ředění chladící kapaliny G12
Moderátor: Colommbo
ředění chladící kapaliny G12
Koupil jsem na tomto e-shopu chladící kapalinu od TEXACO G12 růžová (červená) nechal jsem si jí nalít 3 litry do 5-ti litrového kanystru a ten kanystr dolil dvěma litry destilky...na etiketě je napsáno že 1:1 je do -40 stupňů, ale já to vlastně naředil 3:2 s destilkou.... může se něco stát nebo to tak mohu nechat? Jde to do felicie 1.6MPi (motor VW)
minimální poměr by měl být 40% nemrznoucí směsi a 60% vody, maximální 40% vody a 60% nemrznoucí směsi, takže Jorge seš na "horní hranici", je to použitelné, ale jak píše anonym, bylo by vhodné tam nalít aspoň litr destilky, -55°C tady asi nebude, a když je tam poměr míň vody jak té nemrznoucí směsi, můžou nastat v horkých letních dnech problémy s odvodem tepla
No jde o to, že už jsem to tak namíchal a dal mechanikovi na výměnu....Jde mi o to, aby to nějak neublížilo ten poměr, aby mě to v tom okruhu něco nepožralo ta kapalina.... kdyby byl problém odsaju z nádobky a doředím destilkou. Mě totiž řekli, že kdybych to neředil, že se z toho stane nějaká břečka, že to tu vodu potřebuje a nějak to s ní reaguje. Ono stejně se to nevyndá všechna ta kapalina z auta, takl se to stejně ještě promísí, protože něco zůstane v bloku motoru. Tak asi tak.. jde mi hlavně o zkušenosti a tak, abych na to náhodou nedoplatil, že to v té koncetraci zežere nějaké těsnění atd....
[quote="Jorge"]Ono stejně se to nevyndá všechna ta kapalina z auta, takl se to stejně ještě promísí, protože něco zůstane v bloku motoru.
to je pravda, na bloku motoru je výpustný šroub, a je vhodné to po vypuštění propláchnout čistou vodou, aby se dostaly ven i ty zbytky staré chladicí kapaliny.
Akorát si nejsem jistý, jestli feldy povolovaly použití kapaliny normy VW TL 774 D nebo F, tam byla dávána 774 C.
to je pravda, na bloku motoru je výpustný šroub, a je vhodné to po vypuštění propláchnout čistou vodou, aby se dostaly ven i ty zbytky staré chladicí kapaliny.
Akorát si nejsem jistý, jestli feldy povolovaly použití kapaliny normy VW TL 774 D nebo F, tam byla dávána 774 C.
..presne tak aj ja som mal s týmto problem,hadicu od chladiča som odpojil takže z tade voda vytekla ale v motore jej zostalo pomerne dosť.Aj ked som odpojil hadice od termostatu ešte kus vytieklo no nič moc...Niektore motory su na tom dosť uboho...
...no čo sa dá robiť.Jedine doliať nemrznucu rovnakej farby a doriediť...
...no čo sa dá robiť.Jedine doliať nemrznucu rovnakej farby a doriediť...
v nejzašším případě se dá odpojit spodní hadice od chladiče - ale ne na chladiči, ale na motoru, strčit tam zahradní hadici a pustit tam vodu. Docela dobře se ten motor propláchne, a když se to udělá třeba dvakrát, zůstane v bloku jen téměř čistá voda - se kterou se ale musí počítat při ředění nové náplně. Takže klidně o něco víc jak 1:1, ono se to v motoru "dorovná".