Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!
Moderátor: Colommbo
..musim aj ja niekde kupť ten Amper plus lebo mi kape baterka,naprazdno ma 12.7V ale točí stale slabšie...
..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..
..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen píše:..musim aj ja niekde kupť ten Amper plus lebo mi kape baterka,naprazdno ma 12.7V ale točí stale slabšie...
..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..
Ale to není nemusí být vinou baterky, ale nabíječky. A 1,6 A na nabití stačí, jen to bude trvat déle, ale tím lépe.
bjukemen píše:..musim aj ja niekde kupť ten Amper plus lebo mi kape baterka,naprazdno ma 12.7V ale točí stale slabšie...
..včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A sice ampermeter je aj na nabijačke tak to može skreslovať ale i tak sa mi to zda malo..
A s chemickou desulfatací bych nepospíchal. Je to nevratná změna, jak to tam jednou dáš, tak už to ven nedostaneš. A nečetl jsem na to jen chválu, někde psali i o "smrtící injekci".
Napřed ji zkus nabíjet pomalu malým proudem, třeba týden 0,5 A. Tím nic nezkazíš. A kontrolovat napětí, když bude po cca 16 hodinách stejné, tak by to už mělo stačit. Případně baterku nechat vybít na třeba polovinu kapacity a nabíjení opakovat.
FF píše:...to spolu nesúvisí koľko si "berie" akumulátor a koľko dokáže dodať nabíjačka (pokiaľ nie je akumulátor úplne v poriadku a úplne vybitý).bjukemen píše:...včera som skušal dobijať tesco nabijačkou 6A a ked som meral tak si brala iba 1.6A...
..nabíjačka je schopna dodať v idealnych podmienkach 6A..
Naposledy upravil(a) bjukemen dne úte led 10, 2012 23:50, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Anonymous píše: Napřed ji zkus nabíjet pomalu malým proudem, třeba týden 0,5 A. Tím nic nezkazíš. A kontrolovat napětí, když bude po cca 16 hodinách stejné, tak by to už mělo stačit. Případně baterku nechat vybít na třeba polovinu kapacity a nabíjení opakovat.
..taku možnosť žial nemam,mam max jednu noc na dobitie potom aku musí ist do auta lebo ho každodenne používam...
..ale i tak si myslim ked je aku v koncoch nič mu nepomože
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Já mám s Ampér plus-em zkušenost dobrou, ale je jasné, že ta baterka už nesmí být po smrti.Anonymous píše:A s chemickou desulfatací bych nepospíchal. Je to nevratná změna, jak to tam jednou dáš, tak už to ven nedostaneš. A nečetl jsem na to jen chválu, někde psali i o "smrtící injekci".....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Já mám Exide Premium a do té se mi dostat nepodařilo ani pod nálepkama nic není. U předchozí origo Opel byly pod nálepkama špunty tak jsem jednou dolíval. Nabíječku mám z Lidlu za tuším cenu kolem pětistovky, je automatická a umí i pulzní nabíjení pokud vyhodnotí že ho baterka potřebuje. Někde jsem četl že ta nabíječka (někdo ji vykuchal) má střeva srovnatelná s nabíječku mnohem dražší. U předchozího Escorta mi jednou na testu baterie v ATU řekli že ta Akuma co jsem tam měl už je na výměnu, já tehdy koupil Ampér plus a baterka ještě další min. tři roky fungovala s tím že jsem vždy před zimou dolil a dobil a po těch třech letech by ještě nějakou dobu žila, ale v silném mraze už prostě byla slabší, tak jsem ji už radši vyměnil.
Michal7 píše:Nabijel jsem 8 hodin baterii 55Ah, ale napeti se nedostalo pres 14,7V - to napeti se asi 4 hodiny nemenilo. Proud nevim, mam automaticku nabijecku ktera signalizuje 80% nabiti a pak 100% , no me se neprepla ani na 80%. Mam to chapat tak, ze baterie je uz na konci sve zivotnosti?
Když se ani nepřepla na 80 % (nechtěl si napsat na 100 %), tak to vypadá na blížící se konec. Pomohlo by vědět nabíjecí proud, takhle je to napůl naslepo. Plynovali články?
v.vilik:
nabijecka je OK. Chyba bude asi v baterii nebo v tom, ze jsem ji nevyndal z auta kdyz jsem ji nabijel.
Clanky plynovali, ale ne moc.
co se tyce nabijecky tak mam tuhle (je tam graf kdy se prepina) http://www.astip.cz/data/nabijecky-auto ... -navod.pdf
nabijecka je OK. Chyba bude asi v baterii nebo v tom, ze jsem ji nevyndal z auta kdyz jsem ji nabijel.
Clanky plynovali, ale ne moc.
co se tyce nabijecky tak mam tuhle (je tam graf kdy se prepina) http://www.astip.cz/data/nabijecky-auto ... -navod.pdf
Michal7 píše:v.vilik:
nabijecka je OK. Chyba bude asi v baterii nebo v tom, ze jsem ji nevyndal z auta kdyz jsem ji nabijel.
Clanky plynovali, ale ne moc.
co se tyce nabijecky tak mam tuhle (je tam graf kdy se prepina) http://www.astip.cz/data/nabijecky-auto ... -navod.pdf
Je to nějaký divný. Já jsem nabil 4 roky starou Vartu na 16,4 V při proudu 0,6 A.
Když to neplynuje moc, tak tam asi moc proudu nejde. To ale navadí, naopak pro starou baterku je to lepší. Nech jí nabíjet, tím nic neskazíš.