Ta tabulka je prima, až na upozornění v samém závěru (pominu-li zpochybňující věty už v samotném těle textu), které se dá vysvětlit také tak (bráno do důsledků), že je úplně jedno, co v tabulce stojí, jelikož v praxi to stejně nemusí platit...Pkod píše:Jerry3: Ulozeni trmenu vuci tehlici u napr. Ford scorpio, sierra, fiesta na predku.
Psal jsem ze tam temer nedochazi k pohybu (ulozeni pouze kompenzuje opotrebeni desticek). V ulozeni je ve styku pouze kov a guma tj teploty max cca 150 st.C
Take jsem psal ze pouze nektera guma je odolna ropnym latkam (napr. motorova tesneni, manzety...) Nektera zase jinym jako treba vuci brzdovce. neni guma jako guma.
malinky prehled odolnosti zakladnich druhu mat. tesneni a hadic je tady
http://www.nack.cz/katalog-tesneni-hadi ... st_o.shtml
Zpět k plovoucím třmenům: jmenované Fordy se v mém okolí sice nevyskytují (takže se o tom nemohu osobně přesvědčit), obecně ovšem platí, že "plovoucí" třmen není "plovoucí" proto, aby pouze kompenzoval opotřebení brzdových destiček, ale zejména proto, aby umožňoval axiální posun, a to kvůli chvění kotouče, potřebě vzniku vůle při odbrždění, rovnoměrnému rozložení tlaku na obou stranách brzdé plochy destiček atd. atd. Ano, dochází pouze k malému axiálnímu pohybu, avšak dochází k němu NAPROSTO PŘI KAŽDÉM POUŽITÍ PEDÁLU BRZDY (kdo nevěří, ať si to s asistencí pomocníka, který bude šlapat na brzdu, sám zkusí). A tohle by kluzné spojení ocel/guma asi dlouho nevydrželo.
Ale především: Ten třmen je současně "záchytem reakce brzdy", tedy jeho ukožení musí bezpodmínečně udržet radiální síly pohybující se v hodnotách tisíců Nm! Jen blázen by tam nacpal gumu...
PS: Na zatěžovaných brzdách "spolehlivě odteče" lithiový mazací tuk s teplotní odolností 185 st. C. Takže o jakých max. 150 st. C je tu řeč?