedla, spíš naopak, uvidím jak s 50%. Na motor bych řekl, že těch 50% je maximum, radši méně. Ale někomu to zas může vyhovovat.
Spotřeba s 37% E85 je mírně zvýšená, něco mezi spotřebou při 1:1 a při 25% E85, kdy je spotřeba, podle mě, normální. Ale tato směs N91, N95 a E85, řekl bych, nejlépe jede. Ale kdo by to míchal, že? Teď jsem dotankoval ještě 8 L benzinu N91 a už se to na motor zhoršilo. Takže, abych to nějak uzavřel, do takových 33% E85 (poměr 1:2 s benzinem), by to celkem nezvyšovalo spotřebu, jelo i startovalo dobře a nějaká finanční úspora by byla, pokud by se tím nepodělalo něco na autě. Kdybych jezdil kolem pumpy s E85, tak bych to i praktikoval. Ale kolem žádné nejezdím...
Zkusil jsem E85
Pro jistotu namíchal půl na půl s naturálkem 95. Je to Subaru Legracy. Manželce jsem sdělil že jsme právě vydělali asi stopadesát korun. Protože zná moje nápady tak se ani moc neradovala. Potom nastal šok. Auto se chovalo jako kdyby tahlo vozík s tunovou zátěží. Pořád cukalo a to tak zvláštně. Třeba při vyšších otáčkách 3500 a víc už to docela jelo ale malé nepravidelné škubnutí se objevilo i během akcelerace. Jo připomínám že to je motor boxer - vodorovně válce běhají proti sobě. Tedˇ bydlíme u Mladé Bolehlavi takž jsem tankoval za asi 24 Korun na pumpě ONO (tam mají také výbornou bionaftu - to je zase jiný příběh. Historka o transitu který první hodinu jízdy na bio jel po dálnici rychlostí 55km/h - ale pak se prohřál a dobrý)
Čili takhle. No u další pumpy jsem do Subárka nasypal až po okraj benzínu abych to ještě více zředil. Pak jsem už byl v podhůří Jizerek a tam byly kopce! No horor. Já se nemohl vyškrábat do strmého kopce ani na jedničku. Musel jsem trápit spojku která zle smrděla.
Pak jsem se ptal na pumpě v Semilech jestli do toho není nějaký aditiv. Byla tam mladá holka, pěkná ale to víte na motory poradí líp ošklivý smradlavý starý chlap... Dala mi takový to na sedla ventilů. To se dávalo do aut stavěných na benzin Speciál. Trochu se to zlepšilo.
SHRNUTÍ DISKUZE:
Já jsem četl celé "vlákno" - prostě celou diskuzi od první stránky. Zaujalo mne:
- Jeden šikula tady dělá chemické výpočty že při smíchání s naturalem, může v nádrži vznikat voda. To by mohla být pravda. Možná koupím aditiv odstraňující vodu z nádrže. To jsem viděl na pumpě.
- Potom: Dočetl jsem se tu, že potíže může dělat Lambda sonda. 6e změří splodiny a nechápe co to je a nastaví nějak divně motor. Taky zajímavé.
- Co se týče koroze se mi z celé diskuze zdá že zas tak zlé to nebude.
- Zaujalo mne že na tenhle líh má auto prý o dost vyšší spotřebu
- Hlavní věc která se dělá při přestavbě na E85 je prý prodloužení doby kdy se palivo stříká do motoru. Nějak se to počudlíčkuje aby tam bylo stříknuto víc. Smekám kdo tomu rozumí.
- V Kalifornii se prý nesmí jezdit na naftu. Prý vždycky ve spalinách jsou nezravý smetíčka zatímco z benzínu leze jen smrad. Z E85 ani to ne.
- Poslední informace kterou bych chtěl vypíchnout: Existují dva tábory názorů jedni pro a druhý proti. Kdo má pravdu ví asi jen náš pan president a ještě Ten Nejvyšší
... To je konec mého dopisu. Tak já mám teď úplně až po hrdlo plnou nádrž téhle věci ...........Kdybyjste někdo věděl o nějákém kapání které by se přidalo do nádrže a normálně by to jezdilo poraďtě prosím.
Špekuloval jsem o oleji do motorových pil?
To kdybych věděl že budu zadávat desetkrát ověřovací kód tak jsem se na to rovnou vyprd
Jo aha první a třetí a šestý
Čili takhle. No u další pumpy jsem do Subárka nasypal až po okraj benzínu abych to ještě více zředil. Pak jsem už byl v podhůří Jizerek a tam byly kopce! No horor. Já se nemohl vyškrábat do strmého kopce ani na jedničku. Musel jsem trápit spojku která zle smrděla.
Pak jsem se ptal na pumpě v Semilech jestli do toho není nějaký aditiv. Byla tam mladá holka, pěkná ale to víte na motory poradí líp ošklivý smradlavý starý chlap... Dala mi takový to na sedla ventilů. To se dávalo do aut stavěných na benzin Speciál. Trochu se to zlepšilo.
SHRNUTÍ DISKUZE:
Já jsem četl celé "vlákno" - prostě celou diskuzi od první stránky. Zaujalo mne:
- Jeden šikula tady dělá chemické výpočty že při smíchání s naturalem, může v nádrži vznikat voda. To by mohla být pravda. Možná koupím aditiv odstraňující vodu z nádrže. To jsem viděl na pumpě.
- Potom: Dočetl jsem se tu, že potíže může dělat Lambda sonda. 6e změří splodiny a nechápe co to je a nastaví nějak divně motor. Taky zajímavé.
- Co se týče koroze se mi z celé diskuze zdá že zas tak zlé to nebude.
- Zaujalo mne že na tenhle líh má auto prý o dost vyšší spotřebu
- Hlavní věc která se dělá při přestavbě na E85 je prý prodloužení doby kdy se palivo stříká do motoru. Nějak se to počudlíčkuje aby tam bylo stříknuto víc. Smekám kdo tomu rozumí.
- V Kalifornii se prý nesmí jezdit na naftu. Prý vždycky ve spalinách jsou nezravý smetíčka zatímco z benzínu leze jen smrad. Z E85 ani to ne.
- Poslední informace kterou bych chtěl vypíchnout: Existují dva tábory názorů jedni pro a druhý proti. Kdo má pravdu ví asi jen náš pan president a ještě Ten Nejvyšší
... To je konec mého dopisu. Tak já mám teď úplně až po hrdlo plnou nádrž téhle věci ...........Kdybyjste někdo věděl o nějákém kapání které by se přidalo do nádrže a normálně by to jezdilo poraďtě prosím.
Špekuloval jsem o oleji do motorových pil?
To kdybych věděl že budu zadávat desetkrát ověřovací kód tak jsem se na to rovnou vyprd
Jo aha první a třetí a šestý
Pár klíčových poznámek:
- Líh má sice vyšší oktanové číslo, jenže pístový spalovací motor nejezdí "na oktany", on jezdí na výhřevnost paliva! A tu má líh ve srovnání s benzínem citelně nižší.
- Líh vykazuje jiné stechiometrické číslo, než benzín, tzn. že pro dokonalé spálení určitého množství lihu je zapotřebí jiné množství (v daném případě citelně menší) vzduchu, resp. kyslíku v něm obsaženého, než pro spálení stejného množství benzínu. Proto je zapotřebí vytvářet při spalování lihu bohatší směs, což samozřejmě motor, který na to není stavěný, neumí.
- Příliš chudá směs vznikající používáním lihu či směsi obsahující větší podíl lihu v benzínu v "klasickém", tj. pro spalování lihu nepřizpůsobeném motoru, takový motor a jeho očistné systémy bezprostředně ohrožuje, a to především výrazným nárůstem teplot ve spalovacím prostoru a výfukovém traktu.
- Pokud bude líh spalován v motoru k tomuto účelu přizpůsobeném, jeho nižší výhřevnost v kombinaci s nutností vytvářet bohatší směs (kvůli již zmíněnému stechiometrickému číslu a ochraně motoru) způsobí nárůst měrné spotřeby o 20 - 30% ve srovnání se "stejným" motorem spalujícím výhradně benzín.
No a v těchto čtyřech bodech je obsaženo celé "fyzikální tajemství" či "klíč k odhalení demagogie prosazovatelů lihu": Nazvěte si to dle libosti!
- Líh má sice vyšší oktanové číslo, jenže pístový spalovací motor nejezdí "na oktany", on jezdí na výhřevnost paliva! A tu má líh ve srovnání s benzínem citelně nižší.
- Líh vykazuje jiné stechiometrické číslo, než benzín, tzn. že pro dokonalé spálení určitého množství lihu je zapotřebí jiné množství (v daném případě citelně menší) vzduchu, resp. kyslíku v něm obsaženého, než pro spálení stejného množství benzínu. Proto je zapotřebí vytvářet při spalování lihu bohatší směs, což samozřejmě motor, který na to není stavěný, neumí.
- Příliš chudá směs vznikající používáním lihu či směsi obsahující větší podíl lihu v benzínu v "klasickém", tj. pro spalování lihu nepřizpůsobeném motoru, takový motor a jeho očistné systémy bezprostředně ohrožuje, a to především výrazným nárůstem teplot ve spalovacím prostoru a výfukovém traktu.
- Pokud bude líh spalován v motoru k tomuto účelu přizpůsobeném, jeho nižší výhřevnost v kombinaci s nutností vytvářet bohatší směs (kvůli již zmíněnému stechiometrickému číslu a ochraně motoru) způsobí nárůst měrné spotřeby o 20 - 30% ve srovnání se "stejným" motorem spalujícím výhradně benzín.
No a v těchto čtyřech bodech je obsaženo celé "fyzikální tajemství" či "klíč k odhalení demagogie prosazovatelů lihu": Nazvěte si to dle libosti!
Pravdu díš. Taky jsem to zkusil a při poměru na stoprocentní E85 se s neupraveným autem nedá vůbec jezdit. Podobné zážitky jak Filípek se subaru. V poměru 1:1 s N95 to bylo lepší, ale stále horší starty. V poměru 1:2 živější ve vyšších otáčkách. A ta spotřeba...
Když to shrnu. Co se ušetří na samotném palivu, tak to vyrovná vyšší spotřeba. Nula od nuly pojde. Celý projekt biopaliv pro dopravu je slepá ulička a jedna velká lumpárna.
palma olejné
http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazor ... im-palivum
řepka
http://ekonomika.idnes.cz/repky-se-pest ... nomika_zra
Když to shrnu. Co se ušetří na samotném palivu, tak to vyrovná vyšší spotřeba. Nula od nuly pojde. Celý projekt biopaliv pro dopravu je slepá ulička a jedna velká lumpárna.
palma olejné
http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazor ... im-palivum
řepka
http://ekonomika.idnes.cz/repky-se-pest ... nomika_zra
bylo
je
je
Re: Zkusil jsem E85
Já mám vyzkoušeno http://www.millersoils.cz/255--petrol-power-ecomax.html - je toFilípek píše:.....Kdybyjste někdo věděl o nějákém kapání které by se přidalo do nádrže a normálně by to jezdilo poraďtě prosím.
....ale jestli Ti to pomůže po tom "experimentu" - to nevím. Co nejdřív to vyjeď (kdyžtak to ještě zřeď), a pak ber normální Natural. A možná by pomohlo i http://www.millersoils.cz/256--petrol-p ... boost.html nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1899 nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=788
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Súhlasím. Lieh musí mať iný stechiometrický pomer so vzduchom oproti benzínu, pretože vo svojej molekule si už nesie atóm kyslíku. V tomto prípade ide o balast, on ten kyslík už nič neokysličí, už sa nespáli a nie je z neho úžitok. A tak sa musí ku vzduchu pridávať viac liehu aby sa vykonala rovnaká práca ako s benzínom. Inak by sa to chovalo ako chudobná zmes. Normálny benzín (nafta, olej, čisté uhľovodíky) si kyslík nenesie naviazaný na sebe, ale motor mu ho nasaje so vzduchom (zadarmo). A potom sa spálením vykoná užitočná práca.
MarianH
MarianH
modelář píše:Pár klíčových poznámek:
- Líh má sice vyšší oktanové číslo, jenže pístový spalovací motor nejezdí "na oktany", on jezdí na výhřevnost paliva! A tu má líh ve srovnání s benzínem citelně nižší.
- Líh vykazuje jiné stechiometrické číslo, než benzín, tzn. že pro dokonalé spálení určitého množství lihu je zapotřebí jiné množství (v daném případě citelně menší) vzduchu, resp. kyslíku v něm obsaženého, než pro spálení stejného množství benzínu. Proto je zapotřebí vytvářet při spalování lihu bohatší směs, což samozřejmě motor, který na to není stavěný, neumí.
- Příliš chudá směs vznikající používáním lihu či směsi obsahující větší podíl lihu v benzínu v "klasickém", tj. pro spalování lihu nepřizpůsobeném motoru, takový motor a jeho očistné systémy bezprostředně ohrožuje, a to především výrazným nárůstem teplot ve spalovacím prostoru a výfukovém traktu.
- Pokud bude líh spalován v motoru k tomuto účelu přizpůsobeném, jeho nižší výhřevnost v kombinaci s nutností vytvářet bohatší směs (kvůli již zmíněnému stechiometrickému číslu a ochraně motoru) způsobí nárůst měrné spotřeby o 20 - 30% ve srovnání se "stejným" motorem spalujícím výhradně benzín.
No a v těchto čtyřech bodech je obsaženo celé "fyzikální tajemství" či "klíč k odhalení demagogie prosazovatelů lihu": Nazvěte si to dle libosti!
Re: Zkusil jsem E85
Olej situaci spise zhorsi.Filípek píše: ... Tak já mám teď úplně až po hrdlo plnou nádrž téhle věci ...........Kdybyjste někdo věděl o nějákém kapání které by se přidalo do nádrže a normálně by to jezdilo poraďtě prosím.
Špekuloval jsem o oleji do motorových pil?
Ocekavam vynechavani zazehu kvuli vode. Pokud bych tedy neco zkusil pridat, byl by to pripravek na bazi isopropanolu (IPA, isopropyl alkohol). Ten totiz vaze vodu (tedy i tu z lihu) a umozni jeji bezproblemovy pruchod motorem. Nejbeznejsi takovy pripravek se jmenuje Velfobin, nebo se da koupit v lepsich drogeriich, lekarnach a pod. primo IPA.
Jeste lepsi by bylo odpustit cast objemu nadrze do kanystru a zbytek naredit N95. Odpusteny obsak kanystru by se pak dal postupne vyjezdit s dalsim tankovanim.