Co do opotřebovaného motoru
Moderátor: Colommbo
Sunoco Marathon
Ahoj nezkousel si sunoco marathon? Je to neco maxlife akorat o neco levnejsi: http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... 40-4-litry
Neni moc drahej a za pokus by to stalo.
Neni moc drahej a za pokus by to stalo.
Nezkoušel, ale za tuhle cenu asi opravdu zkusím, vyjde to skoro na to samý, co ten mogulek. Akorát mě zaráží, že jak maxlife, tak tenhle maraton mají celkem nízké TBN - (i ten nejlevnější mogul má 10), a vzhedem k tomu, že to tady pročítám už dloho, tak jsem vždycky volil vzhledem k lpg co nejvyšší.
A ještě taková otázka, jaký je váš názor na konkorovou ozdravnou kůru (popřípadě výplachový olej), kterou tady kdysi prosazoval tuším řepoňa?
A ještě taková otázka, jaký je váš názor na konkorovou ozdravnou kůru (popřípadě výplachový olej), kterou tady kdysi prosazoval tuším řepoňa?
Prave u Konkoru sa uvadza alebo som to kdesi cital,ze dost ucinne odstranuje med Cu. Do vloziek valcou alebo valcou sa do liatiny pridava med na lepsie odvadzanie tepla a mensiu nachylnost na oxidaciu a koroziu. Casto sa dava i do zliatin hlav valcou. Nedokazem povedat,ci tu med z materialu dokaze urcite odstranit,ale radsej by som to neskusal.
A ten výplachový olej? Názory na něj se velmi různí, většinou se říká, že je to přežitek a že dnešní oleje jsou dostatečně aditivovány, aby případný karbon rozpustili (což není vždy pravdou z vlastní zkušenosti), ale může výplachový olej motoru uškodit? Kámoš ho má, neví co s ním, já bych to klidně prubnul.
No jinak resumé, nebudu dělat hokusy pokusy se zázračnýma vodičkama, přejdu na 15w40(poslední zkouška asi ten maraton), ať mi to nedrásá kapsu a děj se vůle boží.
No jinak resumé, nebudu dělat hokusy pokusy se zázračnýma vodičkama, přejdu na 15w40(poslední zkouška asi ten maraton), ať mi to nedrásá kapsu a děj se vůle boží.
Výplachový olej slouží primárně k výplachu při výměně oleje, nikoli k uvolnění event. zapečených stíracích kroužků. Na to jsou jiné "vodičky", možná i zde, v e-shopu. V zásadě však platí, že pokud není zespodu příliš zakarbonované víko ventilů, pravděpodobně nebudou ani zapečené kroužky - to spíše opotřebované anebo s poškozenými/popraskanými rozpínacími pružinkami, pokud je tam toto provedení.
Jak moc hulí (a jakou barvu má kouř) motor z karteru, když odpojíš hadici jeho odvětrání do sání?
Jak moc hulí (a jakou barvu má kouř) motor z karteru, když odpojíš hadici jeho odvětrání do sání?
Známý v dobré víře navalil čisitiče a životabudiče do 1000kového motoru a přidřel ho na vačce. Pravda 40let starý motor má už něco úsad, ale je na zvážení, jestli nestojí za to pokračovat se stejným olejem a přirozeně dojezdit. Pokud chce někdo čistit motor, tak ať ho rozebere, je to pořád nejjistější cesta.
Mno,o čističi jako takovém nemůžu říct nic zlého,já třeba na vyhnání bordelu z vany,a úsad z motoru používám Gold Eagle výplach motoru-před výměnou to tam hrkneš do oleje,5 nebo 10 minut to klape na volnoběh,a pak vypustíš,čistí to parádně,víko čisté,vana čistá,zkrátka motor je zevnitř jak zrcadlo.Cena asi 250 kč v autokelly.
Mám ho vyzkoušený na 4 autech,a motoru to 100procentně nic zlého neudělá
Mám ho vyzkoušený na 4 autech,a motoru to 100procentně nic zlého neudělá
Osobně si myslím, že právě pro tenhle účel je dnes stále výborný ten proplachový olej: napřed aplikovat nějaký přípravek na vyčištění vany před výměnou oleje, ale po jeho aplikaci se ho (jeho zbytků) zbavit proplachovým olejem, abych si neznehodnotil novou olejovou náplň. Ovšem na zapečené pístní kroužky tohle žádný vliv stejně nemá.
Tady nesouhlasím s modelářem , pokud myslí olej výplachový V 2 , / např. Paramo / tento olej nedoporučuji do moderních motorů. Pokud pro klid duše musíte provádět výplach raději šáhnětě po klasickém motorovém oleji třeba nižší specifikace než požaduje Váš motor.
Cenový rozdíl je prakticky nula.
V motoru vždy zůstane zbytek oleje a tento zbytek je schopen negativně ovlivnit viskozitu budoucí náplně.
Cenový rozdíl je prakticky nula.
V motoru vždy zůstane zbytek oleje a tento zbytek je schopen negativně ovlivnit viskozitu budoucí náplně.
Bio, máš samozřejmě pravdu. Já jsem vycházel z toho, že tazatel má Lantru, počítám někdy z 1. pol. 90. let, která má nalítáno 350 tis. km, a jeho kamarádovi zbylo z kdysi nějaké množství proplachového oleje. Za těchto podmínek bych ho po čistícím přípravku, pokud by ho chtěl aplikovat, klidně použil, Jinak bych rovněž využil k proplachu po čistícím přípravku nějaký laciný olej nižší specifikace, resp. bych ani čistič, ani proplach raději vůbec nepoužil.
...a ešte som chcel dodať - ja by som prešiel na tie vysokoaditívované motorové oleje (mám tým na mysli oleje vysokých výkonnostných špecifikácií) a poriadne by som skrátil niekoľko nasledujúcich intervalov výmeny oleja!
Čo sa týka tej "poslednej živej vody" na pár mesiacov a teda posledných 15000km - dolieval by som najlacnejší, ale značkový olej spĺňajúci potrebné požiadavky...
Čo sa týka tej "poslednej živej vody" na pár mesiacov a teda posledných 15000km - dolieval by som najlacnejší, ale značkový olej spĺňajúci potrebné požiadavky...