Doporuceni oleje longlife pro TDI PD

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Redneck

Doporuceni oleje longlife pro TDI PD

Příspěvek od Redneck »

Ahoj,

chtel jsem si vybrat zde v e-shopu olej do Octavie PD 74kw, ale vsechny oleje pro normu 507 jsou jen 5W-30.
Neni to malo hlavne na leto? Nejsem zadny zavodnik ale tricitka mi prijde slaba. Myslite, ze je lepsi nechat tam QG1 nebo prejit na klasiku?
Rocne najedu nejakych 12K (hlavne mesto) takze bud menit kazdy rok nebo jednou za 2 roky longlife v nejakych 25K km - cenove to vyjde na stejno. Dik
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pro motor je při Tvém způsobu jízdy lepší používat pevný interval výměny,
a měnit olej po jednom roce. A v tom případě mrkni sem: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3216

Pokud bys přesto chtěl longlife olej - nediv se "třicítce", protože postupem času a najetými kilometry při provozní teplotě motoru "třicítka" mírně houstne, a "čtyřicítka" řídne.
Ale olej letní třídy 30 moderní motor umaže, ty motory jsou na tyto oleje dělané; a některé (ale ne VW) i na "dvacítku"
Ale 2roky a 25tkm při jízdě po městě, jak myslíš, že bude ten olej vypadat :?: :(

A můžeš mrknout i sem:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2 a http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
Naposledy upravil(a) Pitris dne sob pro 26, 2009 17:56, celkem upraveno 2 x.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

S vaším nájezdem, hlavně po městě, bych Vám doporučil přejít na QG0 a normu oleje 505.01 5W-40 15tkm nebo jeden rok.Ta třicítka Vám bude s největší pravděpodobností rychleji mizet z motoru.A pak na léto je určitě ta 40ka lepší vzhledem k tepelnému zatížení za vyšších teplot.
Redneck

Příspěvek od Redneck »

Dekuji za rychle odpovedi.

Je lepsi pouzit 505.01 a nastavit QG0 nebo 507 nechat tam longlife a menit taky kazdy rok (cenove jen o trochu drazsi).
Ta 507 by mela byt kvalitnejsi (vice aditiv), kdyz je prizpusobena na 30-50K km.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Redneck píše:.....Je lepsi pouzit 505.01 a nastavit QG0 nebo 507 nechat tam longlife a menit taky kazdy rok....
Myslím si, že pokud budeš měnit po roce, a max. 15-ti tkm,
je jedno, jestli použiješ olej normy 505.01, nebo 507.00. Ale pokud najedeš za rok 12tkm, spolehlivě "to umaže" i ta 505.01 (a je i - ve většině případů - o něco levnější).
3bg

Příspěvek od 3bg »

[quote="Pitris"] nediv se "třicítce", protože postupem času a najetými kilometry při provozní teplotě motoru "třicítka" mírně houstne, a "čtyřicítka" řídne.

pitris, môžeš prosím Ťa uviesť z čoho pramení ta informácia o zhustení a zriedení tých olejov. Hľadal som ale nikde som nenašiel.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Všeobecně u naftových motorů dochází ke zvyšování viskozity díky sazím ze spalování nafty. Toto je zjištěno např. laboratorními rozbory olejů u motorů v provozu.
Dalšími vlivy pro zvyšování / nebo snižování viskozity jsou : průniky paliva, chladící kapaliny, způsob provozu motoru, filtrace vzduchu, použitý olej a další.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

3bg píše:.....môžeš prosím Ťa uviesť z čoho pramení ta informácia o zhustení a zriedení tých olejov. Hľadal som ale nikde som nenašiel.
Dá se o tom přečíst tady - (je tam i graf)
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2
(Tam se ale jedná o benzinové motory, ale dá se to použít i na naftové, kde je sice ta změna viskozity pozvolnější, protože tu viskozitu zase ovlivňuje narůstající procento sazí v oleji - proto jsou longlife oleje ve většině případů SAE Xw30). Ale jak napsal bio, na viskozitu oleje v provozu mají vliv i další faktory.
3bg

Příspěvek od 3bg »

Ďakujem Pitris!

3bg
Odpovědět