EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

v.vilik píše:Je empiricky dokázáno, že po zaslepení EGRu dochází, až na pár výjimek, ke snížení spotřeby. To je změřené a vyzkoušené praxí a ne nějakými vědátorskými teoriemi. Máš prostor k vysvětlení.
Je empiricky prokázáno, že po zaslepení EGR, až na pár výjimek, dochází ke zúžení rozpětí mezi minimální a maximální průměrnou spotřebou, což se v závislosti na obvyklém stylu jízdy některých jedinců (včetně mne :P ) projeví snížením dlouhodobé spotřeby paliva. :lol: Samozřejmě na úkor životně nebezpečných exhalací. :evil:

v.vilik píše:Já a nejsem sám, bych zase ocenil, kdyby tu každý vystupoval pod svojí přezdívkou a nebyl tu tucet Návštěvníků. Protože to je ta hospoda o které píšeš.
Ano, v poslední době se tu za mne vydává "jednokilowatovej". Dostal banána, tedy sem už nemůže jako přihlášený. Ale může pokračovat - a také to dělá - pod jakoukoli přezdívkou. Tedy co řeší tvůj návrh? A nepoznáš-li moje příspěvky podle jazyka, pak už vůbec netuším, jak řešit tvé dilema.
v.vilik píše:A proti EU nemám vůbec nic. Jen jsem psal, že Evropa jak ji známe zanikne díky ekoteroristům. V ostatních částech světa, kde mají v hlavě mozek místo pilin, Evropu za chvíli hospodářsky převálcují.
Co víš např. o náročnosti ekologických požadavků v severní Americe? Co víš o stavu životního prostředí v čínských velkoměstech a jeho vlivu na budoucí vývoj konkurenceschopnosti čínské produkce? Co víš o vlivu znečištění ŽP na zdravotní nezávadnost a dostupnost "potravy z moře"/sea food (píšu ta takto, poněvadž nejde jen o ryby), která představuje zdaleka největší podíl obživy obyvatelstva této planety? Vím, tobě je to úplně fuk, hlavně že tvoje auto pojede za málo (nafty). :(
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Rtd píše:Dostat do spalovacího prostoru méně vzduchu (kyslíku) není problém, stačí přivřít škrticí klapku. Ale motor pak pracuje při menšich tlacích a tím pádem s horší účinností.
Když naplníme spalovací prostor z části vzduchem v množství potřebném pro požadovaný výkon a zbytek naplníme spalinami, tak dosáhneme vyšších spalovacích tlaků a tím pádem lepší účinosti. Je to podobné jako bychom (při částečném zatížení) zvyšovali kompresní poměr.

Toť celé kouzlo EGR. :idea:
Tohle odbudu tím nejjednodušším možným způsobem: celé je to naprostý nesmysl :!: A proč? Inu, sami si představte, jak budete např. jezdit se zavřenou škrticí klapkou... :twisted:
Jan Nowak

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Jan Nowak »

Diky, Navstevniku. Tve argumenty beru.
Jen par (snad ne drzych) pripominek:
- lepe moderni turbodiesel srovnavat s modernim turbobenzinem (tedy z nevyhod odpada, turbo, nekdy dvouhmota,...). Cerpadlo, vstriky, ekofcury - mas pravdu
- ano, je nefer, ze spotrebni dan na naftu je nizsi nez na benzin. Mela by byt stejna (navzdory vyhrejvnosti)
- ano, diesel muze vyjit na opravach hode draho (mam "z donuceni" prvni diesel - pred tim jsem mel xantii 1.8 16v a O1 1.8t 20v - vsude auto umrelo driv nez motor, kde jsem menil jen svicky, naplne, filtry, rozvody - prvni umrel po 403kkm a druhy po 590kkm - za sest let dam vedet, jak jsem dopadl s dieselem) - oproti benzinu k tomu ma "lepsi" predpoklady
- Nikdy nezakazou diesly do center mest. To by museli uznat, ze udelali chybu soudruzi - vse bude jako doposud dle euro emisnich norem - zkratka diesel, ktery je bude plnit bude smet do mest stejne jako benzin
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše: - lepe moderni turbodiesel srovnavat s modernim turbobenzinem (tedy z nevyhod odpada, turbo, nekdy dvouhmota,...). Cerpadlo, vstriky, ekofcury - mas pravdu
Měl jsem na mysli konkrétně mazďácké motory SkyActiv. Zda-li mají dvouhmotu, to s určitostí nevím.
Jan Nowak píše: - ano, je nefer, ze spotrebni dan na naftu je nizsi nez na benzin. Mela by byt stejna (navzdory vyhrejvnosti)
Tak je tomu např. ve Švýcarsku. Výsledkem je vyšší cena nafty než benzínu.
Jan Nowak píše:- Nikdy nezakazou diesly do center mest. To by museli uznat, ze udelali chybu soudruzi - vse bude jako doposud dle euro emisnich norem - zkratka diesel, ktery je bude plnit bude smet do mest stejne jako benzin
Bavili jsme se o tom, že někdo si dnes pořizuje diesela s předpokladem, že ho bude "pohodově" provozovat i za 10 až 15 let. Nebude! Proč? Protože nezaplatí opravy a už ne přestavbu na náročnější ekonormy, jejichž splnění bude podmínkou vjezdu do měst. :idea:
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Doplněk:
Návštěvník píše:... nezaplatí opravy a už ne přestavbu...
... nezaplatí opravy a už vůbec ne přestavbu...
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:
Rtd píše:Dostat do spalovacího prostoru méně vzduchu (kyslíku) není problém, stačí přivřít škrticí klapku. Ale motor pak pracuje při menšich tlacích a tím pádem s horší účinností.
Když naplníme spalovací prostor z části vzduchem v množství potřebném pro požadovaný výkon a zbytek naplníme spalinami, tak dosáhneme vyšších spalovacích tlaků a tím pádem lepší účinosti. Je to podobné jako bychom (při částečném zatížení) zvyšovali kompresní poměr.

Toť celé kouzlo EGR. :idea:
Tohle odbudu tím nejjednodušším možným způsobem: celé je to naprostý nesmysl :!: A proč? Inu, sami si představte, jak budete např. jezdit se zavřenou škrticí klapkou... :twisted:
Kde píšu o ZAVŘENÉ škrtící klapce? :roll:
Jan Nowak

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Jan Nowak »

Navstevnik (ten jediny a pravy): Ano. Mazda Skyactive je svetla vyjimka (snad jedina automobilka,ktera jde spravnym smerem) a patri teto technologii muj klobouk dolu - atmosfericky dvoulitr s realnou spotrebou 6,5 litru v aute jako je Atenza GJ. Neuveritelne a skvele.
Dvouhmotu nemaji.

A Euronormy: Vsak to same plati pro toho, kdo si dnes koupi benzinaka... Ten taky nebude za 15 let plnit euro normy nutne pro vezd do centra mest. Tady si veru nemyslim, ze je mezi dieslem a benzinem koupenym dnes nejaky rozdil.
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Rtd píše:
Návštěvník píše:Kde píšu o ZAVŘENÉ škrtící klapce? :roll:
OK, trochu to rozvedu a pokusím se to co nejvíce zjednodušit.

Motor v běžných provozních podmínkách, tj. při částečném zatížení, produkuje více výkonu, než je pro jízdu zvoleným tempem potřeba. V případě, že nás zajímá spotřeba a exhalace v tomto režimu, pak jde hlavně o to, jak snížit aktuálně produkovaný výkon, aniž by došlo k poklesu otáček, tj. i rychlosti jízdy. Tedy je třeba omezit tlaky, teplotu, pumpovní/čerpací ztráty (chtělo by se mi napsat snížit účinnost práce motoru, jenže toho by se tu někteří hned chytli...). Existuje několik způsobů, jak toho dosáhnout, např. nahradit škrticí klapku řízením časování i zdvihu ventilů, vypínat válce, měnit průřezy sacích kanálů, měnit plnicí tlak u turbomotorů či dokonce měnit kompresní poměr (svého času na tom pracoval Saab)... To vše je ovšem drahé a technicky náročné, resp. to vyžaduje něco navíc, např. to turbodmychadlo, nejlépe s vyspělým řízením plnicího tlaku. A tak tím nejjednodušším způsobem stále zůstává EGR, pokud možno s aktivním řízením.
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Nowak píše:A Euronormy: Vsak to same plati pro toho, kdo si dnes koupi benzinaka... Ten taky nebude za 15 let plnit euro normy nutne pro vezd do centra mest. Tady si veru nemyslim, ze je mezi dieslem a benzinem koupenym dnes nejaky rozdil.
Ne, tento předpoklad neodpovídá tomu, jak ty normy vznikají. V praxi to funguje (opět zjednodušeně řečeno) tak, že nelze vyžadovat něco, co není splnitelné. Splnitelnost si hlídají odborníci, a to s přihlédnutím k očekávanému vývoji technologií (občas se tomu - dost nesprávně - říká "technology foresight"). Úředníci pak plní politická zadání co do nastavení lhůt "povinného" (i to je nepřesné, ale bylo by to na několik stran vysvětlování) uplatňování té či oné normy. A zde v zásadě platí, že s "očišťováním" dieselu, který je stále mnohem větším zdrojem znečištění než benzíňák, to do budoucna vypadá bledě: SCR je v podstatě maximem toho, co je ještě ekonomicky únosné. Oproti tomu benzíňák je už dnes velmi čistý a nic moc dalšího, snad s výjimkou filtru pevných částic, který je však vázán na přímý vstřik, asi v dohlednu nepřijde.
Rtd

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Rtd »

To si to teda zjednodušil. :lol: Řekl bych, žes to akorát pěkně zamlžil.
Při částečném zatížení je třeba omezit pumpovní/čerpací ztráty? Já bych řekl, že právě naopak, ale to není důležité.

Takže EGR ventil nahrazuje škrtící klapku? :roll: :twisted: No nic, nechme to být. :wink:
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Rtd píše:Takže EGR ventil nahrazuje škrtící klapku? :roll: :twisted: No nic, nechme to být. :wink:
Ano, představ si, že pro účely jízdy pod částečným zatížením - v zájmu snížení čerpacích ztrát - tomu přesně tak je! :D
v.vilik

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od v.vilik »

Návštěvník píše: Je empiricky prokázáno, že po zaslepení EGR, až na pár výjimek, dochází ke zúžení rozpětí mezi minimální a maximální průměrnou spotřebou, což se v závislosti na obvyklém stylu jízdy některých jedinců (včetně mne :P ) projeví snížením dlouhodobé spotřeby paliva. :lol: Samozřejmě na úkor životně nebezpečných exhalací. :evil:
Kličkuješ jak zajíc na honu a meleš nesmysly.
Návštěvník

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Návštěvník »

Proč bych měl kličkovat? Je to v praxi vyzkoušeno a přesně to odpovídá teoretickým předpokladům. A jestliže něco odpovídá teorii a je to opakovatelně prokazatelné praktickým pokusem, pak to nejspíše platí - do doby, než se někomu podaří prokázat opak. Zkus to, pochopitelně na statisticky dostatečně reprezentativním vzorku. Samozřejmě přitom "náhodou" nezapomeň měřit i ty emise! :twisted:
e-panolin.cz

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od e-panolin.cz »

Kluci není to mimo téma?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9940
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Návrat z polosyntetiky k plné syntetice?

Příspěvek od Colommbo »

Tady je mimo téma každé druhé vlákno, nejmíň... :? Jeden něco jen tak lehce připodotkne, druhý se toho chytne jak ho*no košile, třetí nesouhlasí, čtvrtý... A už to jede! :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět