Co se zbytkem?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Co se zbytkem?

Příspěvek od skodovkar »

Tohle je trošku volnější téma. Z fabie mi zbyl jeden litr nepoužitého Mogulu 10W-40Extreme, ale jelikož, není třeba olej dolévat a chci přejít na nižší zimní a vyší letní třídu (možná i k jinému výrobci), tak mi žbluňka nepoužitý jeden litr oleje ve 4l kanystru. Tedy kam s ním? Na pařeza ani babettu se mi nehodí a na stovárnu taky ne.
V nejhorším bych ho použil na promazávání nástrojů a naložení ložisek. Nebo máte někdo zájem? :lol:
micra

Příspěvek od micra »

já jsem koupil 10l 10w40 po 60 korunách. zbylo mě 6 litrů.ale já už je nějak upotřebím.
Moja

Příspěvek od Moja »

Jak zpívá Ivan,nalej ho do bazénu,plavci budou vláčnou kůži mít! :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

možná i k jinému výrobci
Mogul už nebude patřit k motoru?
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Co se zbytkem?

Příspěvek od bjukemen »

skodovkar píše:Tohle je trošku volnější téma. Z fabie mi zbyl jeden litr nepoužitého Mogulu 10W-40Extreme, ale jelikož, není třeba olej dolévat a chci přejít na nižší zimní a vyší letní třídu (možná i k jinému výrobci), tak mi žbluňka nepoužitý jeden litr oleje ve 4l kanystru. Tedy kam s ním? Na pařeza ani babettu se mi nehodí a na stovárnu taky ne.
V nejhorším bych ho použil na promazávání nástrojů a naložení ložisek. Nebo máte někdo zájem? :lol:
..vyliať do potoka.. :)

..ale nie iba srandujem,olej sa stale zide na namazanie čohokolvek,teda aspon u mna...nechaj si ho raz ti zachybne
Olga

Příspěvek od Olga »

:) babetta i pařez to vyjedou jak nic.. ja davam do benzinu aji vyjeťáky a nikdy nebyl problém, když to mixneš na pul s M6A. Nebo to přelej do litrovky a nech na dolívání do auta.. a jestli za tu dobu nedoleješ ani kapku tak příště si kup 4litrovku..
modelář

Příspěvek od modelář »

M6A se sice kdysi dával do benzínu pro dvoutakty, ovšem dnes máme lepší 2T oleje. Ale především platí, že do takové směsi nepatří aditivovaný motorový olej!
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...čo je to pařez...???
modelář

Příspěvek od modelář »

Předchůdce Jawy 550.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pařez má velice široký význam jak jsem se na internetu hodněkrát přesvědčil, u mě jde o Jawu 555. Označují se tím stroje 550-551-555.
Modeláři nevím jakého předchůdce jsi měl na mysli?

Taky mám pokušení to dolívat do M6AD, ale kdoví co to udělá, jsou to dost odlišné oleje. :roll: (ačkoliv z jedné fabriky)
Olga

Příspěvek od Olga »

Když jezdím s pinckem na M2T, imrvere je zasraná svíčka!!! Když jezdím na M6A nikde ani kousek karbonu.. Navíc v příručce pro jawu 550 jsem se dočetl že do benzinu patří M6A. Jinak jezdím na mix všeho možnýho (vyjetej olej, m6a, 10w/40,15w/40,5w/40) jezdím denně 4km tam a 4km zpatky letos již pátým rokem a jediné co jsem na motoru dělal za těch 5 let jsem párkrát čistil svíčku a jednou dělal předstih. Základem je to drtit na max, žádný podtáčení, kladívka to stejně nad 7500ot nepustí.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:Pařez má velice široký význam jak jsem se na internetu hodněkrát přesvědčil, u mě jde o Jawu 555. Označují se tím stroje 550-551-555.
Modeláři nevím jakého předchůdce jsi měl na mysli?

Taky mám pokušení to dolívat do M6AD, ale kdoví co to udělá, jsou to dost odlišné oleje. :roll: (ačkoliv z jedné fabriky)
Jawa 550 byla předchůdcem Jawy 20/21 s trošičku odlišným motorem (např. na pístu byl "zub") a už byla dvousedadlová, zatímco "pařez" byl jednosedadlák, maximálně se zadním nosičem, který tvarem té zadní části se sedlem připomínal právě "pařez", odtud také ta přezdívka. Konkrétní označení si však nepamatuji.

M6AD je už aditivovaný olej, proto také do oleje pro dvoutakty nevhodný!
modelář

Příspěvek od modelář »

Olga píše:Když jezdím s pinckem na M2T, imrvere je zasraná svíčka!!! Když jezdím na M6A nikde ani kousek karbonu.. Navíc v příručce pro jawu 550 jsem se dočetl že do benzinu patří M6A. Jinak jezdím na mix všeho možnýho (vyjetej olej, m6a, 10w/40,15w/40,5w/40) jezdím denně 4km tam a 4km zpatky letos již pátým rokem a jediné co jsem na motoru dělal za těch 5 let jsem párkrát čistil svíčku a jednou dělal předstih. Základem je to drtit na max, žádný podtáčení, kladívka to stejně nad 7500ot nepustí.
Musíš se podívat, jakou ten M2T splňuje normu! Ten původní byl pěkné sv.nstvo, ale když koupíš M2T už v API TC, budeš příjemně překvapen, nejen pokud jde o svíčku, ale zejména výfuk... :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Teď, když jsem to napsal, si nějak přestávám být jistý, zda předchůdcem 20/21 nebyla právě 555. Ale to nic nemění na faktu, že správný "pařez" byl jednosedadlový/typovaný pouze pro jednoho pasažéra.
Olga

Příspěvek od Olga »

V api TC jsem M2T ještě neviděl. Ale je možné že už je. Nicměně to asi nebude za 40kč jako M6A :).
Odpovědět