Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět

Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!

36
40%
Nie/Ne
53
60%
 
Celkem hlasů: 89

Bembo.SV

Příspěvek od Bembo.SV »

ja mam na ttej dementej bezudrzbovke atku pod nalepkou,ibaze tam mam vsetky zatky v spolocnom kryte a ten kryt som skratka vypacil a vatiahol ho s nalisovanymi zatkami. Kryt zboku drzia 4 nacvakavacie jazycky,su ale ukryte tak,aby ich nebolo vidno. A nezabudajme,ze cast destilovanej vody sa meni na kyslik a vodik a tato cast vody sa uz vratit neda spat,nech su tam akekolvek zazracne zatky. Preto akumulatory vyzaduju odvetranie. Len mala cast elektrolitu sa straca odparovanim,preto bezudrzbove aku maju voci klaasickym vacsi objem elektrolitu.
Res

Příspěvek od Res »

Bezúdržbová Varta 10 let v provozu bez jakéhokoliv údržby! :)
Itall

Příspěvek od Itall »

Ve Fábii Akuma byla dolévaná několikrát za 9 let a dosud slouží (9 let a 2 měsíce). U P107 jsem se snad ani nedíval :oops: :oops: , mám ho 2 roky a 5 měs. Ale na prohlídce každý rok byl, tak snad je to OK. No, radši se kouknu.... Ale příští prohlídku si už dělám sám, tak to se kouknu určitě :P .
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tak jsem dnes dobíjel svojí stovkovou baterku (musí tam přijít altík!). Prozkoumal jsem blíže možnosti dolití baterie. Na povrchu je jakoby přivařená plastová deska. Na povrchu jdou vidět prohlubně od kanálků a otvorů ke článkům. Jelikož mám tesco nabíječku, tak by bylo fajn se do toho nějak dostat. V nejhorším budu vrtat :shock: vypadá to tam takto http://www.imautoshop.sk/fotky11996/fot ... on-72A.jpg
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

a nedá se ten plastový obdelník, který "kryje" články odloupnout? U mé bývalé Bannerky UniBull to šlo...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Zatím jsem to pro jistotu moc nezkoušel, ale když se podívám z boku do škvíry, tak to vypadá jako přivařené :?:
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Tak jsem dnes dobíjel svojí stovkovou baterku (musí tam přijít altík!). ...
A k němu odpovídající polovodičový regulátor + příslušná úprava schématu zapojení vodičů! :idea:
FF

Příspěvek od FF »

...rok ubehol ako voda a zasa som dolieval akumulátor (absolútne bezúdržbový) a pýtal si okolo 60ml - už tradične si pýtali najviac krajné články, pritom mi to v praxi dobíja od 13,6V do 14,0V - takže od plynovacieho napätia ďaleko. Je to FIAMM TITANIUM PLUS 12V 46Ah 450A EN vápnikový - menší ako 44Ah; som si na 100% istý, že je to ten istý ako AKUMA Komfort Plus L1B 46 - akurát je strieborný, a nie čierny. Doteraz neľutujem, že som kúpil taký, ktorý má pod nálepkami zátky! :wink:
Po nabití odmeriam refraktometrom hustotu - som zvedavý ako si stojí po rokoch...
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..máš teda podivne nízke nabíjacie napätie ma byť 14,4V

..13.6V je k ničomu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

FF píše:...rok ubehol ako voda a zasa som dolieval akumulátor....
Když se dívám na datum a hodinu odeslání Tvého příspěvku - skutečně originální oslava příchodu Nového roku :lol: :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Příspěvek od FF »

bjukemen píše:..máš teda podivne nízke nabíjacie napätie ma byť 14,4V

..13.6V je k ničomu
14,4V - to je už plynovacie napätie, tie napätia, ktoré som uviedol sú reálne z praxe, teda pri zapnutých svetlách, ventilátore a po štarte studeného motora (takže pokles je spôsobený aj samotným nabíjaním)... ...pri vypnutom príslušenstve a nabitom akumulátore mám cca 14,3V, pričom sa na normálnu funkciu požaduje minimálne 13,8-14,0V.

P. S.: práve som zmeral refraktomerom elektrolyt v nabitom akumulátore (charakteristikou Wae) a výsledok: 1,225 kg/l - nič moc (odhadom má 60% z nového), ale po tých cca 4 rokoch... ...hlavne, že štaruje ako divý, tých 450A EN (za nova) môže mať teraz hodnotu obyčajného (teda nie so zväčšenou plochou mriežok) akumulátora za nova, čo je cca vyše 300A... ...ale na presnejšie zistenie by to chcelo niečo takéto: http://www.alfin-trading.sk/telwin/digi ... terii-12-v
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..bažne mai auta dobíjali aj viac ako 14,4V a baterka fachala,na benzín jemožno do 14,0V dosť ale mne na diesel to bolo malo a resp. aj je preto som vymenil uhliky a znova je tu takmer 14,4V
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
v.vilik

Příspěvek od v.vilik »

bjukemen píše:..bažne mai auta dobíjali aj viac ako 14,4V a baterka fachala,na benzín jemožno do 14,0V dosť ale mne na diesel to bolo malo a resp. aj je preto som vymenil uhliky a znova je tu takmer 14,4V
Je úplně putna, jde-li o benzín, nebo naftu. Pokud je nabíjecí soustava v pořádku, má se napětí pohybovat okolo 14,4 V. Samozřejmě pokud nastartuji a pustím vše, od klimošky, přes vyhřívání sedaček až po vyhřívání oken, tak napětí bude trochu níž, než se vyrovná úbytek energie z baterie při startování. Elektronika se snaží co nejdříve tuto ztrátu nahradit. To může trvat pár minut, ale také pár desítek minut, podle toho, jaká je zátěž. Alternátor, pokud je originál, musí být dimenzován na vybavení auta (elektrospotřebičům) a ještě musí zbýt dostatečná rezerva k nabíjení baterie. Takže pokud měřit nabíjení (napětí), chvíli počkat, než se soustava stabilizuje.

Ještě poznámka k baterii. Mám 3 auta a na všech bezúdržbové baterie. Všechna auta jsou naftová, takže baterky dostávají docela čočku, zvláště v zimě. Životnost je cca 5 let, pak kupuji novou. Ta stará jde do malotraktoru (motor Š 1201), jde nastartuje spolehlivě i v mrazech. Za celou dobu si baterky nemusím všimnout. Elektrolyt nikdy neubyl. Pokud někomu ubývá, je to chyba v absorpčním víku, které nefunguje jak má. Baterky kupuji Bosch.
quido

Příspěvek od quido »

FF píše:
bjukemen píše:..máš teda podivne nízke nabíjacie napätie ma byť 14,4V

..13.6V je k ničomu
14,4V - to je už plynovacie napätie, tie napätia, ktoré som uviedol sú reálne z praxe, teda pri zapnutých svetlách, ventilátore a po štarte studeného motora (takže pokles je spôsobený aj samotným nabíjaním)... ...pri vypnutom príslušenstve a nabitom akumulátore mám cca 14,3V, pričom sa na normálnu funkciu požaduje minimálne 13,8-14,0V.

P. S.: práve som zmeral refraktomerom elektrolyt v nabitom akumulátore (charakteristikou Wae) a výsledok: 1,225 kg/l - nič moc (odhadom má 60% z nového), ale po tých cca 4 rokoch... ...hlavne, že štaruje ako divý, tých 450A EN (za nova) môže mať teraz hodnotu obyčajného (teda nie so zväčšenou plochou mriežok) akumulátora za nova, čo je cca vyše 300A... ...ale na presnejšie zistenie by to chcelo niečo takéto: http://www.alfin-trading.sk/telwin/digi ... terii-12-v


Baterie dobitá v autě není nabitá na 100 % kapacity právě proto, že se dobíjí jen do 14,4 V, kvůli plynování. Trvalé nabíjení na vyšší napětí by vedlo k ubývání elektrolitu.

Když dobiješ baterku mimo auto normální nabiječkou, tak bude hustota elektrolitu jistě větší.

Já když jsem dobíjel 4, roky starou 60 Ah baterii, konečným konstantním proudem 1 A, tak jsem při konečných známkách nabití, tj. všechny články plynují a napětí se 2 hodiny nemění naměřil napětí 16 V.
FF

Příspěvek od FF »

...ale "za tepla"... Samozrejme, že v aute sa olovený akumulátor nikdy nenabije na teoretických 100%, čo ale neznamená, že tam nemôže vydržať 10 rokov.
Odpovědět