Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Ale hlavné,že sa jazdí takmer zadarmo-nesmie sa ale započítat nezmyselne premrštená cena,voči konkurentom so spalovacím motorom a tiež enormne drahými servisnými prehliadkami vozidla. Prvá garančná v závislosti od vozidla a značky činí 1200 až 2500 €-odstavenie vozidla minimálne na 24 hodín. A tu nie je zahrnutá Tesla,ktorá ich má ešte vyššie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Elektromobil-ita
Jardo. Zdá se mi to opravdu málo. Když to vezmu jen na počet obyvatel (200tis), tak by to vycházelo 90W/1osobu. To nepočítám průmysl, kanceláře, doprava ap. U nás je sídliště Na Valtické s 5.500 obyvatel a je tam 12 trafostanic. kde je v každé min. 1 transformátor 400kVA. Jsou tam plynové kotelny na topení a ohřev TUV, na vaření také většinou plyn. Kdyby to jelo max na 20% instalovaného příkonu, tak by to bylo asi jednou tolik a to jen ve vztahu k obyvatelstvu na bydlení v bytech. A kde je ostatní spotřeba.Jerry3 píše: Dobře, nikdo špičkový příkon Ženevy ani netipoval, tak to číslo uvedu: v období 2007 - 2011 to nikdy nebylo víc než 18 MW.
Zkusil jsem googlovat, u nás e.on pro JM a JČ kraj, počet obyvatel 2 781 042, instalovaný výkon transformátorů VN/NN 5 861MW, což vychází 2,1kW na 1 obyvatele instalovaného výkonu koncových transformátorů. Nevím, kolik je u nás spotřeba ve špičce ale nezdá se mi to. Proto jsem ani netypoval.
Zdroj https://www.eon-distribuce.cz/sites/def ... ustavy.pdf
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Ženeva nemá žádný energeticky náročný průmysl, topí se výhradně plynem, klimatizace v soukromých bytech nejsou, el. energie je drahá, pročež se šetří doma i ve veřejném sektoru. Zásobují ji dvě liniová vedení po 400 kV: jedna vede přímo z Francie kolem Bellegarde, druhá jakoby ze Švýcarska, jenže i ta jde vlastně z Francie, přes hřbet pohoří Jura, akorát blíž k Lausanne. EdF je tak monopolním dodavatelem celé přilehlé oblasti.
Zdaleka největším "spotřebičem" je CERN (200 MW příkonu za plného provozu), který jsem do toho samozřejmě nezapočítal, poněvadž se nejedná o Ženevu, byť se s ní musí podělit o zdroje proudu (odtud také moje znalost těch 18 MW). Jen příkon samotného chlazení supravodivých magnetů LHC za provozu dělá 80 MW, klidový příkon CERN během zimní odstávky (mj. kvůli vyšším cenám el. energie) pak někde kolem 40 MW.
Zda je to málo anebo moc, to nedokážu posoudit, poněvadž jiné srovnání nemám, resp. jak jsem nakoupil, tak prodávám. Jen jsem se to pokusil srovnat s příkonem avizovaných nabíječek pro Teslu.
Zdaleka největším "spotřebičem" je CERN (200 MW příkonu za plného provozu), který jsem do toho samozřejmě nezapočítal, poněvadž se nejedná o Ženevu, byť se s ní musí podělit o zdroje proudu (odtud také moje znalost těch 18 MW). Jen příkon samotného chlazení supravodivých magnetů LHC za provozu dělá 80 MW, klidový příkon CERN během zimní odstávky (mj. kvůli vyšším cenám el. energie) pak někde kolem 40 MW.
Zda je to málo anebo moc, to nedokážu posoudit, poněvadž jiné srovnání nemám, resp. jak jsem nakoupil, tak prodávám. Jen jsem se to pokusil srovnat s příkonem avizovaných nabíječek pro Teslu.
Re: Elektromobil-ita
Nemohu se přít a ani nechci. Jen jako špička mi to připadalo dost málo.
Co sleduji o elektromobilech jinde, jsou spíše skeptici, že nárůst elektromobilů jde pomalu a vždycky se to nějak udělá ostatně jako všechno. Pro mne je to nepochopitelné, nerealistické. Navíc když dnes vidím, jak žádost o připojení nového odběrného místa, obyčejného rodinného domku, dosahuje už 20 měsíců. Včetně provizorního připojení (staveništního rozváděče), pokud se nenatáhne prodlužka od souseda, jede centrála. Nejsou lidi, řemeslníci. Co fungovalo, to se zavrhlo..., nemá cenu o tom psát. Necháme se překvapit.
Co sleduji o elektromobilech jinde, jsou spíše skeptici, že nárůst elektromobilů jde pomalu a vždycky se to nějak udělá ostatně jako všechno. Pro mne je to nepochopitelné, nerealistické. Navíc když dnes vidím, jak žádost o připojení nového odběrného místa, obyčejného rodinného domku, dosahuje už 20 měsíců. Včetně provizorního připojení (staveništního rozváděče), pokud se nenatáhne prodlužka od souseda, jede centrála. Nejsou lidi, řemeslníci. Co fungovalo, to se zavrhlo..., nemá cenu o tom psát. Necháme se překvapit.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Kdyby někoho zajímalo srovnání v testu Britů http://www.autoforum.cz/zajimavosti/bri ... o-mizerie/
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Tak zrovna tomuhle bych věřil. A to si nastavili téměř ideální testovací podmínky!
Re: Elektromobil-ita
To srovnání je zajímavý, jen mě není jasný proč zvolili nějaký neutrální jízdní režim, kdy se minimálně využívá rekuperace. Vím, co to znamená, ale netuším, jak moc to dovede prodloužit dojezd. Mj. podle agresivity jízdního projevu řidiče - dost nebo taky skoro vůbec.
Zajímavější hodnotou se mi jeví spotřeba elektromobilu cca 0,2kWh/km, což je při narovnaných cenách elektriky přibližně 1,10Kč/km vs. benzín v malém autě 5l/100km => 1,50Kč/km. Smazání rozdílu pořizovací ceny vlivem provozních nákladů se dostane za "horizont událostí" snad jen díky masivním dotacím a úlevám od všeho obvykle mandatorního...
Formou nějaké daně to zbohatlíkům zacálují i ti, co považují za normální součást dopravního koloritu čekání na zastávce.
Zajímavější hodnotou se mi jeví spotřeba elektromobilu cca 0,2kWh/km, což je při narovnaných cenách elektriky přibližně 1,10Kč/km vs. benzín v malém autě 5l/100km => 1,50Kč/km. Smazání rozdílu pořizovací ceny vlivem provozních nákladů se dostane za "horizont událostí" snad jen díky masivním dotacím a úlevám od všeho obvykle mandatorního...
Formou nějaké daně to zbohatlíkům zacálují i ti, co považují za normální součást dopravního koloritu čekání na zastávce.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Rekuperace by v praxi fungovala pouze za předpokladu, že by elektromobil měl dvě trakční baterie anebo další/paralelní jinou "úložnu" energie: z jedné se čerpá, do druhé se ukládá. Problém je totiž v tom, že přepnutí trakčního akumulátoru z režimu vybíjení do režimu nabíjení strááášně dlouho trvá a navíc mu to škodí.rousini píše:...se minimálně využívá rekuperace. Vím, co to znamená, ale netuším, jak moc to dovede prodloužit dojezd. Mj. podle agresivity jízdního projevu řidiče - dost nebo taky skoro vůbec.
Přesně!rousini píše:...Formou nějaké daně to zbohatlíkům zacálují i ti, co považují za normální součást dopravního koloritu čekání na zastávce.
Re: Elektromobil-ita
To jsem nevěděl - díky.Jerry3 píše:Rekuperace by v praxi fungovala pouze za předpokladu, že by elektromobil měl dvě trakční baterie anebo další/paralelní jinou "úložnu" energie: z jedné se čerpá, do druhé se ukládá. Problém je totiž v tom, že přepnutí trakčního akumulátoru z režimu vybíjení do režimu nabíjení strááášně dlouho trvá a navíc mu to škodí.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Ono je sice krásné, že ti nějaký displej na přístrojovce ukazuje, jak ti energie "teče" zpět do akumulátoru, jenže v praxi to není pravda, neboť akumulátor je stále jen chemický článek, který reaguje se zpožděním. Ty úplně nejlepší články v "novém" stavu mají zpoždění "překlopení" mezi režimy vybíjení/nabíjení 50 sekund, běžně se však jedná až o čtyři minuty. Jinak řečeno, při normální jízdě k rekuperaci vůbec nedochází. Výjimkou jsou plug-in hybridy, které umějí zajistit žádoucí prodlevu (obvykle se uvádí 5 minut) mezi režimy vybíjení/nabíjení.
Re: Elektromobil-ita
rekuperacia musi bojovat so stratami nab/vyb cyklov baterie, ucinnost nabijania neni 100%(chemicke procesy). to plati aj pre el motor. sice ma ucinnost az 90%, a spalovak <40%.
na prius usa fore niektori to zenu hodne do extremov, ale spotreba je fakt miziva. naj pravidlo je vyuzivat vahu auta, ziadna brzda-plyn, a hlavne vyuzivat zotrvacnost. (coasting)
------
50l benzinu ~ 455kWh ; 50l nafty ~ 500kWh, pistol 60l/min alebo viac
kapacita baterie: leaf 30kWh, tesla s 60-100kWh.
chademo nabijac ~40kW, tesla 120kW, doma 1f~ 3,6kW
na prius usa fore niektori to zenu hodne do extremov, ale spotreba je fakt miziva. naj pravidlo je vyuzivat vahu auta, ziadna brzda-plyn, a hlavne vyuzivat zotrvacnost. (coasting)
------
50l benzinu ~ 455kWh ; 50l nafty ~ 500kWh, pistol 60l/min alebo viac
kapacita baterie: leaf 30kWh, tesla s 60-100kWh.
chademo nabijac ~40kW, tesla 120kW, doma 1f~ 3,6kW
Naposledy upravil(a) pepoh dne ned bře 17, 2019 18:16, celkem upraveno 2 x.
Re: Elektromobil-ita
Tak to samozřejmě platí zcela obecně.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Dělám to tak prakticky celej svůj motoristickej život, jen jsem nevěděl, jak se to jmenuje. Díky!pepoh píše:...naj pravidlo je vyuzivat vahu auta, ziadna brzda-plyn, a hlavne vyuzivat zotrvacnost. (coasting)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Elektromobil-ita
Ale věděl, plachtění. Jinak stačí vžít se do kůže hovnivála a hned víš jak na to...Colommbo píše:Dělám to tak prakticky celej svůj motoristickej život, jen jsem nevěděl, jak se to jmenuje. Díky!
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Jo, plachtění znám a taky jsem tomu tak dycky říkal. Ale pojem coasting je pro mě novinkou, odteďka budu světovej...
P.S. Jen s tím hovniválem mi smysl nějak uniká...
P.S. Jen s tím hovniválem mi smysl nějak uniká...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90