Dotaz na olej do Fabie

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:A jelikož se pohybuji v zemi, kde letní teploty dosahují poměrně vysokých hodnot, nejrozšířenějším letním olejem je 15W-50 a zimním 10W-40.
Tys přesídlil do jižních krajin? Já myslel švajc.
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:
Moja píše:Felda 1.6 to je ale dělo!Jsem rád že ji nemám. :lol: :lol:
Ten motor byl sice předpotopní, ovšem některé exempláře vydržely bez problémů 350 - 400 tis. km. Ale hlavně: deklarovaný výkon 55 kW, snad každý, který prošel brzdou, měl min. 66, avšak spíše 68-69 kW!
jj i víc dle felicia fora i hodně přes 500 tis.
byloObrázek
je Obrázek
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Modeláři podívej se sem http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm je tam toho více.
A co že jsem tam měl objevit?
modelář

Příspěvek od modelář »

To ka-spel: A co takhle porovnat zeměpisné šířky, resp. klimatické pásy...
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Přesněji by to mělo znamenat, že max. výkonu dosahuje už při nižšíh otáčkách :roll:
Pochybuji, že by se právě tímhle výrobce nízkoobjemového a málovýkonného motoru záměrně chlubil, jelikož to mj. explicitně znamená nižší rozsah využitelných otáček, což je v praxi nevýhodné.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:
modelář píše:Ten konec předchozího příspěvku zřejmě nebyl míněn vážně, že? :)
http://www.nemotora.cz/index.php/legrac ... kratka-htp :lol:
Ještě tam chybí také "Hodně Teče Palivo".
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

modelář píše:Tomu se mi nechce věřit! Jak máš udělanou expanzku: jednu hadičku z pod víčka chladiče shora skrz zátku na dno expanzky?
tento system ma snad kazdy japonec,je to pretlakovy system ako kazdy iny,len vyrovnavacia nadrzka nie je pod tlakom,co ma vyhodu pri dolievani zmesi. To viecko chladica ma v sebe podtlakovy i pretlakovy ventil. Skus otvorit chladic,ked mas vodu na 80. Okamzite ti vylezie von. Japonske motocykle maju tento isty system,a pri 125 stale nevrie kvapalina
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

modelář píše:
skodovkar píše:Modeláři podívej se sem http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm je tam toho více.
A co že jsem tam měl objevit?
Je tam graf, který znázorňuje křivku točivého momentu a výkonu, jde vidět , že točivý moment je maximální již při 3000 otáčkách.
Takže spíš, že max. točívého momentu dosahuje už při nižšíh otáčkách.
Jenom nevím, jestli 1,2MPI=1,2HTP a ani jsem na to nikde nenašel odpověď.
modelář

Příspěvek od modelář »

Omyl! Pokud vezmu auta - o motorkách toho moc nevím, tak mírný přetlak tam sice za provozu motoru vzniká, ale ve srovnání se zcela uzavřeným systémem "expanzka v okruhu" je skutečně minimální.

Výhodou je minimalizace nároků na tlakovou odolnost všech součástí okruhu chlad. systému, díky čemuž ani jeho z nějakého důvodu náhle vzniklá netěsnost obvykle nebrání v dojetí do cíle. Především však nehrozí např. vystřelení hadice chlazení, pokud už dojde k uvaření motoru, a to ani při použití pro japonské vozy typických spíše symbolických spon. Nehrozí ani ztráta kapaliny, jelikož tu odchytne vůči atmosféře zcela otevřená expanzka. A konečně je výhodou i to, že daný systém není nutné odvzdušňovat. Pokud uvaříte Evropana a nemáte co dolít, vaše cesta tzv. vlastní motorickou silou skončila!

Nevýhodou naopak je, že konstruktér musí zvolit taková opatření, aby ureguloval teplotu chlad. kapaliny v mnohem menším rozsahu teplot, jelikož nemůže jít nad teplotu těsně nad budem varu použité chlad. kapaliny, takže má k dispozici nikoli např. 80 - 135 st. C, ale jen 80 - 105 st. C. Další nevýhodou je, že z důvodu nutného umístění otevřené expanzky hluboko pod úrovní víčka chladiče není na první pohled vidět, kolik že je v ní chlad. kapaliny, takže lidé opomíjejí kontrolu hladiny. Kromě toho jsou majitelé schopni do ní dolévat pouze destillku - tak jako to činí u tlakové expanzky, což v zimě logicky vede k jejímu zamrznutí.

P.S.: Pokud se otevře víčko chladiče, kapalina samozřejmě uniká, ale je to primárně dáno tím, že okruh chlazení u většiny japonských vozů dosahuje až do míst položených vysoko nad úrovní hrdla chladiče či nalévacího otvoru, který nemusí být nutně na samotném chladiči a často tam také ani není, zatímco u evropských vozů je hrdlo expanzky téměř vždy nejvyšším místem v systému.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:
modelář píše:
skodovkar píše:Modeláři podívej se sem http://fabiahtp.wz.cz/Motor.htm je tam toho více.
A co že jsem tam měl objevit?
Je tam graf, který znázorňuje křivku točivého momentu a výkonu, jde vidět , že točivý moment je maximální již při 3000 otáčkách.
Takže spíš, že max. točívého momentu dosahuje už při nižšíh otáčkách.
Jenom nevím, jestli 1,2MPI=1,2HTP a ani jsem na to nikde nenašel odpověď.
Ale já ten graf "umím číst", akorát nedělám z nedostatku přednost: takováto charakteristika je tzv. páprdovská, tzn. že odrazuje uživatele od vytáčení, kteréžto zvyšuje spotřebu. Ovšem z hlediska potřeb dynamiky vozu poháněného nízkoobjemovým a navíc extrémně slabým motorem je prostě nevýhodná!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To víš modeláři , je to auto do pohody :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Ne, je to auto pro ženský, které mají tendenci regulovat rychlost volbou kvaltu, nikoli zacházením s pedálem plynu. Jedná se o jednu z mnoha pro ženy zcela typických chyb při řízení.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Zjevně to auto nemáš rád :lol: No já jsem si na něj za 6 let zvykl a nemám s ním žádné problémy, jezdíme hlavně po městě a tam jsou podle mě takovéto charakteristiky vhodné.
Tady je hezký článek

http://magazin.automix.centrum.cz/testy ... ml?id=3305

Klidně bych se pod něj podepsal, jen s ABS jsem nikdy neměl problémy.
Je možné, že kdybych řídil výkonější stroje, tak by mi výkon vadil.
USER

Příspěvek od USER »

skodovkar píše:Zjevně to auto nemáš rád :lol: No já jsem si na něj za 6 let zvykl a nemám s ním žádné problémy, jezdíme hlavně po městě a tam jsou podle mě takovéto charakteristiky vhodné.
Tady je hezký článek

http://magazin.automix.centrum.cz/testy ... ml?id=3305

Klidně bych se pod něj podepsal, jen s ABS jsem nikdy neměl problémy.
Je možné, že kdybych řídil výkonější stroje, tak by mi výkon vadil.
Souhlasím. Je to auto do města :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27499
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Brembo píše:
modelář píše:Tomu se mi nechce věřit! Jak máš udělanou expanzku: jednu hadičku z pod víčka chladiče shora skrz zátku na dno expanzky?
tento system ma snad kazdy japonec,je to pretlakovy system ako kazdy iny,len vyrovnavacia nadrzka nie je pod tlakom,co ma vyhodu pri dolievani zmesi. To viecko chladica ma v sebe podtlakovy i pretlakovy ventil. Skus otvorit chladic,ked mas vodu na 80. Okamzite ti vylezie von.....
Ano, řekl bych, že je to tak :lol:
modelář píše:.....jen 80 - 105 st. C. Další nevýhodou je, že z důvodu nutného umístění otevřené expanzky hluboko pod úrovní víčka chladiče.....
Někde jsem četl, že tady u těch motorů "vaří voda" při 108°C, takže nějaký tlak tam bude - a byl jsem se schválně podívat / na víčku je psáno 1,1 (ale nevím, v jakých jednotkách je to tam uvedeno).
modelář píše:.....Pokud se otevře víčko chladiče, kapalina samozřejmě uniká, ale je to primárně dáno tím, že okruh chlazení u většiny japonských vozů dosahuje až do míst položených vysoko nad úrovní hrdla chladiče či nalévacího otvoru......
No, tak "šestkový" Civic má expanzku zhruba ve stejné výšce, jak chladič,
resp. obě víčka jsou zhruba v rovině, (ale je fakt, že ta hadička z chladiče v té expanzce jde až dolů - je potopená / aby si při chládnutí motoru mohla tu kapalinu "nacucnout" zpět do motoru - takže tam nějaký přetlak/podtlak bude - proto se to i "samo" odvzdušní / vzduch se vytlačí do té expanzky, a pak si to "vezme zpět" vodu. A tímto způsobem se to i promíchá, když někdo dolije do expanzky jenom vodu, ale je fakt, že to chvíli trvá - několik zahřátí, a schládnutí - a pokud někdo dolije v zimě, může to zamrznout ); a při stání auta na rovině si "tak od oka" dovolím tvrdit, že ty víčka nejsou (o moc) níž, než vršek motoru.
Odpovědět