Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

36
40%
Nie/Ne
53
60%
 
Celkem hlasů: 89

bjukemen
Příspěvky: 4902
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..musim aj ja niekde kupť ten Amper plus lebo mi kape baterka,naprazdno ma 12.7V ale točí stale slabšie...


..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:..musim aj ja niekde kupť ten Amper plus lebo mi kape baterka,naprazdno ma 12.7V ale točí stale slabšie...


..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..


Ale to není nemusí být vinou baterky, ale nabíječky. A 1,6 A na nabití stačí, jen to bude trvat déle, ale tím lépe.
bjukemen
Příspěvky: 4902
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..možne je aj to,ale podstatne je že ked bežne naštartujem tak mi blika žhavenie a ked baterku dobijem tak už neblika a naštartuje lepšie.. :shock: :roll:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
FF

Příspěvek od FF »

bjukemen píše:...včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A...
...to spolu nesúvisí koľko si "berie" akumulátor a koľko dokáže dodať nabíjačka (pokiaľ nie je akumulátor úplne v poriadku a úplne vybitý).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:..musim aj ja niekde kupť ten Amper plus lebo mi kape baterka,naprazdno ma 12.7V ale točí stale slabšie...


..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..


A s chemickou desulfatací bych nepospíchal. Je to nevratná změna, jak to tam jednou dáš, tak už to ven nedostaneš. A nečetl jsem na to jen chválu, někde psali i o "smrtící injekci".

Napřed ji zkus nabíjet pomalu malým proudem, třeba týden 0,5 A. Tím nic nezkazíš. A kontrolovat napětí, když bude po cca 16 hodinách stejné, tak by to už mělo stačit. Případně baterku nechat vybít na třeba polovinu kapacity a nabíjení opakovat.
bjukemen
Příspěvky: 4902
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

FF píše:
bjukemen píše:...včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A...
...to spolu nesúvisí koľko si "berie" akumulátor a koľko dokáže dodať nabíjačka (pokiaľ nie je akumulátor úplne v poriadku a úplne vybitý).


..nabíjačka je schopna dodať v idealnych podmienkach 6A..
Naposledy upravil(a) bjukemen dne úte led 10, 2012 23:50, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4902
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Anonymous píše: Napřed ji zkus nabíjet pomalu malým proudem, třeba týden 0,5 A. Tím nic nezkazíš. A kontrolovat napětí, když bude po cca 16 hodinách stejné, tak by to už mělo stačit. Případně baterku nechat vybít na třeba polovinu kapacity a nabíjení opakovat.

..taku možnosť žial nemam,mam max jednu noc na dobitie potom aku musí ist do auta lebo ho každodenne používam...

..ale i tak si myslim ked je aku v koncoch nič mu nepomože
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:A s chemickou desulfatací bych nepospíchal. Je to nevratná změna, jak to tam jednou dáš, tak už to ven nedostaneš. A nečetl jsem na to jen chválu, někde psali i o "smrtící injekci".....
Já mám s Ampér plus-em zkušenost dobrou, ale je jasné, že ta baterka už nesmí být po smrti.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Michal7

Příspěvek od Michal7 »

Nabijel jsem 8 hodin baterii 55Ah, ale napeti se nedostalo pres 14,7V - to napeti se asi 4 hodiny nemenilo. Proud nevim, mam automaticku nabijecku ktera signalizuje 80% nabiti a pak 100% , no me se neprepla ani na 80%. Mam to chapat tak, ze baterie je uz na konci sve zivotnosti?
bjukemen
Příspěvky: 4902
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..vyzera to tak,na predošlej mi to robilo tak isto
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
v.vilik

Příspěvek od v.vilik »

Michal7

Větší napětí tam nedostaneš. Ten automat tak bude nastavený a přes to nejede vlak. Pokud chceš jet výš, musíš nabíjet nabíječkou s ruční regulací a hlídat to osobně podle budíku.
Escort
Příspěvky: 183
Registrován: pon dub 10, 2006 15:29

Příspěvek od Escort »

Já mám Exide Premium a do té se mi dostat nepodařilo ani pod nálepkama nic není. U předchozí origo Opel byly pod nálepkama špunty tak jsem jednou dolíval. Nabíječku mám z Lidlu za tuším cenu kolem pětistovky, je automatická a umí i pulzní nabíjení pokud vyhodnotí že ho baterka potřebuje. Někde jsem četl že ta nabíječka (někdo ji vykuchal) má střeva srovnatelná s nabíječku mnohem dražší. U předchozího Escorta mi jednou na testu baterie v ATU řekli že ta Akuma co jsem tam měl už je na výměnu, já tehdy koupil Ampér plus a baterka ještě další min. tři roky fungovala s tím že jsem vždy před zimou dolil a dobil a po těch třech letech by ještě nějakou dobu žila, ale v silném mraze už prostě byla slabší, tak jsem ji už radši vyměnil.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Michal7 píše:Nabijel jsem 8 hodin baterii 55Ah, ale napeti se nedostalo pres 14,7V - to napeti se asi 4 hodiny nemenilo. Proud nevim, mam automaticku nabijecku ktera signalizuje 80% nabiti a pak 100% , no me se neprepla ani na 80%. Mam to chapat tak, ze baterie je uz na konci sve zivotnosti?


Když se ani nepřepla na 80 % (nechtěl si napsat na 100 %), tak to vypadá na blížící se konec. Pomohlo by vědět nabíjecí proud, takhle je to napůl naslepo. Plynovali články?
Michal7

Příspěvek od Michal7 »

v.vilik:
nabijecka je OK. Chyba bude asi v baterii nebo v tom, ze jsem ji nevyndal z auta kdyz jsem ji nabijel.
Clanky plynovali, ale ne moc.
co se tyce nabijecky tak mam tuhle (je tam graf kdy se prepina) http://www.astip.cz/data/nabijecky-auto ... -navod.pdf
quido

Příspěvek od quido »

Michal7 píše:v.vilik:
nabijecka je OK. Chyba bude asi v baterii nebo v tom, ze jsem ji nevyndal z auta kdyz jsem ji nabijel.
Clanky plynovali, ale ne moc.
co se tyce nabijecky tak mam tuhle (je tam graf kdy se prepina) http://www.astip.cz/data/nabijecky-auto ... -navod.pdf


Je to nějaký divný. Já jsem nabil 4 roky starou Vartu na 16,4 V při proudu 0,6 A.
Když to neplynuje moc, tak tam asi moc proudu nejde. To ale navadí, naopak pro starou baterku je to lepší. Nech jí nabíjet, tím nic neskazíš.
Odpovědět