Concorde
Moderátor: Colommbo
Re: Concorde
Mě na tom zaujalo, že viní z katastrofy nějakou společnost, z jejíhož letadla cosi upadlo (lamela). Jsou tam různé formulace toho, co se vlastně stalo. Že se upadlá lamela odrazila od kol a prorazila...nebo že lamela způsobila defekt pneu a ta prorazila...nebo že dokonce stroj hořel už před střetem s lamelou. Podle mě teprve odvolací soud rozhodl správně.
Navíc a hlavně - k defektu pneu s následným proražením palivového a hydraulického vedení došlo už v r. 1979 ve Washingtonu (letiště Dulles), tam ale letoun nevzplanul a snad nouzově přistál na pěnu. Tedy výrobce i provozovatel stroje už 21 let věděli, že při defektu pneu hrozí katastrofa.
Pak je tu stáří stroje (strojů). Kdyby mi nabídli, že mě vezmou na super(sonický) let super(sonickým) strojem, který je starý teprve čtvrtstoletí (nebo i více), asi bych se dost ošíval.
Navíc a hlavně - k defektu pneu s následným proražením palivového a hydraulického vedení došlo už v r. 1979 ve Washingtonu (letiště Dulles), tam ale letoun nevzplanul a snad nouzově přistál na pěnu. Tedy výrobce i provozovatel stroje už 21 let věděli, že při defektu pneu hrozí katastrofa.
Pak je tu stáří stroje (strojů). Kdyby mi nabídli, že mě vezmou na super(sonický) let super(sonickým) strojem, který je starý teprve čtvrtstoletí (nebo i více), asi bych se dost ošíval.
Re: Concorde
U toho Concorda u Paříže byla smůla v tom, že když piloty poznali, že něco není v pořádku, byli už za hranicí pro možnost zastavení. Už nahoru museli Otázkou zůstává, zda-li by nebyly ty následky menší, kdyby se přesto rozhodli brzdit, a riskovat, že dojedou až za hranici ranveje.....Možná ano.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Concorde
I tak by to bylo peklo, palivo už hořelo, ale někdo by snad přežil. Navíc by nezahynuli další lidé na zemi, kteří v letadle nebyli. Vinil bych jednoznačně výrobce a hlavně provozovatele letounu, neboť o riziku dávno věděli a létalo se, dokud nezabili lidi.
Re: Concorde
PePeku, opatrný na sebe jsem, to jo. Zdraví je jen jedno - já ho naštěstí vcelku mám. A umřít můžu klidně až starý, proč lézt předčasně do nějaké rakve. V ponorce by to šlo, pokud by se dalo koukat ven, zajímací. Co se pozná v nadzvukovém letadle, nevím. Možná je to zážitek, možná se pozná prd. Mě spíš baví koukat z éra před přistáním nebo po startu, když je něco vidět. Pak už jsou většinou jen mráčky ze šlehačky, pokud je den. To je sice pěkné, ale koukat na to pár hodin také dost omrzí .
Re: Concorde
PePe: Tak to je ovšem jiný puding ! Také bych to shlédl, kvůli tomu bych ani nemusel pod vodu .
Re: Concorde
A do kokpitu Concorda a ještě za letu by nás jistě nepustili. Takoví VIP nejsme . Ale to by mě bavilo. Osobně bych si ovšem na zemi prohlédl nejdřív pneu (esli na tom nemají nějaké budgetové ojetiny, do frasa) a prošel bych si celou dráhu (esli se tam neválí kus letadla nebo mechošovi nevypadl šroubovák, brďo) . Pak by se, po modlitbě, mohlo letět .
Sraz
Moc ti na sobe zalezi,prd si uzijes.
Tvoje vec.
Vzdy se mi libilo L200 Morava. Nedavno jsem si objednal 1h letu. Pri startu zacal horet pr.motor,museli jsme se vratit. Za hodinu opraveno,ani me nenapadlo to rusit. Stalo to za to,nee krajina,ale jak to vibruje,krouti se drak,kridla,nejty,budiky...
Tvoje vec.
Vzdy se mi libilo L200 Morava. Nedavno jsem si objednal 1h letu. Pri startu zacal horet pr.motor,museli jsme se vratit. Za hodinu opraveno,ani me nenapadlo to rusit. Stalo to za to,nee krajina,ale jak to vibruje,krouti se drak,kridla,nejty,budiky...
Re: Concorde
Také si dovolím odbočit a jen potvrdím Itallova slova, co je vidět z výšky 11 500 m z letadla, konkrétně s Boingu 737-800.Pokud se mi podaří sem nějak dostat video, tak mám natočený vlastní start i vzlet.
Otázka zní, co je to za pevninu, která je vidět z miniokénka letadla......ha,ha,ha.
viz http://www.mipesa1.galerie.cz
Otázka zní, co je to za pevninu, která je vidět z miniokénka letadla......ha,ha,ha.
viz http://www.mipesa1.galerie.cz
Re: Concorde
...dúfam, že si nepristával na Tenerife, tam sa totiž udial doposiaľ najtragickejší letecký masaker EVER...
Re: Sraz
Tak, z hlediska zážitkového je to super, let Moravou (asi 50 let starou), fakultativně požár motoru a nouzové přistání (bez příplatku - v ceně 1hodiny letu) . To zas jo, no nekup to .PePe píše:Moc ti na sobe zalezi,prd si uzijes.
Tvoje vec.
Vzdy se mi libilo L200 Morava. Nedavno jsem si objednal 1h letu. Pri startu zacal horet pr.motor,museli jsme se vratit. Za hodinu opraveno,ani me nenapadlo to rusit. Stalo to za to,nee krajina,ale jak to vibruje,krouti se drak,kridla,nejty,budiky...