Co se zbytkem?
Moderátor: Colommbo
To by přesně odpovídalo. Aniž bych byl odborník na spalovací proces a aniž bych si troufal zjednodušovat tak složitou problematiku, připadá mi vcelku logické, že by ten zub pomáhal směrovat čerstou směs přicházející do spalovacího prostoru z karteru přes boční kanály směrem nohoru a tím současně lépe vytlačovat spálenou směs směrem dolů, do vespod umístěného výfukového kanálu, tedy zlepšovat vyplachování.
Pak si to můžu plést ještě s půdní frézou někdy z 50. let. Ale tam byl válec snad na stojato nebo alespoň šikmo, ne vodorovně. A je tu ještě jedna možnost: "samodomo" motorová sekačka s motorem z nějakého skůtra, ale detaily si kromě toho, že zapalování bylo řešeno magnetem (věčně totiž odcházelo), si už vůbec nepamatuji. Odborníci ovšem tvrdí, že čím je člověk starší, tím více si vybavuje detaily z mládí a současně si nepamatuje, co bylo včera. Tak si třeba časem vzpomenu...
Díky za tip! Pro mne sice trochu z ruky, ale hodit se to rozhodně může. Jak člověk stárne, stává se sentimentálním a o to více se upíná k symbolům zašlých časů, což je pro mne právě ta Jawa 20.Tirika píše:Spoustu věcí seženeš u nás v Ústí u Honzy Bosákovýho, jezdí k němu i němci
Moto Stará pérovna
http://www.moto-ustinl.cz/Onas.aspx
S tím M2T má pravdu Olga. M2T skutečně není specifikace API TC, ale pouze TB, dokonce i TA. Pak jsou vylepšené oleje M2T Super nebo Mogul TS, a ty mají API TC. To jsou ovšem jiné oleje. Není to nějaké vylepšení M2T z poslední doby. Tento olej M2T Super existoval už před rokem 1989. Jeho přímým pokračovatelem je nejspíš Mogul TS - ten bude, možno předpokládat, stejný. Také takový tmavý humus. M2T Super značky Trysk už má alespoň barvu normálního oleje. Ovšem kouří stále ukrutně, stejně jako Mogul TSF, který je navíc nechutně předražený. Jediný český olej do 2T, který má smysl a úroveň, je polosyntetický Trysk Rapid 2T. Normální M2T už je celosvětová ostuda
No jo, jenže v té době ještě měly motorové pily "normální" otáčky max. výkonu, takže to nevadilo. Dodnes mám a sezónně používám motorovou pilu Sachs Dolmar z r. 1974, která má motor o výkonu 6,2k při 6500 ot./min., jezdila na kde co (hlavně na M6A), ale teprve s přechodem na API TC přestala kouřit, smrdět a za.írat výfuk. Podotýkám, že kromě výměny odstředivé spojky s řetězovým kolečkem, několika lišt a řetězů, svíček, lana "start-cuku" a benzínových hadiček kolem nádrže a karburátoru je v původním stavu! A když jsem si někdy předloni pořídil novou Stihlku (jako náhradu za menšího, bohužel často vysypaného McCullocha z 1. pol. 90. let), pochopil jsem, že nic už není, jak bývalo...