E85 a svíčky - vliv na motor

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
Colommbo píše:... CO je to origo svíčka...? :?
To je ta, kterou tam výrobce motoru montuje ve fabrice. Přitom se vůbec nemusí jednat o svíčku, kterou ten samý výrobce předepisuje v servisním manuálu. Takovou svíčku dnes není snadné nahradit, poněvadž je to jedna z mála součástek, na které výrobce nešetří. Důvodem je to, že použitím špičkové a hlavně dobře vybrané svíčky si ušetří hodně nákladů jinde, které by jinak musel vynaložit, aby dosáhl stejných výsledků co do spotřeby/exhalací/chodu motoru.
Tak o tomhle bych nebyl až tak přesvědčen. :D Spíše je to o tom,jak výhodně výrobce nakoupí nebo má více dodavatelů téhož.Jinak si totiž neumím vysvětlit to,že v autě stejného typu a motorizace jsou jednou svíčky Bosch a podruhé NGK.Podobné je to u fitrů,brzd atd. Takže ano,hodnoty svíčky budou mít stejné hodnoty,ale jestli je vyrobili tu nebo onde nehraje roli.Jistě mohou být vyjímky,kdy výrobce spolupracuje pouze s jedním dodavatelem,ale moc prstů asi potřeba nebude,aby je člověk spočítal.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Musím konstatovat, že se mýlíš. Jestliže v případě filtrů a dalšího "spotřebáku" platí, co jsi napsal, tak v případě svíček rozhodně ne. Výrobci motorů si dokonce nechávají ty svíčky vyrábět tzv. na míru danému typu motoru.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Souhlasil bych s tebou za předpokladu,kdybych z auta nevymontoval svíčky Bosch a kolega NGK.Znovu uvádím,že se jedná o stejná auta a motorizaci a stejné zkušenosti mají i jiní.Většinou se pak,podle oblíbenosti značky diskutuje na téma,jací jsou to výrobci pacholci a šetří na všem,protože dříve dávali do aut svíčky XY a dnes už jen YX. :wink: Nedávno jsem se navíc někde zde dočetl,že vše co je Bosch stojí za starou belu,takže mi moc hlava nebere,proč by výrobce něco takového dělal.A už vůbec nechápu,proč tedy všichni nepoužívají svíčky Denso,které (opět informace odtud) jsou to nejlepší co existuje,takže by hravě dosáhl toho, "že použitím špičkové a hlavně dobře vybrané svíčky si ušetří hodně nákladů jinde, které by jinak musel vynaložit, aby dosáhl stejných výsledků co do spotřeby/exhalací/chodu motoru." A na závěr ještě jedna věc,že by zapalovací svíčku dle požadavku výrobce vozu byl schopen vyrobit pouze jeden jediný výrobce svíček se mi tedy ale fakt nezdá.Ale pokud k tomu ještě přidáme požadavek na cenu,tak to už je pak jiná. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5789
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od jerome »

V dobe ked som neriesil ani dlzkiu vymeny oleja som namontoval do Hondy sviecky co nasiel kamos v garazi. Boli to Denso a povedal ze urcite su do japonca. :mrgreen: Tak som ich nahodil jazdim na nich uz nejakych 40.000km Ked som sa zacal trochu zaujimat viac o auto zistil som ze sviecky su original do BMW 3 radu 2elektrodove a s mensim odtrhom 0,9 (predpísaný 1.1) Takze moja skusenost je ze funguju aj sviecky pre iny typ motora nie to len od druheho vyrobcu :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Hombre »

Když to převedu na Forda, jsou předepsané svíčky Motorkraft, tak jako všechny náhradní díly. Motorkraft není žádný výrobce, ale překupník, který má požehnání Fordu zajišťovat dodávku ND pro Ford. Najednou na brzdových kotoučích v krabici Motorkraft je kotouč s logem ATC ......a tak bych mohl pokračovat.
U svíček je normální , že na krabičce je Motorkraft a na porcelánu svíčky NGK......Jsou převodní tabulky na jiného výrobce , nejvíce se přibližuje originálu DENSO , pak pánové následuje BRISK :wink: a úplně mimo mísu jsou svíčky BOSCH. A není to jedna paní povídala, osobně odzkoušeno na motorech Ford, kdy jsem kličkoval jak zajíc a zkoušel jinou variantu,laboroval z odtrhy, abych nemusel jít do origo varianty za 400Kč/kus :roll: :roll: :roll:
PS: nyní mám BRISK ,200Kč/kus, kára má výkon, spotřeba se nezvětšila a výdrž svíček je stanovena na 100000 km . :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:...Takze moja skusenost je ze funguju aj sviecky pre iny typ motora nie to len od druheho vyrobcu :mrgreen:
Tohle je ovšem typický "Itall-ský" přístup založený na poznatku, že když to "funguje", tak to musí být OK. Ano, auto může jezdit na mnohé svíčky, nikdy nevyměněný vzduchový filtr, na jakýchkoli pneumatikách... Dokonce i motory GDI se dokáží točit na absolutně nevhodné svíčky, akorát se nepřepínají do režimu chudé směsi.
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Hombre píše:Když to převedu na Forda, jsou předepsané svíčky Motorkraft, tak jako všechny náhradní díly. Motorkraft není žádný výrobce, ale překupník...
Svíčky do motorů Zetec jsou "speciály" (vyrobené na zakázku Forda) od NGK. Jako čistě NGK svíčky je nikde nenajdeš. Vzhledem k jejich konstrukci a použitým materiálům jde pod značkou Motorcraft o skvělé svíčky za velmi příjemnou cenu.

V těch motorech Zetec byly navíc z fabriky v jednom motoru pokaždé dvě a dvě svíce různého provedení jiskřiště a tím pádem i různého označení, přičemž "v předpisu" výrobce o něčem takovém nebyla ani zmínka. Tím zároveň reaguji na příspěvek lengyho a dodávám, že naprostá většina z těch desítek zánovních motorů, v nichž jsem svého času nahrazoval originální (z výroby) svíčky, používala svíce NGK, obvykle zakázkové speciály, přičemž jen velmi zřídka jsem narazil na Bosch, rovněž speciál. S náhradou skutečně dobrých NGK to ne vždy bylo úplně jednoduché, naopak nahradit Bosch bylo snadné. Pro pořádek ještě dodám, že pokud jsem narazil na dva vozy se stejnými motory z +- obdobné doby výroby (v rozdílu nějaký ten rok), nikdy jsem nezaznamenal použití jiných svíček.

No a nakonec pár slov k důvodům výměny svíček v zánovních motorech: požadavky na výkon ve vysokých otáčkách (dotyčný pod 4000 ot./min. nešel), požadavky na chování motoru při extrémním podtáčení (dotyčný nikdy nešel přes 2000 ot./min.), požadavek na snížení spotřeby (dotyčný nechtěl tankovat v cizí zemi, kam pravidelně jezdil, a nechtěl s sebou vozit ani 10-litrový kanystr, aby mu to vyšlo na jednu nádrž). Tohle všechno a ještě něco navíc (nechci se moc rozepisovat) jsem dokázal pouze výměnou svíček za "lepší".
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Tak asi by bylo dobré napsat,o jaké motory se to vlastně jednalo,protože já mluvím o běžných tuctových motorech,kam se určitě 2 druhy svíček nedávaly. :D A pokud je to nějaká další "specialita" Fordu,tak pak je to pro mě jen další důvod,proč si auto téhle značky nikdy nekoupit,jak jsem psal v jiném vlákně.
Já jsem nijak nehloubal nad tím,jaký časový odstup ve výrobě byl mezi mým autem a tím co vlastní kolega,takže jestli to byl měsíc nebo půl roku opravdu netuším.Jinak si ale myslím,že už z výroby by měl vůz vyjet s těmi nejlepšími svíčkami a ne ,že zákazník bude systémem pokus/omyl za nemalé peníze laborovat,aby auto fungovalo jak má. :idea: Jenže my se tady bavíme o svíčkách a z druhé strany dnes výrobce bez mrknutí oka doporučí do motoru olej,díky kterému je ze čtyřdobého motoru dvoutakt a ještě se po nedlouhé době zk...í. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Jinak si ale myslím,že už z výroby by měl vůz vyjet s těmi nejlepšími svíčkami a ne ,že zákazník bude systémem pokus/omyl za nemalé peníze laborovat,aby auto fungovalo jak má. :idea: ...
Zřejmě si ani trochu nerozumíme. Tak aby to bylo jasné: já tvrdím, že jestliže dnes výrobce šetří skoro na všem, tak na svíčkách rozhodně ne! Důvody jsem již uvedl. Je to dostatečně srozumitelné?
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:... Jinak si ale myslím,že už z výroby by měl vůz vyjet s těmi nejlepšími svíčkami a ne ,že zákazník bude systémem pokus/omyl za nemalé peníze laborovat,aby auto fungovalo jak má. :idea: ...
Zřejmě si ani trochu nerozumíme. Tak aby to bylo jasné: já tvrdím, že jestliže dnes výrobce šetří skoro na všem, tak na svíčkách rozhodně ne! Důvody jsem již uvedl. Je to dostatečně srozumitelné?
Tak jak je to tedy se svíčkami Bosch? :idea: Co kde čtu,tak Bosch je špatně a já je měl v autě z výroby :!: Pak je tedy nesmysl vyhazovat peníze za NGK a Denso? :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

Nesmysl je vyhazovat za Bosch, když tam mohu dát Denso Iridium a mám lepší vlastnosti, navíc na hodně dlouho. Ano, někteří výrobci tam dokonce takovéhle svíčky dávají v prvomontáži, v případě evropských značek jsem se s tím ale nesetkal. Jinak jsem měnil svíce ve dvou Citroenech Xsara Picasso 1,6 atmo, v obou byly velmi dobré (a stejného typu) NGK. Snad ani nemusím psát, čím jsem je nahradil. :lol: Ovšem když se někdo chce mermomocí trápit s Bosch-kami, jeho věc. :mrgreen:
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...protože já mluvím o běžných tuctových motorech,kam se určitě 2 druhy svíček nedávaly. :D A pokud je to nějaká další "specialita" Fordu,tak pak je to pro mě jen další důvod,proč si auto téhle značky nikdy nekoupit...
Vůbec netušíš, o čem mluvíš: Zetecy rozhodně nebyly špatné motory a výrobce do nich dával platinové svíčky. Nepochybuji o tom, že přesně věděl, proč dokonce dvě a dvě o různém provedení jiskřiště.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:Nesmysl je vyhazovat za Bosch, když tam mohu dát Denso Iridium a mám lepší vlastnosti, navíc na hodně dlouho. Ano, někteří výrobci tam dokonce takovéhle svíčky dávají v prvomontáži, v případě evropských značek jsem se s tím ale nesetkal. Jinak jsem měnil svíce ve dvou Citroenech Xsara Picasso 1,6 atmo, v obou byly velmi dobré (a stejného typu) NGK. Snad ani nemusím psát, čím jsem je nahradil. :lol: Ovšem když se někdo chce mermomocí trápit s Bosch-kami, jeho věc. :mrgreen:
No a to je to,o čem se tady celou dobu "dohadujeme". :D Já měl v XP také vždy NGK a protože do C 4 Picassa jsou doporučovány ,tak jsem žil celou dobu v domnění,že jsou z prvovýroby v tomto stroji svíčky NGK také. :idea: Protože mi to potvrdili i kolegové z fóra,tak jsem byl velmi překvapen,že jsem měl v autě svíčky Bosch a proto jsem napsal,že nesouhlasím s tvým tvrzením,že na svíčkách výrobce rozhodně nešetří. Navíc mi nedávno potvrdil jiný kolega,že měl v autě také Bosch.A já nikde jsem nepsal,že chci do svého auta nacpat svíčky této značky. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:...protože já mluvím o běžných tuctových motorech,kam se určitě 2 druhy svíček nedávaly. :D A pokud je to nějaká další "specialita" Fordu,tak pak je to pro mě jen další důvod,proč si auto téhle značky nikdy nekoupit...
Vůbec netušíš, o čem mluvíš: Zetecy rozhodně nebyly špatné motory a výrobce do nich dával platinové svíčky. Nepochybuji o tom, že přesně věděl, proč dokonce dvě a dvě o různém provedení jiskřiště.
To je fakt,protože jsem si tenhle zázrak nikdy nepořídil. :mrgreen: Ale v době jedniček a nul není až takový problém najít tu spoustu šťastlivců,kteří je vlastní. :D :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: E85 a svíčky - vliv na motor

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Protože mi to potvrdili i kolegové z fóra,tak jsem byl velmi překvapen,že jsem měl v autě svíčky Bosch a proto jsem napsal,že nesouhlasím s tvým tvrzením,že na svíčkách výrobce rozhodně nešetří. Navíc mi nedávno potvrdil jiný kolega,že měl v autě také Bosch. ...
Pak ovšem při aplikaci modus ponens platí, že máš horší motor, než je ten Zetec od Forda, poněvadž tam výrobce na svíčkách nešetřil. Jinak řečeno, jestliže v případě tvého motoru výrobce šetřil dokonce na tak veledůležité součástce bezprostředně ovlivňující práci motoru, na čem všem dalším ještě ušetřil? :idea: :mrgreen:
Odpovědět