Cim mazete cepy plovoucich brzdovych trmenu
Moderátor: Colommbo
Hmm. Zeby som sa uklepol a predsa len napisal slovo "mazat"? Mysli ze nie, aspon to neviem najst, snad len v tom zmysle ze u brzd niet co mazat. Piestiky sa mazu brzdovkou a vodiacim capom nejake mazivo nepomoze pri tych silach ktore tam posobia. Pisal som nieco o chraneni. Capy aj piestiky chodia volne kym nezahrdzaveju a tomu treba zabranit.
Mam malo skusenosti so silikonovymi pastami poznam len druhy ktore sa predavaju ako teplovodive pre chladice a potom utesnovaciu a chraniacu pre vodovody a ani jedna nie je vhodna pre mazanie, pretoze ma prilis vysoku viskozitu. Ale pred vodou chrania perfektne. Mozno ta pasta co pouzivate je prilis tekuta inac si neviem predstavit ako by mohla v plastovych prevodovkach znizovat trenie .
Ano, je to pasta konzistence a "průhlednosti" vlasového gelu.
Jinak pohyblivé části brzd (nehovořím teď o pístkách ve třmenech!) je samozřejmě nutné mazat a čím je auto starší, tím častěji, neboť např. i v místech tvrdého chromování čepů dochází časem k lokálnímu opotřebení, které způsobuje vůle a váznutí/neplynulému pohybu. Ano, bavíme se o minimálním vzájemném pohybu, ale stačí to rozdělat a podívat se na třecí plochy: rozsah vzájemného pohybu je patrný na první pohled.
Jinak pohyblivé části brzd (nehovořím teď o pístkách ve třmenech!) je samozřejmě nutné mazat a čím je auto starší, tím častěji, neboť např. i v místech tvrdého chromování čepů dochází časem k lokálnímu opotřebení, které způsobuje vůle a váznutí/neplynulému pohybu. Ano, bavíme se o minimálním vzájemném pohybu, ale stačí to rozdělat a podívat se na třecí plochy: rozsah vzájemného pohybu je patrný na první pohled.
Oleje.cz neni verejnopravni medium a nevim, proc se tedy branite reklame, navic je mozne uvest vic produktu nez jeden, at si uzivatel vybere - nerozumim vam. Toto neni akademicka diskuse, ja potrebuji ty cepy necim namazat a zatim vubec nevim cim.Anonymous píše: Dobrá. Jmenovat konkrétní produkt ovšem nebudu, abych nebyl nařčen z reklamy, jak se tady nedávno stalo několika přispěvatelům...
Na mazání kotoučových brzd osobních vozidel bylo vyvinuto speciální plastické mazivo. Je plně syntetické, odolává vysokým teplotám a vyznačuje se minimálním odlučováním oleje. Obsahuje kombinaci pevných maziv, která umožňuje přenos vysokých tlaků i při nízkých kluzných rychlostech. Jeho označení dle DIN 51502 je KX2R-50, tedy pro laiky: je pro valivá i kluzná uložení dle DIN 51825, na bázi synt. olejů ostatních, konzistence 2 dle NLGI, teplotní rozsah od -50 do +180°C. Má bílou barvu.
Zkousel jsem na googlu najit "KX2R-50", takovy retezec se vsak na interenetu nevyskytuje. Na Dotaz "51825 51502 cz" jsem se dostal k http://www.csmarketing.cz/produkty_mobi ... rex_47.htm a http://www.cesomot.cz/ssogi.html ale mam urcite pochybnosti o tom druhem produktu, jelikoz firma, ktera ho prodava vychvaluje i slick 50.
Tak ja vazne nevim, kazdy je tu strasne chytry, ale poradit nikdo nedokaze (krome jerryho, ale jeho naroz zpochybnujete ovsem bez argumentu)
Jmenovat konkretni produkt klidne muzete, to neni reklama, ale to co tady nedavno predvedl jeden clovek vystupujici az pod 4 prezdivkami to bylo jednani na vsech forech nepripustne!Anonymous píše: Dobrá. Jmenovat konkrétní produkt ovšem nebudu, abych nebyl nařčen z reklamy, jak se tady nedávno stalo několika přispěvatelům...
Jen pro informaci: Do kazdeho prispevku na konec dal odkaz na svoje stranky a to tak, ze si dokonce i odpovidal na vlastni prispevky, reklamu sem z jeho prispevku smazal a nekdy sem smazal i jeho prispevky, driv nez si toho nekdo mohl vsimnout, proto nevite o zavaznosti jeho jednani.
Možná jste měl trochu přemýšlet, než jste to sem napsal...Jan Tomasek píše: Tak ja vazne nevim, kazdy je tu strasne chytry, ale poradit nikdo nedokaze (krome jerryho, ale jeho naroz zpochybnujete ovsem bez argumentu)
Jerry3 Vám poradil "měděnou vazelínu" bez udání označení produktu a výrobce (pomíjím nesprávnost použitého termínu uvedeného zde v uvozovkách).
Já jsem vhodný produkt velmi podrobně a terminologicky správně popsal do detailů, ale poradit nedokážu... Hmm, máte podivná měřítka pane.
No nic, co se dá dělat... Produkt se nazývá RENOLIT G 2002 G. Shánět Vám jej ale nebudu.
Problem je v tom, ze nejakou medenou pastu jsem nasel na internetu v eshopech hned, ale vami presne zadany produkt absolutne ne (mozna proto, ze zadani bylo prilis presne). A dokonce ani ted ne. Na dotaz "renolit G 2002 G" vraci google jen same nesmysly s vyjimkou jednoho nemeckeho obrazku, kde k mazani brzd doporucuji Renolit G 2002 G, ale to je vse - neni to podezrele. Maziva Renolit vyrabi fuchs oil, tak se jeste zkusim zeptat u nich v kamennem obchode na "Renolit G 2002 G" a uvidim, co se dovim.Anonymous píše:Možná jste měl trochu přemýšlet, než jste to sem napsal...Jan Tomasek píše: Tak ja vazne nevim, kazdy je tu strasne chytry, ale poradit nikdo nedokaze (krome jerryho, ale jeho naroz zpochybnujete ovsem bez argumentu)
Jerry3 Vám poradil "měděnou vazelínu" bez udání označení produktu a výrobce (pomíjím nesprávnost použitého termínu uvedeného zde v uvozovkách).
Já jsem vhodný produkt velmi podrobně a terminologicky správně popsal do detailů, ale poradit nedokážu... Hmm, máte podivná měřítka pane.
No nic, co se dá dělat... Produkt se nazývá RENOLIT G 2002 G. Shánět Vám jej ale nebudu.
No pane anonymní, nechci pitomě plácat, ale rozvláčné rady, okecávání kolem a nakonec nenajitelný výrobek je akce k ničemu. Mohu-li poradit poradím, nemohu-li nebo nechci, držim hubu. To že vy nepoužíváte k vyhledávání google je sice hezké, ale nám amatérům, potřebujícím radu je to platné jako mrtvému hašlerka. Jistě se vám podařilo nás ohromit svými znalostmi a koukáme na to s otevřenou hubou... ale to je tak vše, děkuji tedy za ochotu, která mi nepomůže a jelikož Jerry poradil sice dle vás špatně, zato ale použitelnou věc, kterou lze najít i koupit a funguje mu, bude fungovat i mě. Brzdy potřebuji opravit tento měsíc, ježto musím na STK a prostě nebudu půl roku shánět nějakou specialitu, kterou skoro nikdo nezná. Jistě tedy pochopíte, že Jerrymu za jeho radu poděkuji skutečně a na rozdíl od vás bez ironie, jeho rada totiž skutečně pomůže. I když výrobek blíže nespecifikoval, předpokládám, že by toto mohlo být ono a je to zde v nabídce:
Tectane měděná pasta ve spreji (400 ml, spray)
Pro montáže a demontáže segmentů kotoučových či bubnových brzd, kloubových závěsů, čepů, výfuků... Dostupnost: Skladem Cena bez DPH: 124,- Kč, Cena s DPH: 148,- Kč...
Tectane měděná pasta ve spreji (400 ml, spray)
Pro montáže a demontáže segmentů kotoučových či bubnových brzd, kloubových závěsů, čepů, výfuků... Dostupnost: Skladem Cena bez DPH: 124,- Kč, Cena s DPH: 148,- Kč...
Pan Jerry3 napsal, že to maže před zimou a po zimě. Při této frekcenci domazávání (resp. výměny maziva) tam může dávat prakticky jakékoliv slušnější plastické mazivo.KarelR píše:No pane anonymní, nechci pitomě plácat, ale rozvláčné rady, okecávání kolem a nakonec nenajitelný výrobek je akce k ničemu. Mohu-li poradit poradím, nemohu-li nebo nechci, držim hubu. To že vy nepoužíváte k vyhledávání google je sice hezké, ale nám amatérům, potřebujícím radu je to platné jako mrtvému hašlerka. Jistě se vám podařilo nás ohromit svými znalostmi a koukáme na to s otevřenou hubou... ale to je tak vše, děkuji tedy za ochotu, která mi nepomůže a jelikož Jerry poradil sice dle vás špatně, zato ale použitelnou věc, kterou lze najít i koupit a funguje mu, bude fungovat i mě. Brzdy potřebuji opravit tento měsíc, ježto musím na STK a prostě nebudu půl roku shánět nějakou specialitu, kterou skoro nikdo nezná. Jistě tedy pochopíte, že Jerrymu za jeho radu poděkuji skutečně a na rozdíl od vás bez ironie, jeho rada totiž skutečně pomůže. I když výrobek blíže nespecifikoval, předpokládám, že by toto mohlo být ono a je to zde v nabídce:
Tectane měděná pasta ve spreji (400 ml, spray)
Pro montáže a demontáže segmentů kotoučových či bubnových brzd, kloubových závěsů, čepů, výfuků... Dostupnost: Skladem Cena bez DPH: 124,- Kč, Cena s DPH: 148,- Kč...
Ve Vámi citovaném návodu ke spreji stojí na co je vhodný. Čepy plovoucích třmenů to nejsou.
A silikonová pasta Lukosan? Silikonová maziva dobře odolávají vysokým teplotám a dobře se snášejí s elastomery, ale jejich mazací vlastnosti jsou dost mizerné - horší, než u maziv na bázi minerálních olejů. Pro nízké rychlosti a vysoké tlaky nejsou vhodná.
mozes mi prosim ta napisat kde sa take mazivo (KX2R-50) da zohnat a kto ho vyraba ? pretoze podla toho co som zistoval tak mazivo takejto specifikacie je extrem ktory je bezne nezohnatelny a aj dost drahy, jedine co som nasiel najblizsie k tejto specifikacii je od Slovnaftu -30 az +180C, NLGI 1-2 a aj to sa predava min v 1kg baleniach ...Anonymous píše: Na mazání kotoučových brzd osobních vozidel bylo vyvinuto speciální plastické mazivo. Je plně syntetické, odolává vysokým teplotám a vyznačuje se minimálním odlučováním oleje. Obsahuje kombinaci pevných maziv, která umožňuje přenos vysokých tlaků i při nízkých kluzných rychlostech. Jeho označení dle DIN 51502 je KX2R-50, tedy pro laiky: je pro valivá i kluzná uložení dle DIN 51825, na bázi synt. olejů ostatních, konzistence 2 dle NLGI, teplotní rozsah od -50 do +180°C. Má bílou barvu.