Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Vzhledem k rekuperaci energie při brždění jsou normální třecí brzdy využívány minimálně. Jak je snad všem známo https://www.youtube.com/watch?v=gKLjBazk0_Y což u keramickejch nehrozí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
že ti nepoužíváním zreznou vím, že existují jedinci, kterým zreznou i na ropovozech natož pak kdyby jezdili elektrovozem...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Elektromobil-ita
Neide! Sám jsi psal o tom, že auta jsou dnes těžká a málo aerodynamická. No a když k tomu přidáš elektromobilitu, dostáváš se na ještě větší hmotnost. Navíc jsi psal o komfortu, který rovněž něco váží. A konečně tu máme nějaké požadavky na pasivní bezpečnost, která váží fakt moc, zvláště pak v kombinaci s velmi těžkými aku-paky!inskeu píše:Ide to aj bez pouzitia drahych technologii ako spominany kevlar a keramika, aj ked nechapem aky vyznam v beznom elektromobile by mali keramicke brzdy
Tedy když se tohle všechno sečte, musí snad i tobě být jasné , že to bez "kosmických" technologií jinak nejde. A pokud jde o ty "keramické" brzdy, jmenoval jsem je proto, že tudy vede cesta k podstatnému snížení hmotnosti celého vozu díky snížení hmotnosti brzdových kotoučů, které patří do kategorie tzv. neodpružených hmot.
Re: Elektromobil-ita
Jenže tohle je spíše jen iluze vyvolávaná displejem na přístrojovce. Ono totiž ve skutečnosti platí, že pokud akumulátor před brzděním "neodpočíval", tak k žádné rekuperaci el. energie do něj vůbec nedochází (nepřijímá náboj). A proč? Inu proto, že "chemie" i těch skutečně dobrých aku neumožňuje překlopení režimu vybíjení do režimu nabíjení v době kratší než cca 4 min. I proto se někde používají pro účely okamžité rekuperace buď kapacitory anebo setrvačníky.BigBang píše:Vzhledem k rekuperaci energie při brždění...
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Jasně, to jsem sice nevěděl, ale souhlasím s tím, nicméně jsou mezi námi lidé, kteří dokáží "zarůst" brzdy i na obyčejném autě, tak co teprve s takovýma, který by si pořídili elektrovůz
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Elektromobil-ita
Ještě se vrátím k tomuto
a napíšu, že kdyby si autor citovaného výroku pořídil pořádné svíčky, tj. Denso Iridium Power, měnil by při jeho přístupu k technice častěji motory než svíčky.inskeu píše:Minimálne odpadá výmena ... zapaľovacích sviečok ...
Re: Elektromobil-ita
A další věc:
V Evropě jsou elektromobily nejrozšířenější v Norsku, a to již nějakou dobu - díky masivní vládní a municipální podpoře. No a norská praxe prokazuje, že klesnou-li teploty pod -15 st. C a elektromobil stojí celou noc venku odpojený od nabíječky, stává se kvůli neschopnosti podchlazeného aku dodat dostatek proudu (přesněji - proudový odběr způsobuje výrazný pokles napětí) téměř nepoužitelným.inskeu píše:... aj v chladnejšom období umožnia po naštartovaní jazdiť bez akéhokoľvek zahriatia bez toho aby to malo vplyv na jeho životnosť...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
A to se vyplatí
Takže ještě by to chtělo vyhřívání aku,což ale zase bude zásek do ekologičnosti
Takže ještě by to chtělo vyhřívání aku,což ale zase bude zásek do ekologičnosti
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Elektromobil-ita
Vyhřívání kapsle s akumulátory je věc dávno známá z kosmické techniky.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Tak ono je to docela logické řešení a jde na to přijít i selským rozumem
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Elektromobil-ita
Jerry3
Realne skusenosti s poklesom kapacity akumulatora:
http://www.hybrid.cz/baterie-tesla-si-u ... 800-000-km
Realne skusenosti s poklesom kapacity akumulatora:
http://www.hybrid.cz/baterie-tesla-si-u ... 800-000-km
Re: Elektromobil-ita
Inskeu, je vidět, že víra je nejmocnější čarodějka. Vždyť ono stačí umět trochu anglicky a "číst" grafy, aby bylo hned jasné, že celá věc je v tom článku podána velmi tendenčně. Tak především se tam směšuje kapacita a dojezd (už to je naprosto zásadní omyl/záměr, kvůli kterému je zbytečné se tím ostatním marketingovým balastem zabývat ), nejspíše ten indikovaný na přístojovce elektromobilu Tesla S. A ten je asi tak stejně přesný, jako dojezd indikovaný na PP dnešních "ropáků".
Navíc ona "tendence" (červená čára) je statisticky přesným vyjádřením obrovského rozptylu skutečných hodnot výskytu, což je z grafu opět patrné. No a konečně, o statistické významnosti hovoří i to, že onu tendenci neváhali/měli tu odvahu protáhnout až na 200 tis. km, přičemž této hranice dosáhl jediný vůz a nad 160 tis. km tam mají pouze čtyři vozy Samozřejmě už z principu nikde nezmiňují případy vozů, které musely předčasně absolvovat výměnu aku-paku či přinejmenším některých jeho článků.
Tedy když to podtrhnu a sečtu, stále mi vychází, že takovému článku mohou věřit pouze neinformovaní laici bez praktických zkušeností se zacházením s moderními (tím chci vyloučit olověné) akumulátory.
Inskeu, tušíš vůbec, jak objektivně určit vývoj kapacity akumulátoru?
Navíc ona "tendence" (červená čára) je statisticky přesným vyjádřením obrovského rozptylu skutečných hodnot výskytu, což je z grafu opět patrné. No a konečně, o statistické významnosti hovoří i to, že onu tendenci neváhali/měli tu odvahu protáhnout až na 200 tis. km, přičemž této hranice dosáhl jediný vůz a nad 160 tis. km tam mají pouze čtyři vozy Samozřejmě už z principu nikde nezmiňují případy vozů, které musely předčasně absolvovat výměnu aku-paku či přinejmenším některých jeho článků.
Tedy když to podtrhnu a sečtu, stále mi vychází, že takovému článku mohou věřit pouze neinformovaní laici bez praktických zkušeností se zacházením s moderními (tím chci vyloučit olověné) akumulátory.
Inskeu, tušíš vůbec, jak objektivně určit vývoj kapacity akumulátoru?
Re: Elektromobil-ita
Jerry3
Spolieham sa na reálne skúsenosti majiteľov elektromobilov. Neodvážim sa predpovedať vývoj kapacity akumulátorov.
Ale samozrejme pre neinformovaných laikov by bolo laické vysvetlenie problematiky veľmi prínosné.
Spolieham sa na reálne skúsenosti majiteľov elektromobilov. Neodvážim sa predpovedať vývoj kapacity akumulátorov.
Ale samozrejme pre neinformovaných laikov by bolo laické vysvetlenie problematiky veľmi prínosné.
Re: Elektromobil-ita
inskeu píše:Spolieham sa na reálne skúsenosti majiteľov elektromobilov.
Spoléhám se na to, že málokdo z nich si v podmínkách geografické placky zvané Benelux všimne postupného poklesu zatížitelnosti trakčního akumulátoru třeba až o 20%.
To ani já, proto věřím jen tomu, co si sám naměřím.inskeu píše:Neodvážim sa predpovedať vývoj kapacity akumulátorov.
Tedy jen velmi stručně pro laiky: odměříš v rámci cyklu nabíjení/vybíjení dodaný a odebraný náboj při nějakém předem daném zatížení v předem daném rozpětí prakticky využitelné voltáže. No a pak to uděláš po nějakém předem určeném čase a počtu nabíjecích cyklů znovu, pro srovnání.inskeu píše:Ale samozrejme pre neinformovaných laikov by bolo laické vysvetlenie problematiky veľmi prínosné.