Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Elektromobil-ita
Prilis zlozite a hlucne. Elektromobilita je zaujimavejsia, bohuzial stale cenovo nedostupna
Re: Elektromobil-ita
1. Je vidět, že jsi nejel s žádným dobrým moderním turbobenzinem. To na margo té hlučnosti.
2. Je vidět, že o elektromilech máš jen mlhavou představu. To na margo tvého nepodloženého nadšení.
P.S.: Jak jsem příznivcem pokroku, neporidil jsem si ani elektrokolo.
2. Je vidět, že o elektromilech máš jen mlhavou představu. To na margo tvého nepodloženého nadšení.
P.S.: Jak jsem příznivcem pokroku, neporidil jsem si ani elektrokolo.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Tak hlavně elektro není vůbec eko ... Líbí se mi,jak se každej ohání nulovýma emisema .. Nepočítal sem to,ale myslím si,že výroba benzínovýho auta a jeho provoz po dobu životnosti (nemyslím onu 5-ti letou,resp dnes je to pomalu už doba záruky tzn 2 roky) bude co se dopadu na životní prostředí menší jak u elektromodelu ....
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Myslím si totéž a co nesmrdí benzínem *) (v daleko horším případě naftou), mě nezajímá...
*) - a i toho je v současné době opravdu velmi málo...
*) - a i toho je v současné době opravdu velmi málo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Elektromobil-ita
Jerry3
Neviem, čo sa predstavuje pod pojmom moderný turbobenzín, zopár som ich skúsil. Nebudem sa hádať, ale komfort, ktorý poskytuje elektromobil v podobe tichej prevádzky, či už jazdou v nízkych alebo vysokých rýchlostiach nedokáže zastúpiť.
Neviem, čo sa predstavuje pod pojmom moderný turbobenzín, zopár som ich skúsil. Nebudem sa hádať, ale komfort, ktorý poskytuje elektromobil v podobe tichej prevádzky, či už jazdou v nízkych alebo vysokých rýchlostiach nedokáže zastúpiť.
Re: Elektromobil-ita
V minulosti jsem zachytil zprávu o tom, že v USA spočítali "total environmental impact during lifecycle" Toyoty Prius 2. generace a Hummmeru (snad H3?) a vyšlo jim, že Prius zatížil životní prostředí 7x více!Durex píše:Tak hlavně elektro není vůbec eko ... bude co se dopadu na životní prostředí menší jak u elektromodelu ....
Pravda, nebyl to ještě Plug-in hybrid.
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Zástrčka do ele. udělá nula nula prd, spíš bych kvůli další elektronice viděl zátěž ještě vyšší... Teoreticky je elektromobilita příjemná, ale napřed se musí vymyslet opravdu smysluplný akumulátor energie, což současné baterie rozhodně nejsou.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Elektromobil-ita
inskeu píše:Neviem, čo sa predstavuje pod pojmom moderný turbobenzín, zopár som ich skúsil.
Vyzkoušej např. Ford Focus 1,5 EcoBoost a o motoru ani nebudeš "slyšet".
A s kolika jsi jel? Pominu-li exotickou Teslu, tak v čem že spočívá onen "komfort" ve srovnání s dobrým turbobenzínem v kombinaci s automatem? Snad v omezeném dojezdu, omezené maximálce, omezeném topení a klimování, "zmrtvění" všeho při každém zastavení, dlouhotrvajícím "tankování", omezené životnosti trakční sady aku?inskeu píše:Nebudem sa hádať, ale komfort, ktorý poskytuje elektromobil v podobe tichej prevádzky, či už jazdou v nízkych alebo vysokých rýchlostiach nedokáže zastúpiť.
Re: Elektromobil-ita
Největší zátěž pro ŽP představuje výroba a následná likvidace akumulátorů.BigBang píše:Zástrčka do ele. udělá nula nula prd, spíš bych kvůli další elektronice viděl zátěž ještě vyšší...
A jediné, které jakž takž splňují nároky na hustotu naakumulované energie vs. hmotnost, jsou extrémně choulostivé a při nesplnění přísných provozních podmínek dokonce nebezpečné (vznícení, ale také i výbuch).BigBang píše:Teoreticky je elektromobilita příjemná, ale napřed se musí vymyslet opravdu smysluplný akumulátor energie, což současné baterie rozhodně nejsou.
Re: Elektromobil-ita
Toto je pomerne často zdôrazňované hladisko "ekologickosti" elektromobilov, možno aj pravdivé.
Že škodlivosť sa len presunie na iné miesta (elektrárne, výroba/likvidácia pohonných článkov,..).
A práve toto beriem, a celé to bude aj zámerom. Niečo na spôsob, že skládky odpadu obvykle nie sú priamo na sídliskách, pri obchodno-podnikatelských centrách, v centrách miest, ale niekde v okrajových štvrtiach či až za hranicami miest, letiská detto. Výroba z vyspelých krajín popresúvaná do Ázie, Afriky, kde sa títo domorodci "kúpu" v smogu, nebezpečnom odpade - kde si na druhej strane pôvodné krajiny ekologicky polepšili... (to som neschválil ani nevymyslel ja, ani naše republiky).
Väčšina z nás by privítala -v populačne a rušne sa zväčšujúcich mestách (aj na nevedomej úrovni; zdravotne a pre život prospešne) úbytok narastajúceho hluku, smradlavých škodlivých naftových exhalátov v ovzduší, cez čiastočnú výmenu hlavne dieselov za elektromobily (mestská-prímestská doprava, zásobovanie, pošty, služobné vozidlá..) s tou protihodnotou /za tú cenu/, že iné smrady presunieme niekam mimo priameho koncentrovaného dosahu k/ od miliónov obyvateľov...
P.S. aj tie hybridy by už mohli "prepnúť" na ekologickejší mód, a vylúčiť z nich naftu nadobro
Že škodlivosť sa len presunie na iné miesta (elektrárne, výroba/likvidácia pohonných článkov,..).
A práve toto beriem, a celé to bude aj zámerom. Niečo na spôsob, že skládky odpadu obvykle nie sú priamo na sídliskách, pri obchodno-podnikatelských centrách, v centrách miest, ale niekde v okrajových štvrtiach či až za hranicami miest, letiská detto. Výroba z vyspelých krajín popresúvaná do Ázie, Afriky, kde sa títo domorodci "kúpu" v smogu, nebezpečnom odpade - kde si na druhej strane pôvodné krajiny ekologicky polepšili... (to som neschválil ani nevymyslel ja, ani naše republiky).
Väčšina z nás by privítala -v populačne a rušne sa zväčšujúcich mestách (aj na nevedomej úrovni; zdravotne a pre život prospešne) úbytok narastajúceho hluku, smradlavých škodlivých naftových exhalátov v ovzduší, cez čiastočnú výmenu hlavne dieselov za elektromobily (mestská-prímestská doprava, zásobovanie, pošty, služobné vozidlá..) s tou protihodnotou /za tú cenu/, že iné smrady presunieme niekam mimo priameho koncentrovaného dosahu k/ od miliónov obyvateľov...
P.S. aj tie hybridy by už mohli "prepnúť" na ekologickejší mód, a vylúčiť z nich naftu nadobro
Durex píše:Tak hlavně elektro není vůbec eko ... Líbí se mi,jak se každej ohání nulovýma emisema .. Nepočítal sem to,ale myslím si,že výroba benzínovýho auta a jeho provoz po dobu životnosti (nemyslím onu 5-ti letou,resp dnes je to pomalu už doba záruky tzn 2 roky) bude co se dopadu na životní prostředí menší jak u elektromodelu ....
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Tak to je super názor. Já žiju ve městě a chci dejchat čistej vzduch,protože sem víc,než ty,co žijou a kopou v Bolívii za almužnu lithium ze zěmě... Tady ať to máme hezký. Vlastně vím,že to není eko,ale když to nevidím,tak mě to nebolí. navíc všichni říkají,že je to eko ... To je opravdu názor,dle kterého si jde udělat hezký názor na člověka a jeho smýšlení ...bloke píše:za tú cenu/, že iné smrady presunieme niekam mimo priameho koncentrovaného dosahu k/ od miliónov obyvateľov...
Já nejsem žádná zelená hlava,ale jsou věci,co mě dost vadí. Ale motory na benzín a naftu to rozhodně nejsou. Navíc co jako uděláme s tím benzínem a naftou? To jí budeme lít do kanálů? Nebo zpět do země?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Elektromobil-ita
Jerry3
Jerry3
Jazdil som s motorizáciou 1,6 THP BMW/PSA v aktuálnej verzii, bude to porovnateľný motor s 1,5 Ecoboost. Hlučnosťou štandardný zážihový motor. Ťažké je porovnávať spaľovací motor s elektromotorom z hľadiska hlučnosti.
V čom spočíva komfort? Predovšetkým v absencii studených štartov a stým spojené zahrievanie motora.
Odpadá výmena niektorých prevádzkových kvapalín a filtrov. Nižšie nároky na údržbu. V dojazde problém nevidím reálny dojazd 200 km je pre mňa postačujúci. Aktuálne elektromobily majú kúrenie riešené formou TČ, pokles dojazdu už nie je tak výrazný. Čo znamená obmedzená životnosť trakčných akumulátotov? Z reálnej prevádzky Toyota Prius dosahovala pokles 20 % po cca 300.000 km, Tesla Model S cca 8 % po 100.000 km. Skráti sa dojazd, nikde nie je napísané, že sa musia akumulátory vymeniť.
Taktiež čo sa týka ďalšej likvidácie akumulátorov, napr. Tesla garantuje 100 % recyklovateľnosť.
Priznávam niekomu nemusí vyhovovať dobíjanie na 80% kapacity do 30 minút, ale v prípade vyšších dojazdov, ktoré dosahuje Tesla to nemusí byť až tak obťažujúce. Písal som to už v predchádzajúcom príspevku zatiaľ elektromobily nie sú veľmi finančne prístupné.
Jerry3
Jazdil som s motorizáciou 1,6 THP BMW/PSA v aktuálnej verzii, bude to porovnateľný motor s 1,5 Ecoboost. Hlučnosťou štandardný zážihový motor. Ťažké je porovnávať spaľovací motor s elektromotorom z hľadiska hlučnosti.
V čom spočíva komfort? Predovšetkým v absencii studených štartov a stým spojené zahrievanie motora.
Odpadá výmena niektorých prevádzkových kvapalín a filtrov. Nižšie nároky na údržbu. V dojazde problém nevidím reálny dojazd 200 km je pre mňa postačujúci. Aktuálne elektromobily majú kúrenie riešené formou TČ, pokles dojazdu už nie je tak výrazný. Čo znamená obmedzená životnosť trakčných akumulátotov? Z reálnej prevádzky Toyota Prius dosahovala pokles 20 % po cca 300.000 km, Tesla Model S cca 8 % po 100.000 km. Skráti sa dojazd, nikde nie je napísané, že sa musia akumulátory vymeniť.
Taktiež čo sa týka ďalšej likvidácie akumulátorov, napr. Tesla garantuje 100 % recyklovateľnosť.
Priznávam niekomu nemusí vyhovovať dobíjanie na 80% kapacity do 30 minút, ale v prípade vyšších dojazdov, ktoré dosahuje Tesla to nemusí byť až tak obťažujúce. Písal som to už v predchádzajúcom príspevku zatiaľ elektromobily nie sú veľmi finančne prístupné.
Re: Elektromobil-ita
A že tiež ludia z dedín zasierajú mestá desiatky rokov a čoraz viac svojou dopravou, to je zatial tiež v poriadku (oni sa v nich tiež nachádzajú - tí čo do miest dochádzajú denne pracovať; v niektorých mestách ide pri cezpolných o väčšinu celotýždenného početného stavu, a niekde o celé dediny po-pi vyludnené presunom do miest).
Tak to je, narastajúce škodliviny sa trendovo sústreďujú na miesta, kde luďom škodia najmenej (početne aj intenzitou - nemyslené na príklady rozvojových krajín, tam ide o ten pravý zvrhlý "úlet").
Tiež zďaleka neznamená, že ak sa znížia hluky, karcinogéne prachy, exhaláty v mestách (kde sa nachádza 70-80+% populácie), že sa kvôli rozšíreniu elektromobility, všetky presunú ku každej jednej malej krištálovo čistej obci.
A tú ropu nemusíš ťažiť nad aktuálne potreby, aby si ju potom spracoval na PHM a vylieval...
Tak to je, narastajúce škodliviny sa trendovo sústreďujú na miesta, kde luďom škodia najmenej (početne aj intenzitou - nemyslené na príklady rozvojových krajín, tam ide o ten pravý zvrhlý "úlet").
Tiež zďaleka neznamená, že ak sa znížia hluky, karcinogéne prachy, exhaláty v mestách (kde sa nachádza 70-80+% populácie), že sa kvôli rozšíreniu elektromobility, všetky presunú ku každej jednej malej krištálovo čistej obci.
A tú ropu nemusíš ťažiť nad aktuálne potreby, aby si ju potom spracoval na PHM a vylieval...
Durex píše:Tak to je super názor. Já žiju ve městě a chci dejchat čistej vzduch,protože sem víc,než ty,co žijou a kopou v Bolívii za almužnu lithium ze zěmě... Tady ať to máme hezký. Vlastně vím,že to není eko,ale když to nevidím,tak mě to nebolí. navíc všichni říkají,že je to eko ... To je opravdu názor,dle kterého si jde udělat hezký názor na člověka a jeho smýšlení ...bloke píše:za tú cenu/, že iné smrady presunieme niekam mimo priameho koncentrovaného dosahu k/ od miliónov obyvateľov...
Já nejsem žádná zelená hlava,ale jsou věci,co mě dost vadí. Ale motory na benzín a naftu to rozhodně nejsou. Navíc co jako uděláme s tím benzínem a naftou? To jí budeme lít do kanálů? Nebo zpět do země?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Elektromobil-ita
Myslíš? A co to třeba porovnat prakticky, bez "teoretické analogie"? Budeš překvapen, jak moc jsi mimo. Hlavním zdrojem hluku je totiž aerodynamika a podvozková skupina zahrnující i hnací trakt: to vše samozřejmě mají i elektromobily.inskeu píše:Jazdil som s motorizáciou 1,6 THP BMW/PSA v aktuálnej verzii, bude to porovnateľný motor s 1,5 Ecoboost. Hlučnosťou štandardný zážihový motor. Ťažké je porovnávať spaľovací motor s elektromotorom z hľadiska hlučnosti.
Opět mimo: moderní turbobenzín nastartuješ a jedeš. Přitom není žádný rozdíl mezi tím, jak jede za studena a jak za tepla. Tedy je - za studena jede často lépe. A že ho není dobré za studena honit? Ano, není, ale proč to dělat. Ostatně trakční akumulátory také potřebují nějaký čas na ohřátí, aby byly proudově zatížitelné až na maximum.inskeu píše:V čom spočíva komfort? Predovšetkým v absencii studených štartov a stým spojené zahrievanie motora.
Představ si, že vlastní kapalinový chladicí systém (tj. i nějaké to čerpadlo a větrák na výměníku) má řídící elektronika i baterie akumulátorů. Stejně tak nucený přívod chlad. vzduchu na výměník tohoto chlad. okruhu bývá osazen filtrem, který je třeba měnit. Pokud nejsou elektromotory přímo v kolech, pak má elektromobil převodovku naplněnou "nějakým" olejem. Zbytek je +- stejný. Tedy jaké že toinskeu píše:Odpadá výmena niektorých prevádzkových kvapalín a filtrov.
inskeu píše:Nižšie nároky na údržbu.
V praxi totiž, přinejmenším zatím, platí pravý opak: s elektromobilem nemůžeš zajet na servis kamkoli, ale výhradně tam, kde mají oprávnění na silnoproud!
Pro tebe možná, ale pro většinu automobilistů určitě ne.inskeu píše:V dojazde problém nevidím reálny dojazd 200 km je pre mňa postačujúci.
Co je TČ? Jestli "tepelný článek", tak jsi mne fakt pobavilinskeu píše:Aktuálne elektromobily majú kúrenie riešené formou TČ
A znovu je opak mnohem blíže skutečnosti: jakákoli snaha o komfort, v daném případě tepelný (topení/klimování, vyhřívání sedaček, zrcátek či oken), posílá dojezd do kytek.inskeu píše:pokles dojazdu už nie je tak výrazný.
Máš to sice krásně nastudované z propagačních materiálů, ale život je mnohem pestřejší. Tak např. trakční sada sestává z desítek až stovek jednotlivých článků, kde zhoršení vlastností několika málo článků zásadním způsobem ovlivňuje vlastnosti celé sady. Nabíjecí elektronika sice pracuje s každým článkem zvlášť (jen si to představ, pokud to dokážeš), ale zhoršení schopnosti přijímat náboj u jediného článku znamená, že při balancovaném nabíjení musejí všechny ostatní počkat na ten jeden slabší. No a při vybíjení ani tak nejde o to, že se zkrátí dojezd, ale především se sníží proudová zatížitelnost aku sady, a tedy i výkonové parametry pohonného agregátu.inskeu píše: Čo znamená obmedzená životnosť trakčných akumulátotov? Z reálnej prevádzky Toyota Prius dosahovala pokles 20 % po cca 300.000 km, Tesla Model S cca 8 % po 100.000 km. Skráti sa dojazd, nikde nie je napísané, že sa musia akumulátory vymeniť.
Jo a ještě k té (ne)výměně akumulátoru: ano, u některých sad lze vyměnit jednotlivé články, ovšem výsledkem je něco, jako když dáš na auto s poloojetými pneumatikami jednu fungl novou.
Zřejmě mají perpetum mobile!inskeu píše:Taktiež čo sa týka ďalšej likvidácie akumulátorov, napr. Tesla garantuje 100 % recyklovateľnosť.
Jo, takhle to sice někdo deklaruje, jenže k tomu musíš mít řádně dimenzovaný třífázový zdroj, navíc rychlé dobíjení extrémně namáhá články, u kterých se pak o to rychleji snižuje kapacita a hlavně efektivně dosažitelný počet nabíjecích cyklů.inskeu píše:Priznávam niekomu nemusí vyhovovať dobíjanie na 80% kapacity do 30 minút
A ani v dohledné době nebudou.inskeu píše:...Písal som to už v predchádzajúcom príspevku zatiaľ elektromobily nie sú veľmi finančne prístupné.
Re: Elektromobil-ita
Jerry3
Pri jazde akýmkoľvek benzínovým vozidlom pri rýchlostiach do 130 km/h vždy bude pohonná jednotka počuteľná, týka sa to aj luxusnej triedy ako je napr. BMW radu 7. A nepotrebujem hluk motora prehlušovať hlukom audioaparatúry.
Nevel som že moderné turbobenzíny sú tak uživateľsky prívetivé, že aj v chladnejšom období umožnia po naštartovaní jazdiť bez akéhokoľvek zahriatia bez toho aby to malo vplyv na jeho životnosť.
Minimálne odpadá výmena motorového oleja, zapaľovacích sviečok, vzduchového filtra.
TČ bolo myslené tepelné čerpadlo.
Pri jazde akýmkoľvek benzínovým vozidlom pri rýchlostiach do 130 km/h vždy bude pohonná jednotka počuteľná, týka sa to aj luxusnej triedy ako je napr. BMW radu 7. A nepotrebujem hluk motora prehlušovať hlukom audioaparatúry.
Nevel som že moderné turbobenzíny sú tak uživateľsky prívetivé, že aj v chladnejšom období umožnia po naštartovaní jazdiť bez akéhokoľvek zahriatia bez toho aby to malo vplyv na jeho životnosť.
Minimálne odpadá výmena motorového oleja, zapaľovacích sviečok, vzduchového filtra.
TČ bolo myslené tepelné čerpadlo.