Diesel olej do benzinaka

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Mara

Diesel olej do benzinaka

Příspěvek od Mara »

Zdravím vás. Byl jsem si kupovat olej 10w40 do benzinaku. Nalil jsem to do auta a jezdím.. cca 4000km vše OK. Ted se ale koukám na krabici a na ní je diesel. Specifikace na krabici :
Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory.
API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2
výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
, kouknul jsem se na učtenku a tam mám uni 10w40 za 400,- koukám na net a ten diesel stoji přez 700. Teď moje otázka, mám to vyjezdit, nebo jsou oleje pro diesela odlišné a nevhodné pro benzin.. Je to už starší motor v přiručce je olej castrol 15w40(10w40) api SJ nic víc, což asi splňuje. Zajímá mě proč jsou ty diesel oleje o tolik dražší?
Návštěvník

Re: Diesel olej do benzinaka

Příspěvek od Návštěvník »

Mara píše:Zdravím vás. Byl jsem si kupovat olej 10w40 do benzinaku. Nalil jsem to do auta a jezdím.. cca 4000km vše OK. Ted se ale koukám na krabici a na ní je diesel. Specifikace na krabici :
Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory.
API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2
výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
, kouknul jsem se na učtenku a tam mám uni 10w40 za 400,- koukám na net a ten diesel stoji přez 700. Teď moje otázka, mám to vyjezdit, nebo jsou oleje pro diesela odlišné a nevhodné pro benzin.. Je to už starší motor v přiručce je olej castrol 15w40(10w40) api SJ nic víc, což asi splňuje. Zajímá mě proč jsou ty diesel oleje o tolik dražší?
Do staršího benzínového motoru lze použít, když je tam norma SJ a A2.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak velký rozdíl v ceně nemá opodstatnění, ale rozdíl v použitých aditivech tam určitě je. Osobně bych olej bez identifikace norem pro benz. motor, tj. určený do dieselového motoru, rozhodně nepoužil.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Je to sice olej přednostně určený pro nákladní diesel - E3, E5,
ale je možné ho použít i do osobního dieslu - B3, CH-4, VW 505.00
a je použitelný i do benziňáku - A2, SJ, VW 500.00
Mara

Příspěvek od Mara »

Takže ho bezproblému mužu dojet na 10 000km. Motor běží pořád stejně žádný změny nejsou znát.. Díky
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mara píše:Takže ho bezproblému mužu dojet na 10 000km. Motor běží pořád stejně žádný změny nejsou znát.. Díky
Příště si raději vyber olej ACEA A3;) Jezdil jsem na A2 s Hondou která měla 150 kobyl a nic se jí nestalo;) (na konci devadesátých let)
Mara

Příspěvek od Mara »

Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mara píše:Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?
Mara

Příspěvek od Mara »

:) je to Ital.. jezdím do 2500ot když předjíždím tak do 3200max. Olej nebere na 10 000žádný tzn za výměnu nedolévám z hladiny ubyde cca 1mm. oleje je tam 3,7litru.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Mara píše:Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?
Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.
Mara

Příspěvek od Mara »

Anonymous píše:
Anonymous píše:
Mara píše:Nejde o žádnej závoďák, jezdím s tím denně 30km, víkendově 200-300km, malej motorek z 95roku 1500ccm jednovačka bez hydroštelů. 55kw
Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?
Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.
Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mara píše:
Anonymous píše:
Anonymous píše:Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?
Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.
Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...
No a co je to za fiátka?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Mara píše:
Anonymous píše: Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.
Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...
No a co je to za fiátka?
Jde o poslední Fiat uno, pak se dělaly v Polsku litrovky a mám tucha 1.4ky do roku cca 2002. Je to FIAT UNO 75iE rok 95. Na foru jsem tu viděl odkaz na nějaké ankety a majitel má taky Uno tak takový akorád novější.
Matýsek

Příspěvek od Matýsek »

Mara píše:
Anonymous píše:
Anonymous píše:Můžete v klidu spát, motor nezničíte. U takto malého objemu předpokládám náplň do 4 litrů. Jestli se Vám neztrácí olej, doporučil bych olej ve viskozitě 5W. Opodstatnění: Denní krátké jízdy. Malý objem motoru, tzn. motor, který se musí více vytáčet, což u studeného motoru nedělá dobrotu. Další důvod je SOHC motor, předpokládám že je to "japonec" nebo "korejec", spíše se kloním k značce Hyundai. Je to tak?
Ještě jedna věc, ono 5w a 10w je skoro to samé, pokud to není esterový olej od Motulu nebo PAO olej od Liqui moly, tam je snad jenom jedinej PAO, zbytek je stejně míchlej s HC jako většina ve viskozní třídě 5W. Takže ono je to fuk, hlavně dávej bacha příště aby na obalu bylo ACEA A3.
Jaký je rozdíl mezi tou A2 a A3? Já normálně beru 10w40 SL A3/B3 500 505 jenom tedka mi dali ten diesel...
A3 má vyšší rezervy, tak teď tam máš A2, tak se nic nestane, jak tu psal anonym. Taky jsem si myslel, podle toho data výroby že půjde o asijce. Jinak neměj strach, čau.
Mara

Příspěvek od Mara »

Ještě se chci zeptat jaké jsou rozdíly mezi normami VW505 00 a 501 01. Díky
Odpovědět