Ahoj,
chtel jsem si vybrat zde v e-shopu olej do Octavie PD 74kw, ale vsechny oleje pro normu 507 jsou jen 5W-30.
Neni to malo hlavne na leto? Nejsem zadny zavodnik ale tricitka mi prijde slaba. Myslite, ze je lepsi nechat tam QG1 nebo prejit na klasiku?
Rocne najedu nejakych 12K (hlavne mesto) takze bud menit kazdy rok nebo jednou za 2 roky longlife v nejakych 25K km - cenove to vyjde na stejno. Dik
Doporuceni oleje longlife pro TDI PD
Moderátor: Colommbo
Pro motor je při Tvém způsobu jízdy lepší používat pevný interval výměny,
a měnit olej po jednom roce. A v tom případě mrkni sem: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3216
Pokud bys přesto chtěl longlife olej - nediv se "třicítce", protože postupem času a najetými kilometry při provozní teplotě motoru "třicítka" mírně houstne, a "čtyřicítka" řídne.
Ale olej letní třídy 30 moderní motor umaže, ty motory jsou na tyto oleje dělané; a některé (ale ne VW) i na "dvacítku"
Ale 2roky a 25tkm při jízdě po městě, jak myslíš, že bude ten olej vypadat
A můžeš mrknout i sem:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2 a http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
a měnit olej po jednom roce. A v tom případě mrkni sem: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3216
Pokud bys přesto chtěl longlife olej - nediv se "třicítce", protože postupem času a najetými kilometry při provozní teplotě motoru "třicítka" mírně houstne, a "čtyřicítka" řídne.
Ale olej letní třídy 30 moderní motor umaže, ty motory jsou na tyto oleje dělané; a některé (ale ne VW) i na "dvacítku"
Ale 2roky a 25tkm při jízdě po městě, jak myslíš, že bude ten olej vypadat
A můžeš mrknout i sem:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2 a http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
Naposledy upravil(a) Pitris dne sob pro 26, 2009 17:56, celkem upraveno 2 x.
Myslím si, že pokud budeš měnit po roce, a max. 15-ti tkm,Redneck píše:.....Je lepsi pouzit 505.01 a nastavit QG0 nebo 507 nechat tam longlife a menit taky kazdy rok....
je jedno, jestli použiješ olej normy 505.01, nebo 507.00. Ale pokud najedeš za rok 12tkm, spolehlivě "to umaže" i ta 505.01 (a je i - ve většině případů - o něco levnější).
Všeobecně u naftových motorů dochází ke zvyšování viskozity díky sazím ze spalování nafty. Toto je zjištěno např. laboratorními rozbory olejů u motorů v provozu.
Dalšími vlivy pro zvyšování / nebo snižování viskozity jsou : průniky paliva, chladící kapaliny, způsob provozu motoru, filtrace vzduchu, použitý olej a další.
Dalšími vlivy pro zvyšování / nebo snižování viskozity jsou : průniky paliva, chladící kapaliny, způsob provozu motoru, filtrace vzduchu, použitý olej a další.
Dá se o tom přečíst tady - (je tam i graf)3bg píše:.....môžeš prosím Ťa uviesť z čoho pramení ta informácia o zhustení a zriedení tých olejov. Hľadal som ale nikde som nenašiel.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2
(Tam se ale jedná o benzinové motory, ale dá se to použít i na naftové, kde je sice ta změna viskozity pozvolnější, protože tu viskozitu zase ovlivňuje narůstající procento sazí v oleji - proto jsou longlife oleje ve většině případů SAE Xw30). Ale jak napsal bio, na viskozitu oleje v provozu mají vliv i další faktory.