Chlazení motoru BMW
Moderátor: Colommbo
Chlazení motoru BMW
Jako chladící kapalinu do BMW z 96 predchozi majitel pouzil ruzovou G12, ale vsichni me varujou pred tim, ze bude rozezirat tesneni a hadice. Zaroven se vsak nemaji G12 a G11 michat. Co je lepsi - dolit opet G12 nebo prejit na G11, v pripade, ze doporucujete tuto variantu jakym zpusobem proplachnot chladic, aby me to nedelalo bordel??
Nevím, jestli to bude něco rozežírat či ne, v každém případě se G12 (růžová) nemá míchat s žádnou jinou, a to proto, že je na jiném chemickém základě: ostatní na bázi monoetylenglykolu, G12 nevím. A s tím případným přechodem z jedné na druhou, resp. výplachem systému, by mne to rovněž velmi zajímalo.
Etylenglykol obsahuje aj g12 (ruzova), akurat ako ochrannu latku obsahuje nejaku organicku kyselinu zatial co modra nieco insie. Az ta eko(logicka?) nemrzka je zalozena na niecom insom.
Rozozierat hadice bude aj cista voda a okolity vzduch. Ale na to su stavane takze G12 im neublizi natolko aby sa do minuty od naliati g12 rozpadli na prach . Okrem toho kazdu nemrzky robili spatne kompatibilne pokial to slo, takze aj auto z roku 80 g12 prezije. Ziaden strach. Okrem toho aj tak vyrobcovia volakedy udavali ze po 10rokoch je potrebne vymenit gumene veci v aute (teda hadice, tesnenia atd.) pretoze su vekom stvrdnute. Dnes to uz mozno neuvadzaju pretoze nepocitaju so zivotnostou 10 auta rokov a viac.
Rozozierat hadice bude aj cista voda a okolity vzduch. Ale na to su stavane takze G12 im neublizi natolko aby sa do minuty od naliati g12 rozpadli na prach . Okrem toho kazdu nemrzky robili spatne kompatibilne pokial to slo, takze aj auto z roku 80 g12 prezije. Ziaden strach. Okrem toho aj tak vyrobcovia volakedy udavali ze po 10rokoch je potrebne vymenit gumene veci v aute (teda hadice, tesnenia atd.) pretoze su vekom stvrdnute. Dnes to uz mozno neuvadzaju pretoze nepocitaju so zivotnostou 10 auta rokov a viac.
Nevím, co to bylo za chemiky ale není to tak. Kapaliny typu G 12 jsou rovněž na bázi etylenglykolu (etandiolu) a jsou s obdobnými kapalinami mísitelné. Liší se v aditivaci, je bez obsahu nitritů, fosfátů, aminů, borátů a silikátů. Má dlouhodobou životnost. Není mísitelná s kapalinami obsahujícími silikáty. Je růžová a má většinou specifikace: VW/AUDI/SEAT/SKODA (VW TL 774D = G 12 )Jerry3 píše:Tak jsem se informoval u chemiků: G12 je na bázi propylenu a se všemi ostatnimi kapalinami (glykolovými) se prostě srazí!
P.S.: Za přesnost výraziva neručím...
Ani etylenglykolové kapaliny s nejedovatými propylenglykolovými se nijak nesrazí, ale vzhledem odlišné aditivaci se nedoporučují míchat. (vyloučení a rozpad aditiv, antagonistické jevy aditiv apod.)
Kapalina G 11 je rovněž na bázi etylenglykolu má např. specifikace :
VW/AUDI/SKODA/SEAT (VW TL 774C = G 11)
Mísit tyto kapaliny nedoporučuji vzhledem velmi rozdílnému typu aditivace.
Pokud je použita růžová G 12, doplnil bych opět tuto. Pokud chcete přejít na G 11 je to možné s běžným propláchnutím chladící soustavy vodou.
Re: Chlazení motoru BMW
328i píše:Jako chladící kapalinu do BMW z 96 predchozi majitel pouzil ruzovou G12, ale vsichni me varujou pred tim, ze bude rozezirat tesneni a hadice. Zaroven se vsak nemaji G12 a G11 michat. Co je lepsi - dolit opet G12 nebo prejit na G11, v pripade, ze doporucujete tuto variantu jakym zpusobem proplachnot chladic, aby me to nedelalo bordel??
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Chlazení motoru BMW
Ahojte. Jaky chladič na bnw 330i ? Budu brát Hellu. Jen nevím jestli obyčejný nebo premium line. Rozdíl v ceně cca 900kc. Peníze mám, ale auto budu mit max 5 let a pak papá. Tak jestli bude fungovat i obyčejnejsi chladič bez obav ? Ma proto smysl vzit ten dražší ? Ten dražší bude asi odolnější ne ,?
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Chlazení motoru BMW
Ahoj! Uvažuješ-li v časovém horizontu pěti let, bude vcelku jedno, který koupíš (jsou-li, jak to chápu, oba od Helly.) Osobně bych zvolil ten dražší...
P.S. Ale... Kdysi jsem musel vyměnit podávací čerpadlo u své tehdejší Omči 2.6 R6. Měl jsem na výběr nějaké no-name nebo Bosch, rozdíl v ceně byl taky necelá tisícovka. Zvolil jsem Bosch, namontoval a jezdil. Pouze v porovnání s dřívějším (cca osm let a 150tis.km) stavem (čerpadlem) vystoupala během necelého roku průměrná spotřeba o tři litry... Vysvětlit si to nedokážu.
P.S. Ale... Kdysi jsem musel vyměnit podávací čerpadlo u své tehdejší Omči 2.6 R6. Měl jsem na výběr nějaké no-name nebo Bosch, rozdíl v ceně byl taky necelá tisícovka. Zvolil jsem Bosch, namontoval a jezdil. Pouze v porovnání s dřívějším (cca osm let a 150tis.km) stavem (čerpadlem) vystoupala během necelého roku průměrná spotřeba o tři litry... Vysvětlit si to nedokážu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Chlazení motoru BMW
Vezmi radu premium,ta ma letovane lamely obycajny ma iba skladane
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Chlazení motoru BMW
Vďakabjukemen píše:Vezmi radu premium,ta ma letovane lamely obycajny ma iba skladane
Re: Chlazení motoru BMW
Adosi, nevymyslej kosočtveroviny. Menis pod limitem,coz ok. Dolejvas primerene,ok. Napln v motoru, množství ok.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Chlazení motoru BMW
Ja nevymyslím kosočtverce. Jen se ptám, který spíš vzít.. Jak myslíš měníš pod limitem ? Dolejváš přiměřeně ? Napln množství.. Jako myšleno u oleje v motoru ? Nebo u chladičky ?Pedro píše:Adosi, nevymyslej kosočtveroviny. Menis pod limitem,coz ok. Dolejvas primerene,ok. Napln v motoru, množství ok.
Re: Chlazení motoru BMW
Aha. Chyba u mě. Omlouvám se a přiznávám pochybeni.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Chlazení motoru BMW
Nííc chlape v pořádku. Jinak ten olej Penrite Hpr 10w50 je jinak super za ty kačky co byl ve výprodeji Motor si přede jak kotě. Ty ho máš taky myslím v Almaře