Druhá světová....

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

FF

Druhá světová....

Příspěvek od FF »

skodovkar píše:Jezevčíku, ten ostrov v Severním moři tě nějak vzrušuje. Měli jsme jednu upjatou angličtinářku, která furt vyzdvihávala úspěchy Britů, jejich historii a kde co. Podle mě měli mnohokrát více štěstí než rozumu :!: Hlavně ze sebe dělají (téměř) mučedníky z dob 2.sv.války. Zejména tehdy měli více štěstí jak rozumu z mnoha důvodů, ale to už je moc OT. Víte, že nejčastěji dávaným křestním jménem ve VB je Mohamed ?

...no neviem, neviem - aj Enigmu v neporušenom stave ulúpili a mozgy v Bletchley Parku rozlúštili (nielen) toto šifrovanie - aká náhoda... ...asi ťahali z kobúka... ...a so starými dvojplošníkmi potopili Bismarck - čím sa prakticky zachránili... ...samé náhody - aj ten radar + náhodou skonštruovali Spitfire a náhodou na ňom dobre lietali - a to nespomínam Mosquito... ...aj metro náhodou postavili prvý a to iba 111 rokov pred nami - kua tiež náhoda... ...a v Indii jediné čo funguje je železnica (najväčšia na svete) - a kto im ju tam "naordinoval"...
...ak by mali Angličania iba šťastie, tak potom slovanské národy aj keď do nich šťastie vrazí 100krát za hodinuu, tak mu akurát nadajú - si slepé?! - nevidíš?! - chceš po hube?!
Naposledy upravil(a) FF dne stř kvě 15, 2013 20:41, celkem upraveno 1 x.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Druhá světová....

Příspěvek od skodovkar »

FF píše:...no neviem, neviem - aj Enigmu v neporušenom stave ulúpili
Ano, to byla povedená akce!Pro Anglii životně důležitá, jelikož se podařilo konečně likvidovat Vlčí smečky.
FF píše:a zo starými dvojplošníkmi potopili Bismarck - čím sa prakticky zachránili
Poškodili mu při dlouhé potyčce kormidlo, tudíž plul v kruhu a němci si jej potopili sami (nestačilo ani na 800 granátů, které dopadly na jeho palubu!).Nemluvě o tom, že se mu podařilo potopit H.M.S. Hood, což byl pro ostrovany obrovský šok.
FF píše:samé náhody - aj ten radar
Vskutku, původně se snažili vynalézt zbraň, která by oslepila německé piloty. Navíc němci už tehda vyvinuli do značné míry radarově nezachytitelné letadlo (Ho-229).
FF píše:náhodou skonštruovali Spitfire a náhodou na ňom dobre lietali
Spitfiry se povedly, ale zpočátku téměř neměli na čem lítat, letci tam byli z celé Evropy. Navíc proudové motory mohly být na německé straně nasazeny mnohem dříve, kdyby nebyl jejich vývoj podle fýrera už zbytečný (vědce poslal na frontu :lol: ). Pak horko těžko doháněli, ale i tak ještě nasadili Me-262 se kterou se Ohňoplivač nemohl rovnat.
Pro mě to jsou fakta, nemám rád, když se historie zkresluje (což je dnes velice oblíbené) a nikoho neobhajuji ani nežaluji, jen říkám, jak to bylo!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:
FF píše:...no neviem, neviem - aj Enigmu v neporušenom stave ulúpili
Ano, to byla povedená akce!Pro Anglii životně důležitá, jelikož se podařilo konečně likvidovat Vlčí smečky.....Pro mě to jsou fakta, nemám rád, když se historie zkresluje (což je dnes velice oblíbené) a nikoho neobhajuji ani nežaluji, jen říkám, jak to bylo!
Díky za lekci dějepisu :P A nemyslím to nijak ironicky :wink: protože válka v Atlantiku je trošku i můj "šálek kávy". A když tu byl zmíněn křižník Hood - z více než 1400-ti set můžů posádky se zachránili pouze tři. Ale "dost horko" bylo i v Tichomoří mezi Japonci a USA. Midway, Guadalcanal, Okinawa.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Re: Druhá světová....

Příspěvek od FF »

...tak to budeš niečo vedieť aj o YAMATO, alebo LUCKY "E"...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Druhá světová....

Příspěvek od skodovkar »

Yamato i Enterprise byly dvě sesterské lodě třídy Galaxy ve Star Treku N.G. :lol:
Za Yamato velký palec nahoru a rovněž za třídu ponorek I-400 :idea:
Ovšem Enterprise měla smutný konec, byla by hezkým muzeem. A když jsme u amerik, tak na tomhle jsem byl http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Thornback_%28SS-418%29 a pro Pitrise fotky interiéru po téměř 70ti letech :-D http://lamos.rajce.idnes.cz/Rahmi_Koc_m ... G_3763.jpg :wink:
Jak mi průvodce pustil za zády sirénu, tak jsem se málem po****
Itall

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Itall »

skodovkar: Němci asi měli leckde technologicky navrch, ale ke konci války, spíš už ze zoufalství, nasazovali do boje různé nedovyvinuté zbraně. Např. Me-262 nebo V-2. Britové v té době měli také už svůj Gloster Meteor. Navíc - poslední verze pístových stihaček výkony příliš nezaostávaly za prvními verzemi proudových letounů, které navíc měly dost nespolehlivé motory.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Jezevcik »

Teď budu tahat z paměti, ale neměli Němci v přípravě proudové Junkers a Henkel?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Itall »

Jezevcik píše:Teď budu tahat z paměti, ale neměli Němci v přípravě proudové Junkers a Henkel?
Dá se najít i na netu. Proudový (a dřevěný) Heinkel 162, s raketovým motorem Messer 163 Komet, to jsou snad s Me-262 letouny, které byly někdy nasazeny v boji. Pak nějaký raketový Bachem, který nikdy pořádně nelétal.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Druhá světová....

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše: ale ke konci války, spíš už ze zoufalství, nasazovali do boje různé nedovyvinuté zbraně. Např. Me-262 nebo V-2
Upřímně se těším, jakými argumenty nedotaženost těchto strojů podepřeš :idea: Ke konci války už to nebylo jen o strojích, ale i o nedostatku zkušených pilotů.
Itall píše: poslední verze pístových stihaček výkony příliš nezaostávaly za prvními verzemi proudových letounů, které navíc měly dost nespolehlivé motory.
Nemyslím si, že německé proudové motory byly nespolehlivé. Měly jen krátkou životnost z důvodu nedostatku surovin nutných k výrobě de facto superslitin. Poslední pístové motory, např. dříve zmiňované pozdější generace Ohňoplivačů, citelně stáhly náskok proudových motorů, ale přesto se již jednalo o zastaralou koncepci.
Itall píše: Messer 163 Komet, to jsou snad s Me-262 letouny, které byly někdy nasazeny v boji...
Komet se nikdy ničeho podstatného nedočkal, zato Vlaštovka byla nasazena v nemalém počtu několika stovek (podle wiki prý 1430 vyrobených kusů). Taky není od věci připomenout, že jsou jisté důkazy, že koncem války z Avie odlétaly zkušební prototypy vrtulníků.
Doporučuji skvělý dokument http://www.youtube.com/watch?v=h028xJwm8xc
Itall

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Itall »

skodovkar: Třeba tady http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_004
nebo můžeš hledat i jinde. Toť kolem Me-262.
Ohledně V-2 se tak vyjádřil sám jejich šéfkonstruktér W. von Braun. Mohu ještě najít, kolik odpálených V-2 nedoletělo k cíli (nejméně 40%, ale možná 60%, poměr 60:40 tam, dle mých informací byl, jen zpaměti nevím, ve prospěch čeho). Přesnost zásahu těch, co doletěly, měl poloměr přibližně 35 km, takže s větším či menším štěstím, se tím "Londýn" dal zasáhnout. Samozřejmě nezpochybňuji, že tehdy to byl vrchol dostupné techniky.
Proudové motory Jumo i V-2 byly ke konci války vyráběny ve stejné podzemní továrně, kde pracovali většinou zajatci, týraní hladem, zimou atd., až k smrti. Zemřely jich tam desetitisíce. Při výrobě V-2 i Me-262 zemřelo mnohem více lidí, než při jejich bojovém nasazení.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Pitris »

Me 262 byla první stíhačka s reaktivními turbínami a s výkonem (po odečtu toho, co spotřebovali ony 2 turbíny "pro sebe") přes 6000 koní. A při jejím testování padl 8.11.1944 i Walter Nowotny - rakušan, který pro Němce vyhrál 258 (nejvíc) leteckých soubojů. Byl dobrej - bohužel na špatné straně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:Yamato i Enterprise byly dvě sesterské lodě třídy Galaxy ve Star Treku N.G.
Tam možná, ale v Tichomoří "stáli" proti sobě. Yamato byla největší bitevní loď s výtlakem 68 tisíc tun, USS Enterprise byla druhá letadlová loď třídy Yorktown, a nejčastěji dekorovanou lodí US Navy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše:skodovkar: Třeba tady http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_004
nebo můžeš hledat i jinde. Toť kolem Me-262.
A kde tam vidíš něco o nedokončenosti? Tedy o nezpůsobilosti v boji, či poruchovosti?
Itall píše:Ohledně V-2 se tak vyjádřil sám jejich šéfkonstruktér W. von Braun.
Jelikož se jednalo o složitý gyroskopický (tedy mechanický) naváděcí systém,který se nedal upravovat během letu, tak se snad nedá očekávat nic jiného než jsi pak dále napsal.
Pokud to W.v.B. srovnával s pozdějším vývojem, tak to je jako srovnávat Tatru 77 s dnešní automobilovou produkcí.
Itall píše:Proudové motory Jumo i V-2 byly ke konci války vyráběny ve stejné podzemní továrně
U nás se součásti pro Junkersy vyráběly např. v Rabštejně (doporučuji prohlídku) http://www.podzemirabstejn.cz/historie/ Těch továren bylo více po celém území tehdejší 3.Ř.
Itall píše: továrně, kde pracovali většinou zajatci, týraní hladem, zimou atd., až k smrti. Zemřely jich tam desetitisíce.
Přesto byl W.v.B. američany oslavován, neboť nebýt jeho, tak by pravděpodobně byli na Měsíci první sověti. Ačkoliv měli (prokazatelně) první jadernou bombu, tak jejich raketový vývoj velice zaostával.
:mrgreen:
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:A kde tam vidíš něco o nedokončenosti? Tedy o nezpůsobilosti v boji, či poruchovosti?
No přece tady: ...Oproti vzoru byly RD-10 značně zdokonaleny, mj. se sovětským konstruktérům podařilo úspěšně vyřešit regulaci motoru, který nyní měl bezproblémové přechody a rovněž netrpěl zhášením v letových hladinách nad 6000 metrů. Rovněž kupř. při výrobě turbíny byly využity vysoce kvalitní žárupevné materiály (žárupevné niklové slitiny), které nahradily naprosto nevyhovující žárupevnou austenitickou ocel Tinidur. Výsledkem byl motor s mnohem vyšší spolehlivostí...
O nezpůsobilosti k boji jsem nic nepsal. Koncem války bylo na poražené straně "způsobilé k boji" kdeco a kdekdo.
skodovkar píše:Pokud to W.v.B. srovnával s pozdějším vývojem, tak to je jako srovnávat Tatru 77 s dnešní automobilovou produkcí.
Nesrovnával to vůbec s ničím, pouze konstatoval, že byli Hitlerem přinuceni sériově vyrábět vývojově nedokončený raketový systém. Je známo, že i při zkouškách V-2 po válce v USA, mnoho těchto raket selhalo (některé už při startu). Až později se z nich vyvinuly další, spolehlivější systémy.
Sám von Braun to už dříve vtipně komentoval tak, že by bylo dobré, kdyby startovní oblast byla bezpečnější, než oblast cílová.
skodovkar píše:Přesto byl W.v.B. američany oslavován, neboť nebýt jeho, tak by pravděpodobně byli na Měsíci první sověti. Ačkoliv měli (prokazatelně) první jadernou bombu, tak jejich raketový vývoj velice zaostával. :mrgreen:
Jak jsem se mohl dočíst, bez von Brauna a jeho týmu, by Američané na měsíci pravděpodobně nebyli vůbec (jako Sověti). Letět na Měsíc bylo politické rozhodnutí, kterému von Braun hodně pomohl, a pak také se svým týmem odvedl lví podíl práce na jeho uskutečnění. Tedy - pokud tam opravdu byli 8) .
Zatímco Američané získali podstatnou část "mozků" z německého týmu a ještě si vybírali (všechny ani nechtěli), Rusové údajně získali spíše jen "ruce".
Raketový vývoj Rusů podstatně nezaostával a v padesátých letech naopak byli prokazatelně dál, než Američané. Až když k tomu pustili "ty skopčáky", situace se obrátila. Američané ani nebyli schopni vypustit satelit, přestože měli k dispozici know-how německého týmu. Jenže poznali, že know-how Němců jsou hlavně oni sami :idea: .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Druhá světová....

Příspěvek od Pitris »

FF píše:...no neviem, neviem - aj Enigmu v neporušenom stave ulúpili....
To nebyla loupež, ale válečná kořist, kterou získali námořníci z britského torpédoborce HMS Bulldog (kapitán John Baker-Cresswel) 9. května 1941 nedaleko Grónska, když byla při útoku na spojenecký konvoj hlídkující eskortou poškozena německá ponorka U-110, jejíž posádka (a hlavně kapitán Fritz-Julius Lemp) se dopustili velké chyby, protože loď opustili bez toho, aby se někdo postaral o zničení šifer, kódů, dokumentace ponorky a zejména o zničení šifrovacího přístroje Enigma. A další velkou výhodu měli spojenci v tom, že až do konce války Němci netušili, že byly jejich šifry rozluštěny....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět