Co do opotřebovaného motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

modelář píše:
mipesa píše:Výměny olejů ve značkových servisech - proboha vždyť se to tu mele dokola, já vím značkový servis je záruka kvality špatného oleje....výborně jen tak dál.
Nějak jsem to nepochopil! :?:

Pro upřesnění: původní majitel vozu (mimochodem, můj spolužák a dobrý kamarád), na autě nikdy nešetřil a kdykoli dostal možnost výběru, vždy volil tu dražší, poněvadž věřil (a stále věří), že právě ta mu zajistí maximální spokojenost s vozem. Nejdražší byly ve značkových servisech, kam chodil (a bylo jich několik), oleje značky Castrol, proto volil právě je. Zda a co mu tam ve skutečnosti nalévali, to samozřejmě nikdo s určitostí neví.

Když jsem se poptával v těch "mých" osvědčených servisech, neuváděl jsem okolnosti dosavadního servisování onoho vozu, ale jim bylo současně jasné, že se neptám na žádné auto tzv. v jejich péči. Chtěl jsem prostě jenom vědět, co je příčinou onoho problému a co všechno dalšího bude event. třeba rovněž vyměnit, jelikož já - na rozdíl do nich - nemám k dispozici statisticky významný vzorek ojetin. Odpověď byla v obou případech jednoznačná a shodná, avšak žádná kritika žádné konkrétní značky oleje přitom nepadla - ostatně jak jsem už výše napsal.

Jen pro zajímavost: Oba tyto servisy pracují se Shellem, ale konkrétní důvody mi nejsou známy a nehodlám o nich ani spekulovat.
Rád vysvětlím:
Několikrát se mi přihodilo, že ke mě přijel zákazník s tím, že má podezření, že mu ve značkovém servisu měli vyměnit olej, ale nevyměnily.Bohužel se tak vždy potvrdilo, nebo se stalo, že dali např. 2 l nového a zbytek starého, toto se dělo u benz.motorů, kde ten olej je kolikrát po 10 tkm stále čirý.Mám několik známých ve značkových servisech a vím jaká je praxe, toto je jen o lidech to není o penězích, o penězích je to až na konci.A to nemluvím o lidech, kteří to ani nezaregistrují.Co se bavím s těmi mechaniky o olejích tak jsou většinou proškoleni na to, že je jedno , co do motoru dají, hlavně, že to něco splňuje.Vím i že v jednom servisu místo Castrolu lily něco jiného ze sudu, který si mechanici někde pořídily a Castrol si nechávali na svůj kšeft.Rozhodně netvrdím, že se tak děje v každém servise, ale sme v Čechách, když jsem makal jako zaměstnanec tak první co mě bylo naučeno jak kde co šlohnout a zpeněžnit, tohle, ale bohužel funguje i dnes a je to špatně.
Samozřejmě příčina problému může být olej, ale s jakým ukazatelem a jakou příčinou.
Já již několik let používám Castrol (určité druhy) anikdy jsem se nesetkal s problémem ohledně kvality oleje.Pokud si někdo myslí, že je Castrol šmejd tak ať si to myslí, jeho věc.
modelář

Příspěvek od modelář »

Dobře, ještě tedy dodám, že ono auto jezdilo postupně ve čtyřech evropských zemích a ČR byla pouze jednou z nich. Ledaže by popisované praktiky, ze kterých je mi na zvracení, dokonale ovládali ve všech čtyřech...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Tohle, jak to chodí jinde v Evropě nedokážu objektivně posoudit, ale , co mám informaci od známého, co dost času tráví ve Francii, tak ani tam nejsou svatí.Já osobně ze zahraničí zkušenosti tohoto druhu nemám.
Je otázkou jestli problém se zapečením byl způsobený kvalitou oleje anebo interním poškozením motoru, který zjevně nevykáže potřebu opravy nebo diagnostický zásah a postupem času se projeví.Je další otázkou jestli by tento problém vznikl na olej jiného výrobce.Těch detajlních ukazatelů je dost, ale nikdo nikdy nic nezíská tím, že od stolu řekne bylo to olejem. Na druhou stranu,ale musím připustit, že u Castrolu docházelo dost často ke změnám ve vlastní aditivaci, alespoň podle lab.rozborů, které jsem měl v minulosti k dispozici.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Moja píše:To říkám pořád že sebe lepší Castrol je šmejd a nikdo mě to nevěří.Holt každý se musí přesvědčit na vlastní kůži. :lol: :lol:
Někdo Ti věří ....
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon pro 14, 2009 20:41, celkem upraveno 1 x.
modelář

Příspěvek od modelář »

Vzhledem k tomu, že olejová náplň ve Francii odpovídá cenou průměrné večeři pro jednoho, nemá nikdo moc důvod olej krást, poněvadž na jeho prodeji nic nezíská. Ve Francii se v autoopravárenství podvádí jinak...

A v těch servisech jsem se ptal právě proto, že tyto vozy servisují v dostatečném počtu i dávno po skončení záruky, vědí tudíž, co na nich kdy odchází a proč. A že se dva servisy ve dvou různých zemích bez jakékoli vzájemné vazby (tedy kromě toho, že jsem býval jejich zákazníkem) jednoznačně shodly na "diagnóze" i "příčině" problému, to považuji za dostatečně signifikantní. A je vcelku zbytečné hledat další vysvětlení.

Až to rozdělám, sdělím, zda to souviselo se zakarbonováním hydroštelů (to spíše nepředpokládám), nebo naopak s jejich přidřením (to dost očekávám) či prostou ztrátou schopnosti udržet tlak v důsledku přirozeného opotřebení (podle servisů by šlo spíše o výjimečný případ, jelikož ty samé motory u nich jezdí bez problémů o dost déle). No, uvidíme.

Pro pořádek podotýkám, že to auto znám léta a tzv. od nova, je proto bezpředmětné poukazovat na to, že má třeba ve skutečnosti najeto 2x tolik.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše:
Moja píše:To říkám pořá
d že sebe lepší Castrol je šmejd a nikdo mě to nevěří.Holt každý se musí přesvědčit na vlastní kůži. :lol: :lol:
Někdo Ti věří ....
ja mam podobny nazor lenze na Mogul. Tiez som vydel zopar motorov po Moguli a neboli 2x ciste.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modeláři: já jsem o Francii právě slyšel zvěsti, že tam koupit starší auto než 3 roky znamená, že tam totálně už serou na opravy po záruce.
Naposledy upravil(a) ka-spel dne stř pro 16, 2009 0:35, celkem upraveno 1 x.
byloObrázek
je Obrázek
modelář

Příspěvek od modelář »

Jo, to sedí. Jenže tady se probíralo, zda ukradnou olej, který měl přijít do motoru zákazníka, nikoli to, zda zákazník po skončení záruky vůbec páchne do servisu.

A kdo koupí ojetinu z Francie, je... (žádné slušné slovo mne nenapadá)!

Jinak výměnu oleje 10W-40 lze za paušál pořídit v běžném servisu už od 25 EUR, bohužel bez filtru...
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

To by mě zajímalo, co u Vás jsem, když jsem koupil auto z Francie....né nebojte je mi to fuk, před deseti lety jsem přivezl ani ne roční Lagunu bouranou na předek s potkaným motorem 26tkm najeto. Sám jsem si jí udělal a do konce tohoto roku pokořím 500tkm, chci jen podotknout, že cca 300tkm jezdila na TXT a nyní opět EDGE a nemám z toho strach a troufám si říct má toho ještě dost před sebou, je to můj mazlík a dokud se nerozpadne tak jí budu mít.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Ještě se chci zmínit, že si nechávám dovážet jeden olej z Francie a ta cena je opravdu nádherná.Používám ho v maželky Vectře a do několika referntských vozů jedné firmy a podle dvou lab.rozborů není s ním nejmenší problém.
modelář

Příspěvek od modelář »

mipesa píše:ani ne roční Lagunu bouranou na předek s potkaným motorem 26tkm najeto
No a jsme u právě toho, jak jsem už ostatně zmínil, že ve Francii se v autoopravárenstvím, resp. v daném případě v autohandlu, "podvádí jinak"... Ale to bychom se dostali příliš daleko za rámec tematického zaměření tohoto fóra. A tak alespoň moje dobře míněné doporučení pro běžné zájemce (tedy nikoli automechaniky!) o ojetiny: Nikdy nekupujte ojetý vůz dovezený z Francie!

Pokud jde ovšem o oleje a další provozní kapaliny, každému, kdo do Francie pojede autem, připomínám, aby si určitě odtud dovezl zásobu oleje/olejů a kapalin, poněvadž takový výběr, v každém hypermarketu a za takové ceny, to se málokde vidí!
USER

Příspěvek od USER »

Brembo píše:
Pitris píše:
Moja píše:To říkám pořá
d že sebe lepší Castrol je šmejd a nikdo mě to nevěří.Holt každý se musí přesvědčit na vlastní kůži. :lol: :lol:
Někdo Ti věří ....
ja mam podobny nazor lenze na Mogul. Tiez som vydel zopar motorov po Moguli a neboli 2x ciste.
Otázkou je, v jakém motoru ten mogul byl. Jestli to, co jste tam viděl, nebylo už také po jiných olejích a také, např. po nedodžení intervalu servisních výměn. Zajímalo by mě, co to bylo za vozy a kolik měly najeto a v jakých podmínkách. (dálky/ město). Děkuji
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Tazko povedat,nakolko sa jednalo o motory nakladnych vozidiel. Co sa tyka toho Mogulu,tak tam mohol byt i Madit,ale vtedy to bolo jedno,obe znacky vyrabali oleje pod rovnakim oznacenim,len znacka sa lisila. Boli to motory Liaz a Avia. Pocet najazdenych km neviem,ku mne sa dostali len motori,montaz demontaz robila ina parta.
Odpovědět