Cistiaca schopnost olejov (??)
Moderátor: Colommbo
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
no, keby som nedal dole tu olejovu vanu, ani by som nevedel o tom nanose karbonu. Pod vieckom oleja je vsetko ciste, olejovy filter pri vymene oleja je vzdy cisty.
Naposledy upravil(a) Koliesko dne úte lis 19, 2013 21:58, celkem upraveno 1 x.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Takhle nějak vždycky vypadaly uvnitř kartery dvoutaktních motorů, když jsem takovej motor půlil(pařez, fichtl). Tam nikdy nebylo blátíčko ale přesně takováhle tvrdá slupka
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Ty fotky jsou důkazem toho, že první nebo druhý majitel byl kokot.
Samozřejmě nemám s něčím podobným zkušenosti, ale co tak sehnat někde kerosin a takových 300 až 500km před výměnou náplně nalít tak půl litru do oleje? Má to dost čistící schopnosti a mohlo by se to vypařovat a srážet na stěnách tam kde se olej nedostane.
Samozřejmě nemám s něčím podobným zkušenosti, ale co tak sehnat někde kerosin a takových 300 až 500km před výměnou náplně nalít tak půl litru do oleje? Má to dost čistící schopnosti a mohlo by se to vypařovat a srážet na stěnách tam kde se olej nedostane.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Mi to prostě připadá, že tam někdo cpal něco co tam nepatřilo. Asi měl ten první borec nějaký levný zdroj na Castrol, anebo mu tam cpali kdoví co v servisu. Protože tohle snad normální olej neudělá ani při přetahování. Viděl bych to na nějaký slušný fejk typu řezný olej 1:1 s něčím co vidělo specifikaci API.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
prvy majitel - bola to velka firma, za auto zaplatili niekolko mega a bolo to auto riaditela. Jazdilo do autorizovaneho servisu a v tej dobe BMW lialo do motorov olej CASTROL, aj na viecku oleja je napisane: BMW RECOMMENDS CASTROL : http://farm4.static.flickr.com/3091/265 ... 12.jpg?v=0
Po kolkych km bol olej meneni neviem, ale palubny pocitac to prepocitava podla stylu jazdy a ked je cas na vymenu tak to patricne zobrazi na budikoch pri kazdom startovani, neexistuje zeby to majitel prehladol. Ale urcite to neni viac nez 15 tisc km a min. predpisana norma bola API SG. V tej dobe ani lepsi olej nebol
Po kolkych km bol olej meneni neviem, ale palubny pocitac to prepocitava podla stylu jazdy a ked je cas na vymenu tak to patricne zobrazi na budikoch pri kazdom startovani, neexistuje zeby to majitel prehladol. Ale urcite to neni viac nez 15 tisc km a min. predpisana norma bola API SG. V tej dobe ani lepsi olej nebol
Naposledy upravil(a) Koliesko dne úte lis 19, 2013 23:59, celkem upraveno 2 x.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
napadlo ma, ci to nemoze byt sposobene benzinom -> vela studenych startov, caste nariedenie oleja nespalenym benzinom, ktory sa postupne vyparoval z oleja a na stenach bloku/vane motora narobil taketo svinstvo?
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Než tam dáš Shell, tak bych to ještě propláchl něčím levnějším. Nějákou tou 10W-40 na 1500km. Kapkovou zkouškou sledovat jestli olej rozpouští nečistoty podle toho se zařídit. Sledovat jak rychle se olej zanáší
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
to,či a aký olej menili a či vobec menili,vie len servis. Nie je tajomstvom,že u nových aut sa 1.výmena oleja nerobí,len sa zákazníkovy naučtuje. Vynulovat hlásenia riadiacej jednotky nie je problém a tak zákazník spokojný odchádza so staronovým olejom celí natešený a lehší o pár €
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
z obrázkou nie je jasné,či sa jedná o tvrdé nánosi karbonu alebo nízkoteplotný kal-je čierny,no nie je tvrdý.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Tato Brembova verzia bude hrat cast role jak sa to vlasnte zasvinilo. Ked pridame k tomu druhu Colommbovu cast o jazdeni s min.oleja + vysoke teploty k tomu a Vencovu co tam majitel vlastne lial za "olej" vyjde z toho ze ten motor bol asi to posledne co majitelov pred Kolieskom zaujimalo Ale to uz je jedno...Brembo píše:to,či a aký olej menili a či vobec menili,vie len servis. Nie je tajomstvom,že u nových aut sa 1.výmena oleja nerobí,len sa zákazníkovy naučtuje. Vynulovat hlásenia riadiacej jednotky nie je problém a tak zákazník spokojný odchádza so staronovým olejom celí natešený a lehší o pár €
Pochybujem ze by takyto hnoj nejaky olej vycistil. Skor by som sa priklonil k Vencovmu kerosinu alebo nafte tj pridat do oleja a samozrejme pravidelne kontrolovat stav
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
ze sa prehriaval olej ma tiez napadlo, motor(voda) ma beznu prevadzkovu teplotu 98-99°C v extremnych pripadoch max. 105°C. Kolko stupnov ma olej neviem, neviem to ani odhadnut, stad nemal viac ako 150 °C, ale ako som uz spominal, je to v podstate nizkootackovy motor. Motor ma aj cidlo hladiny oleja, ked je ho malo tak to vzdy hlasi BC.
Necakam ze nejaky olej alebo vyplachovac ten karbon uplne rozpusti. To dokaze len aceton alebo xylen- aj to musi niekolko minut posobit priamo na mieste. Skor som cakal, ze olej ten karbon odlepi od stien (odlupne ho) a olejovy filter ho vychyta. Pri poslednych styroch vymenach oleja bol filter cisty.
Necakam ze nejaky olej alebo vyplachovac ten karbon uplne rozpusti. To dokaze len aceton alebo xylen- aj to musi niekolko minut posobit priamo na mieste. Skor som cakal, ze olej ten karbon odlepi od stien (odlupne ho) a olejovy filter ho vychyta. Pri poslednych styroch vymenach oleja bol filter cisty.
Naposledy upravil(a) Koliesko dne stř lis 20, 2013 11:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Ked bol ten filter cisty znamena to ze olej ho len tak lahko neodlupne alebo aspon nie ten MobilKoliesko píše:ci sa prehriaval olej ma tiez napadlo, motor(voda) ma beznu prevadzkovu teplotu 98-99°C v extremnych pripadoch max. 105°C. Kolko stupnov ma olej neviem, neviem to ani odhadnut, stad nemal viac ako 150 °C, ale ako som uz spominal, je to v podstate nizkootackovy motor. Motor ma aj cidlo hladiny oleja, ked je ho malo tak to vzdy hlasi BC.
Necakam ze nejaky olej alebo vyplachovac ten karbon uplne rozpusti. To dokaze len aceton alebo xylen- aj to musi niekolko minut posobit priamo na mieste. Skor som cakal, ze olej ten karbon odlepi od stien (odlupne ho) a olejovy filter ho vychyta. Pri poslednych styroch vymenach oleja bol filter cisty.
A olejova napln ma urcity objem v motore aj preto lebo chladi a ked nahodou olej spadol pod urcitu hranicu (ktovie ci kontrolka funguje jak ma ) tak tam prichadzalo k zvyseniu teploty lebo to mnozsto co zostalo nestihalo tolko chladit a ani z neho nestihalo teplo odchadzat.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
mam trocha casu, nasiel som este jeden liter noveho oleja MOBIL 1 NEW LIFE 0w-40, tak tu zas*anu trubicku ponorim do neho na cca 24 hodin. Uvidim co sa stane. Sice v garazi mam teplotu cca +13°C , optimalne cistiace schopnosti bude mat ten olej asi pri prevadzkovej teplote.
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
To jsem zvědav
Pak udělej určitě fotku, človíček jménem pajo ho tady a na Honďáckým fóru dost vychvaloval, tak uvidíme , držím Ti
Pak udělej určitě fotku, človíček jménem pajo ho tady a na Honďáckým fóru dost vychvaloval, tak uvidíme , držím Ti
Re: Cistiaca schopnost olejov (??)
Tiez si myslim ze mu bude chybat ta vyssia teplota Ponor tam tu spiralku co sa volakedy s nou varila voda na kavu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30