E85 a svíčky - vliv na motor

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:To se divím,já myslel,že chodíš na fordí fórum. :D Tady je na téma zapalovacích svíček docela výživná diskuze. :lol: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... bcbe8c0ba6
Trochu jsem se začetl a nestačím se divit. :shock: Např. tohle
"No, ja vmenil puvodni Motorcraft za Brisk premium. Puvodni meli nalitano 60000 a vypadali velmi dobre coz je s podivem. Brisky jsem koupil doporucene pro Zetec, no nevim, mozna se mi to jen zda, ale ty Brisk jsou zrejme trosku mensi, puvodni take nemaji tesnici krouzky. Ty jsem sundal, motor bezi pravidelne, ale jevi se zdechlejsi, nejde tak za plynem. Mam je tam stale, ale brzy se vratim k Motorcraftu."
je fakt borec! Svíčky s kuželem nahradil svíčkami s rovnou dosedací plochou a s podložkou, kterou odstranil, poněvadž alespoň tohoto rozdílu si všiml. :P :twisted: :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:Jenom mi, prosím, napiš, zda na jedné cívce visí vždy rozdílné svíčky, nebo ke každé cívce přísluší vždy stejné svíce. Nějak jsem si tehdy právě tohohle při demontáži těch svíček nevšiml (poněvadž zpátky jsem je nedával - šly tam Denso Iridium ITV16) a hledat na fordím fóru jsem líný. :oops:
No díky za důvěru,zase až tak mě nebaví se prodírat tím křovím,ale co bych pro kolegu neudělal,že? :D
No maník co vypadá,že ví o čem mluví,tam píše tohle:
Zetec má totiž fíčurku, že první a čtvrtý a druhý a třetí válec mají společnou půlku cívky, takže pálí současně, t.j. 2x za cyklus. Jednou v pracovním zvihu a jednou mezi výfukem a sáním, kdy je v pracovním zdvihu ta svíčka v tandemu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Zetec má totiž fíčurku, že první a čtvrtý a druhý a třetí válec mají společnou půlku cívky, takže pálí současně, t.j. 2x za cyklus.
Díky za snahu, akorát to nepřináší odpověď na mou otázku. Jinak jde nejspíše o svíčky AYRF 22 PP a AYFS 22 F1. Údaje jsem měl ve starém mobilu, ale ten už je na smetišti dějin.
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Tak jsem si pročetl pár stránek fordího fóra a nebudu pokračovat, neb se mi zvedá kufr: nikoli z toho, že by ty motory byly špatné (nenarazil jsem na nic, co by tomu nasvědčovalo), ale z hlouposti uživatelů.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:Tak jsem právě rozbalil origo Ford svíčku dodanou pod Finis kódem 1493001 (4M5G12405XE), na keramice je natištěno FoMoCo AYFS22CB a na železe je vyražen znak Bosch a číslo HR 8 MEV Russia 312
Jenom mne napadlo, zda má tohle nějakou vypovídací schopnost o tom, co tam vlastně výrobce motoru montuje ve fabrice?
Jen malá drobnost,já je nerozbalil,nýbrž ten človíček,který to tam popisoval. :D Nicméně,originální díly,které výrobce nabízí prostřednictvím svých dealerů,jsou(měly by být) ze stejného zdroje jako ty co jdou do prvovýroby.Samozřejmě nikdo neví,zda si dealer neobjedná někde zboží,které se tváří jako originální díl a ve skutečnosti je to fejk. :? Co ale zase vím od lidí,kteří pracují ve výrobě,tak se dnes skutečně používají díly,kde se v první řadě hledí na cenu a až potom na kvalitu.Však ono to nějak po dobu záruky vydrží a pak to nějak dopadne. :twisted: Nutno říci,že to je problém obecně a ne pouze automobilového průmyslu.Ono se to časem samozřejmě projeví a výrobce se mnohdy vrátí k původnímu dodavateli,ovšem někdy už je problém přesvědčit zákazníka o tom,že ten originál je opravdu kvalitní.Dřív byl rozdíl mezi originál dílem a řekněme napodobeninou skutečně markantní,dnes se bohužel dá v některých případech říci,že "náhražka" předčí ty originální díly ve všech směrech.A je to jen o hladovosti výrobců,kteří ač příslušný díl přímo nevyráběli,tak neměli pořád dost.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:Zetec má totiž fíčurku, že první a čtvrtý a druhý a třetí válec mají společnou půlku cívky, takže pálí současně, t.j. 2x za cyklus.
Díky za snahu, akorát to nepřináší odpověď na mou otázku. Jinak jde nejspíše o svíčky AYRF 22 PP a AYFS 22 F1. Údaje jsem měl ve starém mobilu, ale ten už je na smetišti dějin.
Byly to svíčky 2 xAZFS 32FE a 2x AZFS 32F. Na těch prvních se dělaly pecky,ty druhé byly OK.
Konkrétně se jednalo o vůz Mazda s motorem Ford 2,0i 91 kW,proto psal na fordí fórum.
Jinak je tam samozřejmě dost nářků o náhradách(ofiko Ford) a nakonec tam zazněla informace,že vlastně už žádné náhrady nebudou a používají svíčky NGK.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:Tak jsem si pročetl pár stránek fordího fóra a nebudu pokračovat, neb se mi zvedá kufr: nikoli z toho, že by ty motory byly špatné (nenarazil jsem na nic, co by tomu nasvědčovalo), ale z hlouposti uživatelů.
Tak jsou tam samozřejmě perly :D ,ale ty zkušenosti s nákupem nových svíček,kdy každý prodejce tvrdí něco jiného,je fakt síla. :x Když pak normální člověk nedostane relevantní informace,jaké svíčky vlastně do auta patří,tak pak nastoupí zaručené návody jak problém odstranit. :mrgreen:
Jinak mě tam zaujal familiérní název pro motory Zetec = zmetek. :D Ovšem hanlivé pojmenování výrobků je obecný problém,kdy se něco začne sypat.Nutno říci,že ve většině případů se tak stane nesprávným používáním,podpořeným ještě ze strany výrobce.Viz.oleje nebo hraběcí rady,jak dosáhnou u vozu nízké spotřeby paliva,tedy jezdit z podtočeným motorem. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Takže tam mám svíčky FoMoCo CYFS13YRC BM5G-12405-CA (označení na izolátoru), ILZTR6A8G JAPAN N0078 M42R (označení na kovovém těle). Nade vší pochybnost jde o iridiové svíce NGK s platinovou peckou zalisovanou ve vnější elektrodě. To jen potvrzuje mé tvrzení, že výrobci motorů na svíčkách nešetří. A zrovna tuhle svíčku nebudu ničím od Denso nahrazovat, neboť u Densa nenajdu adekvátní náhradu. Zato Brisk má v nabídce svíce do všech motorů (jak jsem se dočetl na fordím fóru)! :twisted:
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Nutno říci,že ve většině případů se tak stane nesprávným používáním,podpořeným ještě ze strany výrobce.Viz.oleje nebo hraběcí rady,jak dosáhnou u vozu nízké spotřeby paliva,tedy jezdit z podtočeným motorem. :twisted:
Ano, i tady "selský rozum" obvykle selhává, neboť je překonáván marketingovou zmanipulovaností. :evil:
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Tady jsou ještě i nějaké ty fotečky:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Tak jsou tam samozřejmě perly :D ,ale ty zkušenosti s nákupem nových svíček,kdy každý prodejce tvrdí něco jiného,je fakt síla. :x ...
Ale vždyť i zde platí "moje" (příjmení z vrozené skromnosti :D neuvedu) pravidlo, že 98% příslušníků množiny je úplně blbých, 2% připadají na obvyklou chybu měření. Vždyť co jiného si myslet o přispěvatelích, kteří si pletou fyzikální jednotky (např. výkon a napětí, resistanci a impedanci...) anebo věří tomu, že Brisk vyrábí svíčky do všech motorů!
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

No kdybys snad patřičné svíčky nemohl sehnat,o čemž pochybuji,tak mě to trvalo asi 10 vteřin. :D
http://www.sparkplugsrus.com/ngk-ilztr6 ... 1963-p.asp
A ještě Denso http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:No kdybys snad patřičné svíčky nemohl sehnat ...
A co u Brisku, nemají? :P
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

No a jsme u toho: ITV20 rozhodně nejsou adekvátní náhradou těch, které do motoru montuje výrobce! Zejména pak bez úpravy odtrhu. :idea:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Tak na Brisk jsem nekoukal :D A u Densa je to střelba na slepo,protože kódy motorů jsou u NGK a Denso jiné.Já když porovnával svíce pro mé auto,tak výše zmiňované firmy uváděly rovněž rozdílné hodnoty. :wink: No a jestli by můj motor dosahoval lepších výsledků s původními svíčkami Bosch nebo je to lepší s těmi stávajícímí NGK bez přímého srovnání těžko říct.V porovnání s těmi co měly najeto 60 tis.to byl samozřejmě skok,ale to by asi byl i kdybych do válce strčil nějakého permoníka se zapalovačem. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět