dotaz - motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Příspěvek od Itall »

Možné to je, páč teď se nově udává jakási pohotovostní hmotnost s řidičem. To snad vymyslel Mr. Bean. Není uvedeno, jestli s hubeným nebo tlustým řidičem. Ale kdyby na řidiče připadalo asi 80 kg (ne moc tlustý), tak jsme přesně tam, jak to uvádím já. Já ovšem žádné řidiče nepočítám, i když připouštím, že v Rolls Royce to jaksi patří k výbavě. U škodovek zatím ne. I když - v reklamě jsme to už také viděli. Alberte... :lol: Zajímavé je, že na stránkách skoda-auto se uvádí pohotovostní hmotnost s řidičem 1090 - 1095 u krátké HTP a 1110 - 1115 u combi. Tak tam asi máš nějakou výbavu. Nějaký ten parkovací asistent nebo možná sličnou asistentku, u škodovky člověk nikdy neví, Superby možná prodává s Albertem a HTP s Albertkami :P
modelář

Příspěvek od modelář »

"Normovaná" hmotnost řidiče činí 75 kg. Důvodem jeho "zahrnutí do pohotovostní hmotnosti" je to, že bez řidiče auto obvykle nejezdí, tedy alespoň zatím... :lol:

Pokud bych se měl vrátit k naší debatě o "zásadní změně k lepšímu díky motoru 1,6 MPI", pak musím dodat, že v době jeho uvedení na trh ve škodovkách ještě původní škodovácké motory 1,3 nebyly osazeny MPI a ve srovnání s konkurencí na tom byly jak papírově, tak zejména v reálném provozu téměř nejhůř (to téměř je tam výhradně kvůli Itallovi). Ale zrovna tak onen motor 1,6 MPI byl ve srovnání s tehdejší konkurencí propadák: vždyť např. Hondy, Mitsubishi a Toyoty měly v té době ze stejného objemu min. 83 kW!
Moja

Příspěvek od Moja »

Colt 1,6 R.v.88-92 91KW :lol: :lol:
modelář

Příspěvek od modelář »

Honda Civic 1,6 VTi 118 kW. :wink: A to nemluvím o jízdních vlastnostech a pohodlí svezení (včetně standardu výbavy, tj. "vše v elektrice") v těch autech - navzdory dostatečnému vnitřnímu prostoru Felicie! Proto opakuji, že kromě právě a jen toho vnitřního prostoru (a také velikosti zavazadelníko v provedení kombi) nemohla absolutně ničím konkurovat.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ani cenou? :shock:
modelář

Příspěvek od modelář »

Vezmu-li tabulkovou cenu, za kterou můj kamarád tehdy koupil provedení Laurin a Klement s motorem 1,6 MPI, k tomu přihodím blíže neurčenou částku nad 60 tis. Kč (tolik přiznal, ale netajil se tím, že to bylo více), kterou zaplatil bokem, aby to auto vůbec dostal, a srovnám-li to s cenou Mitsubishi Lancera 1,5 MPI 12V, kterého jsem v té době už vlastnil, tak ten cenový rozdíl byl "snesitelný", max. v řádu několika desítek tis. Kč. Já jsem sice neměl kůži, zato jsem ale měl všechno v elektrice a hlavně výkonové, jízdní a komfortní parametry někde úplně jinde.

Ostatně důvodem, proč jsem to v rámci daného vlákna zmiňoval, bylo právě naše tehdejší srovnávání těchto dvou vozů. A platí to i dnes: stále srovnáváme jeho škodovky s mými micinami, aniž by se on kdy poučil a aniž bych já pro změnu pochopil jeho motivy. A to jsme dospěli do stadia, kdy ty jeho vozy už jsou při srovnatelné výbavě, avšak při stále ještě nesrovnatelné technické a zejména komfortní úrovni, citelně dražší, než ty moje... To ale už patří spíše do jiného vlákna. :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:......na stránkách skoda-auto se uvádí pohotovostní hmotnost (fabie) s řidičem 1090 - 1095 u krátké HTP a 1110 - 1115.....
Tchán má Fabii kombi 1.2HTP r.v. 2004 (s klimou), a má v techničáku pohotovostní 1160kg.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Italle není tam ani radio dokonce chybí i jeden válec :lol: , ale je tam ABS a dva érbegy a oba posilovače.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pon lis 22, 2010 21:19, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Moja píše:Colt 1,6 R.v.88-92 91KW :lol: :lol:
modelář píše:Honda Civic 1,6 VTi 118 kW.....
A v "rodinném" pětidvířku od roku 1997 a i v kombi (od roku 1998) "nabízel" Civic atmosférický motor 1.8 VTi 124kW.....
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Ani felda 1,3 s jednobodovým vstřikem nejela špatně. Všichni Japonci proti tomu byli o hodně dražší, takže za stejnou cenu se nic srovnatelného nekoupilo. Pokud se týká mišáků, zajímá mě to jen do velikosti malého auta a Colt po faceliftu je tedy dost hnusný, navíc interiér černočerný, a to nesnáším. Motor v základu tříválec, trochu výkonnější a úspornější, než HTP. A za ty prachy, kdo si to koupí, a také proč? Možná je to spolehlivé, alespoň to by byl výrazný klad. To bych tedy radši Yarise, i když i tam je interiér černý a celkem ošklivý. Ale když už tříválec, tak alespoň výkonný a úsporný litr s nízkým povinným ručením. Mimochodem - tříválec mám v P107 a už bych se pro něj asi nerozhodl, ta kultivovanost neodpovídá dnešní době. Tedy - diesely z koncernu VW jsou mnohem horší, ale ty už jsou úchylné :P
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Italle v čem to proboha jezdíš P107 (http://cs.wikipedia.org/wiki/P107)
:wink: A co bys pak řekl o dieselovém tříválci 1,4TDI ?
Co se mě týká, tak nepěkným autem je Nissan Juke. Pěkným autem je třeba Aston Martin DB 9 i když je cenově někde jinde.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne úte lis 23, 2010 12:29, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

Italle, někdy mám silné pochybnosti o tom, zda jsi vůbec četl to, na co reaguješ. Takže znovu:
modelář píše:Aby bylo úplně jasné, jak jsem to myslel:
- Motor 1,6 MPI představoval ve srovnání s motory, které se objevovaly ve škodovkách do té doby a rovněž paralelně, zcela zásadní změnu k lepšímu.
- Tento motor v daném voze už konečně mělo alespoň smysl začít srovnávat s konkurencí, bohužel v takovém srovnání stále ještě nemohl obstát, snad s výjimkou některých ještě horších motorů opět německé provenience. Zařazovat původní škodovácký motor 1,3 do jakéhokoli mezinárodního srovnání si dovolily pouze domácí časopisy, které rozhodně nebylo už tehdy možno označit za nezávislé.
- Jestliže dnes je stav věcí ještě horší, jak tu názorně předvedl Itall, pak je ono dnešní srovnání s konkurencí o něco méně smutné jen "díky" tomu, že ona konkurence v mezidobí pochopila hluboký smysl úsloví o "házení perlí sviním..."

Shrnuto a podtrženo: Jezdíme tím, co jsme svými (nulovými) nároky na pokrok zasloužili!
Já jsem tehdy svého Lancera 1,5 koupil v zahraničí se slevou za méně, než můj kamarád Felicii kombi L/K 1,6 doma s "příplatkem do kapsy" prodejci! Srovnání cenového odstupu v případě koupě obou vozů na domácím trhu jsem už uváděl. Můj Lancer byl s výjimkou kufru ještě o dost vybavenější (z hlediska toho, co řidič a posádka skutečně potřebuje a ocení), prostornější a především nesrovnatelně pohodlnější, než jeho Felda, o výkonových parametrech, jízdní dynamice a jízdních vlastnostech a rovněž o celkové technické úrovni a vyspělosti ani nemluvě!

A právě spotřebitelé Tvého typu se zasloužili o to, co pak následovalo a co jsem již popsal v poslední odrážce a v úplném závěru citace shora. :cry:
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Ale čtu to, a nemusím číst 2x totéž. Jestliže se japonská auta budou prodávat za stejné ceny, jako evropská, pak se budou kupovat japonská, alespoň já si ho koupím. Zatím tomu tak není. I když - evropské auto s japonskými vnitřnostmi už mám, sice malé, ale za dobrou cenu. Motor je opravdu výkonný, ale dost nekultivovaný. Komfort podvozku je děsný. Utěšuji se tím, že tohle mini má být hodně spolehlivé, jako Japonec, a proto jsem ho koupil. Mám za to, že japonská kvalita a hi-tech se projevuje spíše u motocyklů, auta se ještě tak nenaučili, spolehlivost asi ano, ale jinak se těm autům dá leccos vytknout. Prodejnost nebo neprodejnost japonských aut u nás je pouze otázka ceny, nikoliv nějakého zvyku kupovat škodovky.
modelář

Příspěvek od modelář »

Na to mohu říct pouze jediné: Nesouhlasím snad se žádnou myšlenkou obsaženou ve Tvém příspěvku! To, co jsi napsal, svědčí hlavně o tom, jak málo auta znáš, především pak ta japonská (což samozřejmě nejsou japonské značky vyráběné mimo Japonsko, tedy ani to Tvoje!).
Itall

Příspěvek od Itall »

Japonská auta vyrobená v Japonsku skutečně málo znám, páč se k nim nedostanu. Předpokládám, že kvůli autu se nebudu stěhovat do Japonska nebo někam, kde se prodávají japonská auta z Japonska. Kde vyrábí japonské značky, je mi srdečně jedno, to je jejich věc. U mobilu nebo jiných výrobků mě také nebolí, že jsou vyrobeny v Číně. Co já s tím? Posuzuji pouze kvalitu, užitnou hodnotu (pro mě) a cenu, nikoliv zemi výroby. Ostatně ani japonské motocykly někdy nevynikají kvalitou (stroje, kterým se těžko dalo něco vytknout byly asi jen Hondy v určitém období).
Odpovědět