cistic katalyzatora

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
pietro

cistic katalyzatora

Příspěvek od pietro »

Zdravim
Neviete mi odporucit nejaky CISTIC KATALYZATORA a LAMBDA SONDY? Na nete som nasiel len jeden druh Restore Cata Cleaner, ktory sa pridava do benzinu a cisti vraj tiez vstrekovace

http://www.pbmanagement.sk/cistic_katalyzatora.htm
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

já osobně pro "vyčištění" katu používám samotnou jízdu - motor pořádně! prohřeji, a pak ho "protáhnu" tak 5km po dálnici v otáčkách blízkých maximu (tak 130 - 140 na trojku)
Jinak ale, základní podmínky pro čistý palivový a výfukový systém jsou tankování KVALITNÍHO paliva, správný - a správně měněný - motorový olej, a čistý vzduchový filtr.
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv čer 25, 2009 17:00, celkem upraveno 1 x.
pietro

Příspěvek od pietro »

pytal som sa preto lebo som mal dlhsiu dobu problem so spotrebou oleja dokonca az liter/1000 km http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... reba+oleja
a myslim ze katalyzator a lambda dost trpeli, dokonca si ani radsej nechcem pozriet lambdu. Predpokladam ze tam bude bordelu ....
Nemate niekto s tymto skusenosti? Nerad by som aby mi zajtra , pozajtra odisiel katalyzator
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Čistí to taky trysky a jestli máš najeto 170tis. tak to vyčistí nejen trysky ale i zbytek pal. systému.
"Rýchle a dôkladne odstráni usadeniny, živicové a karbonové nánosy z katalyzátora, celého palivového systému a lambda-sondy."
Nechci kreslit čerta na zeď ale jestli to rychle uvolní velké množství nečistot, tak podle mě by mohlo dojít k nepříjemnostem, taky bych se přimlouval za kvalitní benzín a údržbu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Názory na používání těchto čistících (a utěsňujících, a prostě všech) přípravků a přísad do paliv, olejů a chladicích kapalin, se různí - někdo je doporučuje, někdo zatracuje....
já osobně používám (jen před zimou) http://www.automax.cz/zbozi_detail.php?item=83 NIC jiného bych (já) do (ať už benzinu, nebo motorového oleje) nedával.
(Je ale fakt, že některé přísady do nafty mají své opodstatnění - a hlavně ty "zimní").
Ale nejspíš s tím "ČISTIČ-em KATALYZÁTORU a LAMBDA SONDY nic nezkazíš, (ale možná ani nezískáš), a ta eventuelně uvolněná nečistota nebude zřejmě tak velká, aby katu nebo výfuku nějak uškodila.

Ale jestli už máš ten motor opravený, a už "si to sedlo", tak ho zkus "trochu protáhnout"
Píšeš, že jsi měl delší dobu problém se spotřebou oleje - takže už nemáš?
Už je to vyřešené (opravené)? Co to bylo?
pietro

Příspěvek od pietro »

no nechcem chvalit aby som neprechvalil ako s tymi kruzkami, ale spotreba oleja na mojom aute je dost velka zahada pre mnohych mechanikov. Od opravy presiel asi mesiac a nabehal som necelych 1000 km a z oleja neubudla ani kvapka, ale este je skoro sa tesit. Tak v skratke: Po kupe auta som zaznamenal vyssiu spotrebu oleja ako by bolo normalne tak asi 0,5l/1000km, mechanici skusali vsetko mozne ale nikde nic netieklo tak som sa rozhodol vymenit simeringy ventilov, nepomohlo, tak uz jedine len kruzky, tak som dal prekruzkovat motor a davali sa zas aj nove simeringy na ventiloch (pre istotu). po vymene kruzkov to zralo tak maximalne 2 deci, tak som sa tesil ze je po probleme, ale omyl behom roka sa spotreba vratila na povodny stav. tak som nechapal preco to pokracuje, myslel som ze sa mal urobit vybrus a preto to zerie lebo kruzky zo zaciatku tesnili, ale kedze je ovalita valcov velka znovu to netesni.... no nikto mi nevedel poradit co s ty. kamos mechanik nechcel verit tomu ze to bude v kruzkoch, tak zmeral tlaky, boli v pohode. problem odhalil az jeden mechanik, ktoriy dlhe roky robil Fiaty a povedal nam ze sa stretol obzvlast u Fiatov s takymito zahadnymi stratami oleja - olej mizne cez hlavu ( konkretne voditka ventilov mavaju vraj volu, a tato vola vraj zvykne znicit nove gufera po kratkom case). tak sme dali komlet zgenerelkovat hlavu, zarovnanie brusenie nastavovanie, nalisovanie novych voditok atd.

odvtedy nezozralo nic, lenze katalyzator si vytrpel svoje, najazdil som asi 5-6 tis km pocas ktorych som tam nalial 6 litrov oleja a to este nepocitam tie kilometre co to zralo 0,5 , 0,6, 0,7 litrov/1000km. celkovo som najazdil asi 30 tis km s rozne velkou spotrebou oleja, takze katalyzator dostaval riadne na hubu.
Naposledy upravil(a) pietro dne pát čer 26, 2009 9:10, celkem upraveno 1 x.
pietro

Příspěvek od pietro »

Zahadou ale ostava preco sa neznizila spotreba oleja po prvej vymene simeringov, ked po druhej vymene klesla az na 2 deci az potom postupne narastala ( ze by to zle spravili alebo dokonca nevymenili vobec ??) netusim

Skoda len ze sa zbytocne robilo prekruzkovanie, nebolo to nejak extremne drahe ale 6 tisicok vyhodit zbytocne, to mrzi cloveka

Auto nikdy nedymilo ani ked zralo takmer liter/1000km takze katalyz. musi este stale fungovat. :roll:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

Stav katalyzatora zistis jedine na emiske. Pokial je po smrti kvoli oleju,nepomoze mu ani svatena voda. Pokial je o.k. tak mu nejaky cistic tiez nepomoze. Karbon z oleja totiz zanasa mikropory a s tim uz nik ani nic nenarobi. Cistice vyfukoveho systemu su hlupost.
Hugo

Příspěvek od Hugo »

Odpovědět