Dilema s výběrem oleje TDI PD
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Pro své naftové motory se systémem vstřikování paliva PD nechal VAG vytvořit extra olejovou normu a pokud ji ten který olej splňuje, je (měl by být) v motoru použitelný bez obav z poškození vaček. A je jedno, zda je 5W30, 5W40 či zmiňovaný 0W30. Od předchozích dvou se bude prakticky lišit pouze lepší čerpatelností při (opravdu) velmi nízkých teplotách, zimní index 5W oproti jiným nic extra nemá.
Proces, aby olej splňoval jakoukoli normu, stojí dost peněz, proto je asi "znormování" nějakého 10W40 vcelku zbytečné. Obzvláště proto, že v dnešních "moderních" motorech se oleje této viskozity používají už velmi málo, přednost dostávají náplně nižších viskozitních klasifikací s ohledem na docílení co nejnižší spotřeby paliva a tím i emisí. Nehledě k tomu, že, pokud se nepletu, PD motory už se snad ani nevyrábějí...
Proces, aby olej splňoval jakoukoli normu, stojí dost peněz, proto je asi "znormování" nějakého 10W40 vcelku zbytečné. Obzvláště proto, že v dnešních "moderních" motorech se oleje této viskozity používají už velmi málo, přednost dostávají náplně nižších viskozitních klasifikací s ohledem na docílení co nejnižší spotřeby paliva a tím i emisí. Nehledě k tomu, že, pokud se nepletu, PD motory už se snad ani nevyrábějí...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
A já jen dodám že vačka u systému PD je hodně namáhaná při studeném startu a je zřejmě nutno zajistit její ochranu zimní viskozitou nejvýše 5w... SAE 10w.. tu potřebnou ochranu asi nezajistí....
Ta SAE 0w30 je vhodná spíš pro chladnější klima, kratší jízdy a novější motory. Pro ty starší a pro NE krátké jízdy bude vhodnější 5w40 s 505.01....
Ta SAE 0w30 je vhodná spíš pro chladnější klima, kratší jízdy a novější motory. Pro ty starší a pro NE krátké jízdy bude vhodnější 5w40 s 505.01....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
chlapci stale mate predsudky, su tisice tdi pd co jazdia na olej 10w-40 a vacky funguju..netreba sa zase tak bat, ved kto sa boji nesmie do lesa
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ano, užs tu o tom kdysi psal, bjuku. Osobně nikoho takového neznám a vlastní zkušenosti, zaplaťpánbu, taky nee.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Existuje ešte od Shell ECT 0W-30, ale podľa technických listov to je pravdepodobne ten istý olej ako AV-L.Jaymz píše:Nedávno jsem našel tento olej
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 35156.html
Je to vizkotiza 0w-30 a plní VW 507.00 a je snad taky jedinný co tuto normu ve své vizkozitě plní. Byl by případně tedy vhodný a nebo má zimní index "5w-xx" něco specifického co nic jiného PDčku nemůže nabídnout?
Ďalej sa môžeš pozrieť do ponuky Mobilu, konkrétne na Mobil 1 ESP 0W-30. Ten olej tiež plní VW 507.00.
Všetky tieto oleje môžeš do svojho motora použiť. 0W má výhodu v rýchlejšom premazaní pri studenom štarte (obzvlášť keď sú tuhé mrazy) a o niečo lepšom mazaní kým olej nedosiahne normálnu prevádzkovú teplotu.
Ako malý bonus môžeš pri kratších jazdách so studeným štartom registrovať o niečo nižšiu priemernú spotrebu. Ďalej už platí to isté ako o pre 5W-30 so schválením VW 507.00.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Ahoj všem. Mám dilema, tak snad jsem tady dobře
Spadl mi do klína originál olej - https://mazivaonline.cz/motorove-oleje/ ... 5w-30.html
je to norma 507.00, která v sobě zahrnuje údajně všechny staré dieselové normy, tedy i moji 505.01. Mám O2 1.9tdi 77kW BXE. Motor spolehlivý, 220tkm a šlape jak hodinky, žádné netěsnosti nic. Lil jsem mogul extreme PD, ale ten zrušili, tak jsem přešel na Valvoline All Climate Diesel C3 5W-40 5l, který taktéž chodí dobře. Vím, že ten nový kanystr obsahuje olej vhodný pro motory s DPF, který nemám, a neobsahuje některá důležitá, ikdyž popelavá aditiva, která PD motor potřebuje k bezproblémovému chodu. Olej měním po 10tkm a nemám v plánu na tom cokoliv měnit ani při případné výměně za tento LL. Jen dodám, že jezdím z 95% delší trasy nad 100km a to výhradně po okreskách relativně svižnějším tempem (pilu jezdím tak 5% celkové jízdy, prostě si jednou za tu dlouhou cestu 5 minut zablbnu, když je silnice prázdná)
Dotaz zní, zda je to dobrá volba, nebo je lepší ten kanystr přenechat někomu, kdo má DPF a koupit si olej s normou přímo pro můj motor.
Druhý dotaz zní, zda ten Valvoline olej je dobrá volba? Dlouho jsem koukal na různé recenze a třeba Castrol mě odradil hroznou kvalitou základního oleje, přestože byl výborně aditivován.
Třetí dotaz zní, zda mohu ty oleje míchat, nebo mám ten zbývající 1,5l Valvolinu vylít.
Moc děkuji za případné odpovědi.
Spadl mi do klína originál olej - https://mazivaonline.cz/motorove-oleje/ ... 5w-30.html
je to norma 507.00, která v sobě zahrnuje údajně všechny staré dieselové normy, tedy i moji 505.01. Mám O2 1.9tdi 77kW BXE. Motor spolehlivý, 220tkm a šlape jak hodinky, žádné netěsnosti nic. Lil jsem mogul extreme PD, ale ten zrušili, tak jsem přešel na Valvoline All Climate Diesel C3 5W-40 5l, který taktéž chodí dobře. Vím, že ten nový kanystr obsahuje olej vhodný pro motory s DPF, který nemám, a neobsahuje některá důležitá, ikdyž popelavá aditiva, která PD motor potřebuje k bezproblémovému chodu. Olej měním po 10tkm a nemám v plánu na tom cokoliv měnit ani při případné výměně za tento LL. Jen dodám, že jezdím z 95% delší trasy nad 100km a to výhradně po okreskách relativně svižnějším tempem (pilu jezdím tak 5% celkové jízdy, prostě si jednou za tu dlouhou cestu 5 minut zablbnu, když je silnice prázdná)
Dotaz zní, zda je to dobrá volba, nebo je lepší ten kanystr přenechat někomu, kdo má DPF a koupit si olej s normou přímo pro můj motor.
Druhý dotaz zní, zda ten Valvoline olej je dobrá volba? Dlouho jsem koukal na různé recenze a třeba Castrol mě odradil hroznou kvalitou základního oleje, přestože byl výborně aditivován.
Třetí dotaz zní, zda mohu ty oleje míchat, nebo mám ten zbývající 1,5l Valvolinu vylít.
Moc děkuji za případné odpovědi.
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
BXE ma otec passat lepšie je 505.01 dávame Ravenol VMO za tu cenu top voľba
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Byť zarytý petrolhead, taky bych volil olej přímo s normou pro PD motory, než nějaký "uni"...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Myslíš dieselhead?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Nie, myslel to myslim tak ako napisal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Drž sa 505.01 a henten niekomu posuň
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Poviem ti jednu vec, otec dával do svojho bxe od cca 60tisic km 505.00 sak toto tam ma ísť...
Múdry jeho mechanik bol čo ti poviem.
V autorizaku dávali 507 na 30t, 2 výmeny a stačilo.
Z kaluze do blata ako sa hovorí.
Pri 137 000km spravila ojnica dieru do bloku motora na 4. valci a nasli sme ju v olejovej vani na lego.
Potom sa dal spodok motora BJB a jazdí dodnes, olej odvtedy už len 505.01 a konkrétne dávame VMO 5W-40.
BXE mali vadu od výroby, kde neboli skrutky na salkach dotiahnuté správne a došlo k pretoceniu šálky co znamenalo pre motor skoro vždy smrť.
Pre predstavu to bola rana ako z dela, motor ale následne išiel na 3 válce ešte asi 20km, boli sme v šoku
Múdry jeho mechanik bol čo ti poviem.
V autorizaku dávali 507 na 30t, 2 výmeny a stačilo.
Z kaluze do blata ako sa hovorí.
Pri 137 000km spravila ojnica dieru do bloku motora na 4. valci a nasli sme ju v olejovej vani na lego.
Potom sa dal spodok motora BJB a jazdí dodnes, olej odvtedy už len 505.01 a konkrétne dávame VMO 5W-40.
BXE mali vadu od výroby, kde neboli skrutky na salkach dotiahnuté správne a došlo k pretoceniu šálky co znamenalo pre motor skoro vždy smrť.
Pre predstavu to bola rana ako z dela, motor ale následne išiel na 3 válce ešte asi 20km, boli sme v šoku
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Obecně se dá říct, že jezdit v PDčku VW507.00 je OK. Nicméně v tomto případě bych olej přenechal někomu, kdo ho prožene opravdovým traktorem A to hned z několika důvodů. Za prvé není vůbec jasné kdo to vyrábí, jaké jsou parametry oleje, zákl. olej atd., za druhé je to low SAPS, který není ideální pro PDčko a za třetí je to API SM = stejný příběh jako druhý bod
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Osobně bych taky raději zůstal u oleje normy 505.01. Ten 507 použitelný je, ale je to takový "kočkopes" pro (téměř) všechno od VW - leč pro systém TDI-PD je vhodnější přimo 505.01. I když v dnešní době jsou i ty (a zřejmě všechny) "pětsetpětnulajedničky" už s C3. Hlavní je ale výměna za 10 tkm
Jinak ten Valvoline All-Climate je v pohodě.
Jinak ten Valvoline All-Climate je v pohodě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Dilema s výběrem oleje TDI PD
Valvo allclimate 5w40 50501 používam možno už 200 tis km v BJB, zatiaľ (klop-klop) motor nechyteny a to ma 380 tis km, a dosť ťažký zivot- jazdí ho zena..... Do rotacky išiel tiež na veľa výmien. Už sú všetky 50501 C3, tak tam nič nenaspekulujes. A je za super cenu. Osobne , nemať ešte zásobu ARAL na 4 výmeny tak skúsim aj 5w30 v 50700 do iného auta.
Ale neboj sa vôbec žiadnej z renomovaných značiek, dodrz 50501 a tých 10 tis dá každý olej " s prstom v nose"
Ale neboj sa vôbec žiadnej z renomovaných značiek, dodrz 50501 a tých 10 tis dá každý olej " s prstom v nose"