Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Peta

Příspěvek od Peta »

Anonymous píše: No nic, co se dá dělat... Produkt se nazývá RENOLIT G 2002 G. Shánět Vám jej ale nebudu.
Navstivil jsem oficialni zastoupeni fuchs-oil (vyrobce renolitu) v Brne. Kdyz jsem rekl, ze bych rad "renolit G 2002 G" nasledoval kolotoc telefonatu a vyhledavani v pocitaci jehoz vysledkem bylo, ze neco takoveho asi existuje, ale jednoduse sehnat se to neda (obzvlaste v malem baleni). Jako alternativa mi bylo nabidnuto mazivo pro pnaumaticka kladiva viz http://www.fuchs-oil.cz/PL/PI/PI-L1424.pdf coz je ovsem medena pasta :? Nejak jsem z te navstevy u fuchsu dostal dojem, ze to bude asi firma, ktera vyrabi paradni maziva (tolik druhu jako tam jsem jeste nevidel), ale nejak nema zvladnuty marketing smerem ke koncovemu zakaznikovi.
KarelR

Příspěvek od KarelR »

Ono taky co jiného se po sáhodlouhém okecávání pana Anonymního a jeho napadání všech, co se snažili nezištně poradit použitelnou a sehnatelnou věc dalo čekat. Už jsem to tu jednou říkal, mohu-li a chci-li poradit, není nic jednoduššího, než to udělat. Jenže někdo musí pro svoje ego ukázat jak je dobrý a všichni kolem jsou nýmandi a nakonec z něj vypadne nesmysl.
Návštěvník

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Návštěvník »

Jan Tomasek píše:Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu? Je to takove blbe misto na aute, ktere neni moc v pohybu, ale zato v extremnich podminkach a rado zatuhava. Slysel jsem, ze normalni vazelina tam nepatri (vyschne). Diky
Copper campound- meděná vazelínka(1200st.C),nebo Ceramix spray,viděl jsem nabídku na netu :www.valvoline.cz
Pkod

Příspěvek od Pkod »

take se pridam to teto debaty.

Skoda ze prispevky od pana "Anonymniho" nejsou podepsany, vzbuzuje to neduveru. Za jeho nazory stojim i ja. Nadruhou stranu proc by se mel namahat a presvedcovat lidi kteri o to nestoji.
Cloveka pod prezdivkou Jerry3 si vazim jako praktika prestoze jsem tady i jinde cetl jen jeho prispevky. Neda se ale preci tvrdit, ze neco je spravne protoze ja to tak delam uz x let a nebo to tvrdi obchodnik se zajmem prodat co ma.

K tematu: Mam jednak teoreticke duvody proc nepouzivat maziva na bazi ropnych produktu na pryzove dily, ktere nemaji deklarovanou odolnost, zadruhe i osobni prakticke. Pryz opravdu muze bobtnat pri pouziti nevhodneho maziva. Ta, co se pouziva na brzdove dily neni alespon co vim odolna ropnemu oleji. Osobne jsem si to vyzkousel na vlastni kuzi. Muzu pripadne poslat i fotky nasledku kdy se gumicky voditek "nafoukly" a prestaly se pohybovat (navic mazivo vyschlo; to jak se olej z maziva "natahl" do gumy). Zkusenosti s timto maji i motorkari kteri cisti retezy nahonu. Tam se pouzivaji O nebo X krouzky na tesneni pouzder clanku a jednim cistenim podle "dobrych rad" se da retez take odepsat. ale nazpet k tematu. Voditka drzdovych trmenu mazu silikonovou pastou a na mazani pistku pouzivam specialni mazivo k tomu urcene. Pokud je brzdovy trem drzen v gumovem voditku nemuze byt rec ani o velkem tlaku ani o vysokych teplotach. Tak naco prisady molibdenu, grafitu nebo dokonce medi !!! v kluznem ulozeni s gumou kde navic temer nedochazi k pohybu??

Tesneni dveri take mazete "grafitkou"? Asi ne. Predpokladam bud pripravky na bazi glycerinu nebo silikonove oleje.

Kdo si nechce nechat poradit tak na pravdu bud prijde sam nebo ....
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Pkod: V rámci akademické debaty mi Tvoje úvaha sice připadá OK, nicméně v praxi poněkud pokulhává.
- Ještě jsem neviděl třmen "v kluzném uloženi s gumou". Ta guma tam je vždy výhradně ve funkci prachovek či těsnicích kroužků. Budu-li vycházet z obecné poučky, že guma nesmí přijít do styku s mazadlem na ropné bázi, pak bych rád věděl, čím namazat např. homokinetické klouby, které jsou kryty rovněž gumovými manžetami a jsou toho tuku dokonce plné? A to už nemluvím o množství O-kroužků v olejovém hospodářství motoru... Kromě toho, kde je vůbec řečeno, že měděná pasta je mazadlem na ropné bázi?
Ano, věřím, že gumové prachovky mohly nabobtnat. Ale pak se jednalo buď o výrobcem vozu špatně zvolený materiál, anebo špatně zvolené a s danou "gumou" zcela nekompatibilní mazadlo. V této souvislosti mohu zde přítomné ujistit, že u měděné pasty jsem s takovouto nekompatibilitou dosud nikdy nesetkal.
Luboš T.
Příspěvky: 123
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Luboš T. »

Jan Tomasek píše:Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu? Je to takove blbe misto na aute, ktere neni moc v pohybu, ale zato v extremnich podminkach a rado zatuhava. Slysel jsem, ze normalni vazelina tam nepatri (vyschne). Diky
Omlouvám se za můj předchozí příspěvek, který neodpovídal skutečnosti a raději jsem ho proto smazal. :oops: V mém předchozím příspěvku jsem totiž uvažoval s mazáním třmenu jako takového ve syku s brzdovou deskou a tam skutečně měděná, případně hliníková pasta patří.
Nyní jsem si prověřil u automechaniků jak je to přesně s těmi čepy u plovoucích třmenů a názor na mazání tohoto místa musím změnit.
Není zde třeba kovových přísad, pouze čisté plastické mazivo nejlépe ve spray maximálně s přísadou teflonu pro nouzové podmínky. Důležitá zde je odolnost proti teplotám. Jde- li v případě manžety o pryž neodolnou ropným olejům, mělo by být mazivo na syntetické bázi a kompatibilní s touto pryží. Přesto někteří mechanici používají mazivo na minerální bázi http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=820. V případě, že jsou brzdy demontovány je vhodnější použít např silikonové mazivo (ale nikdy ne čisté, bez měkkých tuhých maziv nemá při kluzném tření dobré výsledky) např. http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=823
Návštěvník

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Návštěvník »

no a neni nejjednodussi koupit "spravne" mazivo jako vyrobek dodavatele brzdovych komponent ?

jinak litne plasticke mazivo (auto-tuky) vhodne nejsou, clovek by to nerekl, ale specou se a trmen bude vaznout s tendenci se kousnout
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A jaké to je?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

v podstate silikonova vazelina, pripadne vodicka
oboji k dostani u autorizovanych dealeru Lucas po 5g pytlicich a nekolik ml lahvickach (Breox)
Luboš T.
Příspěvky: 123
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Jak jsem psal výše, silikonový tuk by byl pro tuto aplikaci vhodný, ale s plnidlem např. PTFE-Teflon jen tak dosahuje dobrých kluzných vlastností v suvném pohybu. Maziva na minerální bázi nejsou příliš ideální, z důvodu možnosti karbonizace při vysoké teplotě. Podle zkušeností mechaniků zde však při běžném provozu takové teploty nevznikají, protože ani při mazání minerálními pl. mazivy nejsou problémy. Jiná situace by jistě byla u soutěžních strojů.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Luboš T. píše:Jak jsem psal výše, silikonový tuk by byl pro tuto aplikaci vhodný, ale s plnidlem např. PTFE-Teflon jen tak dosahuje dobrých kluzných vlastností v suvném pohybu. Maziva na minerální bázi nejsou příliš ideální, z důvodu možnosti karbonizace při vysoké teplotě. Podle zkušeností mechaniků zde však při běžném provozu takové teploty nevznikají, protože ani při mazání minerálními pl. mazivy nejsou problémy. Jiná situace by jistě byla u soutěžních strojů.
Ono spíš záleží na tom, jak jsou - v detailech - ty brzdy konstruovány, v jakém jsou stavu, jak jsou zatěžovány, kde se s autem jezdí atd. atd. A tak např. to, co "stačí" na běžné pojížďky v Čechách, to už zdaleka nemusí stačit o dovolené ve švýcarských či francouzských Alpách a s plně naloženým autem za situace, kdy chce člověk alespoň trochu "plynout s davem", tj. nezdržovat ostatní... Takže bacha na to, co tvrdí čeští mechanici (osobní zkušenost)!
Návštěvník

Re: Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:no a neni nejjednodussi koupit "spravne" mazivo jako vyrobek dodavatele brzdovych komponent ?
Ptal jsem se v Brne u jednoho servisu zamereneho na brzdy Lucas, co by mi doporucili na mazani cepu plovouciho brzdoveho trmenu a uvedli dve alternativy - obycejnou grafitku a nebo specialni mazivo od Lucasu prodavane v malych pytlickach (jeden by mel stacit na namazani jednoho cepu) za cca 10KC/ks. Co je to technicky presne za mazivo nevedeli, ale jako specialni vlastnost uvedli, ze je to mazivo extremne prilnave a je strasne tezke ho z neceho setrit, takze uz mam konecne jasno, cim cepy priste namazu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

- Ještě jsem neviděl třmen "v kluzném uloženi s gumou". Ta guma tam je vždy výhradně ve funkci prachovek či těsnicích kroužků. Budu-li vycházet z obecné poučky, že guma nesmí přijít do styku s mazadlem na ropné bázi, Tedy jestli jste něco takového neviděl, proč tady lidem něco radíte? je to u plovoucího třmenu naprosto běžné uložení, osobně nevidím příliš důvod toto mazat - tedy guma a nerezová tyčka, zde nic mazivem člověk nevylepší maximálně se to dřív zalepí bordelem.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Já to zopakuji, aby bylo zcela jasno: Ještě jsem neviděl takové "zavěšení" plovoucího brzdového třmenu, kde by docházelo ke vzájemnému pohybu mezi kovem a gumou. Vždy je to totiž "kov na kov" s gumou výhradně ve funkci těsnění. A pokud někdo ví o voze, kde je tomu jinak (tedy právě kov/guma), ať ho laskavě identifikuje, rád se poučím!
Pkod

Příspěvek od Pkod »

Jerry3: Ulozeni trmenu vuci tehlici u napr. Ford scorpio, sierra, fiesta na predku.
Psal jsem ze tam temer nedochazi k pohybu (ulozeni pouze kompenzuje opotrebeni desticek). V ulozeni je ve styku pouze kov a guma tj teploty max cca 150 st.C
Take jsem psal ze pouze nektera guma je odolna ropnym latkam (napr. motorova tesneni, manzety...) Nektera zase jinym jako treba vuci brzdovce. neni guma jako guma.
malinky prehled odolnosti zakladnich druhu mat. tesneni a hadic je tady
http://www.nack.cz/katalog-tesneni-hadi ... st_o.shtml
Odpovědět