ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Re: ethanol E85
Já ve svém autě (Citroen Xantia,1,8i16V,81kW /lfy/ najeto dle tacha 180tkm,rv.17.10.1996;berline) jezdím už víc jak rok (cca 15000km) na směs etanolu a naturalu.neberu 1:1 ale asi tak 2 l E a 1l N,prostě za pětibábu éčka a za pětibábu taky naturálek.výsledk je dle množství paliva průměrná cena litru od 26kč k 28kč.Jezdím BEZ ÚPRAV i v zimě.Nejprve jsem měl obavy,ale pak jsem nad tím mávnul rukou.Spotřeba je STEJNÁ starty ne na první ale na druhé otočení.Žádné další špatnosti se nekonají! Včera jsem měnil pal.ftr a byl i docela čistý!!
Jinak mne nezajímá že výrobní cena je stejná jako béňa,mne zajímá konečná cena pro spotřebitele,spíše mi vadí že v případu benzínu i nafty mne jako zákazníka okrádá stát a přitom jeho odpovědní úředníci ještě lžou ,že za cenou je marže prodejců,když tito mají (výrobce,přepravce a prodejce ) +- 10kč z litru a stát na (DPH a spotřební) daních mají skoro 25kč/litr.
Jinak mne nezajímá že výrobní cena je stejná jako béňa,mne zajímá konečná cena pro spotřebitele,spíše mi vadí že v případu benzínu i nafty mne jako zákazníka okrádá stát a přitom jeho odpovědní úředníci ještě lžou ,že za cenou je marže prodejců,když tito mají (výrobce,přepravce a prodejce ) +- 10kč z litru a stát na (DPH a spotřební) daních mají skoro 25kč/litr.
Re: ethanol E85
Palivový filtr až tak ohrožen není, ale třeba palivové čerpadlo a ventilové sedla už ano.....ale každý strůjcem štěstí svého....kapitán píše:....směs etanolu a naturalu.neberu 1:1 ale asi tak 2 l E a 1l N....Jezdím BEZ ÚPRAV i v zimě.Nejprve jsem měl obavy,ale pak jsem nad tím mávnul rukou.Spotřeba je STEJNÁ starty ne na první ale na druhé otočení.Žádné další špatnosti se nekonají! Včera jsem měnil pal.ftr a byl i docela čistý!!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
2L E + 1L N ?
A stejná spotřeba ?
Dynamika ?
Něco jsem v tom udělal experimentů,ale toto?
A stejná spotřeba ?
Dynamika ?
Něco jsem v tom udělal experimentů,ale toto?
Re: ethanol E85
To Pitris-ventilová sedla jsou u všech motorů spalujících bezolovnatý benzín tvrzená a čerpadlo je stejné jako by bylo na flexifuel.
To Pepe-např.poslední tankování bylo 3:2,úprostě jak se kdy max je to 1:1.ale to výjímečně.Jak píšu výše,nic jako slabší výkon,teda dynamiku jsem nepozorova. a spotřebu sleduji dlohodobě ten průměr činí 9,26l/100km (je v tom cca 95% město).
To Pepe-např.poslední tankování bylo 3:2,úprostě jak se kdy max je to 1:1.ale to výjímečně.Jak píšu výše,nic jako slabší výkon,teda dynamiku jsem nepozorova. a spotřebu sleduji dlohodobě ten průměr činí 9,26l/100km (je v tom cca 95% město).
Re: ethanol E85
U motorů Flexi-Fuel spalujících bioetanol Ford použil tvrdší materiál pro ventily a ventilová sedla než u běžných motorů. Motory mají také specificky naladěné víceparametrické zapalování, které se dokáže přizpůsobit aktuálnímu poměru směsi bioetanolu a benzinu v palivové nádrži. Další technickou odlišností motoru na bioetanol je úprava bloku válců – protože motory na bioetanol se v chladném počasí hůře spouštějí, používá u nich Ford systém předehřívání.
http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/ford2414
Palivové čerpadlo i senzor hladiny jsou napájeny střídavým proudem, aby ve vodivém lihu nepodlehly destrukci elektrolýzou.
http://biopalivafrci.cz/uz-jsem-natanko ... to-co-dal/
http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/ford2414
Palivové čerpadlo i senzor hladiny jsou napájeny střídavým proudem, aby ve vodivém lihu nepodlehly destrukci elektrolýzou.
http://biopalivafrci.cz/uz-jsem-natanko ... to-co-dal/
Re: ethanol E85
OMYLkapitán píše:To Pitris-ventilová sedla jsou u všech motorů spalujících bezolovnatý benzín tvrzená a čerpadlo je stejné jako by bylo na flexifuel....
to skodovkar: ale asi je to zbytečné - já to tu už psal mnohokrát
Toho, kdo nechce vědět nebo věřit, stejně nepřesvědčíš.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Tady je hezký článek o E85 http://www.italpower.cz/cs/clanky/motor ... -famy-rady
Re: ethanol E85
Hezký? Spíše úsměvný - nad naivitou některých lidí a jejich neschopností dát si dohromady (správně pochopit) souvislosti nelze než se shovívavě pousmát. Němý úžas nad technickou nekompetentností pisatele vyvolává zejména jeho tvrzení o poklesu teploty ve spalovacím prostoru...Mira píše:Tady je hezký článek o E85 ...
Re: ethanol E85
Jelikož se zabývám motory, tak jsem zjišťoval stoichiometrický poměr E85. Ten byl k mému údivu 9,765:1, tzn. že jsem pro dodržení správného poměru začal koukat po řešení, jak dorovnat hladinu paliva pro správný poměr. Zde máte první odpověď na otázku ohledně chudé směsi, kde někteří diskutující na internetu tvrdí, že to podpálí ventily a zničí těsnění pod hlavou. Kde má tu odpověď, mě by totiž velice zajímala!
Re: ethanol E85
Pokud jezdí jen E,popřeju mu hodně štěstí.
Jestli to míchá v rozumném poměru, přizpůsobí styl jízdy do režimu "eko",popřeju mu nějakou úsporu a hodně km.
Jestli to míchá v rozumném poměru, přizpůsobí styl jízdy do režimu "eko",popřeju mu nějakou úsporu a hodně km.