Žebříček aut dle dílenského zpracování
Moderátor: Colommbo
Idealní motor z let cca 90-95 v trojkovém BMW 318 iS. Bez ubližování se s nim dalo jezdit 2000 ot,i solidně zrychlovat aniž by měl človek pocit že mu ubližuje a v případě nutnosti naopak dokázal vystřelit skoro do 7000 ot.,balo se s nim jezdit do 6 l.
jenže ho zařízly emise a trendy blbečků.
Hlavně že když jedu v noci domu,předemnou 4 taxiky s diesly,tak to bych chcíp udušenim. Dřív když jsem viděl avii nabo tatru,držel si odstup. Dnes diesely smrděj všude,bo jich je jak nas...
benziňáka skoro nejni cítit,i proto že pomalu vymíraj.
jenže ho zařízly emise a trendy blbečků.
Hlavně že když jedu v noci domu,předemnou 4 taxiky s diesly,tak to bych chcíp udušenim. Dřív když jsem viděl avii nabo tatru,držel si odstup. Dnes diesely smrděj všude,bo jich je jak nas...
benziňáka skoro nejni cítit,i proto že pomalu vymíraj.
A co je normální kubatura a podle jakých kritérií?modelář píše:Spíše mi šlo o vyvrácení mylného přesvědčení Italla, že "benzinových motorů s turbem je stále více". Těch "normálních", tedy normální kubatury, je totiž čistě statisticky vzato naopak mnohem méně, než třeba před 15 lety!Pitris píše:Myslíš třeba SAAB Aero 2.3 Turbo, Mazda CX-7 2.3i Turbo, 2.0 a 2.5 turbobenziny od Subaru, Ford 2.5Turbo, 2.0 TwinPower Turbo od BMW nebo i 1.8 TSI od Audi (VW)
Hm, pak žijete na nesprávném světadílu. Mám za to, že v Evropě jsou motory do 2,0 L zcela normální. A pomalu na to přicházejí i v Americe nebo i jinde. Podle mě motor do 2,0 L v pohodě zvládne všechna osobní auta včetně mikrobusů. Nebo o něco objemnější čtyřválce - asi do 2,4 L. Modelář má rád turba, pak už nevidím, alespoň v sériové výrobě, vůbec žádný důvod ke zvyšování objemu nebo počtu válců.
Ještě k tomu, proč neplatí to, co shora napsal Itall. Poněvadž platí toto:Itall píše:Hm, pak žijete na nesprávném světadílu. Mám za to, že v Evropě jsou motory do 2,0 L zcela normální. A pomalu na to přicházejí i v Americe nebo i jinde. Podle mě motor do 2,0 L v pohodě zvládne všechna osobní auta včetně mikrobusů. Nebo o něco objemnější čtyřválce - asi do 2,4 L. Modelář má rád turba, pak už nevidím, alespoň v sériové výrobě, vůbec žádný důvod ke zvyšování objemu nebo počtu válců.
modelář píše:Přesně tohle je klíčem k pochopení logiky konstrukčního zadání současnosti:Mick píše:... Podstatný a myslím dost zásadní problém je v tom že HTP má dost malý objem olejové náplně(myslím něco málo nad 2,5 litru) pro provoz pod vysokým zatížením. Nejvyšší nárůst teploty oleje bývá při otáčkách max.točivýho momentu při plném zatížení po delší dobu-jízda do stopání,auto s prívěsem,zrychlování bez podřazení a pod. Nárůst teploty bývá velmi prudký olej zažívá teplotní extrém. ...
- zajistit rychlý ohřev motoru kvůli exhalacím a spotřebě;
- zajistit vysokou teplotu oleje jako "nutného" média, ale s vysokými hydrodynamickými ztrátami, tj. snižujícími vlastní účinnost práce motoru;
- opět v zájmu spotřeby zajistit práci motoru v oblasti jeho nejvyšší tepelné účinnosti, tím pádem však i tepelného a mechanického namáhání, tedy na úkor životnosti a spolehlivosti.
Proto jsou dnes uživatelé programově tlačeni do toho, aby své vozy provozovali právě v oblasti nejvyšší tepelné účinnosti, tj. nejnižší měrné spotřeby, což ovšem současně znamená, že také bez rezervy dynamiky a na úkor výdrže. Bohužel většina uživatelů tohle nechápe, poněvadž jediné, co je zajímá, je pouze ona spotřeba. A důkazem toho, že opět tihle "statisticky převažující ovladači" vůbec nic netuší, je např. to, že při dojetí na parkoviště na vrcholu horského pasu s vyhlídkou vypínají motor ještě před zastavením vozu, aby mu, chudákovi přehřátému z předchozího podtáčení, "tepelně ulevili"...
Turbo bez objemu (motoru) je ti houby platné, a to i když použiješ třeba dvojité přeplňování! Ano, můžeš argumentovat tím, že svého času F1 dosahovaly z objemu 1500 ccm výkonu nad 1000 PS, jenže kolik měly válců a stejně to nebyly motory použitelné v běžné praxi.Anonymous píše:Já bych to zase napsal obráceně.Turbo NIČÍM nenahradíš.
To máš modeláři sice pravdu ale když někdo chce opravdu výkon a zůstat u nějakého rozumného objemu motoru (tak do 3l) tak jinou možnost než použít turbo nebo kompresor nemá!modelář píše:Turbo bez objemu (motoru) je ti houby platné, a to i když použiješ třeba dvojité přeplňování! Ano, můžeš argumentovat tím, že svého času F1 dosahovaly z objemu 1500 ccm výkonu nad 1000 PS, jenže kolik měly válců a stejně to nebyly motory použitelné v běžné praxi.Anonymous píše:Já bych to zase napsal obráceně.Turbo NIČÍM nenahradíš.
Já bych to úplně převrátil.Anonymous píše:Já bych to zase napsal obráceně.Turbo NIČÍM nenahradíš.modelář píše: Protože objem NIČÍM nenahradíš! Tohle je stará konstruktérská poučka, která stále platí.
Irák a jemu podobné země,kde amíci šíří"demokracii"ničím nenahradíš.Z toho důvodu budeme v budoucnu možná rádi i za auta do jednoho litru.
No vždyť! Já jsem onu známou poučku o "nenahraditelnosti objemu" přece neuváděl proto, abych s její pomocí vyloučil potřebu přeplňování, já to beru jako dvě věci, které jsou vzájemně komplementární, nikoli se vylučující. A pokud jsem se vyjádřil o "spodní hranici rozumného objemu na úrovni někde kolem 2,0", pak jsem měl samozřejmě na mysli, že "přeplňovaných 2,0". Už proto mne irituje, když někdo prezentuje jako pokrok to, že se dnes s přeplňovanými nízkoobjemovými benzíny roztrhl pytel.Anonymous píše:To máš modeláři sice pravdu ale když někdo chce opravdu výkon a zůstat u nějakého rozumného objemu motoru (tak do 3l) tak jinou možnost než použít turbo nebo kompresor nemá!
Co že se to stane 4.11. Sibylo?modelář píše:Já bych zase řekl, že nám to po 4. 11. t.r. třeba bude už všem úplně jedno...Jezevcik píše:Já bych to úplně převrátil.
Irák a jemu podobné země,kde amíci šíří"demokracii"ničím nenahradíš.Z toho důvodu budeme v budoucnu možná rádi i za auta do jednoho litru.