dotaz - motorový olej
Moderátor: Colommbo
Máš pravdu v tom, že Mogul Super 15w50 API SE/CC NEMÁ požadovanou specifikaci pro 1.6 feldu - a vlastně pro žádnou feldu, a vlastně ani pro žádný motor s katalyzátorem, protože motory s katalyzátorem vyžadují olej API min. SG, ale pravdu NEMÁŠ "v těch 10-ti tkm, neboť olej API SE tam nepatří ani na 1000km.Itall píše:.....Super Mogul 15W-50 patrně nemá požadovanou specifikaci - i když na 10000 km, v pohodě.....
K úvodní otázce. Nemáš tam moc oleje, tj. na horní rysce? Mám stejné auto a mám vyzkoušené, že když se tam dává moc oleje, tak je motor líný, kliky tvrdě naráží a má zcela jiný hučívý zvuk. A vedlejší efekt je, že se zvýší dost spotřeba oleje. Nemá smysl tam dávat víc než mezi rysky, spíš lehce pod střed.
bylo
je
je
Ka-spele uznávám, že jsem se o novodobé felicie nikdy nezajímal, neboť je nikdo z mého okolí nemá a ani mě nikdy jako vůz neoslovily. A slovo "vůbec" je velice ultimativní, uvědom si toka-spel píše: Škodovkáři, změň si honem nick, protože ty Škodovky vůbec neznáš.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát lis 19, 2010 12:11, celkem upraveno 1 x.
modelář píše:1,6 MPI byl nejlepší motor, jaký se kdy ve feldě objevil. A navzdory deklarovanému výkonu 55 kW běžně míval při měření na brzdě 66-68 kW. Bylo to vůbec poprvé, kdy majitelé škodovek na vlastní kůži okusili, co je to jezdit s použitelným motorem a posilovačem řízení....
Když ono to není jen o výkonu, a hmotnosti, ale i o krouťáku, výkonnové charakteristice a křivce motoru, použitém zpřevodování......a údajně se tyto motory většinou "dobře rozjely" až po 100tkm. Akorát tuším, (tím si nejsem už zcela jist), že feldy mohly mít - kvůli místu pro montáž - buď jen posilovač řízení, nebo jen ABS.....Ale bylo v nich víc místa, než je ve Fabii.skodovkar píše:Trochu mě zarazilo, že by do té doby řidiči nezažili použitelný motor Pokud tím bylo myšleno jako poměr hmotnosti vozu a výkonu, tak to pravda není (bavíme se o škodovce).
Vzal jsem si tužku a spočítal to:
Favorit (875Kg, 50kW) má 17,5Kg/kW
Felicie (1490Kg,55-66kW) má 27-22,6Kg/kW.
To ses zas předvedl, škodovko. Ty váhy jsou sice asi dobře, ale u Favorita je to pohotovostní (bez nákladu) a u Felicie celková (s plným zatížením). Takovéhle počty si nech pro neandrtálce. Felda váží něco přes 900 kg, s motorem 1,6 asi kolem tuny, páč je to litinový kus železa. Že škodovkáři nepoznali pořádný motor z hlediska výkonnosti? U Felicie byl základ 40 kW a 151 km/h, 0-100 za 15,5 sec. Běžnější motor byl ve verzi 50 kW, 162 km/h, 0-100 za 13 sec. Když to srovnám s dnešními základními motorizacemi malých aut, tak Fabia 44 kW, 155 km/h, 0-100 za 16,5 sec., donedávna jen 40 kW, 151 km/h a 18,4 sec. Nová Fiesta s "kosmickým" designem - 44 kW, 155 km/h, 18,2 sec. Nová Corsa - 48 kW, 155 km/h, 18 sec., donedávna 44 kW, 150 km/h, přes 18 sec. Psal jsem ty údaje z hlavy a mohou se v detailech lišit od udávaných v max. rychlosti (v řádu jednotek km/h), ale na www stránkách těchto značek je to možno zkontrolovat, že se nepletu. Z toho je vidět, že feldy 1,3 byly ještě svými dynamickými vlastnostmi o dost nad některými současnými auty. Tak tu nemať veřejnost
Když jsem psal o tom prožitku škodovkářů z jízdy s konečně použitelným motorem, měl jsem na mysli právě to, co již zmínil Pitris. Navíc mezi "papírovými předpoklady" a "reálným jízdním projevem" mohou být až propastné rozdíly. A to jsem to vzal jen z pohledu tehdejší produkce, resp. nabídky Škodovky, aniž bych srovnával s konkurencí.
Pokud to už ovšem Itall nakousl a začal srovnávat, pak musím dodat, že vozy německé provenience ve stejné třídě a srovnatelné cenové hladině neobstály v konkurenci zbytku světa tehdy a neobstávají ani nyní. Jinými slovy, nic moc se z hlediska reálného pokroku v uživatelsky zajímavých parametrech v konkurečním srovnání (tj. relativně) za ten čas nezměnilo.
Pokud to už ovšem Itall nakousl a začal srovnávat, pak musím dodat, že vozy německé provenience ve stejné třídě a srovnatelné cenové hladině neobstály v konkurenci zbytku světa tehdy a neobstávají ani nyní. Jinými slovy, nic moc se z hlediska reálného pokroku v uživatelsky zajímavých parametrech v konkurečním srovnání (tj. relativně) za ten čas nezměnilo.
modelář píše:1,6 MPI byl nejlepší motor, jaký se kdy ve feldě objevil. A navzdory deklarovanému výkonu 55 kW běžně míval při měření na brzdě 66-68 kW. Bylo to vůbec poprvé, kdy majitelé škodovek na vlastní kůži okusili, co je to jezdit s použitelným motorem a posilovačem řízení...
Když ony Felicie byly ještě (dá se říct) plnohodnotné pětimístné auta, kdežto ti "noví prcci" jsou spíše nákupní tašky, a krom toho "ztěžkly", "tahají sebou" daleko víc kilo/prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. A navíc, modelář psal o motoru, ne o motůrku (nic ve zlým.... )Itall píše:.....U Felicie byl základ 40 kW a 151 km/h, 0-100 za 15,5 sec. Běžnější motor byl ve verzi 50 kW, 162 km/h, 0-100 za 13 sec. Když to srovnám s dnešními základními motorizacemi malých aut, tak Fabia 44 kW, 155 km/h, 0-100 za 16,5 sec., donedávna jen 40 kW, 151 km/h a 18,4 sec. Nová Fiesta s "kosmickým" designem - 44 kW, 155 km/h, 18,2 sec. Nová Corsa - 48 kW, 155 km/h, 18 sec., donedávna 44 kW, 150 km/h, přes 18 sec. Psal jsem ty údaje z hlavy a mohou se v detailech lišit od udávaných v max. rychlosti (v řádu jednotek km/h), ale na www stránkách těchto značek je to možno zkontrolovat, že se nepletu. Z toho je vidět, že feldy 1,3 byly ještě svými dynamickými vlastnostmi o dost nad některými současnými auty.....
No ona taky Felicia byla lehčí, než jsou Fabie.....tipl bych si aspoň o metrák.Itall píše:Felicia 1,3 MPi - 50 kW jela určitě lépe, než Fabia 1,4 MPi v obou výkonových verzích a určitě lépe, než 1,2 HTP v kterékoliv verzi.