E85 a svíčky - vliv na motor

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:Největší obavy mám z poškození stěn válce: přece jen tam spadlo kus iridia + kousíček platiny. Vše ostatní se dá nějak řešit, kdežto tohle pouze výměnou motoru... :cry:
To by motor šel na všechny válce, ne? Třeba by kouřil nebo co já vím.
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Ještě k těm Tvým "pokusům" se svíčkami - pokud tam patří svíčka s vysunutým jiskřištěm, a Ty si "zkusil" svíčku - byť Denso, ale bez vysunutého jiskřiště, tak se nediv, že to jelo blbě / je to dost podstatná věc - byť by to bylo Denso.....
Ale ne, Denso tam byla, je to původní svíčka z nové motorky. A je tam dodnes, už 7800 km. To je na "ostré" enduro pěkná životnost. Usoudil jsem, že by to mělo jet i na svíčku, kterou tam dává výrpobce, tak jsem to seřídil jinak, ale lehké to nebylo. Upřímně řečeno, já bych si Denso ani nekoupil, jsem Jihočech, jezdím svíčky z Tábora a problémy s nimi nemám.
modelář

Příspěvek od modelář »

Moja píše:Tak se do válce vsadí suchá vložka.
Jo, pokud má dost silnou stěnu: Nemá! :cry:
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Tím lépe, veřím v dobrý konec, už ten odtah byl pěkná pálka. Když se v tom pohybuješ, tak mě to trošku udivuje. Alespoň 5000,- by mohl slevit, množstevní sleva,ne? Za ty km.
Když věc řešíš přes asistenční službu, musíš se holt podřídit regulím. Mohl jsem souhlasit buď se sešrotováním v Německu, nebo využít možnosti za určitých podmínek dostat auto tam, kde je alespoň nějaká šance na jeho opravu, za tu opravu sice zaplatit, ale zachovat si auto a zároveň šanci alespoň něco málo dostat zpět.

To ostatně také stojí za mnohými věcmi, které sem se zdviženým prstem často píšu, včetně varování, proč se např. nemá jezdit v létě po západní Evropě na letních gumách...
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:No, Fabia s motůrkem už objela zeměkouli skoro 4x, ne? A motor není ani poloviční :lol: . A ješte ji klidně 4x objede. Jen na německé dálnici se nekraluje. Ale i tam by se dalo jet tachometrových 140 stále. V horách nejezdím co nejvyšším tempem, tedy určitě ne dolů. Radost z jízdy mívám i tak :P . Nasraný (nebo spíš překvapený) jsem byl při nastupování do nového Megana v autosalonu, kde jsem se hned praštil do hlavy o horní rám dveří. Clio je proti tomu velké (kromě šířky). A smrdí tam plasty (v obou). Nevoní to novotou, prostě smrdí.
Už je to hodně dávno (ale ještě to pamatuji), kdy jsem měl radost z toho, že jsme v 5 dospělých a s přívěsným vozíkem dojeli se Š120L a s drobnými potížemi (nabourané auto i vozík při couvání - otec zapomněl, že má za sebou ten vozík, přejetý vlčák a poničený čumák auta, 2x defekt pneu krátce za sebou, zničené tlumiče, silniční kontrola za ranního kuropění "snad" vojenskou hlídkou pod namířenými samopaly, útěk před domorodými obyvateli v Rumunsku při každém pokusu o zastavení za účelem protažení se a občerstvení...) do Bulharska k Černému moři přes Rumunsko, ale z toho jsem už dávno vyrostl. Auta dnes hodnotím podle toho, v jakém stavu z nich vylezu po min. 1000 km dlouhé štrece a zda bych ji byl v tom kterém voze dobrovolně a s chutí ochoten absolvovat za volantem znovu. A jelikož mám za sebou dostatečně reprezentativní vzorek na srovnávání, musím se prostě některým názorům jenom pousmát...
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Ale ne, Denso tam byla, je to původní svíčka z nové motorky. A je tam dodnes, už 7800 km. To je na "ostré" enduro pěkná životnost. Usoudil jsem, že by to mělo jet i na svíčku, kterou tam dává výrpobce, tak jsem to seřídil jinak, ale lehké to nebylo. Upřímně řečeno, já bych si Denso ani nekoupil, jsem Jihočech, jezdím svíčky z Tábora a problémy s nimi nemám.
Nějak mi uniká smysl "seřizování motoru na svíčku": Já se vždy domníval, že motor se seřizuje na "nejlepší běh" či "nejvyšší výkon", mj. za pomoci správně zvolené svíčky, a to bez ohledu na její životnost. Ovšem pokud šlo o to využít svíčku, kterou už z nějakého důvodu mám, pak možná ano, ovšem ... :twisted:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Diksuze okolo motoru 1.0 ve fabce mi připomíná jednu scénku:
tankista:Co mám dělat s takovýmhle starým střepem?
důstojník: Jak se to vyjadřujete soudruh? Tyhle stroje prodělaly několik sovětskych ofenziv!
tankista: Právě!
:lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

:wink: :lol:
Moja

Příspěvek od Moja »

Jaká je síla stěny?
modelář

Příspěvek od modelář »

Přesně to nevím, ale shodou okolností nedávno jsem viděl tímto způsobem opravený blok V8 z Range Rovera (nádherná práce!) a "podle oka" je tloušťka stěny mého motoru při obdobném vrtání cca stejná jako zbytková té původní, která zůstala v tom V8 po vložení suché vložky.
Jaká je minimální tloušťka pro tento způsob opravy?

U GDI k tomu přistupuje ještě jeden problém, a tím jsou tepelné šoky při práci motoru, k nimž dochází při skokovém přepínání mezi režimy. Osobně odhaduji, že to by suché vložce neprospělo...
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:...Jen na německé dálnici se nekraluje. Ale i tam by se dalo jet tachometrových 140 stále. ...
Ještě přípodotek: Tchánova "poštelovaná" stodváca s pětikvaltem uměla blahé paměti po rovině tachometrových 160, s kopce přes 180, tj. až za poslední číslici rozsahu rychloměru. Přesto bych si netroufl napsat, že by se s ní dalo jet po německé dálnici tachometrových xy stále, a to jednoduše proto, že v momentě uhnutí do pravého prohu jí už chyběla dynamika pro návrat do levého.

I v tom totiž spočívá nepochopení řidičů slabých vozů, když si je vehementně obhajují s poukazem na třeba slušnou maximálku (ať už papírovou či reálnou), kterážto má ovšem pramalou vypovídací schopnost o dynamice, tolik potřebné pro pohodovou jízdu v rychlém provozu. Jednou jsem absolvoval trasu 1100 km tam a totéž zpět ve čtyřech chlapech "na palubě" Oct.I s motorem 1,6 MPI 55kW a větší hrůzinec jsem snad nezažil. Přitom tentýž motor dokázal udělat z Feldy konečně použitelný vůz.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Shodou náhod jsem právě jel Golfem 1,6 se stejným motorem. Ve dvou to akcelerovalo moc pěkně.
Jinak máš pravdu, že s nevýkoným vozem je třeba si dvakrát, raději třikrát rozmyslet, jestli začneš předjíždět. Zatím jsem měl "štěstí" na nevýkonné vozy (Š100, fabia (37+LPG a 40kW), Daewoo Matiz, párkrát Octávka 1,9TDI-tahle nebyla po smrti, tahle musela být exhumovaná). Vždy jsem si musel hlídat prostor hodně dopředu i hodně dozadu. Je mi jasné, že pokud jsi zvyklý na V6 u kterého moc nepoznáš zda-li je naložený či ne, tak ti najednou přesednutí do přemisťovadla musí připravit horké chvilky.
Kdybys jel se 40kW HTP a 4 lidmi, tak by tě asi nenapadlo, že ten kopec rozumně nevyjedeš, když do něj nevlítneš 120. Když to auto znáš, tak jsi už smířený s tím, že to jinak nebude.
Určitě tím nechci vychvalovat podmotorovaná auta, ale takové jsou mé zkušenosti cca za 3 roky a hádám tak 5tkm (dálnice, okrsky,město, dlouhé i krátké jízdy, den i noc).
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Tím lépe, veřím v dobrý konec, už ten odtah byl pěkná pálka. Když se v tom pohybuješ, tak mě to trošku udivuje. Alespoň 5000,- by mohl slevit, množstevní sleva,ne? Za ty km.
Když věc řešíš přes asistenční službu, musíš se holt podřídit regulím. Mohl jsem souhlasit buď se sešrotováním v Německu, nebo využít možnosti za určitých podmínek dostat auto tam, kde je alespoň nějaká šance na jeho opravu, za tu opravu sice zaplatit, ale zachovat si auto a zároveň šanci alespoň něco málo dostat zpět.

To ostatně také stojí za mnohými věcmi, které sem se zdviženým prstem často píšu, včetně varování, proč se např. nemá jezdit v létě po západní Evropě na letních gumách...
Hm, 30000,- nevydělám za měsíc, tak bych uvažoval, jak to udělat jinak, nějaké možnosti by byly, toť vše.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:No, Fabia s motůrkem už objela zeměkouli skoro 4x, ne? A motor není ani poloviční :lol: . A ješte ji klidně 4x objede. Jen na německé dálnici se nekraluje. Ale i tam by se dalo jet tachometrových 140 stále. V horách nejezdím co nejvyšším tempem, tedy určitě ne dolů. Radost z jízdy mívám i tak :P . Nasraný (nebo spíš překvapený) jsem byl při nastupování do nového Megana v autosalonu, kde jsem se hned praštil do hlavy o horní rám dveří. Clio je proti tomu velké (kromě šířky). A smrdí tam plasty (v obou). Nevoní to novotou, prostě smrdí.
Už je to hodně dávno (ale ještě to pamatuji), kdy jsem měl radost z toho, že jsme v 5 dospělých a s přívěsným vozíkem dojeli se Š120L a s drobnými potížemi (nabourané auto i vozík při couvání - otec zapomněl, že má za sebou ten vozík, přejetý vlčák a poničený čumák auta, 2x defekt pneu krátce za sebou, zničené tlumiče, silniční kontrola za ranního kuropění "snad" vojenskou hlídkou pod namířenými samopaly, útěk před domorodými obyvateli v Rumunsku při každém pokusu o zastavení za účelem protažení se a občerstvení...) do Bulharska k Černému moři přes Rumunsko, ale z toho jsem už dávno vyrostl. Auta dnes hodnotím podle toho, v jakém stavu z nich vylezu po min. 1000 km dlouhé štrece a zda bych ji byl v tom kterém voze dobrovolně a s chutí ochoten absolvovat za volantem znovu. A jelikož mám za sebou dostatečně reprezentativní vzorek na srovnávání, musím se prostě některým názorům jenom pousmát...
Takhle dobrodružně jsem se nikam nedopravoval a nezkoušel bych to ani za mlada. To ta Fabia 1,0 je ještě relativně normální způsob.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář píše:
Itall píše:Ale ne, Denso tam byla, je to původní svíčka z nové motorky. A je tam dodnes, už 7800 km. To je na "ostré" enduro pěkná životnost. Usoudil jsem, že by to mělo jet i na svíčku, kterou tam dává výrpobce, tak jsem to seřídil jinak, ale lehké to nebylo. Upřímně řečeno, já bych si Denso ani nekoupil, jsem Jihočech, jezdím svíčky z Tábora a problémy s nimi nemám.
Nějak mi uniká smysl "seřizování motoru na svíčku": Já se vždy domníval, že motor se seřizuje na "nejlepší běh" či "nejvyšší výkon", mj. za pomoci správně zvolené svíčky, a to bez ohledu na její životnost. Ovšem pokud šlo o to využít svíčku, kterou už z nějakého důvodu mám, pak možná ano, ovšem ... :twisted:
Je to spíš opačně: Ta chudá směs asi nebyla ideální, bez ohledu na to, že jsem měl svíčku, s kterou to i tak fungovalo.
Odpovědět