E85 a svíčky - vliv na motor
Moderátor: Colommbo
Obětí cenového rozdílu mezi normálním benzínem a E85, který šel do kapsy provozovatele benzínky.Itall píše:Fakt nevím, obětí čeho ses stal. Moc jsem toho nevyrozuměl. Jak se dá nevědomě natankovat E85? Někde to snad prodávají místo benzinu? Prostě nevím a v tématu o E85 jsem to nenašel.
Prostě po jednom tankování se auto chovalo přesně tak, jak jsi popisoval. Říkal jsem si, OK, tak jsem si to nechtěně v praxi vyzkoušel. Příště jsem natankoval u mé ověřené benzínky, kde nepodvádějí a více se tím nezabýval. Škoda: "Muž není nikdy dost chytrý, předvídavý a vyzbrojený" (moje oblíbená hláška z jednoho filmu).
A v příslušném vláknu jsem psal o tom, jaké negativní následky může mít používání E85: Bohužel přesně to mne potkalo!
Denso jsou nejlepší! Jenže musíš použít správný typ, což jsi Ty evidentně neudělal. A pokud hovoříš o ladění motorky a spalování chudé směsi, pak evidentně vůbec netušíš, o čem je tu řeč: Směs v poměru 1:40 umí zapálit pouze několik málo druhů svíček jen od dvou výrobců, což jsou NGK a Denso.Itall píše:Jakože Denso jsou nejlepší? Co když nejsou? Mám zkušenost z ladění motorky (pardon, jestli je to úplně od věci), že se spalováním chudé směsi má Denso dóst velký problém, nastavení se tomu musí přizpůsobit. Po nasazení stoleté (ale nepoužité) PAL N9Y problém zmizel. Fakt, že Denso neměla vysunuté jiskřiště. Ale životnost Denso je skvělá.
Jestli bys to tedy mohl napsat jasně. Máš za to, že jsi na čerpací stanici z pistole pro benzín tankoval směs s vysokým obsahem etanolu nebo co?modelář píše:Jak mám znát koncentraci, když jsem E85 nikdy programově netankoval, přesto se "nějak" do mé nádrže líh dostal...Res píše:Jen se ptám. Mám je taky. Jaká byla ta koncentrace E85?
Použil jsem tu svíčku, která byla v nové motorce a montuje ji tam výrobce motocyklu. A PAL N9Y evidentně chudou směs evidentně zapálila a Denso evidentně ne. Asi je to tím jiskřištěm, Denso s vysunutým jsem nezkoušel, nemám.modelář píše:Denso jsou nejlepší! Jenže musíš použít správný typ, což jsi Ty evidentně neudělal. A pokud hovoříš o ladění motorky a spalování chudé směsi, pak evidentně vůbec netušíš, o čem je tu řeč: Směs v poměru 1:40 umí zapálit pouze několik málo druhů svíček jen od dvou výrobců, což jsou NGK a Denso.Itall píše:Jakože Denso jsou nejlepší? Co když nejsou? Mám zkušenost z ladění motorky (pardon, jestli je to úplně od věci), že se spalováním chudé směsi má Denso dóst velký problém, nastavení se tomu musí přizpůsobit. Po nasazení stoleté (ale nepoužité) PAL N9Y problém zmizel. Fakt, že Denso neměla vysunuté jiskřiště. Ale životnost Denso je skvělá.
OK, tedy jasně: Domnívám se, že z pistole výdejního stojanu s označením N95 šlo podle všeho do nádrže mého vozu palivo E85, přičemž jsem samozřejmě zaplatil za N95! Jenže vzhledem k tomu, kolikrát a kde všude jsem tankoval předtím a dotankovával potom, to nemohu nijak dokázat, přestože účtenky mám. Problém se projevil až poté, co jsem to pořádně osolil na německé dálnici. Jenže takhle tam jezdím vždy a doposud se nic nestalo.Itall píše:Jestli bys to tedy mohl napsat jasně. Máš za to, že jsi na čerpací stanici z pistole pro benzín tankoval směs s vysokým obsahem etanolu nebo co?
Mohu pouze zopakovat, co jsem už napsal: NIKDO neumí vyrobit lepší svíčku, než právě Denso. Faktem ovšem je, že čím lepší svíčku použiješ, tím zřetelněji se projeví problémy, které daný motor má, zejména s řídící elektronikou.Itall píše:Použil jsem tu svíčku, která byla v nové motorce a montuje ji tam výrobce motocyklu. A PAL N9Y evidentně chudou směs evidentně zapálila a Denso evidentně ne. Asi je to tím jiskřištěm, Denso s vysunutým jsem nezkoušel, nemám.
No, pokud došlo až k takovému problému, tak by to asi musel být čistý E85. Už při tankování je to cítit. Pak při jízdě je to opět celkem znatelné - takže bys mohl vědět, kde to bylo natankováno. Dále - z výfuku je to jasně cítit už při 25% E85. Pokud by se to stalo mě, tak to ohlásím ČOI, jednoznačně. Že by někde prodávali E85 za N95, to se mi zdá jako dost velká odvázanost a riziko. Nevím, dnes je asi všechno možné, ale nezdá se mi to.modelář píše:OK, tedy jasně: Domnívám se, že z pistole výdejního stojanu s označením N95 šlo podle všeho do nádrže mého vozu palivo E85, přičemž jsem samozřejmě zaplatil za N95! Jenže vzhledem k tomu, kolikrát a kde všude jsem tankoval předtím a dotankovával potom, to nemohu nijak dokázat, přestože účtenky mám. Problém se projevil až poté, co jsem to pořádně osolil na německé dálnici. Jenže takhle tam jezdím vždy a doposud se nic nestalo.Itall píše:Jestli bys to tedy mohl napsat jasně. Máš za to, že jsi na čerpací stanici z pistole pro benzín tankoval směs s vysokým obsahem etanolu nebo co?
To konstatování má stejnou váhu, jako konstatování, že se nikdy nemýlíš . Já bych to trochu zjemnil: jsou to opravdu velmi dobré svíčky, no. Kdo je nejlepší, to bych nechal být. Dnes jsou nejlepší všichni, to je známá věc.modelář píše:Mohu pouze zopakovat, co jsem už napsal: NIKDO neumí vyrobit lepší svíčku, než právě Denso. Faktem ovšem je, že čím lepší svíčku použiješ, tím zřetelněji se projeví problémy, které daný motor má, zejména s řídící elektronikou.Itall píše:Použil jsem tu svíčku, která byla v nové motorce a montuje ji tam výrobce motocyklu. A PAL N9Y evidentně chudou směs evidentně zapálila a Denso evidentně ne. Asi je to tím jiskřištěm, Denso s vysunutým jsem nezkoušel, nemám.
GDI smrdí z výfuku úplně jinak, než "normální" benzíňák. Změnu chování motoru jsem zaznamenal velmi brzo, jenže jsem si myslel, že jde prostě jen o nekvalitní palivo, což se mi stává dost často: např. v Itálii nemají vůbec benzín, který by motoru mého vozu chutnal.Itall píše:No, pokud došlo až k takovému problému, tak by to asi musel být čistý E85. Už při tankování je to cítit. Pak při jízdě je to opět celkem znatelné - takže bys mohl vědět, kde to bylo natankováno. Dále - z výfuku je to jasně cítit už při 25% E85.
ČOI jsem už poslal podnět.Itall píše:Pokud by se to stalo mě, tak to ohlásím ČOI, jednoznačně. Že by někde prodávali E85 za N95, to se mi zdá jako dost velká odvázanost a riziko. Nevím, dnes je asi všechno možné, ale nezdá se mi to.
Nevěřím ničemu, o čem jsem se sám prakticky nepřesvědčil. A o kvalitách svíček Denso ve srovnání s konkurencí jsem na základě praktických zkušeností naprosto dokonale přesvědčen!Itall píše:To konstatování má stejnou váhu, jako konstatování, že se nikdy nemýlíš . Já bych to trochu zjemnil: jsou to opravdu velmi dobré svíčky, no. Kdo je nejlepší, to bych nechal být. Dnes jsou nejlepší všichni, to je známá věc.
Jasně, je to tak, podle zkušenosti. Podle mé je lepší už jen PAL N9Y .modelář píše:Nevěřím ničemu, o čem jsem se sám prakticky nepřesvědčil. A o kvalitách svíček Denso ve srovnání s konkurencí jsem na základě praktických zkušeností naprosto dokonale přesvědčen!Itall píše:To konstatování má stejnou váhu, jako konstatování, že se nikdy nemýlíš . Já bych to trochu zjemnil: jsou to opravdu velmi dobré svíčky, no. Kdo je nejlepší, to bych nechal být. Dnes jsou nejlepší všichni, to je známá věc.
modelář: Pane jo, GDI smrdí jinak. Jestli ono to vůbec smrdí, jestli ono to nevoní? Moc náročný motór, nehodící se pro balkán, kde žiješ a jezdíš . Aspoň vidíš, že někdy ty finesy nejsou všechno, pokud se chce bez potíží jezdit. Moc nevěřím ani těm VW TSI, jsem zvědav na zkušenosti různých i škodovkářů po pár letech. Přímovstřikovým motorům jsem dost fandil, ale už dříve jsem si uvědomil, že to asi přinese i své problémy. Každopádně se mi to líbilo spíš bez turba. Ale Mitsu je nejlepší, já vím.