dotaz - motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Můj kamarád má na tomhle agregátu najeto už téměř 400 tis. km a předloha mu mládí od nějakých 50 tis. km, takže nejspíše ne - tedy přinejmenším pokud se to rapidně nezhoršuje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:.....Super Mogul 15W-50 patrně nemá požadovanou specifikaci :P - i když na 10000 km, v pohodě.....
Máš pravdu v tom, že Mogul Super 15w50 API SE/CC NEMÁ požadovanou specifikaci pro 1.6 feldu - a vlastně pro žádnou feldu, a vlastně ani pro žádný motor s katalyzátorem, protože motory s katalyzátorem vyžadují olej API min. SG, ale pravdu NEMÁŠ "v těch 10-ti tkm, neboť olej API SE tam nepatří ani na 1000km.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

skodovkar píše:Myslím, že tam nemáš ani hydroštely, takže je to víceméně zbytečné.
Škodovkáři, změň si honem nick, protože ty Škodovky vůbec neznáš. :!:
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

K úvodní otázce. Nemáš tam moc oleje, tj. na horní rysce? Mám stejné auto a mám vyzkoušené, že když se tam dává moc oleje, tak je motor líný, kliky tvrdě naráží a má zcela jiný hučívý zvuk. A vedlejší efekt je, že se zvýší dost spotřeba oleje. Nemá smysl tam dávat víc než mezi rysky, spíš lehce pod střed.
byloObrázek
je Obrázek
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

ka-spel píše: Škodovkáři, změň si honem nick, protože ty Škodovky vůbec neznáš. :!:
Ka-spele uznávám, že jsem se o novodobé felicie nikdy nezajímal, neboť je nikdo z mého okolí nemá a ani mě nikdy jako vůz neoslovily. A slovo "vůbec" je velice ultimativní, uvědom si to :wink:
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát lis 19, 2010 12:11, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

1,6 MPI byl nejlepší motor, jaký se kdy ve feldě objevil. A navzdory deklarovanému výkonu 55 kW běžně míval při měření na brzdě 66-68 kW. Bylo to vůbec poprvé, kdy majitelé škodovek na vlastní kůži okusili, co je to jezdit s použitelným motorem a posilovačem řízení... 8)
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Pokrok byl nejen posilovač, ale také stabilizítor na přední nápravě. A existovala i verze s vyhřívanými předními sedačkami a ABS.
modelář

Příspěvek od modelář »

A také s koženým čalouněním, ovšem s kličkami na stahování oken...
A u toho vyhřívání sedaček permanentě odcházely spínače.
Kdykoli jsem měl tu čest (nikoli však potěšení), marně jsem přemýšlel nad tím, proč se tady vývoj zpozdil snad o 20 let...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Smazáno z důvodu faktické nepřesnosti.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát lis 19, 2010 20:48, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:1,6 MPI byl nejlepší motor, jaký se kdy ve feldě objevil. A navzdory deklarovanému výkonu 55 kW běžně míval při měření na brzdě 66-68 kW. Bylo to vůbec poprvé, kdy majitelé škodovek na vlastní kůži okusili, co je to jezdit s použitelným motorem a posilovačem řízení....
skodovkar píše:Trochu mě zarazilo, že by do té doby řidiči nezažili použitelný motor :shock: Pokud tím bylo myšleno jako poměr hmotnosti vozu a výkonu, tak to pravda není (bavíme se o škodovce).
Vzal jsem si tužku a spočítal to:
Favorit (875Kg, 50kW) má 17,5Kg/kW
Felicie (1490Kg,55-66kW) má 27-22,6Kg/kW.
Když ono to není jen o výkonu, a hmotnosti, ale i o krouťáku, výkonnové charakteristice a křivce motoru, použitém zpřevodování......a údajně se tyto motory většinou "dobře rozjely" až po 100tkm. Akorát tuším, (tím si nejsem už zcela jist), že feldy mohly mít - kvůli místu pro montáž - buď jen posilovač řízení, nebo jen ABS.....Ale bylo v nich víc místa, než je ve Fabii.
Itall

Příspěvek od Itall »

To ses zas předvedl, škodovko. Ty váhy jsou sice asi dobře, ale u Favorita je to pohotovostní (bez nákladu) a u Felicie celková (s plným zatížením). Takovéhle počty si nech pro neandrtálce. Felda váží něco přes 900 kg, s motorem 1,6 asi kolem tuny, páč je to litinový kus železa. Že škodovkáři nepoznali pořádný motor z hlediska výkonnosti? U Felicie byl základ 40 kW a 151 km/h, 0-100 za 15,5 sec. Běžnější motor byl ve verzi 50 kW, 162 km/h, 0-100 za 13 sec. Když to srovnám s dnešními základními motorizacemi malých aut, tak Fabia 44 kW, 155 km/h, 0-100 za 16,5 sec., donedávna jen 40 kW, 151 km/h a 18,4 sec. Nová Fiesta s "kosmickým" designem - 44 kW, 155 km/h, 18,2 sec. Nová Corsa - 48 kW, 155 km/h, 18 sec., donedávna 44 kW, 150 km/h, přes 18 sec. Psal jsem ty údaje z hlavy a mohou se v detailech lišit od udávaných v max. rychlosti (v řádu jednotek km/h), ale na www stránkách těchto značek je to možno zkontrolovat, že se nepletu. Z toho je vidět, že feldy 1,3 byly ještě svými dynamickými vlastnostmi o dost nad některými současnými auty. Tak tu nemať veřejnost :x
Itall

Příspěvek od Itall »

Upřesňuji Fiesta 44 kW, 152 km/h, 16,9 sec. Tak moc jsem se nesekl :P
modelář

Příspěvek od modelář »

Když jsem psal o tom prožitku škodovkářů z jízdy s konečně použitelným motorem, měl jsem na mysli právě to, co již zmínil Pitris. Navíc mezi "papírovými předpoklady" a "reálným jízdním projevem" mohou být až propastné rozdíly. A to jsem to vzal jen z pohledu tehdejší produkce, resp. nabídky Škodovky, aniž bych srovnával s konkurencí.
Pokud to už ovšem Itall nakousl a začal srovnávat, pak musím dodat, že vozy německé provenience ve stejné třídě a srovnatelné cenové hladině neobstály v konkurenci zbytku světa tehdy a neobstávají ani nyní. Jinými slovy, nic moc se z hlediska reálného pokroku v uživatelsky zajímavých parametrech v konkurečním srovnání (tj. relativně) za ten čas nezměnilo.
Itall

Příspěvek od Itall »

Felicia 1,3 MPi - 50 kW jela určitě lépe, než Fabia 1,4 MPi v obou výkonových verzích a určitě lépe, než 1,2 HTP v kterékoliv verzi.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:1,6 MPI byl nejlepší motor, jaký se kdy ve feldě objevil. A navzdory deklarovanému výkonu 55 kW běžně míval při měření na brzdě 66-68 kW. Bylo to vůbec poprvé, kdy majitelé škodovek na vlastní kůži okusili, co je to jezdit s použitelným motorem a posilovačem řízení... 8)
Itall píše:.....U Felicie byl základ 40 kW a 151 km/h, 0-100 za 15,5 sec. Běžnější motor byl ve verzi 50 kW, 162 km/h, 0-100 za 13 sec. Když to srovnám s dnešními základními motorizacemi malých aut, tak Fabia 44 kW, 155 km/h, 0-100 za 16,5 sec., donedávna jen 40 kW, 151 km/h a 18,4 sec. Nová Fiesta s "kosmickým" designem - 44 kW, 155 km/h, 18,2 sec. Nová Corsa - 48 kW, 155 km/h, 18 sec., donedávna 44 kW, 150 km/h, přes 18 sec. Psal jsem ty údaje z hlavy a mohou se v detailech lišit od udávaných v max. rychlosti (v řádu jednotek km/h), ale na www stránkách těchto značek je to možno zkontrolovat, že se nepletu. Z toho je vidět, že feldy 1,3 byly ještě svými dynamickými vlastnostmi o dost nad některými současnými auty.....
Když ony Felicie byly ještě (dá se říct) plnohodnotné pětimístné auta, kdežto ti "noví prcci" jsou spíše nákupní tašky, a krom toho "ztěžkly", "tahají sebou" daleko víc kilo/prvků pasivní i aktivní bezpečnosti. A navíc, modelář psal o motoru, ne o motůrku :lol: (nic ve zlým.... :twisted: )
Itall píše:Felicia 1,3 MPi - 50 kW jela určitě lépe, než Fabia 1,4 MPi v obou výkonových verzích a určitě lépe, než 1,2 HTP v kterékoliv verzi.
No ona taky Felicia byla lehčí, než jsou Fabie.....tipl bych si aspoň o metrák.
Odpovědět