Diesel olej do benzinaka
Moderátor: Colommbo
Diesel olej do benzinaka
Zdravím vás. Byl jsem si kupovat olej 10w40 do benzinaku. Nalil jsem to do auta a jezdím.. cca 4000km vše OK. Ted se ale koukám na krabici a na ní je diesel. Specifikace na krabici :
Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory.
API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2
výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
, kouknul jsem se na učtenku a tam mám uni 10w40 za 400,- koukám na net a ten diesel stoji přez 700. Teď moje otázka, mám to vyjezdit, nebo jsou oleje pro diesela odlišné a nevhodné pro benzin.. Je to už starší motor v přiručce je olej castrol 15w40(10w40) api SJ nic víc, což asi splňuje. Zajímá mě proč jsou ty diesel oleje o tolik dražší?
Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory.
API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2
výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
, kouknul jsem se na učtenku a tam mám uni 10w40 za 400,- koukám na net a ten diesel stoji přez 700. Teď moje otázka, mám to vyjezdit, nebo jsou oleje pro diesela odlišné a nevhodné pro benzin.. Je to už starší motor v přiručce je olej castrol 15w40(10w40) api SJ nic víc, což asi splňuje. Zajímá mě proč jsou ty diesel oleje o tolik dražší?
Re: Diesel olej do benzinaka
Do staršího benzínového motoru lze použít, když je tam norma SJ a A2.Mara píše:Zdravím vás. Byl jsem si kupovat olej 10w40 do benzinaku. Nalil jsem to do auta a jezdím.. cca 4000km vše OK. Ted se ale koukám na krabici a na ní je diesel. Specifikace na krabici :
Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory.
API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2
výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
, kouknul jsem se na učtenku a tam mám uni 10w40 za 400,- koukám na net a ten diesel stoji přez 700. Teď moje otázka, mám to vyjezdit, nebo jsou oleje pro diesela odlišné a nevhodné pro benzin.. Je to už starší motor v přiručce je olej castrol 15w40(10w40) api SJ nic víc, což asi splňuje. Zajímá mě proč jsou ty diesel oleje o tolik dražší?
Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?Mara píše:Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.Anonymous píše:Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?Mara píše:Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...Anonymous píše:Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.Anonymous píše:Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?Mara píše:Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
No a co je to za fiátka?Mara píše:Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...Anonymous píše:Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.Anonymous píše:Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?
Jde o poslední Fiat uno, pak se dělaly v Polsku litrovky a mám tucha 1.4ky do roku cca 2002. Je to FIAT UNO 75iE rok 95. Na foru jsem tu viděl odkaz na nějaké ankety a majitel má taky Uno tak takový akorád novější.Anonymous píše:No a co je to za fiátka?Mara píše:Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...Anonymous píše: Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.
A3 má vyšší rezervy, tak teď tam máš A2, tak se nic nestane, jak tu psal anonym. Taky jsem si myslel, podle toho data výroby že půjde o asijce. Jinak neměj strach, čau.Mara píše:Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...Anonymous píše:Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.Anonymous píše:Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?